Problem z wyborem silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bober_os_
    Classic
    • 2011
    • 2

    Problem z wyborem silnika

    Zamieszczone przez rlapinski
    przy stałych wymianach oleju co 15k km (QG2 to właśnie wymiany oleju co 15k km a serwis co 30k km) można lać oleje spełniające aktualnie normę 502 00.
    - tak zgadza się, można (źle sie wyraziłem wcześniej, można lać 502.00 przy zmianie co 15 tys km ale nowsza jest 503.00 z tym że wymiana także musi być co 15 tyts km) co jak wiadomo jest bezsensowne...ale jak najbardziej dopuszczalne.

    Zamieszczone przez rlapinski
    do 1.4TSI to moim zdaniem te oleje nie pasują
    pasują ponieważ norma 503.00 ma w sobie normę 502.00 - inna sprawa, że tak jak napisałeś lanie oleju LL i zmiany co 15 tys km są bez sensu a tym samym jeśli ktoś chce może zalewać silnik 502.00

    Jeśli samochód powstał między 1998 - 2003, samochód wymaga oleju w specyfikacji VW 502,00 . Od 2004 - VW 503.00 Obecnie specyfikacja VW 503 00 jest zastąpiona przez specyfikację VW 504.00

    Istnieją 4 pokolenia oleju normy VW:

    Początkowa specyfikacja 500.00/501.01 jest już nieaktualna.

    502,00 (benzyna) / 505,00 (diesel) zaleca generacji w Europie do modelu przed 2000, Wymiana oleju co 15.000 km (lub co najmniej raz w roku).

    Modele po 2000/2003r. (spotkałem się z dwoma datami :roll: ) - wprowadzono możliwość korzystania z olejów w specyfikacji 503.00/506.00 z lepszą ekonomią zużycia paliwa (cieńsza lepkość), ale przede wszystkim z dopuszczoną wymianą LL co 30.000 km lub raz na dwa lata.
    Te normy słabo się sprawdziły i wprowadzono "tymczasowe" normy, 503,01 i 505,01, które zostały stworzone, dla zapewnienia wyższych wymagań silnika "wyższe obciążenia " przy zachowaniu niższej lepkości olejów a następnie 506.01, która rozwiązała problemy.

    Czwarta norma 504.00/507.00 jest aktualnie używana : niskie SAP (Sulfur-Ashes ) oleje, mające na celu uniknięcie uszkodzeniom trójdrożnych katalizatorów, filtra cząstek stałych tak, by sprostać mogły wysokim najnowszym europejskich badaniom emisji spalin.


    Jak widać z Tabeli - "bez pół litra nie razbieriosz" - pozdrawiam
  • Kris_P
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    Problem z wyborem silnika

    Hej,
    Mam do Was pytanie: kupuję nową Octavię w leasingu z przeznaczeniem na taxi. Wersja Ambiente (czy jakoś tak), koniecznie klima i parę innych mało istotnych dupereli.
    Przejście do pytania głównego: który silnik? 1,9TDI czy lepiej 2,0TDI? I która skrzynia? Manual czy DSG? Jak z przebiegami, awaryjnością itp? Jakie są mniej więcej koszty użytkowania, ile toto wytrzymuje bez napraw (do tej pory jeździłem BMW e39 3,0TDi).
    Bardzo przepraszam jeśli wpisałem posta w złym temacie i jednocześnie gorąco proszę o pomoc! Proszę również o wskazanie najlepszego dilera (byłem w Auto-Wimar, w Warszawie na Grochowskiej).

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jak masz E39 530d to spalanie 2.0TDI nie bedzie Ci straszne, czyli w miescie na taxi to jakies 8-9l, przy DSG mozna dodac realnie 1l. Jak ktos mowi ze to zima bedzie palic mniej niz 9,5l jezdzac typowo w stylu start-stop to mozna to wlozyc miedzy bajki :diabelski_usmiech

      1.9TDI pali to 8l nawet te z DSG, wiec dramatu nie ma. Manual to i w 7l sie zmiesci.


      Co do awaryjnosci, nie stwierdzono jeszcze zeby komus sama skrzynia DSG padla, predzej padnie kolo dwumasowe, albo przeguby. Silnik 2.0TDI ma swoje bolaczki jak: turbina, glowica, zawor EGR, ale jednym te elementy padaja, innym nie :roll:


      Czemu chcesz zmienic E39 na OII, to ma byc nowe auto czy uzywka, bo teraz nowe 2.0TDI to troche inny silnik, ktory powinien byc mniej awaryjny, do tego ma DPF.

      Chlopaki nakreca Cie na 1.4TSI :idea:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Kris_P
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        Bolączka

        Czemu chcę zmienić? Bo moje e39 pomimo m-pakietu, skór itp jest stare (1999) a chcę wziąć nową skodziankę w leasing, poza tym korporacja powoli wymaga tego ode mnie

        Po krótce - co lepiej wziąć? 1,9 czy 2,0? Różnica w cenie jest niewielka (ok 10 000) ale który silnik będzie lepszy? 2,0 nie znam wogóle, co do 1,9 mam zdanie mieszane (miałem A3 z tym silnikiem - moja porażka życiowa).... Sam już nie wiem....


        Pzdr
        Kris

        Komentarz

        • tomek
          L&K
          • 2005
          • 1078

          #5
          Jakbym stał przed takim wyborem jak Ty, to wziąłbym 1.9 tdi i ogrzewanie postojowe. W twojej pracy powinno się przydać 1.9 też mniej pali (katalogowo), a z klientami to raczej i tak wyścigów nie uprawiasz.
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz

          • grajewiak
            Rider
            • 2010
            • 582
            • Jeep

            #6
            A co do dilerów to tak jak wielu na tym forum polecam kolegę
            Danielcio

            W Warszawie byłem w 2 salonach - Auto Wimar na Alejach i Pol-Mot na Połczyńskiej i powiem tak: brak zainteresowania klientem oraz niechęć do negocjacji. Mi bardziej to pierwsze przeszkadzało....

            A u naszego forumowego dealera full profesjonalizm! Do tego cena ciężka do osiągnięcia gdziekolwiek. Jedyna wada, która może być zaletą to podróż do Krakowa po auto.
            Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
            Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

            Komentarz

            • Kris_P
              Classic
              • 2010
              • 4

              #7
              Panowie,

              Dzięki WIELKIE za rady Wprawdzie webasto (postojówka) nie jest mi potrzebne ale zawsze
              Krótko mówiąc - 1,9 będzie lepsze
              Co do forumowego dealera - orientujesz się jaki jest czas oczekiwania na auto? Mi w salonie zaśpiewali 8-10 tygodni co według mnie jest dość dużym terminem!

              Pzdr
              Kris

              Komentarz

              • phrix
                L&K
                • 2007
                • 1000
                • Audi
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Jeżeli ja bym miał dokonac zakupu to raczej 1.9 TDI, mi. ze wzgledu na oszczędność, może się okazać ze te kilka litrów x 5 PLN to będzie własnie część twojego zysku. Z mojego doświadczenia 1.9 to motor tańszy w eksploatacji i naprawie. Może zraziłem się do 2.0 bo sporo widziałem wysranych silników, ale to raczej chodziło o początek produkcji. Z tego co wiem to większość usterek jak np. pękające głowice już jest dopracowana.

                Pytanie jak będzie wyglądała sytuacja z podatkiem ekologocznym, i czy takowy wejdzie w naszym kraju ( warto zwrócić na to uwagę :!: ). Wiem, że na forum było porównanie silników 1.9 i 2.0 z ich plusami i minusami. Temat dosyć obszerny na kilka stron, może ktoś z kolegów Ci go odszuka :szeroki_usmiech
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz

                • grajewiak
                  Rider
                  • 2010
                  • 582
                  • Jeep

                  #9
                  Takie są terminy oczekiwania niestety. Ja zamówiłem auto przedwczoraj i mam termin 2 tydzień września. Mam nadzieję, że nie będzie poślizgu.

                  Z tego co czytałem tu na forum to okres ten może się wydłużyć w zależności od wyposażenia dodatkowego.

                  Aha i jeszcze jedno: w najbliższym czasie będzie 3 tygodniowa przerwa produkcyjna to nie zdziwiłbym się jak się okaże, że te 8 tygodni będzie ciężko osiągalne.

                  Jakby co pisz do Danielcio o wycenę auta, pytaj o termin. Najlepiej przecież pytać u źródła
                  Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                  Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Termin oczekiwania wlasnie tyle teraz wynosi.

                    Ten 2.0TDI to 8V, wiec silnik zupelnie inny niz te do tej pory sprzedawane BKD 16V.

                    Duzo na taxi jezdzi tych 1.9TDI ktore sa potem dlubiete i daje to rade. U nas jezdza tez Superby 1.9TDI oczywiscie juz dlubniete, tak wiec przy 135-140KM daje to juz rade.

                    Kup biale taxi w kombi :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Kris_P
                      Classic
                      • 2010
                      • 4

                      #11
                      Panowie, szybkość Waszych wypowiedzi można porównać z TGV Jesteście błyskawiczni

                      Do forumowego dealera wysłałem już maila - dzięki za informacje!

                      Skoro taki jest termin oczekiwania, to chyba nic nie zdziałam - widać tak musi być niestety.... Póki co muszę latać e39 i czekać
                      Wracając do silników - miałem kiedyś A3 z 1,9TDi i było moją porażkążyciową więc mam pewne obawy co do tego motoru, ale może Skoda go nieco ulepszyła (z drugiej strony - może mi się trafił jakiś felerny?). Nie ukrywam, że na taksie potrzebuje czegoś co mało pali - nie musi toto być szybkie, ma być w miare przyspieszające i ekonomiczne

                      WIELKIE dzięki dla Was raz jeszcze!!!!


                      Pzdr
                      Kris

                      [ Dodano: Sro 07 Lip, 10 21:55 ]
                      Maicroft - białe jest błeeeee :evil: Samochód winiem być czarny 8)

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Zamieszczone przez Kris_P
                        miałem kiedyś A3 z 1,9TDi
                        Jakie to bylo A3, ktory rok, jaka moc. Moze to byl stary silnik na pompie, ktory powinien w sumie byc niezniszczalny. Co bylo z nim nie tak


                        Biale jest piekne, jak w serii filmow Taxi :twisted:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          na taxi gdzie samochód ma zarabiac i najmniej kosztować, mimo wszystko też brałbym 1,9 i to w manualu na "15, obawiam się, że przy takiej eksploatacji późniejsza ewentualna naprawa DSG może pochłonąć wszystkie oszczędności...
                          chociaz z drugiej strony wygoda dla kierownika ogromna...
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • aldam
                            L&K
                            • 2006
                            • 1036

                            #14
                            Ja też na Twoim miejscu wybrałbym 1.9tdi. DSG bym odpuścił. Zawsze to taniej na starcie i jest oszczędność w spalaniu. Dwa lata pojeździsz a poźniej zrobisz program.
                            Jednak należy powiedzieć, że 1.9 w serii jest mułowate. 2.0 to już inna bajka.
                            Tylko różnica w spalaniu w mieście może dochodzić do 2l, więc sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto w Twoim przypadku.
                            Natomiast 1.9 + za jakiś czas program to juz jest wybór ok.

                            PS. Polecam dopłacić do climatronica.
                            Audi A4 1.8TFSI

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #15
                              No i 1,9 nie ma DPF, co w przypadku jazdy praktycznie tylko i wyłącznie miejskiej nie jest bez znaczenia.
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez aldam
                                Jednak należy powiedzieć, że 1.9 w serii jest mułowate. 2.0 to już inna bajka.
                                oczywiście tak jest, ale patrząc na to pod kątem taxi to nie wiem jakie ma znaczenie, czy auto będzie miało 11 czy 9 sekund do "setki", no ale to już zawodowcy niech mnie oświecą.
                                IMO niewielkie.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #17
                                  szkoda, jechałem taxi- mercedesem E-klasse, 2,2 CDI- pytam oczywiście o moc auta- kierowca poinformował mnie uprzejmie iż jest to wersja wykastrowana (produkowana na rynek niemieckich taxi) jak dobrze pamiętam 120 konna. Pytałem, czy nie myślał o podniesieniu mocy- odpowiedź- a po co? To ma jeździć, robić duże przebiegi i być bezawaryjne.
                                  Ściągnął z Niemiec z przebiegiem 250 tys. km, na szafie w dniu mojej przejażdżki było powyżej 500 tys. km- jedyne co robił z poważniejszych rzeczy to wymiana sprzęgła, ale bez koła zamachowego, więc jak widać podejście się sprawdza.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    tomil, gdybym miał jeździć na taxi to na pewno najchętniej wziałbym SDI, którego już niestety nie ma, właśnie na balonach, żeby zawias jak najmniej dostawał w dupę, z tym, że traktowałbym to auto jako służbowe, jeśli ma służyć również do celów prywatnych to może też być juz trochę inaczej.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • andrzejm
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 51

                                      #19
                                      Witam
                                      Mam podobny dylemat jak kolega który założył temat tzn. "jaki wybrać silnik".
                                      Chciałbym kupić O2. Ewentualnie jeśli kasy nie starczy to O1.
                                      Jeżdżę codziennie do pracy ok. 16 km w jedną stronę. Trasa wygląda tak:
                                      1) jadę z mojej wioseczki (Orle) przez miasto (Wejherowo) - ok. 8 km
                                      2) potem ok. 6 km trasy (z ograniczeniem do 70 km/h)
                                      3) na koniec 2 km przez miasto (Reda) do pracy
                                      W sumie 12 świateł po drodze, zarówno w mieście jak i poza.
                                      Wychodzi jakieś 700 km do pracy i pewnie ok 500 km dodatkowej jazdy (połowa w miastach).
                                      Dlatego diesla nie biorę pod uwagę (a szkoda). Zostaje benzyna. Rozważam 1.4 TSI lub 1.6 MPI (potem dodam LPG).

                                      [ Dodano: Czw 08 Lip, 10 13:24 ]
                                      Sorki zapomniałem dodać, że 700 km do pracy i 500 dodatkowo (razem ok. 1200 km) to oczywiście planowane przebiegi miesięczne. Poza tym raz w roku dłuższa (ok. 3-5 tys. km w wakacje).
                                      Pozdrawiam i proszę o opinie.

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez andrzejm
                                        1.6 MPI (potem dodam LPG).
                                        ten silnik przestają produkować więc powinieneś się pospieszyć
                                        Jeżeli zależy Ci na dynamice no to brałbym 1.4 TSI (zobacz sobie spalanie na motostat jakie jest mniej więcej), a jeżeli ma ekonomii to raczej 1.6 MPI + LPG.
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Kris_P
                                          Wracając do silników - miałem kiedyś A3 z 1,9TDi i było moją porażkążyciową więc mam pewne obawy co do tego motoru, ale może Skoda go nieco ulepszyła (z drugiej strony - może mi się trafił jakiś felerny?)
                                          Od nowosci go miales? 1.9 uchodzi za bardzo trwaly, wytrzymujacy chip-tuning etc

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7460
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez t271828
                                            1.9 uchodzi za bardzo trwaly
                                            jeżeli się z głową użytkuje. każdy silnik można zajeździć, widocznie na taki egzemplarz kolega Kris_P trafił
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • phrix
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1000
                                              • Audi
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Od nowosci go miales
                                              Jeżeli używany to wystarczy, że wysra się turbo + dwumas i o "trwałości" TDI można zapomnieć :twisted:

                                              może Skoda go nieco ulepszyła
                                              Co do ulepszeń to w 1.9 moim zdaniem wszelkie modyfikacje tylko psuły renomę jaką ten silnik sobie wyrobil od 1Z.

                                              W nowszych konstrukcjach po modyfikacjach jak doszła dwumasa, turbo ze zmienna geometrią i wywalono pompe zaczeły się problemy. O spalaniu nawet nie wspominam bo ciężko wyjechać dzisiaj z salonu Octa która na trasie bedzie palila 4.5 L ON a po miescie do 6.
                                              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                              _

                                              Komentarz

                                              • Rafal1
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 13

                                                #24
                                                Ja bym kupił na twoim miejscu Octavie grenline z dieslem 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM) która katalogowo pali w mieście 5,5 l a na trasie 3,7.
                                                Lub passata bluemotion też z silnikiem 1.6 TDI. Na passata są teraz duże obniżki bo od nowego roku wchodzi nowy model po FL.

                                                Wiem że są to nowe silniki, i nie do końca wiadomo co i jak ale jeżeli to spalanie katalogowe idzie zrobić w codziennej jeżdzie, to pod względem kosztów jest to chyba najlepsza propozycja.

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Rafal1, Na taxi TDI z DPF to trochę ryzykowna sprawa z uwagi na sposób eksploatacji - praktyczny brak możliwości wypalenia w trasie. 1,9 wydaje się najbardziej optymalny pomimo jego uroku dźwiękowego. A dla andrzejm, też bez większego sensu z uwagi na przebiegi - tylko benzyna.
                                                  Zamieszczone przez Mihau
                                                  Jeżeli zależy Ci na dynamice no to brałbym 1.4 TSI (zobacz sobie spalanie na motostat jakie jest mniej więcej), a jeżeli ma ekonomii to raczej 1.6 MPI + LPG.
                                                  nic dodać, nic ująć - dokładnie tak jest. Kultura pracy obu silników znacznie wyższa niż jakiekolwiek TDI - nawet 1,6 CR, jak to benzyna. A i zimą mniej problemów. Bez przebiegów rzędu 30kkm i więcej to szkoda myśleć o TDI. TSI dostarczy mniej więcej tyle samo wrażeń, a za oszczędzoną kasę, to można tankować dobrych kilka lat.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...