[O1] Kopci na biało przy rozruchu,nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzozwik
    Classic
    • 2008
    • 21

    [O1] Kopci na biało przy rozruchu,nierówna praca silnika

    Panie Majster, ale okulary zakładam tylko jak jest ostre słońce. A jak się robi szarówka to folie z szyb zdejmujesz tak jak ja okulary? :lol:

    I tak, w obszarze zabudowanym obowiązuje 50/60 km/h i tyle jade. Śpieszę się to albo mam w dupie to że dostanę mandat bo np moje dziecko miało wypadek albo liczę się z tym że moja chęć szybszej jazdy zostanie "nagrodzona". Ale nie o tym temat
  • senectus
    Drive
    • 2007
    • 87

    #2
    [O1] Kopci na biało przy rozruchu,nierówna praca silnika

    Witam,
    Mam problem jak w temacie. Kiedy auto dłużej postoi po odpaleniu wydaje z siebie dużą białą chmurę dymu, przy tym przez chwilę nierówno popracuje i wraca do normy. Nierówna praca występuje przy chłodnych porankach, natomiast kiedy jest ciepło to pozostaje tylko ten biały dymek. Nierówna praca pojawiła się po tym jak turbina trochę się rozszczelnila, ale udało zgasić się z kluczyka. Po tym auto stalo w Autoexpresie we Wrocławiu i panowie mnie zapewniali że z silnikiem jest wszytko ok. Mocy auto nie stracilo, bierze troche oleju ok 100 ml/1000km. Myślalem że to świecie ale wyczytałem na forum że one są aktywne poniżej 5 stopni C, więc w tych okolicznościach przyrody raczej nie wchodzą w grę. Druga rzecz jak przyszła mi na myśl to może czujnik temperatury, bo mam jakis zamiennik za 20 zł i może się tak złożyło że zaczął padać. Co mozna jeszcze sprawdzić?

    Komentarz

    • maba8
      Ambiente
      • 2009
      • 168

      #3
      Re: Kopci na biało przy rozruchu,nierówna praca silnika

      Zamieszczone przez senectus
      Witam,
      Mam problem jak w temacie. Kiedy auto dłużej postoi po odpaleniu wydaje z siebie dużą białą chmurę dymu, przy tym przez chwilę nierówno popracuje i wraca do normy. Nierówna praca występuje przy chłodnych porankach, natomiast kiedy jest ciepło to pozostaje tylko ten biały dymek. Nierówna praca pojawiła się po tym jak turbina trochę się rozszczelnila, ale udało zgasić się z kluczyka. Po tym auto stalo w Autoexpresie we Wrocławiu i panowie mnie zapewniali że z silnikiem jest wszytko ok. Mocy auto nie stracilo, bierze troche oleju ok 100 ml/1000km. Myślalem że to świecie ale wyczytałem na forum że one są aktywne poniżej 5 stopni C, więc w tych okolicznościach przyrody raczej nie wchodzą w grę. Druga rzecz jak przyszła mi na myśl to może czujnik temperatury, bo mam jakis zamiennik za 20 zł i może się tak złożyło że zaczął padać. Co mozna jeszcze sprawdzić?
      biały dym jest oznaką dostawania się do układu spalania wody, więc sprawdź czy
      przypadkiem nie ubywa płynu chłodniczego, czasami w deszczowe lub parne dni
      woda dostaje sie do układu wydechowego i podczas rozruchu silnika jest z niego usuwana.
      Ale również może być zupełnie coś innego.
      P O Z D R A W I A M O2 FL MPI srebrny Mint

      Komentarz

      • karpecik
        Rider
        • 2004
        • 279

        #4
        Sprawdź świece żarowe. Może któraś być uszkodzona, a wtedy na cylindrze przez chwilę nie pali, pracuje nierówno i ma prawo wypluć biały lub biało-czarny dym.

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          Zamieszczone przez karpecik
          Sprawdź świece żarowe. Może któraś być uszkodzona, a wtedy na cylindrze przez chwilę nie pali, pracuje nierówno i ma prawo wypluć biały lub biało-czarny dym.
          oczywiście zakładając , że masz teraz pod domem sezon zimowy :szeroki_usmiech
          w każdym innym przypadku( czerwiec = lato)świece nawet nie myślą się zagrzać- sterowanie z czujnika temp. więc raczej na pewno nie świece.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • senectus
            Drive
            • 2007
            • 87

            #6
            Wracam do tematu ponieważ zauważyłem, że kiedy auto jest rozgrzane pojawiają sie bąble powietrza w wężyku filtr-pompa, po dodaniu gazu jest ich bardzo dużo. Na zimnym silniku tych bąbelków nie ma. Świece są ok. Czy ta nieszczelność może powodować problemy z odpalaniem?

            Komentarz

            • blind_walker
              RS
              • 2010
              • 4533
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              senectus, może to uszczelka pod głowicą? Sprawdź, czy nie masz szlamu na korku wlewu oleju i czy Ci płynu chłodzącego nie ubywa. Ewentualnie można zrobić test ciśnieniowy. Podpinają taką pompkę do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzają, czy po wpompowaniu określonej ilości powietrza ciśnienie spada, czy nie.
              mkII 20VT (600h worked)
              Roooooomster

              Komentarz

              • senectus
                Drive
                • 2007
                • 87

                #8
                Nie ma szlamu, płynu też nie ubywa.

                Komentarz

                • Piotrus
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Zamieszczone przez senectus
                  Wracam do tematu ponieważ zauważyłem, że kiedy auto jest rozgrzane pojawiają sie bąble powietrza w wężyku filtr-pompa, po dodaniu gazu jest ich bardzo dużo. Na zimnym silniku tych bąbelków nie ma. Świece są ok. Czy ta nieszczelność może powodować problemy z odpalaniem?
                  Jeden, dwa bombelki to normalka ale duże zapowietrzanie pompy może jak najbardziej powodować biały dymek, o gryzącym, ostrym zapachu.
                  Zacząłbym od sprawdzenie statycznego kąta wtrysku, ale obejrzyj też wszystkie wężyki paliwowe, przelewy. Czasem puszcza o-ring przy podgrzewaczu przy filtrze paliwa
                  Piotruś
                  AGR(RIP) + ALH

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie też tych bąbelków leci sporo, niezależnie czy ciepły czy zimny. Jednak żadnych złych objawów nie mam, gdzieś wyczytałem że w wielu TDi są te bąbelki powietrza. Sprawdź też filtr paliwa, tam na górze przy podgrzewaczu może być nieszczelność.

                    Podobny objaw z dymieniem i lekki problem z odpaleniem miałem po wymianie rozrządu, gdy przestawił się delikatnie kąt wtrysku. Sprawdź go na VAG, jeśli jest przestawiony prawdopodobnie masz przyczynę dymienia.

                    Komentarz

                    • senectus
                      Drive
                      • 2007
                      • 87

                      #11
                      Sprawdziłem na VAGu i tak to wygląda 042, 056, 000, 018, 100, 201, 071, 131, 130, 037. Może być czy do korekty?

                      [ Dodano: Wto 12 Paź, 10 07:42 ]
                      Problem rozwiązany. Pomogła naprawa rozrusznika. Pozdrawiam
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • barmanek
                        Classic
                        • 2008
                        • 17

                        #12
                        Mam podobne objawy: od około 6 miesięcy kiepsko pali na zimnym, ostatnio muszę kręcić około 30 sekund, biały dym wydobywa się z wydechu i z okolicy turbiny, płyny chłodniczego nie ubywa, kąt wyprzedzenia zapłonu ok, świece żarowe były wymieniane wszystkie rok temu, zresztą przy dzisiejszej temperaturze to bez znaczenia, po odpaleniu dymienie znika, moc ok.
                        Zbychu z Gliwic

                        Komentarz

                        Pracuję...