problem po wymianie kierownicy. Blad czujnika skretu G85

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cossac
    Drive
    • 2010
    • 56

    problem po wymianie kierownicy. Blad czujnika skretu G85

    Zamieszczone przez marbab
    Jazda nim to juz czysta poezja, 2.0 TDI DSG
    marbab, nie przesadzaj
    2,0 tdi z DSg w S2 wcale mnie nie powala na kolana w porównaniu z moją poprzednią (o obecnej nie wspomnę) O2

    Insignia słabo jedzie(raczej toczy się jak mój poprzedni Saab z 2,2 Tid) a automat w niej to porażka
    mondeo ładne ale powala cena dodatków wyposażenia no i nie było jeszcze skrzyni DuraShift
    passatem nie jeździłem ale wiualnie mnie nie powala

    ogólnie IMHO najlepszy wybór to S2
  • heretyk
    Rider
    • 2009
    • 549
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    problem po wymianie kierownicy. Blad czujnika skretu G85

    Wymienilem kierownice na multifunkcyjna.
    Sterownik jaki mialem to 1K0-953-549-AP model midline. fabrycznie byl komputer i tempomat.

    Zalozylem multifunkcje i sterownik 1K0-953-549-AG. Przyciski na kierownicy zaczely dzialac od razu, klakson tez, ale nie dziala ESP oraz Servo.
    Kasuje bledy vcds ale odrazu powracaja.
    Sa dwa bledy:
    czujnika skretu G85 oraz jakis blad w grupie ABS.
    Niestety nie moge wejsc w ustawienia basic setting G85, albo poposrtu nie umiem. Jakies pomysly?
    Zostały mi czesci, po szkodniku:
    VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
    Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #3
      Zamieszczone przez heretyk
      Jakies pomysly?
      Jeden tylko- czy jesteś pewien, że moduł
      Zamieszczone przez heretyk
      AG
      jest właściwy? Czy sprawdzałeś w ETCE?
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • heretyk
        Rider
        • 2009
        • 549
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Niestety mam seven x64 i nie znalazlem jeszcze etki w ktorej dzialala by identyfikacja po VIN.

        Napisalem na forum (http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37565)
        , zeby ktos z laski swojej sprawdzil. Niestety jak zalatwiam vcds to jest milion postow, ale rzeby ktos poswiecil 3 minuty to przez tydzien nikt sie nie znalazl:-(

        Tomil mam straszna prosbe, moglbys spojrzec jaki jest prawidlowy sterownik?
        Zostały mi czesci, po szkodniku:
        VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
        Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #5
          Zamieszczone przez heretyk
          Tomil mam straszna prosbe, moglbys spojrzec jaki jest prawidlowy sterownik?
          Chętnie bym pomógł, problem jest taki, że prywatny laptop wziął się i posypał a na służbowym nie mogę NIC zainstalować.

          Zamieszczone przez heretyk
          Sa dwa bledy:
          czujnika skretu G85 oraz jakis blad w grupie ABS.
          Niestety nie moge wejsc w ustawienia basic setting G85, albo poposrtu nie umiem. Jakies pomysly?
          Miałem dokładnie tak samo- ni cholery nie szło uruchomić servo. Po włożeniu seryjnego modułu problemy jak ręką odjął.

          Mi sprawdził u kolegi kolega rrysio. Potwierdziło ASO- nawet miły pan wydrukował stronę z właściwym numerem.
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • heretyk
            Rider
            • 2009
            • 549
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez tomil
            Zamieszczone przez heretyk
            Tomil mam straszna prosbe, moglbys spojrzec jaki jest prawidlowy sterownik?
            Chętnie bym pomógł, problem jest taki, że prywatny laptop wziął się i posypał a na służbowym nie mogę NIC zainstalować.

            Zamieszczone przez heretyk
            Sa dwa bledy:
            czujnika skretu G85 oraz jakis blad w grupie ABS.
            Niestety nie moge wejsc w ustawienia basic setting G85, albo poposrtu nie umiem. Jakies pomysly?
            Miałem dokładnie tak samo- ni cholery nie szło uruchomić servo. Po włożeniu seryjnego modułu problemy jak ręką odjął.

            Mi sprawdził u kolegi kolega rrysio. Potwierdziło ASO- nawet miły pan wydrukował stronę z właściwym numerem.

            Dzieki wielkie, ja dzwonilem przed chwila do ASO. Zamawialem czesci, ale pan stwierdzil ze jak przyjade to sie popatrzy, bo przez telefon to on nie umie udzielic tych inforamacji
            Zostały mi czesci, po szkodniku:
            VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
            Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #7
              Kolego nie panikuj proszę. Musisz wykonać po prostu adaptację czujnika G85 i czujników krańcowego położenia koła kierownicy. Zaraz Ci znajdę co i jak, bo mi się tu linki pogubiły w kompie.

              [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 22:25 ]
              tu jest;

              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • heretyk
                Rider
                • 2009
                • 549
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez Enriquez
                Kolego nie panikuj proszę. Musisz wykonać po prostu adaptację czujnika G85 i czujników krańcowego położenia koła kierownicy. Zaraz Ci znajdę co i jak, bo mi się tu linki pogubiły w kompie.

                [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 22:25 ]
                tu jest;

                http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ist#Adaptation

                Przepraszam, ze nie napisalem, ale probowalem tej adaptacji i nadal lipa, Z tym ze ja mam MK60 a nie MK70.... kontrolka ABS i kierownicy nadal swieci, o braku servo nie wspominajac.
                Zostały mi czesci, po szkodniku:
                VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Zamieszczone przez heretyk
                  Niestety nie moge wejsc w ustawienia basic setting G85, albo poposrtu nie umiem. Jakies pomysly?
                  A po podaniu loginu 40168 dalej nie idzie?

                  [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 22:30 ]
                  A ESP się już nie świeci?

                  [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 22:31 ]
                  Do którego dokładnie momentu doszedłeś?

                  [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 22:31 ]
                  Zamieszczone przez heretyk
                  MK60 a nie MK70
                  nie ma znaczenia, u mnie chodzi.

                  [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 22:41 ]
                  wejdź może na stronę główną na czata, to pogadamy o tym. Modul masz moim zdaniem dobry. Możesz go otworzyć i zobaczyć czy ma styki do czujnika G85. Jak nie to Ross-Tech znowu dał dupy i moduł do wymiany. A tak własciwie to widziałeś tam ten moduł G85, jak ściągałeś kierownicę?
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • heretyk
                    Rider
                    • 2009
                    • 549
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    siedze na czacie pol godziny, ale chyba sie zwinales. Kontrolka od ESP zniknela. Ale wspomaganie dalej nie dziala. swieci sie ABS i kieronica na zolto.
                    Zostały mi czesci, po szkodniku:
                    VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                    Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      No to teraz 2 częśc ćwiczenia.
                      Trzeba się przejechać, krótko może 500 metrów. Najlepiej skręcając. Zatrzymujesz się i ustawiasz kierownicę na wprost na 5 sekund.
                      Kręcisz w lewo do oporu, trzymasz 1 sek, w prawo do oporu trzymasz 1 sek. Wracasz do na wprost. Powinno zniknąć. Jak nie to od nowa. MUSI działać. Też się męczyłem z tym za pierwszym razem.

                      [ Dodano: Sro 04 Sie, 10 23:27 ]
                      Steering Limit Stop Adaptation

                      (Engine still running)

                      * Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
                      * Turn steering wheel completely to the left and hold it there for a second.
                      * Turn steering wheel completely to the right and hold it there for a second.
                      * Center steering wheel (±10°).
                      * Switch OFF engine and ignition.
                      * Switch ON ignition.
                      * Wait 5 seconds.
                      * Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8160
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        heretyk, a jezdziłes cos autem????? bo moze po przejechaniu paru km problem zniknie....
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • heretyk
                          Rider
                          • 2009
                          • 549
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          heretyk, a jezdziłes cos autem????? bo moze po przejechaniu paru km problem zniknie....
                          troche jezdzilem ale doslownie 2 km... zreszta jakos nie idzie mi uwierzyc ze nagle znikna bledy ktore w VCDS sie odrazu pojawiaja po ich usunieciu.
                          Zostały mi czesci, po szkodniku:
                          VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                          Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                          Komentarz

                          • kropeck
                            RS
                            • 2009
                            • 2319
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BLF 1.6 FSI 115 KM

                            #14
                            heretyk, w takim przypadku dokonałbym zamiany na wcześniejszy sterownik - jeśli błędy znikną, to obstawiałbym brak kompatybilności między sterownikiem ABS, kołem kierownicy a CAN GATEWAY'em.
                            A teraz... robiłem ostatnio coś podobnego dla audi [wymiana kierownicy, sterownika kierownicy, manetki tempomatu itd.]. Z tym, że tam procedura była dłuższa.

                            Ale zanim o temacie: K***A!! Masz nowego VCDS'a!! (bo sobie właśnie co kupiłeś), wchodzisz na forum, bo masz problem i walisz hasłem:
                            Zamieszczone przez heretyk
                            (...) jakis blad w grupie ABS.
                            Jak dla mnie, to za tę kombinację słów powinien być dwudniowy BAN na forum - tak dla zapamiętania.


                            Ale wracając do tematu: w olbrzymim skrócie (bo nie będę tu wklejał 16 stronicowej instrukcji z montaży kierownicy i manetek):
                            [comment by kropeck: przepisz sobie aktualne kodowanie ze sterownika ABS]:

                            ---------------------------------------------------------
                            Konfiguracja Vag-Com'em:
                            16-Steering Wheel
                            Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.
                            Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :
                            01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

                            W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin [ http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Steering_Wheel#Channel_081:_Vehicle_D ata_Learning ].
                            Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

                            03-ABS Brakes
                            Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com [ http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7) ]
                            Pojawią się błędy :

                            Kod:
                            Address 03     -------------------------------------------------------
                               Controller: 8E0 614 517   
                               Component: ABS/ESP front       3429
                               Coding: 00000
                               Shop #: WSC 00000
                            2 Faults Found:
                            01044 - Control Module Incorrectly Coded
                                        35-00 - -
                            00778 - Steering Angle Sensor (G85)
                                        66-10 - Not Matched - Intermittent

                            Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :
                            Wcisnąć przycisk Recode, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji :

                            (...) [comment by kropeck: tutaj pominę tę instrukcję, bo w AUDI wylicza się w specjalny sposób kod - u nas jest to 40168]

                            Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do Recode i kodujemy :


                            Kod:
                            Note #1: Kodowanie jest zaakceptowane po poprawnym logowaniu.
                            Note #2: Po zalogowaniu, potrzebne jest również ustawienie czujnika kąta skrętu kierownicy.
                            
                                * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)
                                      o 4 = Audi A4 
                                * 0x?xx: Hamulce
                                      o 1 = C54 (PR-1LZ)
                                      o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
                                      o 3 = HP2 16" (PR-1LX)
                                      o 3 = FNR 16" (PR-1LG)
                                      o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
                                      o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) 
                                * 0xx?x: Silnik
                                      o 5 = 4/6 Cyl. Diesel
                                      o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna
                                      o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna
                                * 0xxx?: Skrzynia biegów
                                      o 5 = Manulana
                                      o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
                                      o 9 = Multitronic 
                            
                            W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : (...)
                            [comment by kropeck: ten powyższy kod w tym przykładzie jest też dedykowany dla AUDI - u nas chyba będzie najlepiej przepisać takie kodowanie jakie masz aktualnie, bo w kwestii opon i rodzaju silnika chyba nic Ci się nie zmieni]


                            Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

                            Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes, następnie [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]
                            Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.
                            Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]
                            Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
                            Specification: 0.0 °
                            Tolerance (when straight): ±5.0 °
                            [Done, Go Back]

                            [Login - 11]
                            Wpisz 40168
                            [Do It!]

                            [Basic Settings - 04]
                            Group 001
                            [Go!]
                            [Done, Go Back]

                            [Fault Codes - 02]
                            Nie powinno być już żadnych błędów
                            [Done, Go Back]

                            [Close Controller, Go Back - 06]

                            ---------------------------------------------------------



                            To chyba wszystko. Myślę, że niczego tym nie spieprzysz. Generalnie ta procedura jest jeszcze ciut dłuższa, ale ona już dotyczy bzdur związanych z kodowaniem kluczy, co akurat u Ciebie nie ma zastosowania.
                            Pozdrawiam,
                            Michał

                            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              kropeck,

                              Chyba trochę za bardzo porównujesz O2 FL do Audi A4. Trochę dziwne to kodowanie ABS-u, ale może się nie znam tak dobrze.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz

                              • kropeck
                                RS
                                • 2009
                                • 2319
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                #16
                                Enriquez, z tego co widzę, heretyk ma O2 przed FL. Poza tym bardziej zasugerowałem analogię, a powyższe jest przykładem całej idei. Wiesz - nie mając innych możliwości, a gotową procedurę z auta tej samej grupy .... wybieram to drugie
                                Pozdrawiam,
                                Michał

                                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Kurde, faktycznie jakiś nieprzytomny jestem.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • heretyk
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 549
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Panowie czeski film z tym modulem.

                                    Tak jak poradzil kolega kropeck wymienilem sterownik na ten oryginalny. Wszystko wygladalo tak samo. Pojezdzilem troche i wszystkie kontrolki pogasly. Niestety zostal tylko jeden blad:

                                    1 Fault Found:

                                    01486 - System Function Test Activated
                                    000 - -

                                    Teraz najlepsze.

                                    Zalozylem PONOWNIE TEN STEROWNIK na ktory nie dzialalo servo. Od poczatku servo zaczelo smigac choc pokazywal blad.
                                    po paru skretach kierownica zniknela. Zostalo abs esp. Pozniej doszedl do tego czerwony wykrzyknik mrugajacy. zastosowalem porcedure kropecka i wszystko poznikalo. Zostala tylko zolta kontrolka ABS oraz ten blad:

                                    01486 - System Function Test Activated
                                    000 -

                                    Skoro na oryginalnym bylo tak samo, chyba nie ma bata i musi to isc tylko jak sie pozbyc tego function test???
                                    podobno wystarczy pojezdzic troche, pare osemek i tyle...ale ja juz z 20km zrobile i nic...



                                    Poprawka:

                                    Samochodem zrobilem 20 km. Wszystko dzialalo ale ciagle swiecila sie kontrolka ABS i ESP mrugalo przez 10 sekund po kazdym ruszeniu, ale pozniej znikalo, Swiecilo sie tylko ABS.

                                    Teraz zgasilem samochod. Zapalilem i znow, tak jak na samym poczatku: Brak serva, swieci sie na zolto: kierownica, ESP oraz ABS :evil:


                                    Tutaj bledy:


                                    Thursday,05,August,2010,14:15:00:46862
                                    VCDS Version: Beta 912.0

                                    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
                                    Control Module Part Number: 1K0 907 379 AC HW: 1K0 907 379 AC
                                    Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0101
                                    Software Coding: 0021121
                                    Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
                                    3 Faults Found:

                                    01486 - System Function Test Activated
                                    000 - -
                                    01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
                                    014 - Defective
                                    01487 - System Function Test
                                    000 - -



                                    w 044 Steering assist :

                                    01486 - System Function Test Activated

                                    oraz blad drugi: Steering Limit Stop Adaptation


                                    Czemu sie wszystko wysypalo jak bylo juz tak dobrze....
                                    Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                    VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                    Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                    Komentarz

                                    • kropeck
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2319
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Enriquez
                                      Kurde, faktycznie jakiś nieprzytomny jestem.
                                      Jak dobrze wiesz, u mnie też się takie pomyłki i niedowidzenia zdarzają ;D
                                      Pozdrawiam,
                                      Michał

                                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                      Komentarz

                                      • jago7270
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 815

                                        #20
                                        heretyk, ja jak dokonywałem modu ze zmianą kiery było bardzo podobnie jak u Ciebie z tymi palącymi kontrolkami,ale po przejechaniu grubo ponad 20 km wszystko wróciło do normy(kontrolki przestały informować) :szeroki_usmiech
                                        Jacek

                                        Komentarz

                                        • kropeck
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2319
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                          #21
                                          heretyk, postaram się jeszcze poszukać rozwiązań dla Twoich błędów.
                                          Pozdrawiam,
                                          Michał

                                          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            heretyk, kropeck,
                                            A Wy się tam nie możecie gdzieś spotkać? Przecież macie niedaleko
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • kropeck
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2319
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Enriquez
                                              heretyk, kropeck,
                                              A Wy się tam nie możecie gdzieś spotkać? Przecież macie niedaleko
                                              No jakby faktycznie .... z tym, że moja furka na chwilę unieruchomiona i nie mogę do Krakowa przyjechać.
                                              Ale sprawdziłem ten błąd:

                                              Kod:
                                              01486 - System Function Test Activated
                                              i się okazuje, że ten błąd powstaje, jak jest w trakcie tej procedury, którą podałem (te trzy kroki) i jej nie skończy. Na razie więcej nie wiem. Będę informował o postępach.
                                              Pozdrawiam,
                                              Michał

                                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                              Komentarz

                                              • heretyk
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 549
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Panowie ja do Jaworzna tez mam naprawde nie po drodze

                                                Wybaczcie ze tak dupe zawracam, ale ja mam wrazenie ze problem lezy w mojej NIEznajomosci VCDS.

                                                Teraz wyraznie przeczytalem procedury z rosstecha i problem polega na tym ze ilekroc naciskam ON/OFF/Next to wyskakuej error i tak naprawde ja chyba nie moge albo nie umiem zrobic nastawien podstawowach (basic settings)

                                                tzn.

                                                wszystko idzie ok. sprawdzajac wartosci w podgrupach (np 060 dla G85) sa one w porzadku, mieszcza sie w granicach lub pisze OK tak jak w procedurach. Ale tam tez pisze ze nalezy kliknac ON/OFF/ a wtedy zawsze wyskakuje error ERROR: Group xxx Not Available

                                                chyba tutaj lezy problem?
                                                Oczywisicie przed basic settings loguje sie wpisujac 40168. Adaptacje ida gladko.
                                                Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                                VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                                Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                                Komentarz

                                                Pracuję...