[O2] Chłodnica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RyszardF
    Drive
    • 2011
    • 73

    [O2] Chłodnica

    Zamieszczone przez Space99
    Właśnie chodziło mi o skontrolowanie temperatury czy czujnik jest OK (nawet nowego)
    To nie wina czujnika, bo jak już pisałem po pierwsze jest nowy, po drugie przy odłączonym czujniku jest to samo.

    Świece są nowe, po drugie test był robiony przy odpiętych wszystkich świecach - żaróweczka gasła po 1 sekundzie.

    Faktycznie warto sprawdzić bezpiecznik - który odpowiada za grzanie świec? Bo w instrukcji opcje "silniki wysokoprężne - sterownik" mam na pozycjach 10, 29, 32, 43.

    Jeszcze mam pytanie co to jest "automat do grzania świec" i gdzie to się znajduje?

    Dziękuję bardzo za naprowadzające odpowiedzi

    [ Dodano: Wto 01 Lut, 11 23:28 ]
    Wprawdzie jeszcze się z problemem nie uporałem, ale napiszę tutaj, co udało mi się ustalić, gdyż jeden z Forumowiczów zadał mi pytanie na priv.

    Wymieniłem świece żarowe na nowe i trochę to pomogło, bo grzeją od razu - tamte załączały się po kilku sekundach i gdy coś odcinało prąd po jednej sekundzie, to nic nie grzały.

    Na pewno jednym z powodów było odcięcie alarmu zrobione na kablach idących do świec żarowych. Chyba to trochę pomogło, ale przy obecnych mrozach (ok -8 st. C) wydaje mi się, że i tak za szybko się wyłączają i ciężko pali. A może TTTM? Ale pali i jak na razie to jest najważniejsze

    Jeden z elektryków powiedział mi, że miał już takie przypadki i winny był komputer
    Ale to sporo kosztuje, a auto odpala, więc jak na razie nie brałem pod uwagę wymiany tego szpeja.

    Sprawdzali mi jeszcze dwa przekaźniki, które też mogą sprawiać problemy, a są po drodze, ale one u mnie są sprawne.

    Gdyby ktoś był mi w stanie jeszcze pomóc, to będę wdzięczny - myślę, że kolega, który mi przysłał wiadomość na priv też

    [ Dodano: Pon 09 Kwi, 12 21:08 ]
    Dopiszę dalszy ciąg historii - może się komuś przyda

    Mój mechanik stwierdził, że dobrze by było, aby odtworzyć taki stan jak jest wtedy, gdy silnik jest wystudzony, to może wtedy uda się odtworzyć usterkę. Za jego namową zostawiłem mu auto wieczorem i przyjechałem rano (było wtedy ok. -10 st. C). Sprawdzali z elektrykiem wszystkie czujniki, przekaźniki, podpinali pod komputer i... NIC. Prawdopodobnie komputer wyłącza grzanie z niewiadomych powodów. I na tym by się sprawa zakończyła, gdybym nie zasugerował, aby zrobić osobny włącznik do grzania świec, którym sam będę sterował, gdy będzie potrzeba. Trochę grzebania z tym było, ale tej zimy przy mrozach poniżej 20 st. C patent sprawdzał się znakomicie - autko odpalało bez problemu

    W Skodzie 105 (rodziców) miałem włącznik do uruchamiania wentylatora chłodnicy, to tu mogę mieć do świec
    Moja strzałka
  • patrykpucek
    Classic
    • 2010
    • 1

    #2
    [O2] Chłodnica

    Witam,
    Chciałbym się dowiedzieć co to za dwie "grube" rury łączą się z chłodnicą przy jej dolnej cześci?
    Mam pewne podejrzenia, ale wolę zapytać.
    Bardziej interesuje mnie jednak czy trochę oleju w tych rurach, a dokładnie w tej z prawej strony chłodnicy to powód do zmartwień ?

    Samochód to Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD

    Bardzo prosze o odpowiedź na powyższe pytania. Pozdrawiam

    Komentarz

    • wicher12
      Ambiente
      • 2008
      • 193

      #3
      To jest zapewne intercooler a jeżeli jest tam tylko trochę oleju to może być.

      Komentarz

      Pracuję...