1,4 TSI szybki test po zakupie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jwroblew
    Classic
    • 2007
    • 2

    1,4 TSI szybki test po zakupie

    EDS to raczej pewien rodzaj blokady mechanizmu różnicowego bo czy zapobiegnie poślizgowi na osi napędzanej w 100%? no nie wiem... bardziej wyrówna prędkość obrotową kół.
  • lukasz
    Classic
    • 2006
    • 30

    #2
    1,4 TSI szybki test po zakupie

    witam,

    chciałem podzielić się ze wszystkimi z naszego klubu i tymi co zamierzają zakupić Octavię 2 z silnikiem 1,4 TSI na temat szybkiego testu po zakupie nowego auta. Przejechałem mojim szkodnikiem w ciągu dwóch dni 1400km. Trasa wyglądała następująco:
    Ełk - Płock - Łódź-Częstochowa - Katowice - Cieszyn - Katowice - Warszawa - Elk. 80% było trasy, 20% miasto. Podczas tej wyprawy średnia z calego dystansu - czyli od nowości, zaraz po zakupie wyjechałem - 7,22l/100km, srednia prędkość wyniosła 87 km/h więc dosyc wysoka jak na nasze polskie drogi. W trasie spalanie oscylowało od 6,1-7,5l przy prędkościach 110-180km/h. Nadmieniam, iż rozpędzałem się dynamicznie, hamowałem silnikiem oraz 6 wrzucałem przy ok 130km/h. To co mnie przekonalo do tego silnika to łatwość przyspieszania na każdym z biegów oraz cisza w kabinie. Po przejechaniu 700km czlowiek wysiada i idzie bez bólu głowy, fakt że trochę połamany... Na początku każdy mi się krzywił, że 1,4 tylko lecz mozna nie jednego zaskoczyć w trasie. To taki krótki i szybki test z trasy przejazdu. Nie wiem jak inni osiągaja zużycie paliwa w trasie 8-9l....

    pozdrawiam

    Komentarz

    • liroyek
      Rider
      • 2008
      • 620

      #3
      hmmm

      gratuluje zakupu ja bym nowym na trase sie nie puscil trzeba dobrze dotrzec potem jazda
      spalanie ok ale jak zaczniesz kozystac z pelnej mocy silnika to tez ci podskoczy
      u mnie minimalne to 5,9 srednie z salonu mialem 8,9 teraz srednie zz 2 tys km mam 8,1 ale po przesiadce na vpower racing
      jeszcze gratuluje autka
      Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
      bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
      http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
      Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        własnie sie dotarł a po za tym nic mu nie bedzie
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          liroyek, no ale Ty masz zdajsie 160KM

          Zamieszczone przez Łukasz
          Nie wiem jak inni osiągaja zużycie paliwa w trasie 8-9l....
          Znaczy, że duże? Hmm... Jeśli ktoś ma ciężką nogę to te 9 litrów to wcale nie tak dużo :twisted:
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • lukasz
            Classic
            • 2006
            • 30

            #6
            ja tez tak uważam że się dotarł. Pracowałem w salonie skody przez 4 lata i byłem raz w fabryce skody w Mlada Boleslav. Żeby ktoś z was zobaczył jak auto się sprawdza przed wyjazdem z hali do klienta to nikt by z was tego nie kupił. Autko wjeżdza do komory na hamownie, kierowca daje buta na każdym z biegów na max. i tak przez 3,5 min na max obrotach pod czerwone pole. Tam się nikt nie przejmuje tym, jak ma coś paśc to musi w fabryce. Drugie docieranie to robia pracownicy salonów....
            Ja równiez nie mam lekkiej nogi, jak widzicie średnie prędkości, lecz myslę, że szkopuł tkwi własnie przy rozpędzaniu i umiejętnym hamowaniu silnikiem na dojazdach. Fakt mówi za siebie, iż klocki zmieniam co 100-120 tys. km i tak było przy moich dwóch poprzednich szkodnikach..

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              z tego co wiem na pierwszy rozruch musi dostac w rure zeby sie pierscienie ulozyly (czy cos takiego). pozniej dopiero zaczyna sie ukladanie silnika
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #8
                Łukasz, a już myślałem że będzie jakiś test - a tu znowu o spalaniu
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #9
                  dotarles silnik
                  jeszcze zostaje skrzynia, hamulce itp
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • marcink_1
                    Rider
                    • 2010
                    • 312

                    #10
                    Ja swoją przejechałem autostradę do od Świecia do Gdańska z prędkością 160 -170 km/h to miałem srednie spalanie z tego odcinka ponad 9 literków. Niestety żeby było ekonomicznie to trzeba jechać nie więcej niż 90, a i wówczas tych 5 l co piszą w instrukcji chyba się nie osiągnie. Normalnie na trasie trzeba liczyć 6 do 6,5 l.

                    Jak dla manie to narazie światła są słabe. Będę musiał je spróbować troszkę podnieść do góry albo wymienić żarówki na lepsze, niekoniecznie większej mocy. W poprzednim samochodzie miałem zawsze Philipsy w standardowym wykonaniu miały +30% więcej światła, a tu chyba są jakieś osramy.

                    Pozdrawiam

                    Marcin

                    Komentarz

                    • liroyek
                      Rider
                      • 2008
                      • 620

                      #11
                      marcink_1
                      w pl nie wolno wiecej niz 130
                      ale masz racje jak sie jedzie 90-110 to spalanie moze byc fajne jak sie przekracza te predkosci to rosnie
                      zauwazylem takie cos jadac 90 spala powiedzmy 7 jadac 180 juz jakies 12-14 a przy 220 to juz jakies 18 litrow
                      Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                      bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                      http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                      Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Z tym "całym docieraniem" to nie chodzi o dotarcie silnika sensu stricto, tylko dotarcie auto sensu largo. Takie silniki same w sobie są już dotare przy wyjeździe z fabryki (przez docieranie rozumiem w takim znaczeniu prawidłowe ułożenie tłoków w cylindrach czy pierścieni na tłokach) i nie ma sensu ich docierać.

                        Natomiast chodzi o ułożenie klocków, wzięcie trochę oleju przez silnik, dobre naoliwienie wszytskiego itp. To jest do docierania samochodu.

                        Między bajki można natomiast włozyć hisotrię, że dobre dotarcie silnika powoduje, że ma on większa moc albo mniej oleju bierze. Jak mi powiedzieli przy odbiorze - docierać to ja sobie mogę motorynkę a nie taki silnik

                        Komentarz

                        • karpecik
                          Rider
                          • 2004
                          • 279

                          #13
                          Zamieszczone przez marcink_1
                          Ja swoją przejechałem autostradę do od Świecia do Gdańska z prędkością 160 -170 km/h to miałem srednie spalanie z tego odcinka ponad 9 literków. Niestety żeby było ekonomicznie to trzeba jechać nie więcej niż 90, a i wówczas tych 5 l co piszą w instrukcji chyba się nie osiągnie. Normalnie na trasie trzeba liczyć 6 do 6,5 l.

                          Jak dla manie to narazie światła są słabe. Będę musiał je spróbować troszkę podnieść do góry albo wymienić żarówki na lepsze, niekoniecznie większej mocy. W poprzednim samochodzie miałem zawsze Philipsy w standardowym wykonaniu miały +30% więcej światła, a tu chyba są jakieś osramy.

                          Pozdrawiam

                          Marcin
                          Ja wymieniłem na mocniejsze. Od razu lepiej widać.

                          Komentarz

                          • marcink_1
                            Rider
                            • 2010
                            • 312

                            #14
                            Zamieszczone przez karpecik
                            Zamieszczone przez marcink_1
                            Ja swoją przejechałem autostradę do od Świecia do Gdańska z prędkością 160 -170 km/h to miałem srednie spalanie z tego odcinka ponad 9 literków. Niestety żeby było ekonomicznie to trzeba jechać nie więcej niż 90, a i wówczas tych 5 l co piszą w instrukcji chyba się nie osiągnie. Normalnie na trasie trzeba liczyć 6 do 6,5 l.

                            Jak dla manie to narazie światła są słabe. Będę musiał je spróbować troszkę podnieść do góry albo wymienić żarówki na lepsze, niekoniecznie większej mocy. W poprzednim samochodzie miałem zawsze Philipsy w standardowym wykonaniu miały +30% więcej światła, a tu chyba są jakieś osramy.

                            Pozdrawiam

                            Marcin


                            Ja wymieniłem na mocniejsze. Od razu lepiej widać.
                            Jakie żarówki założyłeś? Czy wiesz które pokretło jest odpowiedzialne za regulację reflektorów góra, dół?

                            pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • marte
                              Rider
                              • 2007
                              • 259

                              #15
                              Zamieszczone przez rkb
                              z tego co wiem na pierwszy rozruch musi dostac w rure zeby sie pierscienie ulozyly (czy cos takiego). pozniej dopiero zaczyna sie ukladanie silnika
                              Pierwszy rozruch to się odbywa w fabryce silników, długo, długo przed czasem montazu silnika w docelowym aucie....

                              Pzdr

                              Komentarz

                              Pracuję...