Dylematy przed zakupem nowej octavki
Zwiń
X
-
Dylematy przed zakupem nowej octavki
Witam! Muszę na dniach podjąć decyzję o zakupie auta. Po strasznych mękach na placu boju ostała się octavia. Będzie to już trzecia skoda - na dwie poprzednie nie narzekałem (poszły jedynie dwie turbiny). Dylematy są dwa - czy silnik 1,8TSI czy 1,9TDI. Rocznie robię ok. 50 tysięcy km - 90% trasa i 10% miasto. Emocje mówią benzyna, rozum ropka. Jeżeli ropka to czy warto wywalać 70 tysi na nówkę, czy też poszukać używki w cenie ok. 30 tysi i przebiegu 120-150 tkm (auta ściąga sąsiad, więc mam jakąś tam większą gwarancję co do przebiegu i historii auta). Do benzyny oczywiście fajna jest DSG..Ale przy zakupie trza pomyśleć też o odsprzedaży za te 5 latek tyle przewiduję nią pohulać). I tu zdecydowanie przeważa ropniak - zarówno z powodu paliwa jak i braku DSG (znam podejście rodaków do tematu automatu w samochodzie). Może ktoś napisze coś ciekawego, co pomoże mi w wyborze..Koszty roczne paliwa policzone - ropa +5 tysięcy zł w stosunku do 1,8TSI.
-
-
Twoje argumenty "odsprzedażowe" np. do mnie nie trafiają absolutnie, a jeżeli chodzi o sam wybór to jest to dla mnie taki kosmos, że trudno cokolwiek powiedzieć, oprócz tego, że planując jednak spory przebieg - około 250kkm diesel się po prostu opłaca.
natomiast porównywać 1,8TSI i 1,9TDI nie jestem w stanie, to zupełnie inna bajka.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez baca10megan61, Jak kupisz uzywke, to zawsze cos trzeba dolozyc, kupujac nowke, teoretycznie tylko lejesz paliwo, nie liczac materialow eksploatacyjnych.
A ode mnie napisze to jak samochód ma jeździć 90% w trasie to przyda się pare koni więcej pod pedałem gazu więc jak 1.9 TDi to pomyślał bym nad wirusem
Komentarz
-
-
Skoro 50k rocznie to diesel będzie odpowiedni. Skoro trasa to 1.9 tdi średnio - dynamika + brak 6stego biegu. Przy takich przebiegach i głównie trasa, patrzyłbym w stronę 2.0 tdi, nie będzie problemów z dpf, w miarę dynamiczny i z rozsądnym spalaniem. Jeśli przyjemność z jazdy ponad koszty - 1.8 tsiWitam
Passat 1.8 TSI R-Line MY2010
Komentarz
-
-
Jak nie będzie się bawił w Schumachera na jezdni, to po co mu większa dynamika niż ma 1,9TDI ? moim skromnym zdaniem jest całkiem przyzwoita, ale to tylko moje zdanie.
Ja przy takich przebiegach wybrałbym jednak diesla (sam go mam i podobne przebiegi - 60 kkm/rok). Benzynka mimo wszystko wymaga aby jakiś spec zajrzał do niej choć raz na jakiś czas, a diselek... cóż, nie ma takich wymagań
do tego koszt przejazdu 100 km daje przewagę ekonomiczną diesla, choć ceny paliw juz są zbliżone, ale znacznie mniejsze zużycieIf we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
Komentarz
-
-
megan61,
porównanie 1.9TDI do 1.8TSI to jakaś abstrakcja :shock: ale jeżeli walisz 50kkm rocznie i na samym paliwu wychodzi Ci 5k pln różnicy to chyba wybór jest oczywisty a z tego c zaoszczędzisz podjedź do tunera i zrób program , będzie wtedy coś koło 14xKM z tych biednych 105KM i można tym już odrobinę pojeździć chociaż do 1.8TSI to jeszcze będzie brakowało.
Co do zakupu nówki to zajrzyj tutaj , naprawdę warto : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24541O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
rachunek jest bardzo prosty, jeśli zalożymy, że kupisz (prawie) porównywalne osiągami 2,0tdi lub 1,8tsi to można śmiało zalożyć, że dizel spali średnio 7 a benzyna 10 - oczywiście jeśli jeżdzisz na trasie dużo to spalą odpowiednio więcej ale różnica pozostanie na takim poziomie.
Zatem przejechanie 100km bedzie cię kosztowało:
- dizlem 30 pln
- benzyna 45 pln
czyli na każdej setce przejechanej jeteś w dieslu do przodu o 15pln. Cena paliw jest bez znaczenia a róznica miedzu Pb95 a ON w najbliższym czasie nie powinna sie spłaszczyc.
Czyli jeśli jezdzisz 50k km rocznie to zaoszczedzisz 7.500 dizlem. Czyli biorac pod uwagę roznice w cenie - teoretyczna pln 10k miedzy benzyna a dizlem to po 1,5 roku dizel ci sie zwroci a w kolejnych 3,5 zarobisz w sumie 22.500 jezdzac dizlem.
Oczywiscie troche tego oddasz w serwisie bo przeglady sa troche drozsze. Tak czy siak bedziesz do przodu.
Oba auta maja turbine i w obu moze ona sie poddac.
I teraz odpowiedz sobie na 2 pytania - czy chcesz/musisz koniecznie oszczedzac i czy lubisz diesla. Jesli w obu wypadkach odpowiedz brzmi nie lub tak to nie ma nad czym deliberowac Natomiast jesli sa dwie rozne to sam musisz ocenic ich wage.
A poza tym jesli przedluzysz gwarancje w nowej skodzie do 5 lat - to masz swiety anielski spokoj.
Komentarz
-
-
the One - skąd można wziąć 2.0 TDI bez DPF-a? Zresztą sam fakt istnienia w moim silniku DPF-a nie przeraża mnie - w razie problemów usuwam. Już wiem, że nie biorę benzyny - zdecydowały koszty. Dziwną rzecz wyczytałem w parametrach skody - spalanie 2.0TDI niższe niż 1,9 TDI. Róznica w cenie tych dwóch duża - około 10 tysi. 1,9 po wirusie sprawuje się w miarę podobnie do 2.0. 1,9 naprawiam w każdym warsztacie za małe pieniądze. Trwałość 1,9 znana wszystkim. Z jakich powodów warto w takim razie brać dwulitrowca?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bardzozlymisiorachunek jest bardzo prosty, jeśli zalożymy, że kupisz (prawie) porównywalne osiągami 2,0tdi lub 1,8tsi to można śmiało zalożyć, że dizel spali średnio 7 a benzyna 10
2.0 TDI 140 - 7,2/4,8/5,7
1.8 TSI - 9,6/5,6/7,0
i z mojego doświadczenia z octaviami wynika, że można przyjąć takie właśnie różnice w spalaniu między tymi autami.
Co ciekawe, 1.8TSI połączone z DSG7 przy spokojnej jeździe mocno zbliża się ze spalaniem do 2.0 TDI 140 z DSG6.
A co do meritum tego wątku - przy przebiegach rzędu 50.000 rocznie ja brałbym dizla.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez megan611,8TSI czy 1,9TDI
Jak jeździsz dużo w trasie, to i 1.8 nie powinien puścić cię z torbami (oczywiście chodzi o spalanie na 100 km). Jak podeptasz sobie, to zapłacisz za to.
Jak masz kasę, to ja bym brał nówkę. Zawsze od początku wiesz co masz. Lepiej trochę dłużej pojeździć (utrata wartości). Z używką można trafić dobrze, albo bardzo pechowo.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez megan61skąd można wziąć 2.0 TDI bez DPF-a?
Zamieszczone przez megan61Zresztą sam fakt istnienia w moim silniku DPF-a nie przeraża mnie - w razie problemów usuwam.
Zamieszczone przez megan61spalanie 2.0TDI niższe niż 1,9 TDI
Z jakich powodów warto w takim razie brać dwulitrowca?
1 - ma 6-ty bieg
2 - ma na starcie już te 140KMO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
i jeszcze jak na trase to ksenony będą dobrą sprawą ale to tak po za konkursem, aha 2.0 tdi 140KM w trasie bedzie ci palić około 6l a jak zrobisz program to masz 170KM.
Osobiscie jakbym rąbał po 50kkm rocznie to chyba wziąłbym diesla 2.0 i zrobił program bo w trasie zejdziesz do około 5l/100 jak bedziesz spokojnie jezdzićsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jeżdżę już raczej emerycko (wiek),a poza tym pobawiłem się już swego czasu mając podkręconą Fabię RS. Teraz potrzebna mi furka wygodna, ale jednocześnie mająca możliwość wyprzedzenia kilku bryczek na trasie. Bo w fabii rs trudno było mówić o komforcie jazdy (pasażerowie zazwyczaj prędzej czy później rzygali), ale fanu z jazdy trudno jej odmówić. Analizując wszystkie za i przeciw skłaniam się coraz bardziej do zakupu 1,9 TDI z zawirusowaniem jej.
Komentarz
-
-
Yarek, faktem jest, ze moc 1.8 TSi jest wieksza i przyspieszenie od 0 do 100 lepsze w benzynie, ale wez tez pod uwage ze moment obrotowy benzyny wynosi 250 a diesla 320 czyli roznica jest spora. W swoim poscie napisalem, ze osiagi sa prawie porownywalne - benzyna pewnie wygra start ze swiatel ale nie jestem pewnien co sie stanie od 60 czy 80 do 140 pod gore. Jednak wyzszy moment tutaj moze odegrac spora role.
A co do obiektywizmu - zauwaz, ze nie napisalem BIERZ DIESLA!!! tylko zastanow sie czego oczekujesz od auta i podejmij decyzje.
Chyba, sie zgodzisz, ze diesel bedzie mniej palil i to tanszego paliwa, a dane producenta mozna porownac tylko do obietnic wyborczych - obaj to doskonale wiemy. Wyliczenie moze nie jest precycyjne bo zalezy od wielu czynikow trudnych do zdefiniowania, ale na pewno czestotliwosc i cena tankowania pelnego baku dla diesla pozostana w sferze marzen posiadaczy 1.8 TSi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bardzozlymisiomoment obrotowy benzyny wynosi 250 a diesla 320 czyli roznica jest spora
ale to tak nie działa jeżeli chodzi o moment na kołach :idea:
Zamieszczone przez bardzozlymisionie jestem pewnien co sie stanie od 60 czy 80 do 140 pod gore
[ Dodano: Sob 19 Cze, 10 21:18 ]
osiągi BKD czy BMM to raczej z CAXA należałoby porównywać :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
dodam ze pewnie nie jedno 1.8 tsi obiejdzie 170 konego dieslasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaja jestem pewien, 140 dostanie w dupsko niestety i to nieźle IMO
Jesli to poprawi samopoczucie posiadaczom TSi to przyznam, ze maja nieco szybsze fury od 2.0 TDi, ale nie zmienia to faktu, ze przy 50k km rocznego przebiegu zakup 2.0 TDi jest o wiele bardziej uzasadniony z punkty widzenia rachunku ekonomicznego.
Komentarz
-
Komentarz