No ja też inaczej tego nie widzę :lol:
Jeździłem Astrami służbowymi i są to samochody niestety o dość słabym komforcie - sztywne toto jak cholera było.
Dziś urwała mi się osłona silnika. Szukam teraz dostawcy w internecie aby zamówić. Metalowa odpada ze względu na cenę. Co do plastikowych to znalazłem dwa materiały: PCV/ABS i HDPE. Każdy sprzedawca pisze że jego materiał jest najlepszy i ma lepsze właściwości od drugiego. Proszę o opinie użytkowników, który faktyczne jest lepszy i wytrzymalszy. Z góry dzięki za odpowiedzi.
mikser78, jaka by nie była z tworzywa to i tak po zetknięciu z przeszkodą jest praktycznie po osłonie. Metalowe pełne odradzam ze względu na temperaturę. Można znaleźć specjalnie do benzynowych przystosowane metalowe i to by było chyba najlepsze wyjście. Jeżeli z tworzywa to polecam oryginał. Nie jest drogi i przynajmniej pasuje P2P. Można kupić zamienniki ale czasem trzeba się liczyć z wierceniem dodatkowych otworów.
Ja zakładałem blaszaną ale tak jak napisał Jeżyk, nie wiadomo jak z grzaniem silnika benzynowego. Chociaż moja ma wloty powietrza. :szeroki_usmiech
Na tym poradniku goście montują do benzyny.
osłona ma chronić przed zachlapaniem i pobrudzeniem silnika a nie uszkodzeniem o przeszkode .... z ABS sie odkształci ale nie pęknie i wruci do pierwotnej postaci, z blachy sie pognie i tyle , trza odkrecac klepac i malowac na nowo....jak wjedziemy na pien czy wystający kamien to miska pojdzie bez wzgledu na to jaką mamy osłone....chyba ze z tytanu:P
Pytanie było o jakość osłony w pakiecie na bezdroża.
O tym że jest blacha wiem, bo mam ten pakiet, tylko że jeszcze nigdy pod autem nie leżałem i nie macałem czy gruba
Właśnie ze względu na zimowe zamarznięte koleiny kupiłem ten pakiet.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
do myslenia daje tez kwestia materiału z jakiego wkonana jest oslona,
blacha stalowa jest ciezka i przy uderzeniu latwo sie odksztalca, i tu w mojej opiniii przewaga duraluminium, ktore jest lzejsze i wytrzymalsze ( mozna dac grubsze)
oslony duraluminiowe stosuje sie w sporcie, a jak wiadomo tam przede wszystkim istotne sa wytrzymalosc i waga
mikser78,
Zdecydowanie polecam blache duraluminową lekka łatwa w montażu a co najważniejsze bardzo wytrzymała i nie koroduje więc na przyszłość malowanie odpada.
Pozdrawiam.
Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Znalazłem osłonę z blachy (raczej stalowa) za 180 PLM , sprzedawca powiedział że taka jak do silnika 1,8 (benzyna) ale nadaje się też do diesla (z dodatkowymi mocowaniami) - na czym mi szczególnie zależy.
Nie wiem jaka jest grubość - dowiem się, sprowadzana z Czech.
Mam zamiar ją nabyć.
Co o tym sądzicie?
Pytanie było o jakość osłony w pakiecie na bezdroża.
O tym że jest blacha wiem, bo mam ten pakiet, tylko że jeszcze nigdy pod autem nie leżałem i nie macałem czy gruba
Właśnie ze względu na zimowe zamarznięte koleiny kupiłem ten pakiet.
Chodzi o to że nie ma tego w necie - pytałem człowieka z hurtowni części do Skody w Lublinie, on ma jakieś dojścia do firmy z Czech.
I tam (w tej hurtowni) ją zamówiłem.
Dostawy mają raz na tydzień, tyle wiem.
Jeśli chodzi o osłonę to polecam osłony firmy MROV grubość 5mm.
Było już o nich kiedyś na forum pisane.
blacha aluminiowojakaś :shock: nie pamiętam dokładnie
Uderzyłem kiedyś spodem o krawężnik, hałas był duży, blacha tylko kilka rysek, miska cała.
Octavia II - BLS seria
Octavia I AGR po Virusie
President Johnny II + Sirio Omega 27
wracając do tematu osłon , jako że właśnie zgrywam sobie zdjęcia z aparatu to wrzucę osłonę którą miałem w mojej poprzedniej skodziance
Surowiec: blacha DURALUMINIUM 4mm, montaż by Rychu mechanikoblacharz
koszt blachy ok 350 zł, montaż prawie za free biorąc pod uwagę jakość i pracochłonność ( robił to kilkanaście h-prototyp)
zaraz po montażu ( trzeba było wyciąć dziurę na śrubę od silnika, lekko dotykała i osłona wpadała w rezonans, a dodatkowo osłona zyskała odprowadzanie wody)
po pierwszych zmianach, zmieniliśmy wkręty na takie z łbem stożkowym, aby chowały się w blasze, te wystające ścinałem
widok z boku
Uważam, ze warto zainwestować w taki mod, osłona praktycznie niezniszczalna, uratowała mnie już wiele razy np, tu
A ja mam takie pytanie.Dzisiaj dolewałem olej i korek od butelki spadł na dół na osłone.Nie byłem w stanie go wygrzebać bo przestrzeń między wiatrakami a silnikiem jest tak wąska że o włożeniu ręki nie ma mowy.Korek pewnie gdzieś tam sobie hula na osłonie podczas jazdy.Pytanie brzmi czy może coś uszkodzić czy raczej można spokojnie jezdzic z nim do wymiany oleju kiedy to osłonę sie zdejmie?
Tylko powiedzcie : czy jest sens zakladania nowej oslony silnika w benzynie 2.0. dodam ze przez 8 lat jezdzilem bez tej oslony i nic sie nie stalo. a teraz w warsztacie proponuja mi zalozenie nowej. nie wiem czy chca mnie naciagnac na koszty czy podyktowane to jest faktyczna "troska" o moja octavke :-)
Komentarz