Wymiana oleju w skrzyni gdzie korek?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jemio
    Classic
    • 2009
    • 33

    Wymiana oleju w skrzyni gdzie korek?

    witam ponowniwnie problem z tym olejem ciagle mi leci po chłodniczce rura naprawiona a tu nadal jest mokro az kapie pomóżcie bardzo proszę
  • grejan
    Ambiente
    • 2008
    • 104

    #2
    Wymiana oleju w skrzyni gdzie korek?

    Chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów Oct 2002 rok 1.9D przebieg 210tys. i jeszcze nie był wymieniany olej a 1 i wsteczny bieg wchodzą dosyć opornie. Wie ktoś jaki olej wlać i gdzie znajduje się korek spustowy i wlewu?

    Komentarz

    • Andrev3
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 6116

      #3
      to dopytam od razu o OII też 1.9 TDI BJB...
      RENT COMPLEX

      DACAR.team

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        A tu taki duży imbus.
        Musisz znaleźć na obudowie skrzyni duży imbus i to będzie korek a same obudowy skrzyń różnią się ale fotka poglądowa myślę że was spokojnie naprowadzi.
        Załączone pliki
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          daneczek76, dzięki za info, będę musiał to obczaić na jakimś kanale, punkcik Ci się należy
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • niedziela67
            Elegance
            • 2007
            • 767
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            ja zalałem castrol manual TAF-X 75W/90 (butelka ma wysuwany lejek)potrzebne jest 2 l wlew jest prawie pod rozrusznikiem a spust pod mechanizmem rożnicowym
            potrzebny klucz imbus 17
            różnica w oleju i wybieraniu biegów zauważalna
            sprawdź równiez regulację cięgien i czy sa posmarowane wybieraki te na skrzyni
            Załączone pliki
            Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
            Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
            Wersja na lato - SUZUKI Intruder

            Komentarz

            • grejan
              Ambiente
              • 2008
              • 104

              #7
              Dziękuję za informację i fajne foti.

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                Podepnę sie pod temat bo w poprzednim nikt jednoznacznie nie odpowiedział na pytanie. Cieknie mi olej ze skrzyni spod tego dekielka z logo VW widocznego w górnej części zdjęcia z piątego postu od góry który napisał niedziela67.

                Czy można go bez problemu odkręcić i uszczelnić silikonem do skrzyni? Nic tam nie wypadnie, nie rozlegulują się wodziki w skrzyni biegów lub inne pierdoły? Wiem np że tych dwóch śrub za dekielkiem nie można ruszać .

                Odkręcał juz któryś z Was ten dekielek i go uszczelniał? Podobno jest tam jakaś zawleczka? Proszę o pomoc

                Pożyczyłem jeszcze zdjęcie z poprzedniego posta. Chodzi o ten dekielek w czerwonym kółku.
                Załączone pliki
                Tomek

                Komentarz

                • niedziela67
                  Elegance
                  • 2007
                  • 767
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  nie wiem czy można tak to wygląda
                  na zdjęciu poz 25 to chyba ten dekielek
                  poz 4A można blokować mechanizm w celu regulacji linek(czarny plastik z pozycji poziomej w pionowa) może to trzeba
                  i delikatnie poluźnić bez odkręcania oczyścić nalożyć silikonu i skręcić
                  Załączone pliki
                  Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                  Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                  Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Aby zrobić to porządnie to trzeba odkręcić wyczyścić dokładnie z oleju i skręcić na silikon. Poluzowanie nic nie da ponieważ jak tego nie wyczyszczę to będzie dalej ciekło a silikon do oleju się nie przyczepi.

                    Znalazłem jakis schemat i jest tam zawleczka (numerek 12). Boję się że jak to rozbiorę to po pierwsze zawleczka może wpaść gdzieś głębiej do skrzyni lub bedę miał trudności potem z jej założeniem.
                    Załączone pliki
                    Tomek

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #11
                      osobiście kiedys gadałem z mechanikiem i dekielka z logo VW lepiej nie ruszać bo może być duży problem. lepiej ewentualnie dokręcić jak darad. i uzupełnić równo z korkiem wlewowym za znaczonym żółta strzałka.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • Tomek_dx
                        Rider
                        • 2008
                        • 398

                        #12
                        daneczek76, Piszesz że gadałes z mechanikiem i nie polecasz odkręcać tego dekielka bo może być problem. Ale jaki problem? Dlaczego go nie mozna ruszać?
                        Dokręcenie oczywiście nic nie daje. Lekko dokręciłem i naruszyłem pewnie tą nieszczelność tak że teraz poci się więcej i zbierają się krople oleju.

                        A takie gadanie mechaników to o kant d..y potłuc. Kiedyś mi ciekło w starym golfie uszczelnienie dźwigni sprzęgła w skrzyni. Mechanicy mówili że trzeba wyciągać skrzynię, kompletnie ja rozebrać aby dostać się do tej uszczelki.

                        Oczywiście po zgłebieniu tematu i schematów zdjąłem tylko dekielek piatego biegu wymieniłem specjalny oring i uszczelkę dekielka (pamiętam tylko że miałem faktycznie problemy ze złożeniem ale wymyśliłem sposób i dało radę.

                        Koszty kilkanascie PLN a jakiś mechanior polecał poszukanie nowej skrzyni bo dla niego nie było opłacalne rozbieranie starej!!!

                        Myśle że teraz będzie podobnie. niedziela67, dał pierwszy dobry pomysł aby najpierw zablokować ten pionowy trzpień dźwigienka którą blokuje się do regulacji ciengien skrzyni

                        Czekam na dalsze pomysły. Na pewno komuś coś takiego się zdażyło. A może ktoś wymieniał ostatnio skrzynie i może w swojej starej odkręcić ten dekielek i zrobic fotę co tam jest w środku? Ewentualnie dokręcic i sprawdzić czy ten trzpień pionowy chodzi OK?
                        Tomek

                        Komentarz

                        Pracuję...