U mnie w BXE widać dolewkę 0.5 litra na bagnecie już po 5 minutach. Nie trzeba dłużej czekać aż spłynie.
Jeśli zapaliła Ci się pomarańczowa kontrolka, to znaczy, że olej był o 3/4 litra poniżej stanu maksymalnego. Jeśli wlałeś już 1 litr - to za dużo. Czemu miałeś taki rozmach? Czy sprawdziłeś bagnetem przy jakim stanie zapaliła się kontrolka?
Lepiej sprawdź dokładnie bagnetem ile masz teraz. Na szczęście w tym silniku odczyt z bagnetu jest bezproblemowy, powtarzalny i jednoznaczny (w przeciwieństwie do wielu innych modeli). Coś mi się wydaje, że nalałeś za dużo. Silnik mieści ok. 4.5 litra - czy sądzisz, że "dolewka" 2 lub nawet 3 litrów to norma? To znaczy, że na ilu jeździł przed dolewką? 2.5 litra? 1.5 litra? Chłopie, gdyby tak było, to dawno zatarłbyś silnik :roll:
Poza tym, jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju, to nawet samo otwarcie maski na dłużej niż 30 sekund - bez dolewania ani kropli oleju - powinno spowodować, że kontrolka zgaśnie i zapali się ponownie za ok. 100 km :!:
M.
Jeśli zapaliła Ci się pomarańczowa kontrolka, to znaczy, że olej był o 3/4 litra poniżej stanu maksymalnego. Jeśli wlałeś już 1 litr - to za dużo. Czemu miałeś taki rozmach? Czy sprawdziłeś bagnetem przy jakim stanie zapaliła się kontrolka?
Lepiej sprawdź dokładnie bagnetem ile masz teraz. Na szczęście w tym silniku odczyt z bagnetu jest bezproblemowy, powtarzalny i jednoznaczny (w przeciwieństwie do wielu innych modeli). Coś mi się wydaje, że nalałeś za dużo. Silnik mieści ok. 4.5 litra - czy sądzisz, że "dolewka" 2 lub nawet 3 litrów to norma? To znaczy, że na ilu jeździł przed dolewką? 2.5 litra? 1.5 litra? Chłopie, gdyby tak było, to dawno zatarłbyś silnik :roll:
Poza tym, jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju, to nawet samo otwarcie maski na dłużej niż 30 sekund - bez dolewania ani kropli oleju - powinno spowodować, że kontrolka zgaśnie i zapali się ponownie za ok. 100 km :!:
M.
Komentarz