Zamieszczone przez tom2212
[O1] [BFQ] wahania obrotów jałowych i wzrost spalania
Zwiń
X
-
[O1] [BFQ] wahania obrotów jałowych i wzrost spalania
Sprawa przedstawia się tak, że generalnie moje auto na biegu jałowym po rozgrzaniu pokazuje spalanie w granicach 0,7-0,8l/h bez klimatyzacji i 1,2-1,3 z klimatyzacją (benzyna). Ale czasem zdarza sie tak, że auto minimalnie podwyższa obroty (może 50-100obr/min i je "trzyma") i na tymże biegu jałowym spalanie wzrasta wtedy do 1,3-1,5l/h (bez klimy) i 1,7-2,2l/h z klimą. Ten wzrost obrotów i spalania obserwuję wtedy, gdy stoję w korku i auto dość mocno się grzeje - ale nie zawsze, to dość sporadyczny przypadek. O ile jestem w stanie jakoś wytłumaczyć wzrost obrotów przy włączonej klimie (może elektronika każe zwiększyć obroty aby napędzić spreżarkę klimy wtedy, gdy potrzebuje ona jeszcze mocniej schłodzić wnętrze) to wzrost obrotów bez włączonej klimatyzacji jest już zastanawiający. Aha, mam klimę ręczną... Pamietajcie, że nie chodzi w tym moim "problemie" o to, że auto z właczoną klimą spali więcej niż bez klimy - to nie podlega dyskusji...
Co to moze być? Z autem generalnie nic się nie dzieje, żadnych wahań obrotów, żadnego gaśnięcia, itp. Może przepustnica czasem "się zawiesza"? Ona jest sterowana elektronicznie...
-
-
Witam, również zauważyłem u siebie podobny objaw. U mnie dzieje się tak podobnie jak u kolegi głównie podczas jazdy w korku, lub podczas manewrowania na parkingu - podjazd kilka metrów na jedynce i zatrzymanie. Podejrzewam, choć nie mam co do tego pewności, że to komputer podwyższa obroty, żeby zminimalizować ryzyko zgaśnięcia silnika podczas ruszania. To chyba nic złego, tym bardziej że po kilkunastu sekundach obroty spadają i komputer znowu wskazuje spalanie około 0,7l/h (bez klimatyzacji)
Pozdrawiam
Sławek
Komentarz
-
-
U mnie jest podobnie. Występuje to tylko gdy jest bardzo gorąco, po jeździe w korkach czy ostrym podjeździe. Wydaje mi się, że jest to związane z pracą układu chłodzenia czyli wymuszenie większego przepływu płynu chłodzącego w celu szybszego schłodzenia silnika oraz pracą wentylatorów na wysokich obrotach co z kolei powoduje zwiększone zapotrzebowanie na prąd a tym samym obciążenie alternatora i silnika.
Komentarz
-
-
W mojej O1 BFQ też coś sie dzieje z obrotami biegu jałowego. Po nocy gdy rano odpalam auto obroty są ok 1000 obr/min po kilku sekundach (5 - 7 sek) obroty wzrastają do ok 1500 obr/min i tak kilka sekund (mam wrażenie jakby jakieś urządzenie w tym czasie zaczeło działać i generuje obroty) potem obroy spadają w okolice 900 obr/min. Po przeskanowaniu auta VCDS wyskoczyły mi błedy:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
Po skasowaniu błędów auto po odpaleniu od razu miało ok 900 obr/min i obroty się nie zwiększały.
Czy coś podobnego też u Was się działo i czy przeczyszczenie EGR i przepusnicy pomogłoby??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luckdDruga sonda raczej nie ma wpływu na skład mieszanki, może coś niedokładnie poskładałeś i jest nieszczelność. Sprawdź tą grubą rurę powietrza, szczególnie przy odmie, pod spodem jest jeszcze taki cienki wężyk.
Natomiast czy błąd sondy lambda - zbyt ubogiej mieszanki nie jest związany z zagazowaniem auta?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Misiek_GdańskU mnie jest podobnie. Występuje to tylko gdy jest bardzo gorąco, po jeździe w korkach czy ostrym podjeździe. Wydaje mi się, że jest to związane z pracą układu chłodzenia czyli wymuszenie większego przepływu płynu chłodzącego w celu szybszego schłodzenia silnika oraz pracą wentylatorów na wysokich obrotach co z kolei powoduje zwiększone zapotrzebowanie na prąd a tym samym obciążenie alternatora i silnika.
[ Dodano: Pon 03 Paź, 16 13:28 ]
Zamieszczone przez emdzejDzisiaj wyczyscilem EGR i błąd 17811 zniknal. Ale w zamian tego pojawił się 16555 (zbyt ubogą mieszanka) Czy coraz bardziej będzie trzeba wymienić 2 lambda?"coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luckdDruga sonda raczej nie ma wpływu na skład mieszanki, może coś niedokładnie poskładałeś i jest nieszczelność. Sprawdź tą grubą rurę powietrza, szczególnie przy odmie, pod spodem jest jeszcze taki cienki wężyk.
Komentarz
-
Komentarz