działanie klimatyzacji półałtomatycznej climatic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dagmarastremel
    Classic
    • 2011
    • 37

    działanie klimatyzacji półałtomatycznej climatic

    Zamieszczone przez winni77
    Jasne, pogodę tylko trzeba zamówić

    Oględziny, oględzinami, ale sesje zdjeciową zróbcie
    Oczywista oczywistość
    No to zeszmy sie dogadali. Teraz czekamy na lepsiejsza aure i dogramy szczegoly.
    Sesja tez ebdzie oczywiscie
    moje aukcje allegro :
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2832058
  • marcink_1
    Rider
    • 2010
    • 312

    #2
    działanie klimatyzacji półałtomatycznej climatic

    Dzień dobry.
    Posiadam octavię 2 FL w wersjio Ambiente i zastanawiam się czy dobrze działa u mnie klimatyzacja półałtomatyczna. Chodzi mi mianowicie o taką sprawę, czy sprężarka powinna się wyłączać gdy zadana temperatura zostanie osiągnięta. U mnie chyba tak nie jest ponieważ jak wyłączę przyciskiem klimatyzację to spalanie chwilowe na postoju mam około 0,6 l/h, natomiast gdy załącze jest ono 0,9 l/h i wcale nie spada jak pokrętłem zwiększę zadaną temperaturę, tak aby była ona wyższa niż jest w samochodzie. Dodam więcej, nawet jeżeli z kratek zacznie lecieć ciepłe powietrze (włączy się ogrzewanie), to również spalanie nie spada, a więc sądzę, że sprężarka działa cały czas.
    Napiszcie może mi jeszcze kilka słów o uzywaniu klimatyzacji zimą do odmrażania szyb oraz czy można ją włączać jak jest ujemna temperatura na zewnątrz.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • driven22
      Drive
      • 2010
      • 61

      #3
      Jak nie wyłączysz przyciskiem AC to będzie pracować cały czas układ sprężarki, tam jest non stop obieg czynnika. Przy mrozach z tego co wiem w Octavii nie da się załączyć klimy. W cordobie miałem manulana i bez problemu przy większych mrozach mi działała.

      Komentarz

      • Tomek_dx
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        W O2 nie ma sprzęgła klimatyzacji które załączało by kompresor. Kompresor jest połączony na stałe. Zawór w kompresorze reguluje natomiast wydajnością sprężarki i przez to wielkością spalania. Jak włączysz temp na min i nawiew na full to chwilowe spalanie wzrośnie na 1.1L jak weźmiesz na ciepłe powietrze i min nawiew spada na 0,7l. Nawet jak będziesz chciał włączyć nawiew ciepłego powietrza klima powoduje że również osuszasz powietrze. I dlatego jesienią czy zimą jak zaparują szyby warto włączyć klime przy nawiewie na szybę aby odparować.
        Poza tym klimę możesz mieć włączoną cały rok a nawet jest zalecane aby ją załączać od czasu do czasu zimą. W układzie klimatyzacji masz czujnik temp zewn który wyłącza klime jeżeli temp zewnętrzna spadnie ponizej z tego co pamietam +5 st C. Zapobiega to zamarzaniu układu.
        Tomek

        Komentarz

        • voytek
          Rider
          • 2010
          • 480
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Ale na jakiej zasadzie klima jest wyłączana poniżej 5 st C, skoro nie ma sprzęgła. Nie wiem jeszcze jak w Octavii, bo zimą prawie nie jeździłem, ale w Fabii poniżej 5 st klima w ogóle nie działała, osuszanie szyb też nie działało poniżej tej temperatury, mgła z szyb nie znikała po włączeniu klimy, a wystarczyło, że termometr wskazał 6 stopni na plusie i po włączeniu klimy mgła z szyb znikała błyskawicznie. To jak to w końcu jest z działaniem sprężarki poniżej tych 5 st C, działa, tylko z zerową wydajnością, czy nie działa w ogóle? Bo jak nie działa w ogóle, to po co włączać zimą.

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #6
            Zamieszczone przez voytek
            Ale na jakiej zasadzie klima jest wyłączana poniżej 5 st C, skoro nie ma sprzęgła. Nie wiem jeszcze jak w Octavii, bo zimą prawie nie jeździłem, ale w Fabii poniżej 5 st klima w ogóle nie działała, osuszanie szyb też nie działało poniżej tej temperatury, mgła z szyb nie znikała po włączeniu klimy, a wystarczyło, że termometr wskazał 6 stopni na plusie i po włączeniu klimy mgła z szyb znikała błyskawicznie. To jak to w końcu jest z działaniem sprężarki poniżej tych 5 st C, działa, tylko z zerową wydajnością, czy nie działa w ogóle? Bo jak nie działa w ogóle, to po co włączać zimą.
            Czujnik temperatury + elektroniczny zawór ciśnienia.
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • voytek
              Rider
              • 2010
              • 480
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Zrozumiał, dzięki

              Komentarz

              • tomekdwk
                Drive
                • 2008
                • 40

                #8
                Zauważyłem dziwny objaw w moim climaticu ...

                Jak pokrętło temperatury jest na min jest 'cisza', natomiast gdy zwiększe temperature na np 20 stopni po chwili słychać 'warkot' ze strony sprężarki ...

                Czy to normalny objaw ? (np. pracy zaworu ciśnienia ?)

                Pozdrawiam

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  tomekdwk, Ten warkot masz cały czas czy tylko przez chwilę?
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • tomekdwk
                    Drive
                    • 2008
                    • 40

                    #10
                    Jak ustawie temperature na wyższą od min (20 stopni), i chwile klimatyzacja popracuje słyszę to prawie cały czas (z mniejszym lub większym natężeniem), klimatyzacja chłodzi - bo czuję chłodne powietrze po przystawieniu ręki do nawiewu ... gdy spowrotem dam regulacje temperatury na min (wtedy z tego co czytałem klimatyzacja pracuje pełną parą) odgłosy milkną ...

                    Komentarz

                    • marcink_1
                      Rider
                      • 2010
                      • 312

                      #11
                      Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie klimatyzacji. Wydaje mi się że cos słabo chłodzi. Czy możecie mi dać wskazówki jak sprawdzić czy wszystko jest OK?

                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        marcink_1, termometr w kratki centralne , nawiew na 2-3 , pozycja nawiewu na kratki centralne /na twarz/ , po około 4 minutach powinieneś mieć około 8 st w gorący dzień.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • kmicio
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 233

                          #13
                          Panowie witam,

                          A co to może się dziać jak po uruchomieniu klimy słyszę takie coś a'la szemranie szurgotanie z klimatyzacji? Coś jakby przelewający się płyn albo ruch powietrza w zamkniętych rurach coś w ten deseń. Po wciśnięciu AC szemranie ustaje po 30 sekundach. No i dodam że klima na max nadmuch, max chłodzenie i nie chłodzi mi tak jak w O1. Tam to mi robi mróz. Zdaje się że muszę wygospodarować czas na odwiedziny u klimazycjuszy...
                          *1B1B*1.8T*4x4
                          *1B1B*1.9T*DSG

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            kmicio, Może mieszalniki Ci się ruszają bardziej , nie wiedzą jaką w jakiej pozycji się ustawić , ewentualnie czynnik w zaworze rozprężnym... . jeżeli Ci słabiej chłodzi niż w O1 to może faktycznie podjedź do Łucki :wink: , choć moim zdaniem i tak klima w O2 jest mniej wydajna niż w O1.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • cieniu1
                              Classic
                              • 2009
                              • 35

                              #15
                              Zamieszczone przez kmicio
                              Panowie witam,

                              A co to może się dziać jak po uruchomieniu klimy słyszę takie coś a'la szemranie szurgotanie z klimatyzacji? Coś jakby przelewający się płyn albo ruch powietrza w zamkniętych rurach coś w ten deseń. Po wciśnięciu AC szemranie ustaje po 30 sekundach. No i dodam że klima na max nadmuch, max chłodzenie i nie chłodzi mi tak jak w O1. Tam to mi robi mróz. Zdaje się że muszę wygospodarować czas na odwiedziny u klimazycjuszy...
                              Mało czynnika, potrzebne nabicie klimatyzacji.

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                cieniu1, brawo . gratki za refleks :wink:
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • tolczej
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 6

                                  #17
                                  Wątek stary ale sie podłącze. Mam O2 od niedawna 2008 z Climaticiem.
                                  Dobiłem sporadycznie klimke bo mi sie zdawało że słabo chłodzi. Weszło ponoć 250g czynnika. Na Vagu zero błędów.
                                  Ale klimatyzacja chłodzi na 14-15 stopni(w kratkach). Na zewnątrz jakieś 21'C.
                                  Mam wrażenie że coś jest nie tak bo powinno chyba chłodzić na maxa jak jest temperetura ustawiona na minimum(18'C).
                                  Dodam że temperatura goni co jakiś czas 15 zaraz 22 i tak co jakiś czas.
                                  Jak to jest z tym climaticiem?

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    tolczej, trzeba by na VCDS-ie popatrzyć na bloki pomiarowe ( czy czujniki pokazują dobrą temperaturę w kratkach, czy sprężarka daje ciśnienie itp ).
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • bujal_dj
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 10

                                      #19
                                      Witam.
                                      Słuchajcie ręce mi juz opadają. Nie działa klima - jade do nabicia, zajechałem mówią pełno, pojechałem dalej natepny podpina i mówi mi tak :
                                      obciązenie spreżary 4nM
                                      cisnienie w układzie 8 bar
                                      podczas jazdy 2 nM i 8 bar. Cuda wianki i mówi do mnie zawór sterujący do sprężary. Dobra 200 złotówek jest czujnik.
                                      Dzis zamontował i kolejne cuda po uruchomieniu pierwsze 5 sekund wartosci rosna , dolatują do 7 nM i 10 bar p czym nagle dupa wraca do tego samego. Gość rozłożył rece mówi ze nie wie i każe wymieniac sprezarke.
                                      Sam nie wiem co robić bo wydam kupe szmalu i albo ruszy albo dupa.
                                      Macie jakies pomysły ??
                                      dzięki pozdr

                                      Komentarz

                                      • blind_walker
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 4533
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bujal_dj
                                        Sam nie wiem co robić bo wydam kupe szmalu i albo ruszy albo dupa.
                                        Macie jakies pomysły ??
                                        Mój szef miał podobny problem. Początkowo obstawiałem zawór, zdemontowałem go, cały był w opiłkach, zapchany, poszedłem dalej i zdemontowałem sprężarkę, luzy na ośce, w oleju więcej opiłków. Diagnoza: do wymiany sprężarka, chłodnica z osuszaczem, zawór rozprężny i do czyszczenia przewody. Tym zajął się warsztat specjalizujący się w naprawach układów klimatyzacji. Jutro odbieram samochód, wyjdzie ok 3tyś. brutto :?
                                        mkII 20VT (600h worked)
                                        Roooooomster

                                        Komentarz

                                        Pracuję...