Dylematy przed zakupem nowej octavki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez bardzozlymisio
    Dyskusja robi sie nieco podobna do wyzszosci swiat
    to jest właśnie taka dyskusja, niezależnie co będziesz porównywał to właśnie do takiej kategorii się łapie.

    Zamieszczone przez bardzozlymisio
    Octa 1,8tsi to moze co najwyzej byc nieco lepsza - ale nie jest to przepasc.
    no a ja mam właśnie inne zdanie, mimo, że nie mam TSI, za to dobrze znam i BKD i BXE, ale ktoś pisał, że z kolei BMM zdecydowanie łoi BKD, więc może stąd moje niezorientowanie w temacie

    co do osiągów i kultury ich uzyskiwania wątpliwości nie mam żadnych - TSI, co do ceny samochodu i paliwa to kwestia kalkulacji.
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • megan61
      Classic
      • 2010
      • 12

      #27
      Koledzy dziękuję serdecznie za podpowiedzi. Zwyciężył na szczęscie zdrowy rozsądek i zamówione jest 1,9. A wiecie co zdecydowało? Sprzedałem swoją bryczkę i jestem od paru dni na łasce żony, która jeździ Astrą 2,0DTI. Zrobiłem kilkaset kilometrów tym autem i stwierdziłem, że taki około 100 konny disel spokojnie daje radę. A octavka ma mieć przecież docelowo około 140 KM i momentu o 50% więcej. To w zupełności wystarczy na pokonywanie tras z przyjemnością i poczuciem bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu. Dorzucę jeszcze jeden wątek dotyczący zachowania dealera. Miałem wycenę auta od kolegi Danielcia i poszedłem do miejscowego dealera z prośbą o skalkulowanie ceny auta. Chyba Danielcio jest szeroko znany, bo na pytanie skąd mam wycenę (odpowiedź z Krakowa) z ust pracownika wyrwało się jedynie "o k...a". Poczem poproszono mnie o numer mojego telefonu - dealer miał się jeszcze zastanowić nad rabatem zbliżającym cenę do tej z Krakowa - i przez kilka dni głucha cisza..Dziwna ta olewcza polityka, ale chyba wynikająca z rankingu wyników sprzedaży Skody. Pozdrawiam wszystkich Kapeluszników!! Bajo!!!

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez bardzozlymisio
        Jesli to poprawi samopoczucie posiadaczom TSi to przyznam, ze maja nieco szybsze fury od 2.0 TDi,
        zrób swapa na 2.0 TDI CR BiT z Transportera, on na starcie na 180KM i coś koło 400Nm i już nie będziesz dostawał w dupsko od TSI :szeroki_usmiech
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • Yarek
          Elegance
          • 2005
          • 992

          #29
          Zamieszczone przez bardzozlymisio
          wez tez pod uwage ze moment obrotowy benzyny wynosi 250 a diesla 320
          Ja już nie mam siły - poczytaj jak działa skrzynia biegów, co to są przełożenia i ile z tego momentu ląduje na kołach w dizlu a ile w benzynie

          Zamieszczone przez bardzozlymisio
          IMHO te auta sa porownywalne,
          Zamieszczone przez bardzozlymisio
          Jesli to poprawi samopoczucie posiadaczom TSi to przyznam, ze maja nieco szybsze fury od 2.0 TDi,
          Widzę, że trafiliśmy fanatyka Jeśli będziesz w Warszawie, to zapraszam na porównanie. A octa 1.8 TSI w kwestii osiągów jest faktycznie porównywalna z octą 2.0 TDI, ale RS - wiem bo sprawdziłem.
          . pzdr Jarek
          aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez Yarek
            A octa 1.8 TSI w kwestii osiągów jest faktycznie porównywalna z octą 2.0 TDI, ale RS - wiem bo sprawdziłem.
            a BKD\BMM z CAXA i tyle, nie ma co się napinać
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #31
              Zamieszczone przez Yarek
              Ja już nie mam siły - poczytaj jak działa skrzynia biegów, co to są przełożenia i ile z tego momentu ląduje na kołach w dizlu a ile w benzynie
              Mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest moment obrotowy (jak wiesz) w sposób przystępny dla laika ? Czytam o tym ale za cholerę nie moge zrozumieć (no poza tym, że im większy to lepszy).

              Czy da się to np. porównać do siły z jaką rowerzysta naciska na pedały w rowerze (moment) a np. szybkość z jaką potrafi pedałować to moc ?

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez loyd
                Czy da się to np. porównać do siły z jaką rowerzysta naciska na pedały w rowerze (moment) a np. szybkość z jaką potrafi pedałować to moc ?
                dokładnie

                duży moment podniesie duży ciężar a duża moc pozwoli mu to zrobić szybko

                [ Dodano: Nie 20 Cze, 10 12:39 ]
                Zamieszczone przez loyd
                im większy to lepszy
                nie do końca, powinien być WŁAŚCIWY, duży moment w dieslu niestety strasznie obciąża całe przeniesienie napędu i daje przyjemne wrażenie wciskania w fotel, wolnossąca benzyna zrobi to bez wciskania, nie będzie tych wrażeń a osiągi mogą być takie same, stąd się bierze porzekonanie userów nawet słabych diesli, że skoro wciska to znaczy, że jedzie jak diabeł
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Yarek
                  Elegance
                  • 2005
                  • 992

                  #33
                  Zamieszczone przez loyd
                  Zamieszczone przez Yarek
                  Ja już nie mam siły - poczytaj jak działa skrzynia biegów, co to są przełożenia i ile z tego momentu ląduje na kołach w dizlu a ile w benzynie
                  Mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest moment obrotowy (jak wiesz) w sposób przystępny dla laika ? Czytam o tym ale za cholerę nie moge zrozumieć (no poza tym, że im większy to lepszy).

                  Czy da się to np. porównać do siły z jaką rowerzysta naciska na pedały w rowerze (moment) a np. szybkość z jaką potrafi pedałować to moc ?
                  Np. tutaj: http://auto.howstuffworks.com/auto-p...ation/fpte.htm

                  jest wszystko ładnie wyjaśnione
                  . pzdr Jarek
                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                  Komentarz

                  • rkb
                    RS
                    • 2008
                    • 2152
                    • Rapid Spaceback (NH1)
                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                    #34
                    Ja nawet nie wiem czy bede mial dwumas.... czy 175 NM w 1.2 TSI obliguje juz do zakladania kola dwumasowego? zakladam ze jak auto zma turbo to dwumas tez bedzie, ale sam do konca nie wiem.

                    EDIT:

                    jednak chyba jest bo jak widze yeti 140 koni 220nm na tym silniku to musi byc 8)
                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                    Komentarz

                    • theOne
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 177

                      #35
                      Zamieszczone przez megan61
                      the One - skąd można wziąć 2.0 TDI bez DPF-a? Zresztą sam fakt istnienia w moim silniku DPF-a nie przeraża mnie - w razie problemów usuwam. Już wiem, że nie biorę benzyny - zdecydowały koszty. Dziwną rzecz wyczytałem w parametrach skody - spalanie 2.0TDI niższe niż 1,9 TDI. Róznica w cenie tych dwóch duża - około 10 tysi. 1,9 po wirusie sprawuje się w miarę podobnie do 2.0. 1,9 naprawiam w każdym warsztacie za małe pieniądze. Trwałość 1,9 znana wszystkim. Z jakich powodów warto w takim razie brać dwulitrowca?
                      Nie napisałem, że jest bez dpf, tylko, że skoro głównie trasa->to problemu z dpfem nie będzie. Mimo wszystko, przy takich przebiegach myślałbym tylko o dieslu, więc decyzje podjąłeś dobrą, tylko ta niesamowita trwałość 1.9 tdi to też nie do końca prawda, no forum passat jest trochę wątków z problemami Aczkolwiek skoro do 2.0 dopłata 10k, to jednak rozsądek mówi 1.9 tdi. Co do wojny 1.8 tsi vs 2.0 140hp, to raczej porównywać z tym 170hp, nawet w salonach których wychwalają ten 170 hp mówią, że jest troszkę mniej sprawny niż 1.8 tsi, ale są to raczej marginalne różnice i zależy jaki kierowca gdzie siedzi
                      Witam

                      Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                      Komentarz

                      Pracuję...