[O1] [BFQ] wahania obrotów jałowych i wzrost spalania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] [BFQ] wahania obrotów jałowych i wzrost spalania

    Zamieszczone przez tom2212
    leff, ale tamto też lepa ale na własny klej lub taśmę
    ale nie jedzie tak plastikiem ....... zobaczymy jak bedzie wygladalo na gotow
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    #2
    [O1] [BFQ] wahania obrotów jałowych i wzrost spalania

    Sprawa przedstawia się tak, że generalnie moje auto na biegu jałowym po rozgrzaniu pokazuje spalanie w granicach 0,7-0,8l/h bez klimatyzacji i 1,2-1,3 z klimatyzacją (benzyna). Ale czasem zdarza sie tak, że auto minimalnie podwyższa obroty (może 50-100obr/min i je "trzyma") i na tymże biegu jałowym spalanie wzrasta wtedy do 1,3-1,5l/h (bez klimy) i 1,7-2,2l/h z klimą. Ten wzrost obrotów i spalania obserwuję wtedy, gdy stoję w korku i auto dość mocno się grzeje - ale nie zawsze, to dość sporadyczny przypadek. O ile jestem w stanie jakoś wytłumaczyć wzrost obrotów przy włączonej klimie (może elektronika każe zwiększyć obroty aby napędzić spreżarkę klimy wtedy, gdy potrzebuje ona jeszcze mocniej schłodzić wnętrze) to wzrost obrotów bez włączonej klimatyzacji jest już zastanawiający. Aha, mam klimę ręczną... Pamietajcie, że nie chodzi w tym moim "problemie" o to, że auto z właczoną klimą spali więcej niż bez klimy - to nie podlega dyskusji...
    Co to moze być? Z autem generalnie nic się nie dzieje, żadnych wahań obrotów, żadnego gaśnięcia, itp. Może przepustnica czasem "się zawiesza"? Ona jest sterowana elektronicznie...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • sgasiorowski
      Drive
      • 2009
      • 49

      #3
      Witam, również zauważyłem u siebie podobny objaw. U mnie dzieje się tak podobnie jak u kolegi głównie podczas jazdy w korku, lub podczas manewrowania na parkingu - podjazd kilka metrów na jedynce i zatrzymanie. Podejrzewam, choć nie mam co do tego pewności, że to komputer podwyższa obroty, żeby zminimalizować ryzyko zgaśnięcia silnika podczas ruszania. To chyba nic złego, tym bardziej że po kilkunastu sekundach obroty spadają i komputer znowu wskazuje spalanie około 0,7l/h (bez klimatyzacji)

      Pozdrawiam
      Sławek

      Komentarz

      • Misiek_Gdańsk
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2008
        • 124
        • Renault
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        U mnie jest podobnie. Występuje to tylko gdy jest bardzo gorąco, po jeździe w korkach czy ostrym podjeździe. Wydaje mi się, że jest to związane z pracą układu chłodzenia czyli wymuszenie większego przepływu płynu chłodzącego w celu szybszego schłodzenia silnika oraz pracą wentylatorów na wysokich obrotach co z kolei powoduje zwiększone zapotrzebowanie na prąd a tym samym obciążenie alternatora i silnika.

        Komentarz

        • emdzej
          Classic
          • 2016
          • 21
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          W mojej O1 BFQ też coś sie dzieje z obrotami biegu jałowego. Po nocy gdy rano odpalam auto obroty są ok 1000 obr/min po kilku sekundach (5 - 7 sek) obroty wzrastają do ok 1500 obr/min i tak kilka sekund (mam wrażenie jakby jakieś urządzenie w tym czasie zaczeło działać i generuje obroty) potem obroy spadają w okolice 900 obr/min. Po przeskanowaniu auta VCDS wyskoczyły mi błedy:
          17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
          P1118 - 35-00 - -
          17811 - EGR System: Regulation Deviation
          P1403 - 35-10 - - - Intermittent

          Po skasowaniu błędów auto po odpaleniu od razu miało ok 900 obr/min i obroty się nie zwiększały.

          Czy coś podobnego też u Was się działo i czy przeczyszczenie EGR i przepusnicy pomogłoby??

          Komentarz

          • luckd
            Rider
            • 2012
            • 311
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Ten błąd 17811 miałem jak mi się egr zaciął, pierwszy błąd to raczej uszkodzona druga sonda lub jej kable.
            Wzrost obrotów przy odpaleniu silnika po dłuższym postoju to normalna rzecz, włącza się wtedy pompa powietrza wtórnego.

            Komentarz

            • emdzej
              Classic
              • 2016
              • 21
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dzisiaj wyczyscilem EGR i błąd 17811 zniknal. Ale w zamian tego pojawił się 16555 (zbyt ubogą mieszanka) Czy coraz bardziej będzie trzeba wymienić 2 lambda?

              Komentarz

              • luckd
                Rider
                • 2012
                • 311
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Druga sonda raczej nie ma wpływu na skład mieszanki, może coś niedokładnie poskładałeś i jest nieszczelność. Sprawdź tą grubą rurę powietrza, szczególnie przy odmie, pod spodem jest jeszcze taki cienki wężyk.

                Komentarz

                • logan_x
                  Rider
                  • 2011
                  • 401
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez emdzej
                  Dzisiaj wyczyscilem EGR i błąd 17811 zniknal. Ale w zamian tego pojawił się 16555 (zbyt ubogą mieszanka) Czy coraz bardziej będzie trzeba wymienić 2 lambda?
                  Jak się można dobrać do egra ? Dużo rozbierania ?

                  Komentarz

                  • ketras
                    Classic
                    • 2013
                    • 12

                    #10
                    Zamieszczone przez luckd
                    Druga sonda raczej nie ma wpływu na skład mieszanki, może coś niedokładnie poskładałeś i jest nieszczelność. Sprawdź tą grubą rurę powietrza, szczególnie przy odmie, pod spodem jest jeszcze taki cienki wężyk.
                    W mojej BFQ zagazowanej także miałem problem z rurką przy odmie, z starości pękła. Wymieniłem część przewodu i jest w porządku.

                    Natomiast czy błąd sondy lambda - zbyt ubogiej mieszanki nie jest związany z zagazowaniem auta?

                    Komentarz

                    • niezal
                      Rider
                      • 2010
                      • 283
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                      U mnie jest podobnie. Występuje to tylko gdy jest bardzo gorąco, po jeździe w korkach czy ostrym podjeździe. Wydaje mi się, że jest to związane z pracą układu chłodzenia czyli wymuszenie większego przepływu płynu chłodzącego w celu szybszego schłodzenia silnika oraz pracą wentylatorów na wysokich obrotach co z kolei powoduje zwiększone zapotrzebowanie na prąd a tym samym obciążenie alternatora i silnika.
                      Potwierdzam, u mnie też to występuje i mam wrażeniem, że chodzi o wymuszenie szybszego obiegu cieczy chłodzącej na rozgrzanym silniku lub właśnie podniesienie chwilowe poboru prądu.

                      [ Dodano: Pon 03 Paź, 16 13:28 ]
                      Zamieszczone przez emdzej
                      Dzisiaj wyczyscilem EGR i błąd 17811 zniknal. Ale w zamian tego pojawił się 16555 (zbyt ubogą mieszanka) Czy coraz bardziej będzie trzeba wymienić 2 lambda?
                      Błądy 16555 zbyt ubogiej mieszanki oraz 17811 miałem przy nieszczelnym dolocie. Też podejrzewałem EGR, który nawet wymieniłem. Problem stwarzało lewe powietrze (uszczelki dolne kolektora ssącego). Wymieniłem uszczelki i obydwa błędy już się nie pojawiły. Tu np zapraszam po szczegóły: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71647
                      "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                      O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                      O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                      Komentarz

                      • emdzej
                        Classic
                        • 2016
                        • 21
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez luckd
                        Druga sonda raczej nie ma wpływu na skład mieszanki, może coś niedokładnie poskładałeś i jest nieszczelność. Sprawdź tą grubą rurę powietrza, szczególnie przy odmie, pod spodem jest jeszcze taki cienki wężyk.
                        Właśnie powodem błedu 16555 była rurka (wężyk) pod odmą która była rozszczelniona po poprawieniu połączenia błąd zniknął i tylko został od błąd od sondy lambda. Decyzja podjęta i w najbliższym czasie będe ją wymieniał.

                        Komentarz

                        Pracuję...