Koledzy mam O1 2,0 116KM 8v - sprowadzona przez handlarza i niestety nie było informacji o używanym oleju.
Przebieg w dniu zakupu 213434- teoretyczny przebieg. Przy wymianie rozrządu ( dla spokoju ducha) wymieniłem płyny i olej w silniku, dla pewności zalano mi Castrol Magnatec 10w40 - półsyntetyk.
Auto bierze olej i niby jest to taki urok tego modelu. Raczej nie chce wymieniać pierścieni i uszczelniaczy bo nie będę tak długo jeździć autem by ten koszt (ok 1800 zł) mi się zwrócił - bo musiał bym zrobić ponad 120k. km a raczej to nie wykonalne. I tak zainwestowałem w LPG
W innym wątku doradzono mi żeby zrobić płukankę i wrócić do syntetyka.
Nie ukrywam że się boję, negatywnych skutków tej zamiany w sytuacji gdyby taka modyfikacja była wykonana źle lub silnik jest juz w takim stanie że będą przecieki.
Obecnie mam 218950- silnik spala mi olej co kontroluje i mierze- ok 0,5l / 1200 km. Co jakoś akceptuję ten stan rzeczy bo wyjścia nie mam.
Czytałem wiele pozytywnych opinii na temat specola a mi podoba sie cena za litr oleju- z racji jego spalania szukam tańszej alternatywy.
Opcje mam dwie:
Chciałbym przejść na olej SpecolaSyntetyk Specol 5W40 Gold synthetic http://zmienolej.pl/pl/oleje-silniko...d-synthetic-4l
lub
Specol Extraspec Racing SN/CF 10W/60 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silniko...acing-10w60-1l
ewentualnie
Specol 10W40 Spec Gas http://zmienolej.pl/pl/oleje-silniko...40-spec-gas-5l
Moje pytanie czy warto zmieniać semi-syntetyk na pełen syntetyk?
Proszę o instrukcje jak takiej zmiany krok po kroku dokonać i jakich płukanek użyć.
Z góry dziękuje.
Przebieg w dniu zakupu 213434- teoretyczny przebieg. Przy wymianie rozrządu ( dla spokoju ducha) wymieniłem płyny i olej w silniku, dla pewności zalano mi Castrol Magnatec 10w40 - półsyntetyk.
Auto bierze olej i niby jest to taki urok tego modelu. Raczej nie chce wymieniać pierścieni i uszczelniaczy bo nie będę tak długo jeździć autem by ten koszt (ok 1800 zł) mi się zwrócił - bo musiał bym zrobić ponad 120k. km a raczej to nie wykonalne. I tak zainwestowałem w LPG
W innym wątku doradzono mi żeby zrobić płukankę i wrócić do syntetyka.
Nie ukrywam że się boję, negatywnych skutków tej zamiany w sytuacji gdyby taka modyfikacja była wykonana źle lub silnik jest juz w takim stanie że będą przecieki.
Obecnie mam 218950- silnik spala mi olej co kontroluje i mierze- ok 0,5l / 1200 km. Co jakoś akceptuję ten stan rzeczy bo wyjścia nie mam.
Czytałem wiele pozytywnych opinii na temat specola a mi podoba sie cena za litr oleju- z racji jego spalania szukam tańszej alternatywy.
Opcje mam dwie:
Chciałbym przejść na olej SpecolaSyntetyk Specol 5W40 Gold synthetic http://zmienolej.pl/pl/oleje-silniko...d-synthetic-4l
lub
Specol Extraspec Racing SN/CF 10W/60 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silniko...acing-10w60-1l
ewentualnie
Specol 10W40 Spec Gas http://zmienolej.pl/pl/oleje-silniko...40-spec-gas-5l
Moje pytanie czy warto zmieniać semi-syntetyk na pełen syntetyk?
Proszę o instrukcje jak takiej zmiany krok po kroku dokonać i jakich płukanek użyć.
Z góry dziękuje.
Komentarz