Hamowanie silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • woiteh
    Classic
    • 2008
    • 7

    Hamowanie silnikiem

    Zamieszczone przez Dzida
    Musimy spocisza osiedlowego zrobić koniecznie.
    Jasne Biorę ogórki i idę do garażu Powiedz tylko kiedy.
    Zamieszczone przez marektbg
    Bez fotek gratulacji nie składam :P
    Litości. Godzinę temu wróciłem do domu (ale autko czyste :szeroki_usmiech ).
    Może jutro wymknę się z domu na chwilę z aparatem (jak mi żona z wałkiem w ręku w progu nie stanie 8)
    woiteh
  • sagol
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 83

    #2
    Hamowanie silnikiem

    Witam mobilki
    To że przy hamowaniu silnikiem dopływ mieszanki jest zamknięty to wiemy ale chciałem się dowiedzieć bo może ktoś robił testy przy silniku AGR przy jakich obrotach przy hamowaniu silnikiem mieszanka znów jest podawana przez wtryski. Bo przecież poniżej jakiś wartości obrotów mieszanka znów musi zostać podana. Czytałem na forum Elektrody i gość testował jakieś auto. Tam podłączył sobie diody pod wtryski i wiedział przy jakich obrotach wtryski znów otwierają się. Dla różnych samochodów te wartości były inne.

    Komentarz

    • octan0
      Classic
      • 2010
      • 4

      #3
      Kolego silnik ma zadane wolne obroty i do tego momentu nie podaje paliwa - przy puszczonym pedale gazu.
      Zrób sobie mały teścik: na pierwszym biegu rozpędź autko aby miało 2000 obrotów, a następnie puść pedał gazu i patrząc na obrotomierz zauważ w którym momencie auto przestanie zwalniać i tu masz odpowiedź.
      Ważne, że masz odcięcie przez co oszczędzasz paliwo i szybciej zwalniasz. Chyba że cały czas noga dociska gaz.

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Dawka podawana jest przy około 1000 obr.
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          Mysle, ze troche wiecej jakies 1300obr/min. Na moim wskazniku chwilowego spalania widac.
          1000 to za malo bo by auto hamowalo poczym nagle dolek, zaczkalo i podanie paliwa co jest zjawiskiem nieporzadanym np. podczas zwyklego hamowania z wcisnietym sprzeglem auto mogloby zgasnac wiec serwo hamulca byloby jednorazowe
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            bradley W wolnym czasie sprawdze to dokładnie i dam znac, ale moim zdaniem coś w okolicach 1000 obr. Zakładając, że wolne obroty w TDI wynoszą około 900, to teoretycznie jeżeli silnik napędzany jest przez koła szybciej niż 900 obr. to nie ma potrzeby dostarczania paliwa.

            EDIT:


            W 1.9 TDI AGR podczas jazdy wyszło że do ok. 950 obr. silnik napedzaja koła.
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • horhe358
              Drive
              • 2009
              • 90
              • Octavia III (5E3)
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              Nie wiem czy pytania dotycząc stricte O1, ale nie napisaliście więc jako posiadacz O2 dorzucę swoj3 3gr. U mnie komputer zaczyna pokazywać spalanie dokładnie w momencie osiągania obrotów jakie silnik ma stojąc na luzie sam, czyli około 800-900 obrotów. Na pewno poniżej 1000. Jako że mam diesla wtedy też zaczynam z powrotem słyszeć charakterystyczne "klekotanie", którego nie ma w momencie hamowania silnikiem. Stąd wnioskuję, że mieszanka zaczyna być podawana właśnie przy takim poziomie obrotów.

              pozdr.,
              Paweł

              Komentarz

              • sagol
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 83

                #8
                Zerknijcie koledzy na ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1505668.html
                Co prawda dotyczy to Rovera w benzynie ale tam wyszło gościowi że paliwo podawane jest znów przy 1750 obrotach i stąd mój temat Wychodzi na to że hamowanie silnikiem poniżej tych obrotów nie jest już ekonomiczne.

                Komentarz

                • rogoz
                  Rider
                  • 2006
                  • 397

                  #9
                  Co prawda dotyczy to Rovera w benzynie ale tam wyszło gościowi że paliwo podawane jest znów przy 1750 obrotach
                  Benzyna ma trochę inny użyteczny zakres obrotów niżdiesel

                  Zamieszczone przez sagol
                  Wychodzi na to że hamowanie silnikiem poniżej tych obrotów nie jest już ekonomiczne.
                  Oczywiście, że jest - oszczędzasz hamulce

                  Komentarz

                  • mkz
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 138

                    #10
                    u mnie w benzynie (AEE) przy hamowaniu silnikiem komputer zaczyna pokazywać niezerowe odczyty spalania poniżej ok. 1600 obrotów - wiec dość podobnie (a w końcu jest we wskazaniach efekt bezwładności bo zliczanie następuje co jakiś tam czas)

                    Komentarz

                    • firmek
                      Rider
                      • 2008
                      • 477

                      #11
                      A czy przypadkiem zakres obrotow nie zalezy od biegu na ktorym jedziemy, takie sa przynajmnie moje odczucia.

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Hmm... u mnie zaczyna pokazywać od ~1000 obrotów, ale nie porównywałem biegów.
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • tomil
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1179

                          #13
                          Zamieszczone przez firmek
                          A czy przypadkiem zakres obrotow nie zalezy od biegu na ktorym jedziemy, takie sa przynajmnie moje odczucia.
                          Nie, od tego nie zależy. Zależy natomiast od konstrukcji silnika: 8V czy 16V, no i oczywiście diesel/benzyna.
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz

                          • firmek
                            Rider
                            • 2008
                            • 477

                            #14
                            Sorki pomieszalem , roznica pomiedzy biegami bedzie w predkosci. Tzn np na 3 zacznie podawac paliwo przy o wiele mniejszej predkosci niz np na 5 biegu.

                            Komentarz

                            Pracuję...