[O1] Porównanie 1.6i - AKL vs BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] Porównanie 1.6i - AKL vs BFQ

    Zamieszczone przez Skfarek
    Trochę roboty z kółeczkami miałeś, ale efekt końcowy bardzo dobry, co do stojaka to gdzie dorwałeś i ile Cię kosztował?
    no nie powiem bo zeszło mi prawie z nimi tyle co z myciem auta a stojaczek dorwałem z Lidla, kosztował coś koło 60-70zł, ale już dawno kupiłem

    Zamieszczone przez PieTrzaK
    Czyżby stojaczek from Biedronka? Bo mój jest właśnie stamtąd i wygląda identyko :wink:
    no niestety ja w Biedronce nie kupiłem choć często tam na zakupy chodzę w Lidlu był jakiś czas temu i stamtąd go mam

    Zamieszczone przez Dr.Claufe
    Ja ze swoimi po zdjęciu pojechałem na myjkę i z pistoletu je potraktowałem, a potem jeszcze preparatem do czyszczenia felg i ponownie z pistoletu
    też miałem tak zrobić ale mówię mokrych nie będę woził w samochodzie i na garażu sobie ładnie wypucowałem też używałem takiego żelu do felg po umyciu, tzn on jest do nabłyszczania bardziej i zawsze po umyciu go stosuje
    Fajna sprawa ten stojak.
    stojak do opon jak dla mnie to super sprawa, dużo nie zajmuje, opony nie leżą jedna na drugiej i się nie odkształcają ani nic się z nimi nie dzieje
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] Porównanie 1.6i - AKL vs BFQ

    Spać mi sie nie chce, piwa też, więc może naskrobię coś dla potomności w powyższym temacie. Otóż pokrótce porównam zachowanie O1 AKL kombi '00 (przedlift - przebieg 210kkm, z tego ja zrobiłem 30kkm) z O1 BFQ sedan '04 (polift - przebieg 122kkm, z tego ja zrobiłem 4kkm). Niby bardzo podobne auta.
    1. spalanie
    nie widzę różnic w spalaniu tych aut - warunki eksploatacji obu samochodów są niemal identyczne. Co więcej, ponieważ spalanie jest porównywalne, a AKL miałem w cięższym kombi mogę zaryzykować stwierdzenie, że BFQ jest odrobinę bardziej paliwożerny
    2. osiągi
    BFQ jest wyraźnie szybszy i lepiej przyśpiesza - choć nie bez znaczenia moze być fakt, iż AKL był w cięższym kombi
    3. zużycie oleju
    AKL brał ooło 0,5l półsyntetyka na 1kkm, BFQ nie bierze nic - ale i przebieg niemal 100kkm mniejszy
    4. reakcja na pedał gazu
    AKL ma przepustnicę na lince a BFQ sterowaną przez komputer. Skutek jest taki, że AKL przyśpieszał bez zwłoki, a BFQ musi mieć ułamek sekundy na zastanowienie
    5. wnętrze
    AKL miałem w przedliftowej budzie z nową szaro-czarną deską, BFQ mam w poliftowej z czarną dechą - mi zdecydowanie bardziej odpowiadała szarawa tonacja starej O1
    6. zawieszenie
    mimo wymiany przednich amorków na Bilsztajny i sprawnych tylnych BFQ wciąż jest dużo mniej sztywny niż stara O1 z AKL na fabrycznym zawiasie
    7. klimatyzacja
    włączenie klimy w AKL (fakt, dokładanej w salonie fabrycznym przez sprzedaża DIAVII) powodowało znaczacy spadek osiągów i wzrost zużycia paliwa. Klima fabryczna w BFQ nie powoduje widocznego spadku mocy i wzrostu zużycia paliwa
    8. ilość miejsca z tyłu
    niby polifty miały "wyczarowane" (inna bydowa tylnej kanapy?) 2cm extra, ale ja tej różnicy nie znalazłem - wciąż lipa
    9. sztywność karoserii
    to samo, niby nic nie skrzypi na równej oraz na srednio równej srodze, ale po wjechaniu w teren coś piszczy z tyłu - obstawiam oparcie kanapy, ewentualnie uszczelki
    Szczerze mówiąc, to ja nie widzę żadnych zalet BFQ w stosunku do AKL (zużycie oleju zwalam na karb przebiegu). Jeśli ktoś staje przed wyborem, to tak naprawdę powinien wybrać wóz w lepszym stanie, nie zwracajac uwagi na typ motoru 1.6i.
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • splawik
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1292

      #3
      Zamieszczone przez Agamek12
      1. spalanie
      nie widzę różnic w spalaniu tych aut - warunki eksploatacji obu samochodów są niemal identyczne. Co więcej, ponieważ spalanie jest porównywalne, a AKL miałem w cięższym kombi mogę zaryzykować stwierdzenie, że BFQ jest odrobinę bardziej paliwożerny
      Z tą wagą to nie taka straszna różnica. Można to praktycznie pominąć.

      Zamieszczone przez Agamek12
      6. zawieszenie
      mimo wymiany przednich amorków na Bilsztajny i sprawnych tylnych BFQ wciąż jest dużo mniej sztywny niż stara O1 z AKL na fabrycznym zawiasie
      To kwestia nadwozia, miałem liftbacka i był bardziej miękki, szczególnie tył. BFQ mam w kombi i jest twardsze.
      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
      -------------------------------------------------
      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

      Komentarz

      • jm+++
        Drive
        • 2009
        • 53

        #4
        A w którym jest głośniej w kabinie przy prędkości ok. 130 km/h ?

        Interesuje mnie również jak wypadają (AKL i BFQ) pod względem hałasu z 1,9 VP i PD?
        Pytałem o to TU ale nikt z Was nie odpowiedział.

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez splawik
          Zamieszczone przez Agamek12
          1. spalanie
          nie widzę różnic w spalaniu tych aut - warunki eksploatacji obu samochodów są niemal identyczne. Co więcej, ponieważ spalanie jest porównywalne, a AKL miałem w cięższym kombi mogę zaryzykować stwierdzenie, że BFQ jest odrobinę bardziej paliwożerny
          Z tą wagą to nie taka straszna różnica. Można to praktycznie pominąć.
          Według danych z dowodu AKL w kombi jest 80kg cięższy od BFQ w sedanie.

          [ Dodano: Czw 03 Cze, 10 10:27 ]
          Zamieszczone przez jm+++
          A w którym jest głośniej w kabinie przy prędkości ok. 130 km/h ?
          Wydaje mi sie, że przy większych prędkosciach BFQ jest odrobinę cichszy. Ale na biegu jałowym jest głośniejszy - nie wiem, ale po otwarciu maski głośność była taka sama, ale w kabinie BFQ jest głośniejszy...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #6
            Zamieszczone przez Agamek12
            Według danych z dowodu AKL w kombi jest 80kg cięższy od BFQ w sedanie.
            U mnie BFQ kombi w dowodzie ma chyba 1220kg ( na wadze wyszło 1200kg), a liftback AEE moje stare miało w dowodzie 1200kg.
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz

            • abyss
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 245

              #7
              Znaczy wyszło, że prawie idealnie takie same (a skoro tak, to po co przepłacać).
              ...

              Komentarz

              Pracuję...