A jak ma sie sprawa Octavi II FL ?
Podejzewam, że to co opisane nie do konca bedzie pasowac do FL. Pozatym ksenony w FL sa skretne, wiem ze potrzebny jakis sterownik tez...
A jak ma sie sprawa Octavi II FL ?
Podejzewam, że to co opisane nie do konca bedzie pasowac do FL. Pozatym ksenony w FL sa skretne, wiem ze potrzebny jakis sterownik tez...
To zależy czy kupisz kpl. reflektory ( tj. z elektroniką w środku ).
Generalnie potrzeba:
1K0 941 273 N Czujnik wysokości tył ( G76 )
1K0 941 274 C Czujnik wysokości przód ( G74 )
5M0 907 357 C Sterownik świateł kierowalnych ( J 745 )
Powyższe są zainstalowane oddzielnie w samochodzie,
a poniższe wewnątrz lampy:
N 105 661 03 Palnik ksenonowy D1S
1Z0 941 641 B Przetwornica zasilająca palnik ksenonowy ( J426 - L i J427 - P )
7L6 941 329 B Moduł mocy reflektora do sterowania silniczkami ( J667 - L i J668 - P )
+ elementy, które nie są rozpisane w ETKA ( czyli prawdopodobnie występują jako kpl. z reflektorem ):
xxx xxx xxx Silnik krokowy regulacji wysokości ( V48 - L i V 49 - P )
xxx xxx xxx Silnik nastawczy dynamicznego światła lewego ( V318 ) zespolony z czujnikiem położenia modułu przechylenia, lewy ( G474 )
xxx xxx xxx Silnik nastawczy dynamicznego światła prawego ( V319 ) zespolony z czujnikiem położenia modułu przechylenia, prawy ( G475 ).
No i oczywiście inna wiązka zasilająca do reflektora ( m. in. z magistralą CAN ).
Koledzy a czy ktoś ma może schemat takiej wiązki do samopoziomowania :?: Bo o ile czujniki i sterownik da się kupić na allegro to pozostaje pytanie jak zrobić wiązkę - czyli co z czym i jak połączyć :?:
Ps: może ktoś wie jakie piny i jakie wtyczki trzeba kupić w ASO?? Macie jakieś numery :?:
To pierwsze bardzo szybko wykończy silniczki w lampach, chyba że jest aktywne tylko w czasie postoju ( czyli reaguje na "doładowanie" auta, ale nie reaguje na przyspieszanie i hamowanie ).
Drugie już lepiej, bo chodzi na ori silniczkach krokowych, ale ciekawe jak z zakresem regulacji tzn. czy przy zmianach poziomu nie będzie za bardzo "skracać" albo "wydłużać" wiązki świateł. Poza tym za 700 pln to można kupić sprawną ori używkę ( czujniki + centralka 350 pln + wiązki ).
Ciekawe też jakie są tam czujniki ( bezwładnościowe, akcelerometr, czy inne ustrojstwo ).
witam! ja mam orginalnie montowane fabrycznie xenony, ale nie dziala poziomowanie (przynajmiej tak mi sie wydaje) po wlaczeniu swiatel. swiatlo powino ustawic sie z dolu do gory czego nie robi. Dodam ze kupilem uszkodona oktavie w lewy przód. (Lampa do wymiany)
Kupilem urzywanego xenona (1Z2 941 015B)a powinien byc(1Z2 941 17L) z prawej zostal ten sam (1Z2 941 018L) lampy ustawilem recznie tak zeby lampy świecił prawidlowo, ale po obiązęniu tylu swieca za wysoko. Co to moze być?
maroko2007, prawdopodobnie po uszkodzeniu lampy w sterowniku poziomowania zapisał się błąd. Trzeba go skasować i zrobić ponownie adaptację ustawienia lamp. Zresztą jak podepniesz VAG-a to po błędach będzie widać co jest nie halo.
BTW. Światła poziomują się nie w momencie włączenia tylko w momencie odpalenia silnika.
witam! ja mam orginalnie montowane fabrycznie xenony, ale nie dziala poziomowanie (przynajmiej tak mi sie wydaje)
Jak masz pewnosc, ze byly montowane w fabryce to sprawdz bledy vagiem. Jak nie masz całkowitej pewnosci, to sprawdz, czy w kabinie nie masz pokrętła do regulacji swiatel gora.dol. Jak masz, to lapy byly dokladane po wyjechaniu z fabryki.
maroko2007, sprawdź czujniki na wahaczach
u mnie też nie za każdym razem działa przy włączeniu, zresztą już tu chyba o tym pisałem
Ale przy obciążeniu tyłu powinno zawsze zadziałać, np jak zatankuję to zawsze jest dyskoteka
prawdopodobnie po uszkodzeniu lampy w sterowniku poziomowania zapisał się błąd. Trzeba go skasować i zrobić ponownie adaptację ustawienia lamp. Zresztą jak podepniesz VAG-a to po błędach będzie widać co jest nie halo.
Dzisiaj bylem podpiąć pod VAG-A i faktycznie był błąd po skasowaniu wszystko gra i buczy
Zamieszczone przez abstinent
sprawdź czujniki na wahaczach
czujniki sa dobre k
Jeszcze nie jezdziłem w nocy i zastanawiam sie czy trzeba je jeszcze wyregulować czy to juz sie odbywa samoczynnie, bo wydaje mi sie ze jedna strona świeci niżej
maroko2007, musisz wyregulować. Trzeba ustawić auto na równym, odpalić procedurę adaptacji poziomowania świateł VAG-iem ( ustawią się w środkowej pozycji regulacji silniczków ) i wtedy dopiero ustawić odpowiednio światła za pomocą śrub regulacyjnych. Po ustawieniu na śrubach trzeba zakończyć adaptację i nowe nastawy zostaną zapisane w sterowniku.
Dzisiaj moja Mama miała stłuczkę i samochód jest w podobnym stanie jak od kowal 2002. Ksenony już dawno były w planach, a podczas naprawy założy się je za jednym razem. Na początku bez auto poziomowania, a jak skończy się zima, to je dołożę. Tutaj moje pytanie, bo nie chcę zakładać nowych wątków i zrobić to za jednym zamachem.
U tego samego Allegrowicza są również dostępne czujniki na przedni i tylny wahacz, a także centralka sterująca. Kupiłbym wszystko za jednym razem.
2) Czy numery katalogowe mogą mieć różne końcówki alfabetyczne w tych częściach?
3) Jak jest z modułem komfortu? Mam ten który nie obsługuje doświetlania, nie pamiętam ilu bitowy.
4) Co do wiązki auto poziomowania to zostaje chyba kufatec, chyba że ktoś mógłby podać numery wtyczek. Przegrzebałem całą etkę i nie potrafiłem tego znaleźć.
1. Jeśli są w porządku to mogą być. Centralka sterująca OK. Czujniki widzę tylko do tyłu.
2. Tak, ale nie dowolne ( niektóre są zamienne ). Literki rozróżniają typ wspornika montażowego.
3. Centralna elektryka, nie moduł komfortu. Powinno ruszyć chyba, że masz Minta ( ale tu też się nie założę trzeba sprawdzić jaki jest sterownik - u mnie w Ambiente działają )...
4. Numerki wtyczek podam Ci później, bo się muszę zbierać do roboty, ale ta wiązka z Kufateca nie jest kosmicznie droga ( 80 E ? )
Kupilem używanego xenona (1Z2 941 015B)a powinien być(1Z2 941 17L) z prawej został ten sam (1Z2 941 018L) lampy ustawilem ręcznie tak żeby lampy świeciły prawidłowo, ale po obiążeniu tyłu świecą za wysoko. Co to moze być?
maroko2007 czy ty masz wersję do ruchu lewostronnego? Reflektory o początkowym oznaczeniu 1Z2 są przeznaczone dla wersji angielskiej, chyba że to pomyłka w pisaniu posta? Dla wersji europejskiej oznaczenie powinno się zaczynać 1Z1
kowal 2002, Dziękuję.
1. Czujniki i centralka są, tylko Allegrowicz musi je wystawić na nowo.
3. O to mi chodziło. Wersja elegance MY2006, więc chyba podejdzie.
4. Chyba masz rację, zamówię tą wiązkę z Kufateca, bo mam pewność, że będzie na 100% działała.
Mam tylko pytanie, czy te wtyczki będą idealnie pasowały do czujników i centralki?
A i ile mniej więcej trzeba będzie czekać na taką wiązkę?
gradek, kolega maroko2007 ma w podpisie UK więc pewnie chodzi o auto wyspiarskie...
blind_walker wiązka powinna pasować bezproblemu. Centralka jest oryginalnie montowana za popielniczką i nie wiem czy nie trzeba będzie dokupić jeszcze takiego małego metalowego wspornika pod nią.
Komentarz