Zamieszczone przez Space99
Świece są nowe, po drugie test był robiony przy odpiętych wszystkich świecach - żaróweczka gasła po 1 sekundzie.
Faktycznie warto sprawdzić bezpiecznik - który odpowiada za grzanie świec? Bo w instrukcji opcje "silniki wysokoprężne - sterownik" mam na pozycjach 10, 29, 32, 43.
Jeszcze mam pytanie co to jest "automat do grzania świec" i gdzie to się znajduje?
Dziękuję bardzo za naprowadzające odpowiedzi

[ Dodano: Wto 01 Lut, 11 23:28 ]
Wprawdzie jeszcze się z problemem nie uporałem, ale napiszę tutaj, co udało mi się ustalić, gdyż jeden z Forumowiczów zadał mi pytanie na priv.
Wymieniłem świece żarowe na nowe i trochę to pomogło, bo grzeją od razu - tamte załączały się po kilku sekundach i gdy coś odcinało prąd po jednej sekundzie, to nic nie grzały.
Na pewno jednym z powodów było odcięcie alarmu zrobione na kablach idących do świec żarowych. Chyba to trochę pomogło, ale przy obecnych mrozach (ok -8 st. C) wydaje mi się, że i tak za szybko się wyłączają i ciężko pali. A może TTTM? Ale pali i jak na razie to jest najważniejsze

Jeden z elektryków powiedział mi, że miał już takie przypadki i winny był komputer

Ale to sporo kosztuje, a auto odpala, więc jak na razie nie brałem pod uwagę wymiany tego szpeja.
Sprawdzali mi jeszcze dwa przekaźniki, które też mogą sprawiać problemy, a są po drodze, ale one u mnie są sprawne.
Gdyby ktoś był mi w stanie jeszcze pomóc, to będę wdzięczny - myślę, że kolega, który mi przysłał wiadomość na priv też

[ Dodano: Pon 09 Kwi, 12 21:08 ]
Dopiszę dalszy ciąg historii - może się komuś przyda

Mój mechanik stwierdził, że dobrze by było, aby odtworzyć taki stan jak jest wtedy, gdy silnik jest wystudzony, to może wtedy uda się odtworzyć usterkę. Za jego namową zostawiłem mu auto wieczorem i przyjechałem rano (było wtedy ok. -10 st. C). Sprawdzali z elektrykiem wszystkie czujniki, przekaźniki, podpinali pod komputer i... NIC. Prawdopodobnie komputer wyłącza grzanie z niewiadomych powodów. I na tym by się sprawa zakończyła, gdybym nie zasugerował, aby zrobić osobny włącznik do grzania świec, którym sam będę sterował, gdy będzie potrzeba. Trochę grzebania z tym było, ale tej zimy przy mrozach poniżej 20 st. C patent sprawdzał się znakomicie - autko odpalało bez problemu

W Skodzie 105 (rodziców) miałem włącznik do uruchamiania wentylatora chłodnicy, to tu mogę mieć do świec

Komentarz