Ustawienie geometrii w octavi 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koddi
    Rider
    • 2008
    • 405
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    Ustawienie geometrii w octavi 4x4

    Witam szanownych forumowiczów.

    Pacjentka OI tdi combi 4x4 ATD 2004r.

    Zbieżność kół przednich w normie, natomiast zbieżność i kąt pochylenia kół z tyłu lekko poza normą ... moje pytanie czy ktoś z kolegów ustawiał zbieżność z tyłu albo wie jak ją ustawić ?
    Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
    Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
    ...
    A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"
  • Wolga85
    Rider
    • 2014
    • 288
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Pochylenie kół ciężko ustawić. Zbieżność robi się zakładając specjalne śruby mimośrodowe na końcówki wahaczy (zamiast oryginalnych) . Wtedy jest możliwość regulacji długości drążków wahaczy i korekta zbieżności w drugiej kolejności kąta.

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2323
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      koddi
      z przodem nie bedziesz miał problemów ,tył to inna bajka , swego czasu gdy drążyłem temat u siebie to dzięki koledze w ASO doszliśmy do tego iż producent nie przewidział jakiej zbyt dużej możliwości regulacji kąta tylnych kół , jedynie ustawiając zbieżność delikatnie zmienia się kąt , przyczyna uciekającego kąta często są pękające dolne zwoje sprężyn przez co zmienia się kąt PK ,ja aby mieć możliwość tego regulacji zastosowałem regulowane drążki poprzeczne na dole(jakiś okres jeździłem na popękanych sprężynach ale nawet wymiana na nowe KYB nie pomogła ) ale oprócz tego wymieniłem sprężyny na nowe SACHSA odpowiednik oryginału i kosztuje o połowę mniej pieniędzy ,zwiększył sie prześwit i sztywność tyłu.
      Dla przestrogi sprawdziłbym na twoim miejscu stan tulei pływających w zwrotnicach i stan gum w drążkach .ok
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • koddi
        Rider
        • 2008
        • 405
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Dzięki koledzy...przód to żaden problem, z tyłem powalczę na dniach...

        Robal dzięki za sugestie, sprawdzę i zobaczymy jak to u mnie wygląda.
        Wolga85 możesz napisać gdzie te śruby kupiłeś ? ..

        Wiecie gdzie oprócz ASO można kupić podporę/łożysko wału ?

        Była Octavia I 1.9 TDi 2004 kombi 137 Km 315 Nm
        Była Octavia II 2.0 Rs Tdi 2008 kombi 170/?? 350/??
        ...
        A jest Octavia II FL 1.6 TDI 4x4 2010r. "Stara miłość nie rdzewieje" ... i jak to mówią "śpiesz się powoli"

        Komentarz

        • Wolga85
          Rider
          • 2014
          • 288
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Na porządnej stacji lub tam gdzie ustawiają powinni mieć chociaż dwie sztuki wymagane do regulacji zbieżności. Ja poszedłem o krok dalej i zamontowałem wahacze regulowane. Koszt to ok 400-450 PLN za dwa wtedy dowolnie można sobie regulować kąty i zbieżność. Bo czasem na tych śrubkach jest za mało regulacji.

          Komentarz

          • Montes
            Drive
            • 2013
            • 46

            #6
            Na większości, nawet dobrych stacji diagnostycznych mówią, że z tyłem nic się nie robi, ponieważ nie wyskakuje im to na komputerze z danymi auta. Analogicznie jest przy audi S3 quattro, wtedy trzeba grzecznie poprosić, żeby zrobili parę kroków pod autem i się przekonali, że komputer nie zawsze wszystko wie. Najpierw zbieżność z przody, potem z tyłu i znowu z przodu.
            Jak pisali poprzednicy - przyczyną (tak było u mnie) była pęknięta na dole sprężyna. Założyłem komplet KYB, które wyrzuciłem po 5kkm, ponieważ auto znowu nie trzymało katów z tyłu, a podkładki to dla mnie rzeźba. Skończyło się na oryginalnych kupionych i zamontowanych w Po-Mot Auto wraz z podkładkami i od tego czasu problem minął. niestety nasze 4x4 w pewnych sytuacjach nie tolerują zamienników.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10979
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              też miałem problem z tyłem w srebrnej, śruby mimośrodowe regulowały na samej granicy parametrów
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              Pracuję...