Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

TDI - jakie obroty ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • TDI - jakie obroty ?

    Purchawa, a Ty gdzie malowałes swoje w AB? moższ napisać tutaj lub na priv ile mniejwięcej Cie wyniosło.....dobierałeś po numerze kolor, nie zmienił się przez ten czas ?, nie odpryskuja Ci nigdzie?, chętnie bym też pomalował bo auto prezentuje się żeczywiście o wiele ciekawiej :-)
    Perfect Service by DobryGrześWawa
    Octavia 1,9 BXE 105 KM
    Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

  • #2
    TDI - jakie obroty ?

    Witam wszystkich forumowiczów
    Od miesiąca jeżdżę Octawią z silnikiem 1.9 TDI (AXR). Jest to mój pierwszy diesel, dotychczas jeździłem benzyniakami.
    W związku z brakiem własnych doświadczeń oraz szczegółowych wskazówek w instrukcji obsługi zwracam się do bardziej doświadczonych z prośbą o poradę.
    Na jak niskich obrotach można bezpiecznie dla silnika jeżdzić ?
    Zauważyłem, że na wykresie momentu i mocy (ze strony skody) pomiary sa podawane od 1500 rpm. Czy to oznacza, że jest to dolna granica poniżej której nie powinno sie jeździć ?
    Próbowałem jechać na 1200 rpm i silnik ciągnie równo, przyspiesza bez szarpania. Nie wiem jednak czy tak małe obroty nie zużywają go przedwcześnie.
    W moim poprzednim aucie (Espero 1.8 benzyna), aby silnik równo ciągnął i przyspieszał trzeba było utrzymywać prawie 2000 rpm.
    Jakie sa wasze doświadczenia ?
    Pozdrawiam.

    Komentarz


    • #3
      ogolnie silnik ciagnie w kazdym zakresie(od 1000-5000obr/min)
      taki to juz silnik :szeroki_usmiech
      niestety jazda w niskiej predkosci obrotowej nie jest zdrowa dla silnika
      skolei za wysokie obroty szkodza skrzyni biegow

      tak jak bys jechal na rowerze na najciezszej przezutce pod gorke(nogi troche bola prawda)
      wedlug mnie najlepiej przyspieszac od 1800 do 4000 (turbina wtedy ladnie pompuje)
      i przyspieszenie szybsze
      natomiast jesli jedziesz nieobciazonym autem po prostej drodze(lub lekko z gorki)
      to mozna jechac na predkosciach nizszych(1300-1500)

      pzdr i zycze przyjemnej i bezawarynej jazdy

      Komentarz


      • #4
        Musisz sie zdecydowac jakie osiagi beda Cie satysfakcjonowaly.... zawsze mozesz patrzec na spalanie chwilowe i bedziesz widzial ile aktualnie autko "pobiera". Generalnie jazda tak jak opisal chester121, powinna byc optymalna no moze ja nie dociagam do 4000 oborotow. Zreszta temat wielokrotnie opisywany przeszukaj forum to znajdziesz duzo ciekawych przemyslen i doswiadczen w tym temacie...
        Mam nadzieje ze bedziesz tak zadowolony z octavii jak ja, ja sie przesiadlem z lanosa.... i okazalo sie ze jest tansza od tankowania do tankowania niz lanos (5 l/100 km oleju a lanos 10l/100 km gazu + benzyna bo mam tam instalacje z czujnikiem temp.) no i czestotliwosc tankowania tutaj co 900-1000 a tam 300-350
        Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
        mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

        Komentarz


        • #5
          co do jezdzenia ponizej obrotow wlaczania sie turbinki (1800-2000) to moze tylko toczenie sie, natomiast nie polecam deptania mocniejszego z tego zakresu, bo turbinka nie ma dosc gazow by sie rozpedzic oraz ponoc szybko zaworki dostaja w d. wtedy.
          co do stylu jazdy, to ogolne dla T, nie deptac zimnej, nie wylaczac zaraz po ostrzejszej jezdzie, niech sie nieco ostudzi.
          jezeli sie myle, to prosze o skorygowanie

          Komentarz


          • #6
            less1, wszystko ok, tylko jedna sprawa. Turbina nie wlacza sie przy jakis obrotach! Ona pracuje caly czas, nawet na wolnych obrotach!

            Generalnie dieslem jezdzi sie w zakresie najwyzszego momentu obrotowego. Wtedy jest najbardziej ekonomicznie. Oczywiscie zalezy to tez, do tego jak mocno wciskamy gaz, etc. Nie polecam tez dawac w palnik ponizej 1900rpm. Jezdzac po miescie, krecenie powyzej 2500-2700rpm tez nie ma sensu.

            Jednak pamietajcie tez, ze od PSJ zapiekaja sie kierownice.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz


            • #7
              I nie ma czegos takiego tez ze zaczyna pompowac powyzej 3tys obr jak to pewien madry pan z ASO probowal mi wmowic, gdy go wysmialem ze chyba nigdy nie jezdzil tymi autami :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                AXR co to za silnik???

                Komentarz


                • #9
                  mlody, Trzeba uruchomic temat ABC i sobie poszukac. Nowy silnik ktory w Octavi I jest zamiennikiem silnika ATD, czyli AXR=ATD

                  Generalnie i wyskoczy juz troche informacji o silniku AXR :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X