Klocki O1 RS 1.8T 180km AUQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bo86bo
    Rider
    • 2015
    • 316
    • Octavia I (1U2)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

    Klocki O1 RS 1.8T 180km AUQ

    Zrobiłem porządek z ABS, wymieniony został wydech bo zaczynał wyć i zrobiłem zawieszenie. Z nudów wbiłem się na stację diagnostyczną aby koleś dodatkowo ocenił co jeszcze boli moje auto i padło na klocki z tyłu zajechane, z przodu dają radę. Jednak jak wymieniać to wymieniać o tarczach nic nie mówił,że zajechane więc myślę je zostawić.

    Co byś proponowali abym zakupił, hamulce muszę mieć dobre bo lubię depnąć Czy myślicie,że wtedy warto wymienić też tarczę i mieć spokój na dłuższy czas... z góry dzięki za podpowiedzi.
    Champ20ns!
  • gomar
    Rider
    • 2012
    • 480

    #2
    Wymiana klocków z tyłu to kwestia 1 h nawet w takich warunkach jak teraz potrzeba 3 kluczy (do kół, 13 i 15 - zakładam że w OI jest taki sam układ jak w B5 - nie kombinowali jeszcze ze spilnami) + urządzenie do wkręcania tłoczków. Można mieć pecha i uszkodzone zaciski wtedy się sprawa nieco komplikuje.
    przeważnie tarcze starczają na 2 komplety klocków. Więc jeśli tarcza jest ok to szkoda kasy. Kupuj klocki (dobrych firm od groma w sklepie Ci doradzą) i wymieniaj.

    Tarcze z tyłu można zdjąć bez odkręcania jarzma co ułatwi jej ocene z bliska.

    Tutaj opis:



    SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

    Komentarz

    • bo86bo
      Rider
      • 2015
      • 316
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

      #3
      Ja tam zielony jestem w mechanice a dwa nauczony jestem aby każdy trzymał się swojej profesji jednak lubię sam wybrać podzespoły. Dobrych firm masa ale jak wśród nich wybrać te lepsze

      Tarcz nie wymieniałem ja bo auto mam od marca tamtego roku i tak myślę czy nie strzelić kompletu, jednak to zostawię do oceny mechanikowi czy tarcze spoko czy zmieniać.
      Champ20ns!

      Komentarz

      • Łukasz91
        Classic
        • 2017
        • 12
        • Octavia I (1U2)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Na hamulcach nie warto oszczędzać, ja do swojej na pezód wstawiłem niedawno klocki firmy TRW i jestem baeszo zadowolony

        Komentarz

        • bo86bo
          Rider
          • 2015
          • 316
          • Octavia I (1U2)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM

          #5
          Mi zaproponowali Ferodo? Co o nich myślicie?
          Champ20ns!

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            to jedna z lepszych opcji. Ferrodo, ATE
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • bo86bo
              Rider
              • 2015
              • 316
              • Octavia I (1U2)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM

              #7
              A macie kogoś kto ogarnia części? Porównałbym z tym co wycenili mi w Intercars
              Champ20ns!

              Komentarz

              • k-pax
                Drive
                • 2013
                • 96
                • Octavia I combi (1U5)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Na forum jest Kolega Lewian, który specjalizuje się w sprzedaży części układu hamulcowego (hamulcesklep.pl). Kupowałem, duży wybór części i pomoc w doborze dobrego zestawu.
                Pozdrawiam
                k-pax

                Komentarz

                • Montes
                  Drive
                  • 2013
                  • 46

                  #9
                  Cześć,
                  2000km temu wymieniłem klocki z przodu i z tyłu (wcześniej miałem EBC Standard) na Galfer Sport FDT 1055. Sięgnąłem po nie, ponieważ od lat kupuję klocki tej firmy do motocykla. To był strzał w 10! Zdecydowanie polecam. Bardzo szybko są w pełni gotowe do pracy. Kilka razy na autostradzie hamowałem z 220 do 100 i nadal były efektywne w porównaniu z poprzednikami.
                  Do moich 205KM i 320Nm są idealne.
                  Cena wysoka, ale moim zdaniem warto.

                  Komentarz

                  • bo86bo
                    Rider
                    • 2015
                    • 316
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                    #10
                    Gdzie je kupowałeś bo porównałbym cenowo... mi polecał jeden z użytkowników co handluje częściami Textara. Póki co klocki idą delikatnie na bok bo poszło łożysko z tyłu i to jest priorytet
                    Champ20ns!

                    Komentarz

                    • therentan
                      Classic
                      • 2016
                      • 11
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                      #11
                      Łożysko z tyłu to szybka piłka, ja bodajże płaciłem za piastę 150 złociszy ale jakiej firmy nie pamiętam. Przy zdejmowaniu piasty i tak hamulce będziesz rozbierał więc dobrym rozwiązaniem jest ATE klocki wrzucić

                      Komentarz

                      • Montes
                        Drive
                        • 2013
                        • 46

                        #12
                        Sklep brakes.pl to 15 lat doświadczenia i najlepsze części hamulcowe w jednym miejscu! Klocki sportowe, ceramiczne oraz standardowe. Tarcze nacinane, wiercone oraz gładkie.

                        Komentarz

                        • bo86bo
                          Rider
                          • 2015
                          • 316
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                          #13
                          Panowie więc sugerujecie,że mogę zmniejszyć koszta zlecając wymianę jednocześnie łożyska przy wymianie tarcz i klocków?

                          Montes z przodu póki co wszystko gra, priorytet to łożysko i tarcze+klocki tył
                          Champ20ns!

                          Komentarz

                          • Montes
                            Drive
                            • 2013
                            • 46

                            #14
                            Ja mam z tyłu tarcze TRW, klocki jak z przodu Galfer Sport FDT, łożyska ma jakieś japońskie (do 4x4)

                            Komentarz

                            • bo86bo
                              Rider
                              • 2015
                              • 316
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                              #15
                              Opcje 3:.
                              1. Tarcze TRW+klocki Ferodo
                              2. Tarcze Textar Pro+klocki Textar
                              3. Tarcze Zimmmermann + klocki Zimmermann

                              Bądź tu mądry... jeden mówi,że kiedyś Textar był dobry ale przenieśli gdzieś fabrykę i jakość się pogorszyła. Drugi zaś,że biją Zimmermanna na głowę. Z kolei tutaj mówicie,że zestaw z TRW i klockami Ferodo też spoko. Cenowo TRW+Ferodo identycznie jak zestaw Zimmermanna, zaś zestaw Textara taniej w granicach 100zł. Bądź tu mądry :P
                              Champ20ns!

                              Komentarz

                              • bo86bo
                                Rider
                                • 2015
                                • 316
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                #16
                                Trafiłem w końcu na konkretnego typa, który powiedział tyle... jeżeli chodziło by o przód to można rozważać mocno. Dodał każdy z tych zestawów jest oki i w sumie to decyduje bardziej przywiązanie do marki. Z racji,że opinie na Textar nie są złe to decyduje się na niego.

                                Teraz kolejny problem :P
                                Łoźysko tył!
                                Myślałem brać łożysko SKFa ale polecił łożysko Optimala, które rzekomo jest spoko. Zaznaczył,że SKF/FAG to najlepsze co może być ale Optimal jest spoko. Słyszał ktoś/coś na ten temat?
                                Champ20ns!

                                Komentarz

                                • Montes
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 46

                                  #17
                                  FAG kosztuje ok. 205zł . SKF/SNR ok. 190zł. Optimal ok 220zł - także cenowo praktycznie to samo, więc najlepiej wybrać to co po środku

                                  Komentarz

                                  • BASTIAN001
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1177
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpis
                                    Bądź tu mądry... jeden mówi,że kiedyś Textar był dobry ale przenieśli gdzieś fabrykę i jakość się pogorszyła.
                                    Faktycznie tak niestety jest, opinie są różne i zmieniają się wraz ze zmianę miejsca (czytaj kraju) produkcji... a że producenci obniżają koszty to nie trudno odgadnąć do jakich krajów przenoszą swoje fabryki i produkcję...

                                    Mam zestaw Textara na przedniej osi i nie narzekam.

                                    Komentarz

                                    • bo86bo
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 316
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Montes Zobacz wpis
                                      FAG kosztuje ok. 205zł . SKF/SNR ok. 190zł. Optimal ok 220zł - także cenowo praktycznie to samo, więc najlepiej wybrać to co po środku
                                      Ja zakupiłem dziś SKFa zapłaciłem 165zł (znajomy bardzo dobrze ogarnął rabat), Optimala mogłem mieć za 135zł ale powiedział,żeby to darował sobie bo "to gówno huczy w opakowaniu".

                                      Champ20ns!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...