witam ponowniwnie problem z tym olejem ciagle mi leci po chłodniczce rura naprawiona a tu nadal jest mokro az kapie pomóżcie bardzo proszę
Wymiana oleju w skrzyni gdzie korek?
Zwiń
X
-
ja zalałem castrol manual TAF-X 75W/90 (butelka ma wysuwany lejek)potrzebne jest 2 l wlew jest prawie pod rozrusznikiem a spust pod mechanizmem rożnicowym
potrzebny klucz imbus 17
różnica w oleju i wybieraniu biegów zauważalna
sprawdź równiez regulację cięgien i czy sa posmarowane wybieraki te na skrzyniByła O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Podepnę sie pod temat bo w poprzednim nikt jednoznacznie nie odpowiedział na pytanie. Cieknie mi olej ze skrzyni spod tego dekielka z logo VW widocznego w górnej części zdjęcia z piątego postu od góry który napisał niedziela67.
Czy można go bez problemu odkręcić i uszczelnić silikonem do skrzyni? Nic tam nie wypadnie, nie rozlegulują się wodziki w skrzyni biegów lub inne pierdoły? Wiem np że tych dwóch śrub za dekielkiem nie można ruszać .
Odkręcał juz któryś z Was ten dekielek i go uszczelniał? Podobno jest tam jakaś zawleczka? Proszę o pomoc
Pożyczyłem jeszcze zdjęcie z poprzedniego posta. Chodzi o ten dekielek w czerwonym kółku.Załączone plikiTomek
Komentarz
-
-
nie wiem czy można tak to wygląda
na zdjęciu poz 25 to chyba ten dekielek
poz 4A można blokować mechanizm w celu regulacji linek(czarny plastik z pozycji poziomej w pionowa) może to trzeba
i delikatnie poluźnić bez odkręcania oczyścić nalożyć silikonu i skręcićZałączone plikiByła O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Aby zrobić to porządnie to trzeba odkręcić wyczyścić dokładnie z oleju i skręcić na silikon. Poluzowanie nic nie da ponieważ jak tego nie wyczyszczę to będzie dalej ciekło a silikon do oleju się nie przyczepi.
Znalazłem jakis schemat i jest tam zawleczka (numerek 12). Boję się że jak to rozbiorę to po pierwsze zawleczka może wpaść gdzieś głębiej do skrzyni lub bedę miał trudności potem z jej założeniem.Załączone plikiTomek
Komentarz
-
-
daneczek76, Piszesz że gadałes z mechanikiem i nie polecasz odkręcać tego dekielka bo może być problem. Ale jaki problem? Dlaczego go nie mozna ruszać?
Dokręcenie oczywiście nic nie daje. Lekko dokręciłem i naruszyłem pewnie tą nieszczelność tak że teraz poci się więcej i zbierają się krople oleju.
A takie gadanie mechaników to o kant d..y potłuc. Kiedyś mi ciekło w starym golfie uszczelnienie dźwigni sprzęgła w skrzyni. Mechanicy mówili że trzeba wyciągać skrzynię, kompletnie ja rozebrać aby dostać się do tej uszczelki.
Oczywiście po zgłebieniu tematu i schematów zdjąłem tylko dekielek piatego biegu wymieniłem specjalny oring i uszczelkę dekielka (pamiętam tylko że miałem faktycznie problemy ze złożeniem ale wymyśliłem sposób i dało radę.
Koszty kilkanascie PLN a jakiś mechanior polecał poszukanie nowej skrzyni bo dla niego nie było opłacalne rozbieranie starej!!!
Myśle że teraz będzie podobnie. niedziela67, dał pierwszy dobry pomysł aby najpierw zablokować ten pionowy trzpień dźwigienka którą blokuje się do regulacji ciengien skrzyni
Czekam na dalsze pomysły. Na pewno komuś coś takiego się zdażyło. A może ktoś wymieniał ostatnio skrzynie i może w swojej starej odkręcić ten dekielek i zrobic fotę co tam jest w środku? Ewentualnie dokręcic i sprawdzić czy ten trzpień pionowy chodzi OK?Tomek
Komentarz
-
Komentarz