ja mam naderwane, ale tłumaczę to sobie, że ktoś przegiął z załadunkiem czegoś tam do tych kieszeni
Pomocy :) Praca licencjacka na temat Skody Octavi.
Zwiń
X
-
Pomocy Praca licencjacka na temat Skody Octavi.
Moi drodzy!
Mam do Was prośbę,ponieważ dziś szczęśliwie kończę pisać licencjat na temat "Skoda Octavia fenomenem na polskim rynku motoryzacyjnym" w związku z tym mam do Was użytkowników tego forum pytanie -
Czy uważacie, że Skoda Octavia jest fenomenem na polskim rynku motoryzacyjnym? Jeśli tak to czemu i na czym polega jej fenomen, jeśli nie jest wg. Was to dlaczego?
Proszę o odpowiedź Z góry dziękuję i pozdrawiam. Magdalena
-
-
cóż, teza zawarta w tytule również moim zdaniem nie jest prawdziwa
za tym, że octavia jest dość mocna na naszym rynku przemawiają IMO dość twarde i przyziemne argumenty.
a jakie są Twoje argumenty za :?:
(chociaż w telegraficznym skrócie)saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zielonooka_mMoje argumenty za - długie lata produkcji, z każdym modelem auto jest na topie, świetne wyniki sprzedaży modelu, zawsze wygrywa w rankingach, w porównaniach z innymi autami w tej samej klasie, dobre wyposażenie, bezpieczne auto.
nie kojarzę też jak wyglądają rankingi sprzedaży w rozbiciu na O1 i O2.
O1 gra głównie ceną, wielkim bagażnikiem, homologacją i sprawdzoną (ale starą) techniką, bez fenomenów.
no ale nie mieszam już.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zielonooka_mOkej nie mieszaj :P To czemu w takim razie Ty wybrałeś to auto?
nie jest to moje WYMARZONE auto, uważam je za przeciętne, aczkolwiek spełniające moje niewygórowane potrzeby, sympatyczne i wdzięczne
nie widzę zasadniczych różnic między konkurencją, raczej sprawy subiektywne jak to, że jest mi w O2 wygodnie i jak mówiłem podoba mi się jej wygląd (dla wielu nudny i toporny).
nie wiem w końcu czy piszesz o O1, O2 czy w ogóle o Skodzie, ale tak czy inaczej nie zmienia to mojego zdania, że nie widzę fenomenówsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Moim zdaniem ciekawszym byłby temat "Skoda - fenomen na Polskim rynku", w którym opisałabyś transformację tej marki od czasów założenia fabryki, przez czasy komuny, aż po dzisiejszy rozkwit. Jak daleko musiały pójść zmiany w myśleniu konsumentów i czym się kierowali wybierając dzisiaj tą markę.
A tak wogóle, to do jakiej Ty szkoły chodzisz? :diabelski_usmiechPerfee
149 KM / 313 Nm by Masters Tuning
Komentarz
-
-
zielonooka_m, ale spoko, przecież konkluzja pracy może być taka, że to wcale nie fenomen!
A z innej beczki, to myślę, że gdybyś się tylko zgodziła to super by było, gdybyś wrzuciła po obronie tutaj tę pracę Ja na przykład bardzo chętnie bym ją przeczytał
Ja w ramach rewanżu mogę wrzucić swoją, którą bronie 14 lipca, ale nie sądzę żeby kogoś temat zainteresował :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Skoda Octavia jest fenomenem szczególnie na mniej zamożnych rynkach z prostego powodu: oferuje tak wiele za tak niewiele - kiedy ojciec kupił Octavię w 1999 roku auto wyglądało na naszych drogach jak porządna limuzyna, która zwracała uwagę. Powolny przejazd jakiegoś Czecha w Skodzie Octavii po sennym, dolnośląskim miasteczku sprawił, że ojciec się w tym aucie po prostu zakochał i je zapragnął mieć. Pod koniec lat 90 wyróżniał je więc wygląd. Drugą cechą było rozmaite wyposażenie - od wersji niesamowicie ubogich, a przez to relatywnie tanich, bo wersje z niemal wszystkim, czego dusza zapragnie.
Po trzecie - technologia. Wszyscy wiedzieli, że to auto zbudował właściwie VW - dał płytę podłogową, zawieszenie, część elementów wyposażenia oraz wszystkie silniki. Z jednej strony były to silniki pamiętające czasy Mieszka I, z drugiej - przez lata raczej dopracowane, bezawaryjne i w miarę ekonomiczne.
Na sukces wpłynęły też gabaryty: w cenie auta kompaktowego otrzymuje się... auto kompaktowe jeśli chodzi o płytę podłogową, ale o ogromnym nadwoziu z jeszcze większym bagażnikiem, w którym można przewieźć pralkę i zapakować 4 osobową rodzinę na wczasy na campingu w Chorwacji.
Przypuszczam, że z tych samych przyczyn te auta są rozpowszechnione na północy Afryki, chociaż tam służą przede wszystkim jako taksówki.
Może sformułuj konkretne pytania - będzie łatwiej :].
Jeśli piszesz w ogóle o marce udałem się za Ciebie do muzeum Skody w Mlada Boleslav i zrobiłem zdjęcia.
Poniżej są fotki, które jeśli tylko chcesz możesz wykorzystać w swojej pracy i nie musisz niczego kraść z internetu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zielonooka_mDziekuje wam za odpowiedz Pisze ogółem o modelu Octavi ze jest fenomenem, wiem że może to górnolotnie brzmi no ale taki temat sobie sama wybrałam.
z jednej strony fenomenalna (nomen omen) sprzedaz
z drugiej strony niezrozumiala wrecz agresja pojawiajaca sie na haslo "skoda"
na wszelkich forach (poza OCP
Z jednej strony wszyscy kupuja 1.9 TDI, zeby go czipowac
z drugiej stereotyp szkodziarza kapelusznika.
Ale nie wiem czy to nie jest bardziej fenomen (polskiego?) internetu niz Octavii.
Zreszta na tym forum tez nie ma dnia zeby ktos nie przypomnial przesmiesznych tekstow
o mozliwych zastosowaniach gazu i literach na ktore kupuje sie samochody.
Komentarz
-
-
fajny temat sobie wybralas :szeroki_usmiech
IMO fenomen dotyczy raczej O1 - samochod pojawil sie w czaszach gdy za duzego wyboru w tych pieniadzach nie bylo i ze swoim stosunkiem jakosc (koszt zakupu, koszt eksploatacji, ilosc miesca, wygoda podrozowania, wielkosc bagaznika i tak dalej)/cena potrafil utrzymac sie wysoko w rankingach przez tak wiele lat mimo tego ze nie jest ani 'najnowoczesniejszy' ani najtanszy ani 'stylistycznie piekny'. wydaje mi sie ze ten fenomen jest pochodna prostoty (O1 w zasadzie nie zmieniala sie za bardzo przez caly czas produkcji) i tego ze konstruktorzy nie poddawali sie roznym modom...
powodzeniakazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Aha, zapomniałem dodać od siebie dlaczego wybrałem to auto jakiś czas temu: otóż skusiła mnie bezawaryjność przede wszystkim, wielkość i dobre wyposażenie.
To, że mnie zaczęto nazywać kapelusznikiem i pytać czy już kupiłem kapelusz i jeżdżę na działkę miałem gdzieś. Ale w końcu postanowiłem auto sprzedać, bo Skoda mimo wszystko cierpi na brak jakiegokolwiek prestiżu - nie chciałem dłużej mieć kury na kierownicy i masce. I pewnie już nigdy nie będę miał, chyba, że będzie to kiedyś jakieś autko miejskie (dodatkowe).
Inny aspekt jest taki, że jako Polak zazdroszczę Skody Czechom. Mają własne, świetne samochody, Skody jeżdżą w całej Pradze... po torach tramwajowych, Wrocław również zakupił kilka Skód-tramwajów (i wyglądają 100 razy lepiej od naszej PESY, która jeździ w Warszawie). Metro? My kupujemy rosyjskie i francuskie składy, a w praskim metrze jeżdżą oczywiście Skody. Z jednej strony szacunek, a z drugiej żal, że my tak nie potrafimy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nemiZ jednej strony szacunek, a z drugiej żal, że my tak nie potrafimy.
Biurokracja, biurokracja, biurokracja.... potrafi zabić wszystko.
[ Dodano: Wto 29 Cze, 10 10:19 ]
A tak żeby było w temacie... octavię kupiłem bo kolega sprzedawał, a ja potrzebowałem zmienić auto . Poza tym świetny silnik, bogate wyposażenie (choć brak mi szyberka), mała awaryjność, sporo miejsca w środku.Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---
A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez guzolotZamieszczone przez nemiZ jednej strony szacunek, a z drugiej żal, że my tak nie potrafimy.
Biurokracja, biurokracja, biurokracja.... potrafi zabić wszystko.
Skoda jest fenomenem, jeśli komuś nie zależy na afiszowaniu się, lansowaniu, ekscentrycznym wyglądem to samochód zieloną kurą jest idealny.
Osobiście mam O1 i podoba mi się jest wygląd wewnętrzny, mimo że ma już ok 10 lat i świeżością nie zawiewa, wszystko stonowane, a nie oczojebne, "fikuśne" jak w nowszych samochodach.
Komentarz
-
-
zielonooka_m,
fenomen skody? no prosze cie to jest auto uzytkowe.
jakby zdjac znaczek zielonej kury to tam z czeskiej legendy zostala tylko ... czeska legenda.
skode kupilem przypadkowo i caly czas milo mnie zaskakuje swoja jakoscia, ale co jak co to auto duszy nie ma i za 50 lat nikt nie da miliona dolcow za skode octawie w przeciwienstwie do forda mustanga z 67 roku.
Komentarz
-
Komentarz