1.4 TSI - zgrzytanie przy zmianie biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • roto2
    Classic
    • 2011
    • 1

    1.4 TSI - zgrzytanie przy zmianie biegów

    Czyli w ASO jak znam życie będą najpierw próbowali zbyć?
  • epic
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    1.4 TSI - zgrzytanie przy zmianie biegów

    Witam,

    posiadam Octavię 1.4 TSI, przeglądnąłem większość postów i nie spotkałem się z następującymi problemami. Całkiem przez przypadek podczas przejazdu przez bramki na autostradzie (otwarte okna) zidentyfikowałem, że przy zmianie biegów z 1 na 2 i puszczeniu sprzęgła słychać lekki zgrzyt (chrobotanie), który wg mnie występuje jeszcze podczas jechania na dwójce. Czy występuje to na innych biegach ciężko to stwierdzić, ze względu na hałas. Przy ruszaniu na jedynce nic takiego nie ma. Skrzynia biegów wchodzi wg mnie ok. W kabinie nic nie słychać, pewnie gdyby nie te bramki nic bym nie wykrył. W ASO twierdzą, że to tak działa przy zaprzęglaniu. Nie wiem czy to norma. W mieście ciężko to usłyszeć - ale może ktoś to także stwierdził. Dodam, że mam przejechane około 11 tys. km.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      epic, stan sobie w miesjcu, wylacz silnik, otworz drzwi, wcisnij sprzeglo, albo nawet nie i zmieniaj biegi. w kazdym samochodzie slychac :P
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • epic
        Classic
        • 2010
        • 9

        #4
        Absolutnie nie chodzi i o to co jest naturalne, ale fakt, że po wrzuceniu 2 i puszczeniu sprzęgła nadal słychać z zewnątrz takie chrobotanie. Więc to nie jest chyba kwestia ruszania lewarkiem.
        Pytanie czy ktoś się z czymś takim już spotkał. Rozumiem, że po puszczeniu sprzęgła może coś zgrzytnąć, ale dlaczego to wciąż jest słyszalne jak jadę na dwójce. Wg mnie znika jak się już wkręci na wyższe obroty.

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • mrrudzin
          Rider
          • 2009
          • 403

          #5
          Zamieszczone przez epic
          Absolutnie nie chodzi i o to co jest naturalne, ale fakt, że po wrzuceniu 2 i puszczeniu sprzęgła nadal słychać z zewnątrz takie chrobotanie. Więc to nie jest chyba kwestia ruszania lewarkiem.
          Pytanie czy ktoś się z czymś takim już spotkał. Rozumiem, że po puszczeniu sprzęgła może coś zgrzytnąć, ale dlaczego to wciąż jest słyszalne jak jadę na dwójce. Wg mnie znika jak się już wkręci na wyższe obroty.

          Pozdrawiam
          Mi na początku przy wrzucaniu wstecznego (przed odpaleniem wciśnięte sprzęgło, po odpaleniu wrzucany bieg) zgrzytało, zdażyło się też kilka razy przy hamowaniu i wrzucaniu "1", ale albo nauczyłem się wrzucać wsteczny przed odpaleniem, albo się rozeszło po kościach.

          Komentarz

          • mecc
            Classic
            • 2012
            • 26

            #6
            Mam dokładnie takie same objawy (chrobotanie) i też mnie to zastanawia. Przebieg 10600.

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #7
              a czy jestes pewien ze to jest "zgrzytanie"? ja mialem cos podobnego przy odpuszczaniu gazu, ze z okolic drazka zmiany biegow dochodzilo jak mi sie wydawalo wlasnie "zgrzytanie" - pojechalem do ASO a tam panowie posluchali i okreslili to jako "skrzypienie" jakiegos elementu a nie zgrzytanie... zostala jesli dobrze pamietam nasmarowana tylna poduszka skrzyni biegow (czy pod skrzynia biegow) i jak reka odjal - dzwiek tak jak sie nagle pojawil, tak zniknal... moze to jest cos takiego u Ciebie? Powodzenia w usunieciu usterki!
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • mrrudzin
                Rider
                • 2009
                • 403

                #8
                a to to też mam w zeszłym roku zaczęło się zimą i przestało od razu jak mróz się skończył, w tym roku znowu się pojawiło niedawno...

                Swojego czasu miałem jeszcze problem z wstecznym, ale teraz albo się nauczyłem, albo problem się sam rozwiązał...

                Komentarz

                • ukcik
                  Classic
                  • 2012
                  • 14

                  #9
                  Jeśli potwierdzi się to co miał marlej108 to dobra Twoja epic. Ja mam mniej przyjemny przypadek, którym chętnie się podzielę. W mojej ma 119 kkm i zdarzyło mi się kilka razy "zazgrzytać" z 1 na 2, delikatnie oczywiście, co mój rozum tłumaczył "aaaaa, nie dosprzęgliło pewnie....". I przy w/w przebiegu, zmieniając bieg (fakt, że żwawo, ale nie porywczo) zgrzytanie było dłuuuuższe....Skrzywiłem się jak przed borowaniem u stomatologa.... Objawy po tym? Brak możliwości wrzucenia 1 biegu, reszta jakoś tak niemrawo wchodzi.... No to do serwisu ruszając z 2. Pomyślałem, że synchronizator, widełki itp.(specem nie jestem). Okazało się, że skrzynię trzeba zdjąć i diagnoza - uszkodzone koło zębate 2-go biegu. Naprawa na dzień dobry 2700 PLN. I tak od 20 grudnia 2011 roku auto stoi w serwisie, który nie dostał z SAP części, zbywająco odpowiada na maile i na dziś - czas oczekiwania na części nieznany! PORAŻKA!!!!!!!! A ja jestem bezradny i pozostało mi tylko, co czynię pisanie zażalenia do SAP. Chyba nie muszę więc pisać jak oceniam jakość skrzyni w tym silniku.....

                  Komentarz

                  • pandzik
                    RS
                    • 2011
                    • 2254
                    • Seat

                    #10
                    A mi przód hałasuje na leżącym policjancie. Robi takie chrup. Tył gładko. Pewnie kupa rzeczy to mże być...

                    Komentarz

                    • Ceed1
                      Rider
                      • 2012
                      • 461

                      #11
                      Część. Już sie przywitałem. Mój pierwszy post. U mnie jak sie zrobiło teraz zimno to mam tak, że jak zmieniam bieg z 1 na 2 to też słyszę jakieś chrobotanie ale z lewej strony samochodu. Objawia się to tak, że puszczam sprzęgło i w tym momencie jest jakiś dźwięk. Jak wciskam sprzęgło to dźwięk jest mniej słyszalny. Na razie tego nie zgłaszałem.

                      Komentarz

                      • OctaviaFLKrak
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 138

                        #12
                        Dołączam się do tematu. Wprawdzie u mnie nie jest to zgrzytanie tylko takie jakby chrobotanie/klikanie - tak jakby jakiś element miał luz i tak że się wyraże "mlaskał". Pojawia się to przy jezdzie na jedynce np w korku, na dwójde również. Np jade na 2 ok 20km/h w korku, puszczam gaz i dodaje i przy dodatniu słychac włąsnie ten dzwięk, generalnie słychac to gdy silnik nie jest mocno obciązony. Przy mocniejszym rozpedzaniu tego nie ma, nie pojawia się tez przy zmianach w górę od 2 wzywż. Zauwazyłem też , ze przy samym wciskaniu pedału sprzegła, pod maską w okolicach skrzyni biegów słychac "klik".
                        Dzowniłem do ASO, to usłyszałem, że przy ujemnych temperaturacj samochód moze miec pewne niedomagania. Jednak nie satysfakcjonuje mnie tego typu opowiedz, stąd liczę że tutaj, dowiem się czegoś konkretnego, co to moze być? Pojawiło się to w tym tygodniu. Przebieg 32 tys km. Proszę o Wasze opinie.

                        Komentarz

                        • ggrzesiek
                          Drive
                          • 2011
                          • 41

                          #13
                          ja mam 5600km na liczniku i jest to samo. Pojawiło się chyba razem z mrozami..

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Przebieg 9500 km z małym haczykiem - również u mnie, od momentu nastania tych ostrych mrozów, przy przełączaniu z 1 na 2 i redukcji z 2 na 1, po odpuszczeniu sprzęgła słychać w moim autku "kliknięcie" dobiegające z okolic skrzyni biegów. Nie zanika to pomimo, że temp. płynu osiągnęła temp. 90 stopni C, a temp. oleju - 78 stopni C. Mam nadzieję, że to tylko jakieś drobne i chwilowe niedomaganie, spowodowane niskimi temperaturami...
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • ggrzesiek
                              Drive
                              • 2011
                              • 41

                              #15
                              Poprawiło się coś u Was? dzisiaj już niby trochę cieplej bo całe -3 stopnie i u mnie nic. Jak stukało tak stuka

                              Komentarz

                              • OctaviaFLKrak
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 138

                                #16
                                U mnie tez nic sie nie zmieniło. Dalej "klika". Zaczyna mnie to martwić.

                                Komentarz

                                • epic
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 9

                                  #17
                                  Minęło trochę czasu od mojego pierwszego posta. Mam teraz przejechane około 30 tys. i dalej jest to samo. W firmie mamy podobna nowa Octavkę. przejechałem się nią i jest to samo. A więc to jest chyba jednak zasprzęglanie. W każdym bądź razie cały czas jest tak samo. Więc chyba tak ma być

                                  Komentarz

                                  • konrad1986
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 43

                                    #18
                                    tez mam chyba problem ze skrzyni biegow jak zmieniam biegi to slychac takie zgrzytanie i kiedy dodaje tylko delikatnie gazy to zgrzytanie jest przez caly czas
                                    KOnr@D

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      #19
                                      A moga to byc lozyska w skrzyni biegow?
                                      Mi je wlasnie wymieniaja - przebieg 22000km.
                                      Zlecilem rutynowa kontrole, bo na zimnym silniku slyszalem cos jak stukanie/obijanie przewodow. Nie przysluchiwalem sie pracy podczas jazdy, bo jezdze z zamknietymi szybami i muzyka. Okazalo sie, ze to lozyska.
                                      Nie mialem zadnych problemow z autem. Bylem tylko ciekawy co to moze byc.
                                      Sciagniecie czesci i wymiana zajmuja 2 tygodnie.
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • Tichy
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 544

                                        #20
                                        Podłącze się do tematu. Czasami zdarza mi się, że po ruszeniu bez gazu (z półsprzęgła) na 1-ce i zatrzymaniu wsteczny wchodzi ze zgrzytem i szarpnięciem... Ogólnie wsteczny wchodzi mało pewnie, czasami z oporami.

                                        Pozostałe biegi ok, wchodzą bardzo ładnie. Przebieg około 10kkm.

                                        Komentarz

                                        • michalx
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 34

                                          #21
                                          No i mnie też dopadł problem z "klikaniem". Najczęściej przy zmianie z 1 na 2. Delikatny stuk nie tylko słychać, ale też czuć na samym lewarku - tak jakby jakiś element był luźny i co jakiś czas się przemieszczał. Nie jest to może jakaś ewidentna awaria, ale bardzo denerwuje. Był ktoś z tym w serwisie?

                                          _

                                          Komentarz

                                          Pracuję...