wspomaganie kierownicy - problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jczajk1
    Classic
    • 2006
    • 26

    wspomaganie kierownicy - problem

    ekipa południowa ma być ok 12, więc proponuje ok.12 pod Cafe66
  • huwe
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 976

    #2
    wspomaganie kierownicy - problem

    Witam!
    od razu na wstepie zaznacza, że problem dotyczy Fabki z silnikiem 1,4MPI u mojego dobrego znajomego, a mam cichą nadzieję, że któryś z kolegów forumowiczów ma w tym zakresie jakieś doświadczenia.
    Więc tak: najpierw zaczęła się świecić kontrolka wspomagania ; zgodnie z instrukcją : wymienił akumulator - ponoć podstawowy sposób naprawy "usterki".
    Pomogło, szczerze mówiąc jak umarłemu kadzidło, bo po miesiącu problem wrócił, a co więcej : nasilił się. Kontrolka wspomagania zapala się w zasadzie w dowolnym momencie- z tego co zobserwował - np. przy dużym obciążeniu silnika. Światła "migają" sobie również w dowolnym momencie , tzn zachowują się tak, jakby jakiś kabelek wariował na którymś połączeniu. To zachowanie się świateł połączone jest również z efektami akustycznymi: takie dziwne "bzzzzzzzzz" słyszane w kabinie.
    Koledzy pomóżcie; co i gdzie szukać w fabiance, żeby pozbyć się tych przykrości?
    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      A jakie ma napiecie w instalacji, przy wlaczonych np swiatlach, ogrzewaniu szyb i dmuchawie na wolnych obrotach i powiedzmy przy 3000. Bo tam wspomaganie jest elektryczne, wiec jak ma niskie napiecie w instalacji to moze cos szalec i winny bedzie regulator napiecia.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • huwe
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2005
        • 976

        #4
        Dzieki Maicroft za pierwszą wskazówkę- sprawdzimy w poniedziałek, i dam znać.Jak dobrze pamiętam, to przy pracującym silniku, i dobrym regulatorze powinno być ok 13,6-14,4V?
        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Tak, w tych granicach powinno byc OK. Jak nic nie jest wlaczone to moze byc nawet blisko 15V
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Piotrus
            Rider
            • 2004
            • 524

            #6
            To jest znany temat w Fabii - pada czujnik skrętu.
            Piotruś
            AGR(RIP) + ALH

            Komentarz

            • T/J
              Drive
              • 2006
              • 87

              #7
              Witam
              Prawdopodobnie jest to uszkodzony czujnik skrętu jak napisał wcześniej kolega ale aby jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną tej usterki należy podłączyć się pod VAG i odczytać kod usterki to podstawa.Serwisy ASO za ten czujnik jeżeli oddaje się uszkodzony wołają 250zł +wymiana.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                okazało się, że najprawdopodobniej padła pompa wspomagania. Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim cudem?

                [ Dodano: Czw 16 Mar, 06 23:00 ]
                aby zakończyć temat:
                koleś podjechał do warsztatu zajmującego się głównie elektryką - podpięli vag-a, podłubali cos pod zderzakiem: diagnoza- padła pompa. koszt k 1000 zł.
                No więc kolo mówi, że się zastanowi, itd. Wsiada w fabianę - i o zgrozo: całkowity brak wspomagania. Podjechał do mnie- i szukamy . wychodzi na to, że są dwa typy, i trzeba sprawdzić , który akuratnie jest w aucie. No więc zapina z powrotem do tegoż warsztatu. Spuszczają go dosłownie jak wodę w wc. Zostaw auto - my zrobimy: na używce 1000 zeta, jak nowe 3000. Co ci zależy ? i tak nie masz wspomagania. Jaki masz typ? nie mamy czasu sprawdzić i ci powiedzieć.
                Znajomy jest jednak ambitny typ.
                W akcie desperacji zasuwa do ASO tylko z prośbą o ustalenie typu pompy.
                gość podpina vaga...i zonk. Brak sygnału z czujnika skrętu. Krótki nurek pod zderzak. i okazuje się że te s&^&^^syny na poprzednim, zaje^%^% cie szanowanym i polecanym warsztacie odpięły tenże czujnik. Panowie z ASO podpinają go z powrotem. 15 min diagnozy: padnięty czujnik skrętu. system TRW.( i nagle w cudowny sposób ponownie działające wspomaganie) wg ASO koszt 440 zeta.
                Ale kto pyta nie błądzi. ASO w Rzeszowie krzyczy za ten sam czujnik z usługą 290 zeta. Więc i z kosztem wyjechanego paliwa wychodzi taniej.
                Jaki z tego morał: jak ktoś wam powie, że coś jest uwalone, i od razu namolnie chce, abyście zostawili auto w warsztacie - to warto pojechać do innego mechanika, aby potwierdzić diagnozę.
                No jak babcię kocham - wymienię tych krętów z nejma: matex. Kto ze stalowej i okolic to będzie wiedział o kim mowa.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • hubert78
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1576

                  #9
                  Odgrzeję kotleta
                  Mój znajomy ma tak samo jak znajomy huwe, czujnik zamówiony , tylko pytanko czy ktoś może cóś takiego wymieniał samodzielnie ???
                  Gdzie to ustrojstwo się znajduję ???

                  Komentarz

                  • shado
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 5315
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Czujnik jest na maglownicy. Pamiętaj, że są 2 rodzaje czujnika.
                    Polecam:


                    Ja nie miałem czasu się z tym bawić i wymieniłem w ASO za 300PLN (TRW)
                    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                    Komentarz

                    • huwe
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 976

                      #11
                      eee, z tego co ja pamietam to nie na maglownicy, ale lewy narożnik zderzaka przedniego.
                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                      Komentarz

                      • shado
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 5315
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        huwe, czujnik skrętu kierownicy w zderzaku? I co on by tam sprawdzał? Skręt zderzaka? W lewym narożniku zderzaka przedniego są 3 wtyczki od wspomagania. Mówimy o czujniku G250, który jest w miejscu które widać na rysunku poniżej.
                        Załączone pliki
                        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          shado, nie zaglądałem aż tak głęboko. przy diagnozowaniu usterki była gmeranka przy lewym narożniku zderzaka przedniego. i tyle wiem. sama usterka usuwana w ASO, więc juz dalej nie wnikałem co i gdzie się znajduje, majac na uwadze , że to auto znajomego, a nie moje. Tak więc zwracam honor.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • shado
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 5315
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            huwe, spoko kabel od tego czujnika idzie właśnie do zderzaka.
                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              bo w tym narozniku jest pompa wspomy - warto rowniez przy wymianie czyjnika sprawdzic czy jej oslona to nie jeden wielki gnoj z stojaca woda

                              Komentarz

                              • hubert78
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1576

                                #16
                                Zamieszczone przez marekzu
                                bo w tym narozniku jest pompa wspomy - warto rowniez przy wymianie czyjnika sprawdzic czy jej oslona to nie jeden wielki gnoj z stojaca woda
                                No i właśnie tak jest niestety wczoraj wyciągneliśmy pompe od wspomagania i się troszkę załamałem Autko było lekko puknięte z lewej strony co się okazało mieć fatalne skutki dla osłony plastikowej pompy która pękła i w środku była kupa wody i syfu
                                W tej chwili pompa se leży i se schnie i moje pytanko w związku z tym czy da się ją reanimować ???
                                może ma ktoś jakiś patent

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez hubert78
                                  da się ją reanimować ???
                                  zalezy co padło - poszukaj na elektrodzie - ale przy mocnym zalania jakies 1200-1300 trzeba z kieszeniu wysupłać niestety

                                  Komentarz

                                  • hubert78
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1576

                                    #18
                                    Ok dzięki chłopaki za podpowiedzi

                                    [ Dodano: Nie 03 Lut, 08 18:24 ]
                                    A więc sprawa rozwiązana pozytywnie
                                    Pompa po rozebraniu poleżała kilka dni wyschła , i po posklejaniu obudowy wszystko hula 8) koszt 15 zł za poxipol no i troszkę czasu i nerwów , oby wszystkie awarię kończyły się tak dobrze

                                    Komentarz

                                    Pracuję...