Trochę roboty z kółeczkami miałeś, ale efekt końcowy bardzo dobry, co do stojaka to gdzie dorwałeś i ile Cię kosztował?
no nie powiem bo zeszło mi prawie z nimi tyle co z myciem auta a stojaczek dorwałem z Lidla, kosztował coś koło 60-70zł, ale już dawno kupiłem
Zamieszczone przez PieTrzaK
Czyżby stojaczek from Biedronka? Bo mój jest właśnie stamtąd i wygląda identyko :wink:
no niestety ja w Biedronce nie kupiłem choć często tam na zakupy chodzę w Lidlu był jakiś czas temu i stamtąd go mam
Zamieszczone przez Dr.Claufe
Ja ze swoimi po zdjęciu pojechałem na myjkę i z pistoletu je potraktowałem, a potem jeszcze preparatem do czyszczenia felg i ponownie z pistoletu
też miałem tak zrobić ale mówię mokrych nie będę woził w samochodzie i na garażu sobie ładnie wypucowałem też używałem takiego żelu do felg po umyciu, tzn on jest do nabłyszczania bardziej i zawsze po umyciu go stosuje
Fajna sprawa ten stojak.
stojak do opon jak dla mnie to super sprawa, dużo nie zajmuje, opony nie leżą jedna na drugiej i się nie odkształcają ani nic się z nimi nie dzieje
Spać mi sie nie chce, piwa też, więc może naskrobię coś dla potomności w powyższym temacie. Otóż pokrótce porównam zachowanie O1 AKL kombi '00 (przedlift - przebieg 210kkm, z tego ja zrobiłem 30kkm) z O1 BFQ sedan '04 (polift - przebieg 122kkm, z tego ja zrobiłem 4kkm). Niby bardzo podobne auta.
1. spalanie
nie widzę różnic w spalaniu tych aut - warunki eksploatacji obu samochodów są niemal identyczne. Co więcej, ponieważ spalanie jest porównywalne, a AKL miałem w cięższym kombi mogę zaryzykować stwierdzenie, że BFQ jest odrobinę bardziej paliwożerny
2. osiągi
BFQ jest wyraźnie szybszy i lepiej przyśpiesza - choć nie bez znaczenia moze być fakt, iż AKL był w cięższym kombi
3. zużycie oleju
AKL brał ooło 0,5l półsyntetyka na 1kkm, BFQ nie bierze nic - ale i przebieg niemal 100kkm mniejszy
4. reakcja na pedał gazu
AKL ma przepustnicę na lince a BFQ sterowaną przez komputer. Skutek jest taki, że AKL przyśpieszał bez zwłoki, a BFQ musi mieć ułamek sekundy na zastanowienie
5. wnętrze
AKL miałem w przedliftowej budzie z nową szaro-czarną deską, BFQ mam w poliftowej z czarną dechą - mi zdecydowanie bardziej odpowiadała szarawa tonacja starej O1
6. zawieszenie
mimo wymiany przednich amorków na Bilsztajny i sprawnych tylnych BFQ wciąż jest dużo mniej sztywny niż stara O1 z AKL na fabrycznym zawiasie
7. klimatyzacja
włączenie klimy w AKL (fakt, dokładanej w salonie fabrycznym przez sprzedaża DIAVII) powodowało znaczacy spadek osiągów i wzrost zużycia paliwa. Klima fabryczna w BFQ nie powoduje widocznego spadku mocy i wzrostu zużycia paliwa
8. ilość miejsca z tyłu
niby polifty miały "wyczarowane" (inna bydowa tylnej kanapy?) 2cm extra, ale ja tej różnicy nie znalazłem - wciąż lipa
9. sztywność karoserii
to samo, niby nic nie skrzypi na równej oraz na srednio równej srodze, ale po wjechaniu w teren coś piszczy z tyłu - obstawiam oparcie kanapy, ewentualnie uszczelki
Szczerze mówiąc, to ja nie widzę żadnych zalet BFQ w stosunku do AKL (zużycie oleju zwalam na karb przebiegu). Jeśli ktoś staje przed wyborem, to tak naprawdę powinien wybrać wóz w lepszym stanie, nie zwracajac uwagi na typ motoru 1.6i.
1. spalanie
nie widzę różnic w spalaniu tych aut - warunki eksploatacji obu samochodów są niemal identyczne. Co więcej, ponieważ spalanie jest porównywalne, a AKL miałem w cięższym kombi mogę zaryzykować stwierdzenie, że BFQ jest odrobinę bardziej paliwożerny
Z tą wagą to nie taka straszna różnica. Można to praktycznie pominąć.
Zamieszczone przez Agamek12
6. zawieszenie
mimo wymiany przednich amorków na Bilsztajny i sprawnych tylnych BFQ wciąż jest dużo mniej sztywny niż stara O1 z AKL na fabrycznym zawiasie
To kwestia nadwozia, miałem liftbacka i był bardziej miękki, szczególnie tył. BFQ mam w kombi i jest twardsze.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
1. spalanie
nie widzę różnic w spalaniu tych aut - warunki eksploatacji obu samochodów są niemal identyczne. Co więcej, ponieważ spalanie jest porównywalne, a AKL miałem w cięższym kombi mogę zaryzykować stwierdzenie, że BFQ jest odrobinę bardziej paliwożerny
Z tą wagą to nie taka straszna różnica. Można to praktycznie pominąć.
Według danych z dowodu AKL w kombi jest 80kg cięższy od BFQ w sedanie.
[ Dodano: Czw 03 Cze, 10 10:27 ]
Zamieszczone przez jm+++
A w którym jest głośniej w kabinie przy prędkości ok. 130 km/h ?
Wydaje mi sie, że przy większych prędkosciach BFQ jest odrobinę cichszy. Ale na biegu jałowym jest głośniejszy - nie wiem, ale po otwarciu maski głośność była taka sama, ale w kabinie BFQ jest głośniejszy...
Komentarz