Pisk przy odpalaniu? ;o

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezary_szc
    Classic
    • 2010
    • 2

    Pisk przy odpalaniu? ;o

    Hmmm no co ty powiesz..... naprawde u ciebie działa....??? Miałem na mysli ze padł zawór EGR i po jego wymianie powinno byc ok a nie jest stad moje dociekania i wywody... co do błędu czujnika to jak sie wczytacie to powstaje on w chwili niesprawnosci zaworu EGR. Poza tym czujnik został wymieniony a bład nadal jest. Rozrzad sprawdzony wiec czego wiecej szukac.... Juz głupieje....

    [ Dodano: Sro 24 Lis, 10 17:54 ]
    Kolego german81 co masz na mysli pisząc ze sprawdzic głebiej problem czujnika???? Niebardzo rozumiem....
  • Meta
    Drive
    • 2008
    • 42

    #2
    Pisk przy odpalaniu? ;o

    Witam panów

    Otóż ostatnio, może z jakieś 3-4 tygodnie temu zauważyłem że przy odpalaniu zimnego silnika, dokładnie po przekręceniu kluczyka i gdy auto wchodzi na obroty, wraz z nim jest słychac przez jakąś sekund taki jakby świst, gdy wyłącze i ponownie włącze dzieje sie to samo, za trzecim razem już tak nie robi. Ktoś Mi kiedyś o Tym piszczeniu gadał, ale jak na przekór nie pamiętam ;D
    Wiecie może co to może być?

    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    " Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo.
    Zwyciężyć i usiąść na laurach to klęska... " - J. Piłsudski

    Komentarz

    • aymoo
      Drive
      • 2010
      • 53

      #3
      Trudno z tego opisu wnioskować coś na 100%, ale wygląda jakby Ci się ślizgał pasek. To bym sprawdził w pierwszej kolejności.
      Tworzę fajne strony internetowe - www.aymoo.pl Dla OCP rabat!
      Moja Octa: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=528676#528676

      Komentarz

      • Meta
        Drive
        • 2008
        • 42

        #4
        Hm... Postaram się dzisiaj ten dzwięk nagrać to zarzucę i ocenicie )
        " Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo.
        Zwyciężyć i usiąść na laurach to klęska... " - J. Piłsudski

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          A nie "piszczy" przypadkiem juz po uruchomieniu silnika jak cofasz kluczyk z pozycji rozrusznika?

          Komentarz

          • Meta
            Drive
            • 2008
            • 42

            #6
            Hmmm ciężko powiedzieć, nie zwróciłem uwagi ...

            Ale sam oceń, byłem specjalnie nagrać filmik i wszystko elegancko słychac. Dzisiaj zauważyłem że i nawet za 3 i 4 razem tak robił a z kolei wczoraj za trzecim razem już tak nie zrobił. Nie mam pojęcia co to może być, czy się tym przejmować i pojechać do mechaniora czy można to samemu ogarnąć?

            Film z tym problemem :



            update : i faktycznie chyba tak jest jak Ty mówisz, przy cofnięciu klucza z pozycji rozrusznika ( dokładnie słychać to za 1-szym odpaleniem jak hałasuje bryloczek przy kluczyku ) . Więc to chyba on hałasuje?
            " Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo.
            Zwyciężyć i usiąść na laurach to klęska... " - J. Piłsudski

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez aymoo
              wygląda jakby Ci się ślizgał pasek
              Mnie też to tak brzmi.
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • jacog
                Rider
                • 2008
                • 420
                • Felicia I (6U1)

                #8
                Najpierw sprawdz pasek pasek alternatora - spróbuj go przekręcić, jak pójdzie o wiecej niż o 90 stopni to znaczy, że ma dość (albo i jego napinacz). Bardziej stawiałbym na to, że rozrusznik ma dość i zębnik się zbyt wolno cofa juz po wyłaczeniu rozrusznika. W tym przypadku albo regeneracja (kolega nie tak dawno płacił 250zł łącznie z wymianą wyłacznika elektromagnetycznego, samemu nie opłaca się robić gdyż nie jest łatwo części kupic w dobrej cenie i dobrej jakości) albo wymiana na jakiś pewny używany. Z drugiej strony w poprzednim aucie tak pół roku jeździłem i problem się nie pogłebiał (mimo, że juz miałem na wymianę drugi)

                Komentarz

                • Meta
                  Drive
                  • 2008
                  • 42

                  #9
                  Okej dzięki jacog. Zrobię jak mówisz i zobaczymy co wtedy zamruczy Wtedy dam cyne czy cokolwiek pomogło. Jak nie to oddam rozrusznik do regenery i tyle Bo mimo jak mówisz to nie robi wielkiej różnicy, ale moja świadomość na to nie pozwala... Co jest do roboty to ma być zrobione i tyle :szeroki_usmiech

                  Wielki dzięki wszystkim za pomoc

                  Pozdrawiam
                  " Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo.
                  Zwyciężyć i usiąść na laurach to klęska... " - J. Piłsudski

                  Komentarz

                  • winni77
                    RS
                    • 2009
                    • 2183
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Jakieś 3 tygodnie temu padł mi alternator, co prawda w Tico, ale to nie ważne. Regeneracja kosztowała mnie 200zl. Zakładzik miał fajne urządzenie, ponoć warte 30kzl. Podłączyli do niego mój alternator i od razu wiedzieli co nie halo. Podobno takich urządzeń w PL jest policzyć na palcach jednej reki... Jak chcesz to dam Ci namiary (są z Gdańska). Oczywiście wiąże się to z wymontowanie alternatora, co u mnie trwało ponad godzinę (sic!).
                    Mój "Batmobil"

                    Komentarz

                    • Meta
                      Drive
                      • 2008
                      • 42

                      #11
                      winni77, dzięki wielkie za zainteresowanie kolego. Ale narazie spróboje tradycyjnym sposobem bo tak szczerze mówiąc to nie mam za bardzo czasu aby się w takim wymontowanie bawić Ale jak trzeba będzie coś w ten sposób zdziałać to się napewno odezwę bo do Gdańska mam rzut beretem

                      Dzięki jeszcze raz,
                      Pozdrawiam
                      " Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo.
                      Zwyciężyć i usiąść na laurach to klęska... " - J. Piłsudski

                      Komentarz

                      • lukaszp1981
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 140
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Na 99% to jest rozrusznik, miałem podobnie. Wyciągnąłem rozrusznik, wymieniłem tulejki, wyczyściłem, posmarowałem i jest ok.

                        Komentarz

                        • Meta
                          Drive
                          • 2008
                          • 42

                          #13
                          lukaszp1981, dzięki wielkie. Bo właśnie wytropiłem że to nie pasek. W takim razie jutro trzeba zajrzeć

                          Pozdrawiam
                          " Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo.
                          Zwyciężyć i usiąść na laurach to klęska... " - J. Piłsudski

                          Komentarz

                          Pracuję...