Climatronic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez loyd
    Według mnie ustawiasz w climaticu np. 20 st. i on tak wieje z taką temperaturą choćby nie wiem co się działo (nie zmieni sam temperatury powietrza w zalezności od okoliczności).
    zmieni

    dżizas, znowu o tym samym?

    Zamieszczone przez loyd
    Ale na 100 % pewny nie jestem więc się nie upieram.
    i bardzo słusznie

    jakoś chyba strasznie trudno zrozumieć działanie tego urządzenia

    [ Dodano: Wto 15 Cze, 10 21:36 ]
    Zamieszczone przez didku
    Poza tym super ten czujnik naswietlenia
    to jest dla mnie główna przewaga klimatronika (oprócz 2 stref) -> w ten sposób szybciej reaguje
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • rafik11
      Rider
      • 2009
      • 448

      #27
      Odgrzebuję temat bo albo z moim climatronikiem coć nie tak albo ja nie umiem sie nim obsługiwać. Problem pojawia sie po przejsciu z trybu auto na manual, nie mam ochoty na działanie automatu wybieram sobie kierunki nawiewu tym samym wyłączając auto i mam tem ustawioną powiedzmy na 18 stopni. I teraz co ciekawe w zależności od tem na zaewnątrz albo mi sam zwieksza siłę nadmuchu albo nie i po drugie również w zależności od tem zewnętrznej albo wieje ciepłym powietrzem albo chłodnym.
      W związku z tym moje pytanie jaki to tryb manualny skoro i tak siłę nadmuchu sam ustawia i zmienia tem wdmuchiwanego powietrza do środka, oczywiście to jest uzależnione od tem na zewnątrz. Jak w nubirce miałem automatyczną klimę to jak przechodziłem na manual to był manual, czyli wiało tak jak chciałem z taką tem jak chciałem. Owszem mozna powiedzieć ok. ustaw sobie auto i zapomnij o temacie, tylko tu z kolei najgorzej jest w miesiącach wiosenno-jesiennych kiedy ustawiam tem. potem włączam auto to on wieje np na nogi ciepłym powietrzem a na szybę zimnym, ale to akurat rozumiem i tak samo było w nubirze (o tyle mnie to przeszkadza ze ostatnio moje zatoki powiedziały papa i nie chce aby zimne powietrze wiało mi po głowie. Zaczynam przypuszczać ze tryb manualny w klimatroniku to tak naprawdę climatic. Tu jeszcze dodam ze na pewno w tym trybie manualnym to ustawianie siły i tem nadmuchu przez układ na pewno ma miejsce po przejściu z trybu auto, natomiast juz później przy następnych uruchomieniach silnika i pozostawieniu w trybie manualnym tem zmienia sam, natomiast nie pamiętam ale chyba juz nie zmienia siły nadmuchu.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        jeśli chodzi o temp to to nadal jest chyba temp jaka ma być w środku, więc jak jest zimno to powinno dmuchać ciepłym

        no a siła to nie wiem, mi też czasami się zmienia, ale to raczej w ciągu pierwszych kilku min jazdy
        i nie zawsze zapamiętuje siłę nadmuchu i ustawia na środek mniej więcej(mam dorobiony off więc nie mylić z przekręceniem pokrętła przy włączaniu)

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #29
          rafik11, wszystko masz opisane w instrukcji Chodzio to że w Climatorniku jeśli zmienisz jakis jego paramert to TYLKO ta zmieniona funkcja będzie regulowana recznie. Pozostałe funkcje nadale regulowane sa w sposób automatyczny.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • rafik11
            Rider
            • 2009
            • 448

            #30
            ok jak zmieniam jakis parametr to bedzie regulowany recznie ale czemu jak ustawie tem 18 stopni w trybie recznym to powinno leciec powietrze o stałej tem tak jak to jest w zwykłym manualu a tu nie , tylko raz leci dość ciepłe a raz chłodne w ja tak nie chce . Czyli reasumując to w tym klimatroniku mamy automat w trybie auto i półautomat w trybie manualnym, jako takiego trybu czysto manualnego nie ma.

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #31
              Zamieszczone przez rafik11
              ale czemu jak ustawie tem 18 stopni w trybie recznym to powinno leciec powietrze o stałej tem
              No właśnie nie Temperatura którą ustawiasz na wyświatlaczu jest zadaną temperaturą dla wnętrza auta, a nie temp. którą ma mieć powietrze wylatujące z kratek nawiewów. Aby uzyskać tę temp. system musi miksować ciepłe i zimne powietrze. To tak jak z światłem białym -aby go uzyskać musi sie na niego złożyć ileś tam kolorów nałożonych na siebie.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #32
                Dokładnie. Ręcznie wymuszasz np. nawiew tylko na szybę, ale system nadal automatycznie dobiera temperaturę i siłę nawiewu tak, żeby uzyskać zadaną na pokrętle temperaturę we wnętrzu. Teoretycznie, bo o precyzji (a w zasadzie jej braku) utrzymywania zadanej temperatury przez climatronic dyskutowaliśmy już na forum, link poniżej.

                Komentarz

                Pracuję...