[O1] Opinie o Polskich tarczach MIKODA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jamer
    Drive
    • 2005
    • 89

    [O1] Opinie o Polskich tarczach MIKODA

    piramida masz zadanie i sprawdź jak to jest u Ciebie, najlepiej dzisiaj

    no juz sie dzisiaj rozpędzam :P jutro rano jade w skałki na łojenie to sprawdze przy wiekszej prędkosci, ostatnio mam po drodze opuszczoną pętle autobusową i na wył esp na ręcznym całkiem przyjemnie bokiem sie chodzi trzeba sprawdzić przy większych prędkosciach jak to jest z tym 100% esp off :roll:
  • wasyl
    L&K
    • 2005
    • 1084

    #2
    [O1] Opinie o Polskich tarczach MIKODA

    Przeczesałem internet i złego słowa o nich nie można powiedzieć. Czy mogę wyjść z założenia że Polskiemu producentowi udało się połączyć jakość = przystępna cena. Tak sobie myślę że producenci marek Brembo i Ferodo nie mogą zejść poniżej pewnego pułapu bo przestaną istnieć. Posunę się o krok dalej i stwierdzam że przysłowiowy Kowalski po kupnie markowych hamulców do normalnej codziennej jazdy nie odczuje różnicy, portfel będzie chudszy ale w głowie pozostanie pamięć że ma lepsze.
    Chciałbym poznać wasze opinie bo może ktoś już ma taki towar zamontowany i chętnie napisze jakie są jego wrażenia z jazdy...
    ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
    www.wasilewski-foto.pl
    KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #3
      NIe wiem jak tarcze dedykowane do Skody, ale tarcze do Mercedesów (W 203, 210, 211, 124, Kaczka/Vito/Sprinter itp.) dostępne w sieci Fota są dobrej jakości.
      Nie mam reklamacji, nie pękają, nie krzywią się, nie piszczą, nie zużywają się nadmiernie.
      W kilku wozach chodziły z powodzeniem, a kupujący ode mnie części też nie narzekali.
      Zatem do codziennej jazdy, bez wielkich szaleństw spokojnie wystarczą.

      Komentarz

      • Skfarek
        RS
        • 2010
        • 4795
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Zamieszczone przez wasyl
        Przeczesałem internet i złego słowa o nich nie można powiedzieć.
        To jakoś wybiórczo szukałeś :P Ja jak czytałem opinie to podzielić je można 50/50 tzn. Pół za i pół przeciw. I jak pisze kazik4x4, według większości opinii do spokojnej jazdy się w miarę nadają, ale jak chcesz "ostrzej" pojeździć to lepiej kupić coś bardziej "markowego" jak ATE PD, Brembo itp..
        Z ciekawostek pojawiły się jeszcze ostatnio polskie tarcze marki "Keppler" ale o nich to już wogóle ciężko coś znaleźć poza paroma wstępnymi opiniami.
        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          mam takowe z przodu i daja rade. ze dwa razy je juz przegrzalem (znikly hamulce z przodu) ale sie nie pokrzywily, wytrzymaly tez gwaltowne hamowanie ze 150 do 0 i nadal maja sie dobrze. nalatane maja cos ok 15.000.

          Zamieszczone przez Skfarek
          ale jak chcesz "ostrzej" pojeździć to lepiej kupić coś bardziej "markowego" jak ATE PD, Brembo itp..
          a rozwiniesz mysl DLACZEGO warto to zrobic? wyzszy wsp tarcia ? wieksza pojemnosc cieplna? rownomierna struktura materialu?
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • Skfarek
            RS
            • 2010
            • 4795
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Zamieszczone przez rss
            ze dwa razy je juz przegrzalem (znikly hamulce z przodu) ale sie nie pokrzywily, w
            Bo w przypadku chociażby ATE jest mniejsza szansa na przegrzanie i pęknięcia tarcz. Miałem zestaw ATE PD + klocki Ferodo Premier i naprawdę ciężko je było przegrzać, a zestaw nieraz dostawał w .... :wink:

            Poza tym jak zauważyłeś pisałem o tym że wg. opinii Mikoda niezbyt nadaje się do ostrych jazd. Jak pytałem np. w Intercarsie chłopaków o Mikodę i o Speedmaxa w aucie do KJSów i zabawy to tylko pokręcili głową i powiedzieli żeby kupowac coś markowego bo się nie sprawdzą, znają kilka przypadków że tarcze się krzywiły i pękały.

            Z drugiej strony tarcze to nie wszystko, ważne jest też jaki klocek się do niej zastosuje, niektóre tarcze "nie lubią się" z niektórymi klockami (chociażby kwestia twardości klocka).
            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez Skfarek
              Bo w przypadku chociażby ATE jest mniejsza szansa na przegrzanie i pęknięcia tarcz. Miałem zestaw ATE PD + klocki Ferodo Premier i naprawdę ciężko je było przegrzać, a zestaw nieraz dostawał w .... :wink:
              No widzisz, mialem kiedys OI, kupilem ATE PD 312mm :idea: do tego klocki ATE. Przez pierwsze 5kkm bylo fajnie, potem dostały bicia :lol: Po odprawieniu egzorcyzmów w ponowny montaz i takie tam, zagrzaniu ich przez kilka hamowan z wysokiej predkosci przeszlo im juz do konca, ale niesmak pozostal :idea:


              Kupilem teraz do OII Mikody GT. Jest to wersja nacinano-nawiercana. Przejechalem jakies 1000km, wiec nic, tak wiec jeszcze nie powiem jak to dziala tak naprawde. Sprawdzalem, da sie je zagrzac, ze hamulec staje sie gumowaty, ale dalej nie bija :diabelski_usmiech Uwazam, ze normalnej jazdy wystarcza, mozna smialo stwierdzic ze jest to zamiennik serii, w bardzo normalnym budzecie. ATE byly drozsze o 100%, ATE PD jeszcze troche
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Skfarek
                RS
                • 2010
                • 4795
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Maicroft, no niestety wszędzie można trafić na lepsze lub gorsze egzemplarze
                Może z Mikodą jest tak, że mają lepsze i gorsze serie :?: A te negatywne opinie dotyczyły tych gorszych, albo z założonymi za twardymi klockami :wink: W każdym razie jak pojeździsz jeszcze trochę to podziel się wrażeniami
                PS. a jakie klocki do nich zakładałeś?
                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Z ATE PD nie tylko ja mialem takie jazdy :evil:

                  Ja zalozylem klocki TRW do nich, bo mam wymieniony przod i tyl na tarcze Mikoda GT i klocek TRW.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • b-bar01
                    Elegance
                    • 2007
                    • 985
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Skfarek
                    Jak pytałem np. w Intercarsie chłopaków o Mikodę i o Speedmaxa w aucie do KJSów i zabawy to tylko pokręcili głową i powiedzieli żeby kupowac coś markowego bo się nie sprawdzą, znają kilka przypadków że tarcze się krzywiły i pękały.
                    a co mieli powiedzieć w intercarsie ?? u nich nie było w ofercie Mikody, więc chwala to co mają.
                    te same opinie można przeczytać o Brembo.
                    u mnie były, dla odmiany, tarcze Lockheed i klocki ETF, niestety tarcze sie pogięły, ponieważ klocki miałem na wykończeniu, wymieniłem kpl. tarcze+klocki.
                    teraz jest Bosch (all in 1) z przodu i Zameto/Steinhof z tyłu
                    przejechane na razie ok 1000 km, na razie jest nieporównywalnie lepiej jak było
                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                    Komentarz

                    • mamaj12
                      RS
                      • 2009
                      • 1956
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Zapewne co sie komu trafi tak bedzie to wspominal. W zeszlym roku kolega kupil tarcze i klocki do focusa, bo obecne sie skonczyly a tarcze pokrzywily. pojezdzil moze ze trzy miesiace i tarcze pogiely sie gorzej jak te przed nimi. Skonczylo sie na tym, ze przetoczyl te stare i jezdzi po dzis dzien.
                      obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                      wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                      Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                      Komentarz

                      • tomikt
                        Rider
                        • 2007
                        • 391

                        #12
                        hmm, a brembo to nie polskie tarcze ?

                        byłem w ich zakładzie w dąbrowie górniczej, wyglądało nieźle
                        ech...
                        TomikT

                        Komentarz

                        • wasyl
                          L&K
                          • 2005
                          • 1084

                          #13
                          Dziś zamówiłem komplet do O I :
                          Na przód zamówiłem GT na tył standard. Przody i tył z klockami ferodo perf. Zobaczymy jak się sprawią.... na pewno sie podzielę spostrzeżeniami
                          ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                          www.wasilewski-foto.pl
                          KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                          Komentarz

                          • rss
                            L&K
                            • 2009
                            • 1098

                            #14
                            Zamieszczone przez Skfarek
                            Z drugiej strony tarcze to nie wszystko, ważne jest też jaki klocek się do niej zastosuje, niektóre tarcze "nie lubią się" z niektórymi klockami (chociażby kwestia twardości klocka).
                            sluszna uwaga. u mnie o mikody ocieraja sie ferodo.

                            Zamieszczone przez tomikt
                            hmm, a brembo to nie polskie tarcze ?
                            nie, ale moga byc produkowane w PL (swego czasu ktos tu napisal ze mikoda robi dla brembo)
                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                            _________________________________________
                            Do sprzedania:
                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                            zaciski do hamulcow 280mm.

                            Komentarz

                            • nemi
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 227

                              #15
                              Był już identyczny temat na forum jakiś czas temu (ale chyba wcięło go jak forum padło). Już się raz wypowiadałem, ale powtórzę: jedno hamowanie ze 180 i dostały bicia :P. Ale to już było kilka lat temu, więc pewnie jakość się poprawiła.
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                              Komentarz

                              • maxpaynemm
                                RS
                                • 2008
                                • 1764
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez wasyl
                                Dziś zamówiłem komplet do O I :
                                Na przód zamówiłem GT na tył standard. Przody i tył z klockami ferodo perf. Zobaczymy jak się sprawią.... na pewno sie podzielę spostrzeżeniami
                                Kolego jak sprawują się tarcze mikody?? Jestem ciekaw bo też interesuje mnie model GT zwłaszcza że można kupić pomalowane
                                Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • Zoltar
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 722

                                  #17
                                  Mikoda to nic specjalnego, a te wszystkie bajerki/nacięcia tylko zwiększają ryzyko awarii

                                  Bosch się nie gnie i jest w przystępnych cenach
                                  www.soft-car.pl
                                  www.chiptuning-gdansk.pl


                                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                  - Wyłączanie DPF
                                  - Hamownia Obciążeniowa

                                  Komentarz

                                  • b-bar01
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 985
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Zoltar
                                    Bosch się nie gnie i jest w przystępnych cenach
                                    zgadza się, zamontowałem z przodu kpl. Boscha, ktory kupiłem za 280 pln. jest zdecydowanie lepiej, do tego wymieniłem płyn na ATE typ 200 o podwyższonych parametrach:
                                    Temp. wrzenia suchego 280 °C
                                    Temp. wrzenia mokrego 198 °C
                                    Klasa jakości DOT4
                                    eksloatacja do 3 lat
                                    ponieważ sam wymieniałem płyn to ze swojej strony poleciłbym ATE Blue Racing, ktory ma identyczne parametry jak w/w ale ma kolor niebieski, co zdecydowanie ułatwia wymianę

                                    wczesniej był Lockheed+klocki ETF. Poza tym że tarcze już biły to klocki mocno pyliły i koła były czarne.
                                    Załączone pliki
                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                    Komentarz

                                    • aldermon
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 3

                                      #19
                                      W warszawie mozna obejrzec jak ktos ma blisko mikoda.waw.pl tam adres gdzies jest

                                      Komentarz

                                      • Bart_wawa
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 81

                                        #20
                                        Hmmm... to jak to w końcu jest z tą Mikodą GT?? Warto to kupić do OCII??

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          No wlasnie, uzytkownicy tarcz mikoda GT proszeni o wyraznie opinii co, jak i po jakim przebiegu.
                                          Od siebie moge napisac, ze orginaly w o1 wytrzymaly 126kkm(2 komplety ori klockow) od jakies 100kkm juz bily.
                                          Obecnie mam zalozone ATE PD i drugi komplet klockow EBC GS. Obecny przebieg tarcz to 106kkm i narazie nie bija. Jak sie klocki skoncza, bede myslal nad wymiana razem z tarczami, bo juz 3go kompletu klockow to one raczej nie wytrzymaja. :roll:
                                          Mikoda kusi nizszymi cenami, ale ATE mam juz sprawdzone i wiem ze daja rade. Chyba ze nowe serie sa gorsze niz stare, bo obecne sie chyba troche zmienily bo sa czyms pokryte(szare), a moje w chwili kupna byly czysta stala pokryta jakims olejkiem przeciw rdzy.
                                          No chyba ze to tylko rodzaj konserwowania sie zmienil. :roll:
                                          Klocki zaloze tym razem chyba zwyklke ATE lub czarne EBC.
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          • arturv3
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 100

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Zoltar
                                            Mikoda to nic specjalnego, a te wszystkie bajerki/nacięcia tylko zwiększają ryzyko awarii

                                            Bosch się nie gnie i jest w przystępnych cenach
                                            Ja kupiłem na wiosnę tego roku tarcze Bosch + klocki TRW.
                                            Po ok. 6 miesiącach normalnej jazdy (przejechane ok 6 kkm !) tarcze zaczynają bić jak cholera.
                                            Więc nie wiem czy mam pecha czy już muszę kupować nowe.

                                            Komentarz

                                            • Bart_wawa
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 81

                                              #23
                                              Hmmm czyli podsumowując nie ma pewnego zestawu....
                                              Ani mikoda, ATE, Bosh czy inne wynalzaki nie gwarantują oczekiwanego rezultatu tak? Trzeba mieć szczęście....
                                              Hmmm ale nadal ponawiam pytanie do uzytkowników OII. Co z ta mikodą? Warto czy nie a jeśli tak to z jakim klockiem?

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Dobra ja tez przejechalem chyba juz 6kkm mozna przyjac 50/50% miasto/trasa i tarcze maja sie dobrze, pojawil sie rant wyczuwalny pod paznokciem, hamuje to normalnie, szalu nie ma, ale tragedii tez nie. Klocki TRW nie zuzyly sie jakos nadmiernie, a bywalo w przeszlosci w innych autach, ze klocki po 10kkm mialem na smietnik :diabelski_usmiech
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Bart_wawa
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 81

                                                  #25
                                                  Czyli zestaw mikoda nacinane i nawiercane plus klocki trw polecasz?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...