Zamieszczone przez Psycho Dad
Octavia Tour lub II z silnikiem Tsi1,2
Zwiń
X
-
Octavia Tour lub II z silnikiem Tsi1,2
Jestem wieloletnim uzytkownikiem samochodów Skoda. Zaczynałem od 105, Favorit, Felici. Obecnie chciałbym kupić nową z salonu ale zastanawiam się nad Octavią Tour z silnikiem 1,6 MPI z instalacją gazową na którą obecnie jest promocja bo to ostani rok produkcji i można w wyposażeniu podstawowym kupić za około 44 tyś ale po dodaniu pakietu specjalnego rozszerzonego to cena wzrośnie do ok. 50 tyś.
Dzisiaj byłem w salonie omówić szczegóły i podczas rozmowy została mi przedstawiona wersja najnowsza Octavi z silnikiem 1,2TSI w wersji Mint za około 58 tyś. (Mint to wersja goła jak dla nowej Octavi)
Moje pytanie to: którą wersję wybrać, przy założeniu że rocznie robię ok 10 tyś km, instalacja gazowa jest dużym atutem, minusem jest starsza linia nadwozia, wyposażenie porównywalne i nawet lekko na plus dla Octavi Tour.
Będzie mi bardzo miło jeśli ktoś zechce wypowiedzieć się i poradzić w tej sprawie.
-
-
Tom03, Zobacz w której będziesz się lepiej czuł. Przy tym przebiegu gaz nie jest atutem. Ja bym brał nowsze auto, potem przy ewentualnej odsprzedaży będzie łatwiej..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
jeśli Ciebie stać ...dopłać i bierz O II z silnikiem 1,2 TSi ...przy tak małych przebiegach będziesz zadowolony z silniczka...a tak jak Koledzy piszą .... O II faktycznie to inna klasa technologiczna auta. Skontaktuj się z naszymi dilerami OCP... napewno kupisz autko w lepszej cenie.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tom03, tu : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 masz info do kogo napisać zapytanie o cenę a co do auta to O2 bez mrugnięcia okiem.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Z pakietem optimum i przy dobrych rabatach powinieneś się zmieścić w 47tyś dla Octavii Tour+LPG. Mint z silnikiem 1,2 kosztuje ponad 60tyś więc cena która ci daje diler jest atrakcyjna jednak nadal do dopłacenia masz ok 11tyś.
Mint jest podobnie wyposażony i w ładniejszej budzie, ma też odrobinę większy bagażnik 585 vs 540 litrów.
W O1 dostaniesz w tej cenie Klimatyzację manualną, elektryczne szyby przód, autoalarm + centralny zamek, komputer, lakier metalic, dwie poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, + jakieś radio + LPG.
W O2 za 11 tyś więcej masz klimatyzację półautomatyczną, elektryczne szyby z przodu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, czujnik parkowania tył, boczne i przednie poduszki bezpieczeństwa.
Za komputer, lakier metalic, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, autoalarm i radio musisz dopłacić.
Więc różnica w cenie zrobi się większa niż 11 tyś.
Wszystko zależy od ciebie. Czy kupujesz auto dla siebie czy dla ludzi na ulicy. I czy w końcu masz dodatkowe 15 tyś żeby dopłacić do różnicy.
10 tyś rocznie to naprawdę mały przebieg i jeżeli wybierzesz wersję O2 to nie warto brać silnika 1,6 który jest tańszy o ok 1000 pln ale za instalację musz dopłacić 4700 pln. Przy tym przebiegu ten koszt zwróci ci się dopiero po 5 latach. W o1 dostaniesz LPG za darmo.
Kalkulator opłacalności auta na gaz. Oblicz opłacalność i amortyzację systemu LPG. Sprawdź, jak dużo zaoszczędzisz! Zapraszamy.
Pozdrawiam
M.
PS. Ja zostawiłem sobie to 15tyś w kieszeni. Ale mój planowany roczny przebieg to 20-25 tys.Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tom03z silnikiem 1,2TSI w wersji Mint za około 58 tyśsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkb58 tys za minta? Dali mi taka cene w toruniu, zasmialem sie i wyszedlem. Za pare groszy wiecej dostalem ambiente u Danielcia.
i właśnie o tym mówię, za takie pieniądze to się już kupuje diesla :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodato jest IMO wysoka cena za to auto, zapytaj jakiegos normalnego dilera, cena O1 i O2 powinna być IMO zbliżona (z odpowiednimi silnikami :idea: )
Dla tych co chcieliby porównać jaki samochód brałem pod uwagę i co musiał mieć: wersja Combi, silnik na LPG czyli w grę wchodziło tylko 1.6 + LPG, lakier metalik oraz klamki i lusterka w kolorze nadwozia (decyzja żony), klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby, zdalnie sterowny centralny zamek, głośniki z przodu i tyłu, komputer pokładowy, dezaktywacja przedniej poduszki pasażera, alarm, dywaniki, fartuchy przód i tył, czujnik cofania z tyłu, pełnowymiarowe koło zapasowe.
I dla tych co nie chce się liczyć:
O1 Combi 1.6 + pakiet Selection + koło zapasowe, głośniki, alarm, dywaniki i fartuchy,
czyli 47970 + 5900 + 180 + 400 + 1000 + 100 + 100 = 55650
O2 Combi 1.6 Ambietne+ lakier metalik + koło zapasowe, głośniki, alarm, dywaniki i fartuchy,
czyli 68700 + 1850 + 180 + 400 + 1000 + 100 + 100 = 72330
LPG nie liczyłem bo w O1 jest w promocji za 0 zł, a w O2 jest upust do 5 000 zł czyli akurat na instalację.
Wersja Ambiente bo w Classic i Mint nie ma komputera pokładowego, ośmiu głośników oraz klamek w kolorze nadwozia, niby szczegóły ale dla mnie przynajmniej pierwszy jest ważny poprostu podoba mi się jazda z takim gadżetem. Jeżeli zrezygnował bym z tych gadżetów to i tak mint cennikowo wychodzi 62999 + 1850 + 500 + 180 + 1000 + 100 + 100 = 66 729 czyli bez rabatów ponad 11 000 zł nawet jeżeli na O2 byłby 10 % większy upust to i tak wyjdzie różnica ponad 8 000 zł
Tom03 przy twoich aktualnych przebiegach rzeczywiście gaz nie jest specjalnie opłacalny, zakładając oczywiście że pozostaną one stałe.
Co do wersji O1 do O2 musisz do obu samochodów się poprostu przymierzyć i dokładnie rozważyć czy różnica w cenie rekompensuje niewątpliwe zalety posiadania nowszego modelu.
Komentarz
-
-
Pawel11,
Nawet przy "biedniejszych" wyliczeniach tj bez czujników i dodatkowych głośników. Nawet z różnymi silnikami 1,6 MPI i 1,2 TSI. Różnica wychodzi w granicach 10000.
Ale fakt że każdy musi sobie rozważyć sam co jest dla niego najważniejsze.
Ps. kiedy kupujesz?Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG
Komentarz
-
-
rkb nie jest bez sensu Tom03 pownienien napisać co dla niego jest ważne aby nowy samochód posiadał wziąć cenniki i policzyć i jezęli wyjdzie róznica w cenie to porównać co za tą róznice dostnanie bądź nie w droższym samochodzie i czy dla niego ma to taką wartość. Nie dla każdego ESP, poduszki moc silnika mają znaczenie.
Wyraźnie napisałem co samochód, dla mnie powinien mieć, to że ambiente jest lepiej wyposażona ESP, poduszki jest na plus, chociaż w moim przypadku posiadanie w aktualnym samochodzie bocznych poduszek, po zahaczeniu o wysepkę nie wyszło specjalnie pozytywne (felga lekko uszkodzona, zawias nieruszony a poduszka wybuchła). Ja określiłem co samochód powinien posiadać wziąłem cenniki i policzyłem. To co Ambiente ma ponad dla mnie nie jest warte tej różnicy w cenie która mi wyszła.
milosz.k, jak wszystko pójdzie dobrze to w sobotę będę się cieszył z nowego nabytku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pawel11Nie dla każdego ESP, poduszki moc silnika mają znaczenie.
Wyraźnie napisałem co samochód, dla mnie powinien mieć, to że ambiente jest lepiej wyposażona ESP, poduszki jest na plus, chociaż w moim przypadku posiadanie w aktualnym samochodzie bocznych poduszek, po zahaczeniu o wysepkę nie wyszło specjalnie pozytywne (felga lekko uszkodzona, zawias nieruszony a poduszka wybuchła). Ja określiłem co samochód powinien posiadać wziąłem cenniki i policzyłem. To co Ambiente ma ponad dla mnie nie jest warte tej różnicy w cenie która mi wyszła.
Ale porównywać można tylko rzeczy porównywalne. A O I i O II to dwa różne samochody. Twoje wyliczenia nie są dokładne (zapomniałeś o bocznych poduszkach za 2000 zł., podłokietniku za 700 zł., różnicy w upuście na O II i gaz do O I w wys. 700 zł. światłach przeciwmigelnych za 800 zł. i być może coś jeszcze, ale nie chce mi się sprawdzać).
No i porównywałeś silnik 1,6 MPI, porównaj 1,9 tdi, nie jest już tak różowo.
O I = ok. 65.000 zł. (z pakietem selection)
O II mint = 71.800 - 5000 zł. = 66.500 zł.
Oba pojazdy wyposażeniowo różnią się duperelami, zaś poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego - znacznie (że o ilości miejsca na nogi z tyłu nie wspomnę).
pzdr
Komentarz
-
-
Najlepiej to i tak skonfigurować O1 i O2 z takim samym wyposażeniem i pójść poprostu do dealera i dowiedzieć się o cenę, bo takie liczenie to jest bez sensu. A może akurat dostaniecie większy rabat na O2 i już nie będzie takiej dużej różnicy między O1, a O2. Albo np. wziąć samochód z placu i takie rzeczy jak dywaniki czy chlapacze to samemu kupić po lepszej cenie. A z placu jak się bierze samochód można podobno duże rabaty wyciągnąć
Komentarz
-
-
Wielu z was doposaża O1 do O2 jest w tym pewnie jakaś racja. Niestety odjąć z O2 do stanu w O1 by zmniejszyć cenę się nie da. Jak masz powiedzmy 45tyś to O2 nie kupisz. Każdy musi wybrać co jest dla niego optymalne.
Zamieszczone przez Rok z BagienNo i porównywałeś silnik 1,6 MPI, porównaj 1,9 tdi, nie jest już tak różowo.
O I = ok. 65.000 zł. (z pakietem selection)
O II mint = 71.800 - 5000 zł. = 66.500 zł.
O2 1,9 TDi + lakier+alarm+pakiet skórzany-5000= 69.049 zł
-----------------------------------------------------
9.079 zł.
A dla Combi: 8.379 zł
Pawel11, Sądzę że będziesz zadowolony, ja jak na razie jestem bardzo zadowolony. Przy rosnących cenach benzyny i ON ten silnik naprawdę pozwala się odstresować przy wizycie na stacji benzynowej.Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG
Komentarz
-
-
ja kupilem O1 bo to po prostu najtansze auto z climatronikiem. O2 moglem kupic doplacajac ok 2 tys zl - nie mialbym LPG i climatronika, mialbym ESP i dodatkowe poduchy oraz nowsza obszerniejsza konstrukcje.
Fakt, gdybym planowal auto od razu odsprzedac to utrata wartosci bylaby wieksza przy O1. Ale auto kupuje dla siebie aby jezdzic, a nie dla nastepnego nabywcy, a za 10 lat roznica i tak bedzie niewielka. Dlatego tez mimo nieduzych przebiegow wzialem LPG. Cenowo O1 wychodzi taniej także w eksploatacji - jest to samochod prostszy, czesci sa ogolnodostepne i stosunkowo tanie.
Sumarycznie - O1 wyjdzie taniej i w zakupie i w eksploatacji.
Komentarz
-
Komentarz