Octavia Tour lub II z silnikiem Tsi1,2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marnal
    Classic
    • 2011
    • 3
    • Octavia I (1U2)

    Octavia Tour lub II z silnikiem Tsi1,2

    Zamieszczone przez Psycho Dad
    Najprościej jak się da:

    Webasto ma pompę wymuszającą obieg
    podgrzewacz jej nie ma,
    Ale jesli doloze pompe wody oraz pompe paliwa to tez nie bedzie dzialac ?
  • Tom03
    Classic
    • 2010
    • 1

    #2
    Octavia Tour lub II z silnikiem Tsi1,2

    Jestem wieloletnim uzytkownikiem samochodów Skoda. Zaczynałem od 105, Favorit, Felici. Obecnie chciałbym kupić nową z salonu ale zastanawiam się nad Octavią Tour z silnikiem 1,6 MPI z instalacją gazową na którą obecnie jest promocja bo to ostani rok produkcji i można w wyposażeniu podstawowym kupić za około 44 tyś ale po dodaniu pakietu specjalnego rozszerzonego to cena wzrośnie do ok. 50 tyś.
    Dzisiaj byłem w salonie omówić szczegóły i podczas rozmowy została mi przedstawiona wersja najnowsza Octavi z silnikiem 1,2TSI w wersji Mint za około 58 tyś. (Mint to wersja goła jak dla nowej Octavi)

    Moje pytanie to: którą wersję wybrać, przy założeniu że rocznie robię ok 10 tyś km, instalacja gazowa jest dużym atutem, minusem jest starsza linia nadwozia, wyposażenie porównywalne i nawet lekko na plus dla Octavi Tour.

    Będzie mi bardzo miło jeśli ktoś zechce wypowiedzieć się i poradzić w tej sprawie.

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Musisz wybrac czy chcesz jezdzic taniej czy lepiej bo oba auta dzieli technologiczna przepasc...
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • phoneman
        RS
        • 2008
        • 3374
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Tom03, Zobacz w której będziesz się lepiej czuł. Przy tym przebiegu gaz nie jest atutem. Ja bym brał nowsze auto, potem przy ewentualnej odsprzedaży będzie łatwiej.
        .

        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          jeśli Ciebie stać ...dopłać i bierz O II z silnikiem 1,2 TSi ...przy tak małych przebiegach będziesz zadowolony z silniczka...a tak jak Koledzy piszą .... O II faktycznie to inna klasa technologiczna auta. Skontaktuj się z naszymi dilerami OCP... napewno kupisz autko w lepszej cenie.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • baca10
            RS
            • 2009
            • 6225

            #6
            Tom03, A zastanowiles sie nad O II FL z silnikiem 1.6 MPI plus LPG, cena prawie ta sama jak z silnikiem 1,2 TSI ale taniej jezdzisz :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Tom03, tu : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541 masz info do kogo napisać zapytanie o cenę a co do auta to O2 bez mrugnięcia okiem.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                baca10, 1.6 MPI z gazem jest ponad 3 tys drozsza od 1.2 TSI, wiem bo przerebialem temat tydzien temu
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • baca10
                  RS
                  • 2009
                  • 6225

                  #9
                  rkb, Ale przy obecnej roznicy ceny pomiedzy LPG a benzyna te 3 tys. sie szybko zwroca

                  Komentarz

                  • rkb
                    RS
                    • 2008
                    • 2152
                    • Rapid Spaceback (NH1)
                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                    #10
                    baca10, przy przebiegu 10 tys rocznie wyszlo mi ok 4 - 5 lat jakby bylo tansze to bym wziol, tak mam chociaz troche lepsze osiagi

                    ale za to bedzie tez czerwona hehe :serduszka:
                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                    Komentarz

                    • baca10
                      RS
                      • 2009
                      • 6225

                      #11
                      Zamieszczone przez rkb
                      baca10,
                      ale za to bedzie tez czerwona hehe :serduszka:
                      Jedyny sluszny kolorek, mam nadzieje ze sie pochwalisz :roll:

                      Komentarz

                      • milosz.k
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 127

                        #12
                        Z pakietem optimum i przy dobrych rabatach powinieneś się zmieścić w 47tyś dla Octavii Tour+LPG. Mint z silnikiem 1,2 kosztuje ponad 60tyś więc cena która ci daje diler jest atrakcyjna jednak nadal do dopłacenia masz ok 11tyś.
                        Mint jest podobnie wyposażony i w ładniejszej budzie, ma też odrobinę większy bagażnik 585 vs 540 litrów.
                        W O1 dostaniesz w tej cenie Klimatyzację manualną, elektryczne szyby przód, autoalarm + centralny zamek, komputer, lakier metalic, dwie poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, + jakieś radio + LPG.

                        W O2 za 11 tyś więcej masz klimatyzację półautomatyczną, elektryczne szyby z przodu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, czujnik parkowania tył, boczne i przednie poduszki bezpieczeństwa.
                        Za komputer, lakier metalic, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, autoalarm i radio musisz dopłacić.
                        Więc różnica w cenie zrobi się większa niż 11 tyś.

                        Wszystko zależy od ciebie. Czy kupujesz auto dla siebie czy dla ludzi na ulicy. I czy w końcu masz dodatkowe 15 tyś żeby dopłacić do różnicy.

                        10 tyś rocznie to naprawdę mały przebieg i jeżeli wybierzesz wersję O2 to nie warto brać silnika 1,6 który jest tańszy o ok 1000 pln ale za instalację musz dopłacić 4700 pln. Przy tym przebiegu ten koszt zwróci ci się dopiero po 5 latach. W o1 dostaniesz LPG za darmo.

                        Kalkulator opłacalności auta na gaz. Oblicz opłacalność i amortyzację systemu LPG. Sprawdź, jak dużo zaoszczędzisz! Zapraszamy.


                        Pozdrawiam
                        M.

                        PS. Ja zostawiłem sobie to 15tyś w kieszeni. Ale mój planowany roczny przebieg to 20-25 tys.
                        Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Trzeba brac pod uwage, ze jak skoncza produkowac Toura to on na dzien dobry traci jakies 5 tys na wartosci, wiec przy odsprzedazy latwiej bedzie sprzedac OII i z wiekszym zyskiem
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez Tom03
                            z silnikiem 1,2TSI w wersji Mint za około 58 tyś
                            :shock: to jest IMO wysoka cena za to auto, zapytaj jakiegos normalnego dilera, cena O1 i O2 powinna być IMO zbliżona (z odpowiednimi silnikami :idea: )
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #15
                              58 tys za minta? Dali mi taka cene w toruniu, zasmialem sie i wyszedlem. Za pare groszy wiecej dostalem ambiente u Danielcia.
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez rkb
                                58 tys za minta? Dali mi taka cene w toruniu, zasmialem sie i wyszedlem. Za pare groszy wiecej dostalem ambiente u Danielcia.

                                i właśnie o tym mówię, za takie pieniądze to się już kupuje diesla :lol:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • milosz.k
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 127

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  latwiej bedzie sprzedac OII i z wiekszym zyskiem
                                  Auto to się średnio odsprzedaje z zyskiem. :szeroki_usmiech
                                  Ale fakt że strata będzie mniejsza chociaż te 5 tyś to akurat instalacja gazowa.
                                  Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                  Komentarz

                                  • Pawel11
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 99

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    to jest IMO wysoka cena za to auto, zapytaj jakiegos normalnego dilera, cena O1 i O2 powinna być IMO zbliżona (z odpowiednimi silnikami :idea: )
                                    Ponownie w wątku właściciele O2 przekonują, że O2 jest w praktycznie takiej samej cenie co O1 nie wiem jak to liczycie. Mi przy moich założeniach O1 wyszła o ponad 16000 zł tańsza od O2, uwzględniam tylko promocje cennikowe. I jeżeli nawet dostałbym dużo większy rabat na 02 niż na O1 u Dealera to różnica byłaby na pewno ponad 10000 a jak dla mnie to zdecydowanie dużo.

                                    Dla tych co chcieliby porównać jaki samochód brałem pod uwagę i co musiał mieć: wersja Combi, silnik na LPG czyli w grę wchodziło tylko 1.6 + LPG, lakier metalik oraz klamki i lusterka w kolorze nadwozia (decyzja żony), klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby, zdalnie sterowny centralny zamek, głośniki z przodu i tyłu, komputer pokładowy, dezaktywacja przedniej poduszki pasażera, alarm, dywaniki, fartuchy przód i tył, czujnik cofania z tyłu, pełnowymiarowe koło zapasowe.

                                    I dla tych co nie chce się liczyć:

                                    O1 Combi 1.6 + pakiet Selection + koło zapasowe, głośniki, alarm, dywaniki i fartuchy,
                                    czyli 47970 + 5900 + 180 + 400 + 1000 + 100 + 100 = 55650

                                    O2 Combi 1.6 Ambietne+ lakier metalik + koło zapasowe, głośniki, alarm, dywaniki i fartuchy,
                                    czyli 68700 + 1850 + 180 + 400 + 1000 + 100 + 100 = 72330

                                    LPG nie liczyłem bo w O1 jest w promocji za 0 zł, a w O2 jest upust do 5 000 zł czyli akurat na instalację.

                                    Wersja Ambiente bo w Classic i Mint nie ma komputera pokładowego, ośmiu głośników oraz klamek w kolorze nadwozia, niby szczegóły ale dla mnie przynajmniej pierwszy jest ważny poprostu podoba mi się jazda z takim gadżetem. Jeżeli zrezygnował bym z tych gadżetów to i tak mint cennikowo wychodzi 62999 + 1850 + 500 + 180 + 1000 + 100 + 100 = 66 729 czyli bez rabatów ponad 11 000 zł nawet jeżeli na O2 byłby 10 % większy upust to i tak wyjdzie różnica ponad 8 000 zł

                                    Tom03 przy twoich aktualnych przebiegach rzeczywiście gaz nie jest specjalnie opłacalny, zakładając oczywiście że pozostaną one stałe.
                                    Co do wersji O1 do O2 musisz do obu samochodów się poprostu przymierzyć i dokładnie rozważyć czy różnica w cenie rekompensuje niewątpliwe zalety posiadania nowszego modelu.

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #19
                                      Pawel11, porownanie jest bez sensu, bo ambiente jest DUZO DUZO lepiej wyposazony od jakiegos O1... nie porownuj auta z 2 ma poduszkami do wozu z ESP i 4ma poduchami + kurtyny powietrzne
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • milosz.k
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 127

                                        #20
                                        Pawel11,

                                        Nawet przy "biedniejszych" wyliczeniach tj bez czujników i dodatkowych głośników. Nawet z różnymi silnikami 1,6 MPI i 1,2 TSI. Różnica wychodzi w granicach 10000.

                                        Ale fakt że każdy musi sobie rozważyć sam co jest dla niego najważniejsze.
                                        Ps. kiedy kupujesz?
                                        Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                        Komentarz

                                        • Pawel11
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 99

                                          #21
                                          rkb nie jest bez sensu Tom03 pownienien napisać co dla niego jest ważne aby nowy samochód posiadał wziąć cenniki i policzyć i jezęli wyjdzie róznica w cenie to porównać co za tą róznice dostnanie bądź nie w droższym samochodzie i czy dla niego ma to taką wartość. Nie dla każdego ESP, poduszki moc silnika mają znaczenie.
                                          Wyraźnie napisałem co samochód, dla mnie powinien mieć, to że ambiente jest lepiej wyposażona ESP, poduszki jest na plus, chociaż w moim przypadku posiadanie w aktualnym samochodzie bocznych poduszek, po zahaczeniu o wysepkę nie wyszło specjalnie pozytywne (felga lekko uszkodzona, zawias nieruszony a poduszka wybuchła). Ja określiłem co samochód powinien posiadać wziąłem cenniki i policzyłem. To co Ambiente ma ponad dla mnie nie jest warte tej różnicy w cenie która mi wyszła.

                                          milosz.k, jak wszystko pójdzie dobrze to w sobotę będę się cieszył z nowego nabytku

                                          Komentarz

                                          • Rok z Bagien
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1172

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Pawel11
                                            Nie dla każdego ESP, poduszki moc silnika mają znaczenie.
                                            Wyraźnie napisałem co samochód, dla mnie powinien mieć, to że ambiente jest lepiej wyposażona ESP, poduszki jest na plus, chociaż w moim przypadku posiadanie w aktualnym samochodzie bocznych poduszek, po zahaczeniu o wysepkę nie wyszło specjalnie pozytywne (felga lekko uszkodzona, zawias nieruszony a poduszka wybuchła). Ja określiłem co samochód powinien posiadać wziąłem cenniki i policzyłem. To co Ambiente ma ponad dla mnie nie jest warte tej różnicy w cenie która mi wyszła.
                                            Ok. Udowodniłeś, że dla Ciebie to lepszy wybór. I to szanuję.

                                            Ale porównywać można tylko rzeczy porównywalne. A O I i O II to dwa różne samochody. Twoje wyliczenia nie są dokładne (zapomniałeś o bocznych poduszkach za 2000 zł., podłokietniku za 700 zł., różnicy w upuście na O II i gaz do O I w wys. 700 zł. światłach przeciwmigelnych za 800 zł. i być może coś jeszcze, ale nie chce mi się sprawdzać).
                                            No i porównywałeś silnik 1,6 MPI, porównaj 1,9 tdi, nie jest już tak różowo.
                                            O I = ok. 65.000 zł. (z pakietem selection)
                                            O II mint = 71.800 - 5000 zł. = 66.500 zł.

                                            Oba pojazdy wyposażeniowo różnią się duperelami, zaś poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego - znacznie (że o ilości miejsca na nogi z tyłu nie wspomnę).

                                            pzdr

                                            Komentarz

                                            • Mihau
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7460
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #23
                                              Najlepiej to i tak skonfigurować O1 i O2 z takim samym wyposażeniem i pójść poprostu do dealera i dowiedzieć się o cenę, bo takie liczenie to jest bez sensu. A może akurat dostaniecie większy rabat na O2 i już nie będzie takiej dużej różnicy między O1, a O2. Albo np. wziąć samochód z placu i takie rzeczy jak dywaniki czy chlapacze to samemu kupić po lepszej cenie. A z placu jak się bierze samochód można podobno duże rabaty wyciągnąć
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz

                                              • milosz.k
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 127

                                                #24
                                                Wielu z was doposaża O1 do O2 jest w tym pewnie jakaś racja. Niestety odjąć z O2 do stanu w O1 by zmniejszyć cenę się nie da. Jak masz powiedzmy 45tyś to O2 nie kupisz. Każdy musi wybrać co jest dla niego optymalne.

                                                Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                                No i porównywałeś silnik 1,6 MPI, porównaj 1,9 tdi, nie jest już tak różowo.
                                                O I = ok. 65.000 zł. (z pakietem selection)
                                                O II mint = 71.800 - 5000 zł. = 66.500 zł.
                                                O1 1,9 TDi z pakietem selection = 59.970 zł
                                                O2 1,9 TDi + lakier+alarm+pakiet skórzany-5000= 69.049 zł
                                                -----------------------------------------------------
                                                9.079 zł.

                                                A dla Combi: 8.379 zł

                                                Pawel11, Sądzę że będziesz zadowolony, ja jak na razie jestem bardzo zadowolony. Przy rosnących cenach benzyny i ON ten silnik naprawdę pozwala się odstresować przy wizycie na stacji benzynowej.
                                                Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                                Komentarz

                                                • Marx
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 865

                                                  #25
                                                  ja kupilem O1 bo to po prostu najtansze auto z climatronikiem. O2 moglem kupic doplacajac ok 2 tys zl - nie mialbym LPG i climatronika, mialbym ESP i dodatkowe poduchy oraz nowsza obszerniejsza konstrukcje.
                                                  Fakt, gdybym planowal auto od razu odsprzedac to utrata wartosci bylaby wieksza przy O1. Ale auto kupuje dla siebie aby jezdzic, a nie dla nastepnego nabywcy, a za 10 lat roznica i tak bedzie niewielka. Dlatego tez mimo nieduzych przebiegow wzialem LPG. Cenowo O1 wychodzi taniej także w eksploatacji - jest to samochod prostszy, czesci sa ogolnodostepne i stosunkowo tanie.
                                                  Sumarycznie - O1 wyjdzie taniej i w zakupie i w eksploatacji.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...