O2 FSI eksploatacja auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • imbljkvawz
    Classic
    • 2011
    • 4

    O2 FSI eksploatacja auta

    Zamieszczone przez rogoz
    Co do przyczyny to mogę się jedynie domyślać, że poprzedni właściciel
    - uruchamiał piec na krótki czas
    piecyk chodzil bez zarzutu, raczej mi sie zdarzylo uruchamiac na krotki czas, wiec moze faktycznie to troche moja wina. A wiec jesli wlaczac to min na ile?
    Sproboje przepalic go, u mnie sam startuje od 60 minut nigdy tego nie zmieniam, jedynie wylaczam gdy wchodze do auta, ale nigdy nie palil 60 minut.
    A nic nie stoi na przeszkodzie zebym przepalal np podczas jazdy, zeby akumulatora nie katowac?!
    wholesale Chopard Watch
  • Jaapi
    Drive
    • 2010
    • 84
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    O2 FSI eksploatacja auta

    Witam
    Z uwagi na poszukiwania O2 i chęć zakupu auta z silnikiem benzynowym podzielcie się swoimi uwagami w temacie użytkowania O2 z silnikiem FSI wraz z upływem latek.
    pozdro dla wszystkich
    Jaapi
    Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

    Komentarz

    • Jaapi
      Drive
      • 2010
      • 84
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      1.6 FSI (115 KM)
      Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7461
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #4
        Jaapi, czytałem ze 2 czy 3 artykuły o tym silniku to podobnież strasznie oporny, niby mało pali ale jak się go nie ciśnie ale jeżeli chcesz nim coś szybciej przyspieszyć to musisz przycisnąć, podobno zero elastyczności ale to tylko przekazuje co było napisane a artykule. U nas na forum jest kilka 1.6 FSI to możesz poszukać i się popytać jak jest z eksploatacją.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • Jaapi
          Drive
          • 2010
          • 84
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Co do osiągów tego silnika to jestem uświadomiony.
          Interesują mnie ogólnie rzecz ujmując informacje w temacie sprawowania się auta z tym silnikiem w trakcie użytkowania-eksploatacji.
          pozdro
          Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

          Komentarz

          • Psycho Dad
            Rider
            • 2009
            • 629

            #6
            Zamieszczone przez Jaapi
            Co do osiągów tego silnika to jestem uświadomiony.
            Interesują mnie ogólnie rzecz ujmując informacje w temacie sprawowania się auta z tym silnikiem w trakcie użytkowania-eksploatacji.
            pozdro

            FSI zero gazu ...lpg odpada pamiętaj o tym bo moze być potem płacz że benzyna po 6 zł :/
            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7461
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              Zamieszczone przez Psycho Dad
              FSI zero gazu ...lpg odpada pamiętaj o tym bo moze być potem płacz że benzyna po 6 zł :/
              a no właśnie bo do FSI tylko PB98
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • kropeck
                RS
                • 2009
                • 2319
                • Octavia II (1Z3)
                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                #8
                Zamieszczone przez Mihau
                Zamieszczone przez Psycho Dad
                FSI zero gazu ...lpg odpada pamiętaj o tym bo moze być potem płacz że benzyna po 6 zł :/
                a no właśnie bo do FSI tylko PB98
                Ja faktycznie leję tylko PB98, ale spokojnie można lać 95 - nikt się tym totalnie nie interesuje, ale jak poczytacie o zawartości siarki w paliwach na stacjach np. STATOIL czy SHELL, to nawet 95 mieści się w wytycznych dla silnika FSI.

                Poza tym silnik FSI ma automat zapobiegający spalaniu stukowemu, więc nie ma ryzyka że coś się uszkodzi. Natomiast PODOBNO ze względu na ciut wyższe spalanie przy zalaniu PB95, koszt przejechania 100km jest taki sam jak PB98 :-) nie testowałem na swojej furce
                Pozdrawiam,
                Michał

                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7461
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez kropeck
                  Natomiast PODOBNO ze względu na ciut wyższe spalanie przy zalaniu PB95, koszt przejechania 100km jest taki sam jak PB98 :-) nie testowałem na swojej furce
                  czyli odwrotnie jak w TSI
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • Jaapi
                    Drive
                    • 2010
                    • 84
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Co do paliwka to w tej chwili można lać Pb95, a gaz wiadomo odpada (zresztą zwolennikiem gazu nie jestem).
                    Pytanie: z jakimi przebiegami O2 z silnikami FSI radzą sobie bezproblemowo?
                    Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9943
                      • Ford

                      #11
                      Podepnę się pod temat: czy porównując zwykłe 1.6i do 1.6FSI daje się odczuć przewagę tego drugiego w kwestii (lepszych) osiągów, (niższego) spalania, (cichszej) pracy, itp.? Jak jest z dostępnością części, ich cenami i ogólną awaryjnością tego FSI? Będę wdzięczny, jeśli odpowiedzi udzielą koleżanki lub koledzy, którzy mieli okazję poznać "organoleptycznie" oba te silniki.
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Robert_P
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 209

                        #12
                        Jappi mam taką furkę i myślę że do normalnej jazdy wystarczy, jesli nie oczekujesz super przyspieszeń to polecam , ciagnie od dołu spalanie myślę że jest ok . Jesli chcesz osobiście sprawdzić pisz na priv gażniemy się .


                        ps.
                        Auto kupiłem niecały miesiąc temu , zrobiłem ponad 2 000 km więc narazie tyle tylko moge powiedzieć.
                        Spalanie masz poniżej.
                        Smerf Miętus

                        Komentarz

                        • mecholl
                          L&K
                          • 2008
                          • 1006

                          #13
                          Hejka

                          Ja pomykam na razie 1.6 Fsi i jestem bardzo zadowolony < choć troszkę więcej KM by nie zaszkodziło >. Na szafie mam nabite 173 kkm gdzie ja przejechałem z tego 53 kkm. Co do usterek to chyba tylko wymieniłem cewki a tak poza tym to tylko jak wiadomo filtry, olej i parę rzeczy które mają się prawo zużyć po pewnym czasie. Jak wrócę we wrześniu z wakacji to będę się rozglądał za następcą i chyba wybór padnie właśnie na 2.0 Fsi bo z tego co widziałem, słyszałem to są mało problemowe silniki < ewentualnie może padnie na diesla 1.9 lub 2.0 >
                          Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                          Komentarz

                          • Jaapi
                            Drive
                            • 2010
                            • 84
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Dzięki za opinie.
                            p.s.Załamany jestem bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę - fury oczywiście
                            Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                            Komentarz

                            • Piotrus
                              Rider
                              • 2004
                              • 524

                              #15
                              A nie macie przypadkiem problemów z zapychającymi się kanałami dolotowymi w głowicy?

                              Z uwagi na to że w kanale dolotowym nie ma paliwa (jest wtryskiwanye bezpośrednio do komory splania), osadza się tam szlam z sadzy z EGR połączonej z mgłą olejową z odmy.

                              Więcej można poczytać tutaj :http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72791
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz

                              • Jaapi
                                Drive
                                • 2010
                                • 84
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Dobre pytanie. Sam jestem ciekawy jak użytkownicy się odniosą do tego problemu.
                                pozdro
                                Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                                Komentarz

                                • Robert_P
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 209

                                  #17
                                  Jak narazie bezproblemowo w serwisie w Toruniu powiedzieli ze jeszcze na warsztacie fsi nie mieli :-)
                                  Smerf Miętus

                                  Komentarz

                                  • kropeck
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2319
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                    #18
                                    Na dzień dzisiejszy, z części nie definiowanych jako standardowe eksploatacyjne, mam wymieniony zawór EGR przy przebiegu 110tyś. Wożę go w bagażniku i nie mam czasu go otworzyć i spojrzeć co się spieprzyło :-)

                                    Ponadto generalnie jest w porządku.

                                    A co do tych nagarów, to właśnie szukam sobie warsztatu (tylko wolałbym, żeby to nie był byle jaki pan Janek, chyba że ma solidną renomę) gdzie podjęliby się rozebrania silnika i wyczyszczenia go z tych śmieci. Ponadto wiedziałbym jak to faktycznie wygląda - aktualnie mam 117tyś. na liczniku.
                                    Pozdrawiam,
                                    Michał

                                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9943
                                      • Ford

                                      #19
                                      Kiedyś słyszałem o jakiejś technologii "Jet clean" czy jakoś tak, która oczyszcza wnętrze silnika z wszelkich osadów. Może (o ile ta technologoa faktycznie "działa") FSI powinno się czyścić czymś takim?
                                      Kurczę, jest taki jeden samochód z silnikiem FSI który mnie nawet troszkę interesuje, ale jak sobie przypomnę o tym osadzie olejowym na dolocie, to się boję...
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • mecholl
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1006

                                        #20
                                        Dajcie spokój z tym osadem, jakaś głupota. Ten problem dotyczy nie tylko Fsi ale także Tsi TFSi. Ludzie kupują te samochody, jeżdżą i nie narzekają. Każdy samochód ma jakieś bolączki po przejechaniu pewnej ilości kilometrów.
                                        Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kropeck
                                          A co do tych nagarów, to właśnie szukam sobie warsztatu (tylko wolałbym, żeby to nie był byle jaki pan Janek, chyba że ma solidną renomę) gdzie podjęliby się rozebrania silnika i wyczyszczenia go z tych śmieci. Ponadto wiedziałbym jak to faktycznie wygląda - aktualnie mam 117tyś. na liczniku.
                                          Ja bym tam najpierw pojechal na hamownie zeby wiedziec czy jest jakis problem.
                                          Po co od razu grzebac w silniku

                                          [ Dodano: Nie 08 Sie, 10 17:50 ]
                                          Zamieszczone przez mecholl
                                          Dajcie spokój z tym osadem, jakaś głupota. Ten problem dotyczy nie tylko Fsi ale także Tsi TFSi. Ludzie kupują te samochody, jeżdżą i nie narzekają.
                                          Ale jesli przez 100 tys. km moc spadnie o 10% to mozna tego nie zauwazyc

                                          Komentarz

                                          • wawer80
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 44

                                            #22
                                            Jestem użytkownikiem prawie od dwóch lat OII 1,6 FSI, ma przejechane 55 tyś. jak narazie nic nie padło ale zauważyłem w tym roku spore zużycie oleju, czego w pierwszym roku użytkowania nie było. Auto ma 4 lata. Jedyną rzeczą która szwankuje to tempomat raz działa raz nie. Co do paliwa średio 7,5 l., przewaga jazdy po mieście. W trasie spokojnie można osiągnąć wynik 6,5 l. jadąc dość dynamicznie. Tankuję 95 ale od czasu do czasu leję 98, faktycznie fajniej chodzi na 98. Dynamika jest średnia, powyżej 3 tyś. obrotów już bardzo ładnie idzie, ale niskie obroty ma trochę słabe.

                                            Komentarz

                                            • tomek
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1078

                                              #23
                                              wawer80, a co masz napisane na naklejce na wlewie paliwa? 95(98), 98, 91?
                                              O2FL RS | S2 | F2

                                              Komentarz

                                              • wawer80
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 44

                                                #24
                                                mam napisane i 95 i 98

                                                Komentarz

                                                • dfq
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 54

                                                  #25
                                                  to tak jak u mnie 95, 98
                                                  Mój ma prawie 4 lata , przebieg ponad 90 kkm, zwiekszenia zuzycia oleju nie zauwazylem.
                                                  Z reguły jezdze na 98.
                                                  Poza tym wszystko OK, spalanie jak katalogowe - w normie (5.5-10)
                                                  Autko rodzinne, do spokojnej jazdy idealne :szeroki_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...