O2 tylne tarcze + klocki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzygi
    Drive
    • 2011
    • 91

    O2 tylne tarcze + klocki

    chłopaki!!!

    byłem już 3 raz u gumiarza tym razem zaufanego

    sprawdziła się moja teoria że coś nie tak z opona chyba że wyszła z felgi co mało prawdopodobne!!!

    opona wadliwa ma lekkie bicie bo jest nierówna
    jak widać i nowe pirelli nie są idealne
    wątpię żeby śnieg załatwił oponę!???
    na letnich jechało się jakby po tafli wody - nowe auto nowe zawieszenie...
    tu wyczuwam minimalne wciąż drgania i tyle....
    już 2 raz wyważałem koła w przeciągu 3 tygodni - muszę wrócić z reklamacją do serwisu
    bo tam je kupowałem i zakładali - wyważyli je tak że wdupili po ponad 70g odważników na koło- ponoć to już granica dopuszczalności....

    myślicie że będą robić problemy?

    pozdro

    radar
    Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
    ---
    Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
    OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)
  • Thhomas
    Classic
    • 2010
    • 15

    #2
    O2 tylne tarcze + klocki

    Witam
    Przeczytałem trochę na ten temat jednak mam jeszcze parę pytań. Na początku byłem zdecydowany na tarcze Zimmermann Sport + klocki Ferodo DS Performance, jednak kiedy chciałem dzisiaj zamówić klocki to pan powiedział, że do Octavii 2 nie występują DS Performance tylko DS2500. No i tu pojawia się pytanie czy to już są faktycznie klocki do Hardcorowej jazdy gdzie trzeba będzie hamulce nagrzać itd. ? Może ktoś ma jakieś inne pomysły? Zastanawiałem się też czy wejdą Tarcze 260mm bez przerabiania może ktoś już coś takiego robił. Z góry dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie
    "Nieważne jak długo trenujesz,
    najważniejsze jest to jak dużo energii i
    zaangażowania wkładasz w kolejne próby
    pokonania swoich słabości" - Mestre Bimba

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Thhomas, a jaki zestaw masz z przodu: ori 280, czy modzony 288 / 312 ?

      Zamiast DS Performance możesz dać EBC Red Stuff ( do tarczy 255mm - DP31497 ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • OctaviaRS TDi
        Elegance
        • 2009
        • 771

        #4
        na tył twarde klocki...? mam ebc red z przodu i czuć różnice kiedy klocki się nagrzeją - fakt, ale tarcza z tyłu się tak nie nagrzewa jak z przodu, więc myślę, że osiągnięcie skuteczności tych klocków to będzie trudne zadanie. Lepiej możekupić lepszy zamiennik serii - np. green lub coś z zimmermana.

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          OctaviaRS TDi wg moich informacji RedStuff jest miększy niż Green Stuff, ale może się mylę.

          Tak czy siak, podstawowe pytanie to: Co jest z przodu? Jak seria 280 to z tyłem niema co przesadzać, bo i tak będzie słabo. Jak przód jest zrobiony na 288 to z tyłu trzeba by dać coś dobrego albo zrobić upgrade do 260.

          Ja do niedawna jeszcze miałem na seryjnych rozmiarach ( 280 przód i 255 tył ) kpl. EBC Ultimax + klocki GS ( z przodu i z tyłu ). Do zagrzania przednich i tylnych tarcz wystarczyło kilka normalnych hamowań. Jak trochę mocniej pohamowałem to potrafiły konkretnie śmierdzieć i nawet felga alu była dobrze ciepła, więc myślę, że nawet z tyłu RedStuff da radę.
          Okazało się jednak ( przynajmniej w moim przypadku ) że takie zestawienie cięte tarcze + klocki GS to kicha. Klocki trzeba było przecierać na papierze ściernym co kilka tyś, bo strasznie się szkliwiły, wszystkie tarcze 2 x przetaczane - pomagało na kilka tyś. km. Spece od hamulców stwierdzili, ze ewidentnie ten klocek jest za twardy do tej tarczy i polecili wymianę na coś "miększego" Ferodo DS Perf. lub EBC RedStuff.
          Teraz na przeczekanie wsadziłem ATE PD + Ferodo Premier, ale lada chwila przejdę na 288 i wtedy się zobaczy ( planuje Brembo Oro + Ferodo DSP )...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • Thhomas
            Classic
            • 2010
            • 15

            #6
            Z przodu mam serie 280 ale jak się skończy to na pewno będę robił upgr. na 288\312 Teraz skończył się tył więc zastanawiam się już za jak najlepszym rozwiązaniem.
            kowal 2002, a dużo jest roboty z 255-->260?
            "Nieważne jak długo trenujesz,
            najważniejsze jest to jak dużo energii i
            zaangażowania wkładasz w kolejne próby
            pokonania swoich słabości" - Mestre Bimba

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              ja bym nad tym tyłem aż tak się nie rozwodził, szczerze mówiąc ja nie rozwodziłem się w ogóle -> dałem serię ATE.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Zamieszczone przez Thhomas
                Z przodu mam serie 280 ale jak się skończy to na pewno będę robił upgr. na 288\312 Teraz skończył się tył więc zastanawiam się już za jak najlepszym rozwiązaniem.
                kowal 2002, a dużo jest roboty z 255-->260?

                Z tyłu przy wymianie jest prawie tyle samo roboty co z przodu.
                Tak naprawdę dużo zależy od Twojego stylu jazdy. Jeśli zmienisz hamulce na 288 a będziesz jeździł tak jak dotychczas to zostaw 255 i daj na tył jakieś markowe tarcze ( np. tak jak napisał szkoda ATE, mogą być nawet ATE Power Disk ) + w miarę niezłe klocki ( np. Ferodo Premier ); skoro jeździłeś tyle i nie sfajczyłeś hamulców to 255 da radę.

                Jak planujesz 312 to od razu wejdź w 260, bo podejrzewam, że przy 312 nie chodzi Ci o łagodną jazdę i ewentualnie dobre hamulce w sytuacji awaryjnej, tylko o szybkie i częste hamowania, a wtedy 255 przypali się dosyć szybko.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • Thhomas
                  Classic
                  • 2010
                  • 15

                  #9
                  Dzięki wielkie za wszystkie rady. Skoro tył trzeba tak samo przerabiać jak przód to narazie nie mam takich funduszy:/. A jak myślicie jakie lepsze rozwiązanie ATE + Ferodo Premier czy Zimmermann Sport + Ferodo Premier?
                  "Nieważne jak długo trenujesz,
                  najważniejsze jest to jak dużo energii i
                  zaangażowania wkładasz w kolejne próby
                  pokonania swoich słabości" - Mestre Bimba

                  Komentarz

                  Pracuję...