Wibracje pow.160km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Brychu
    Drive
    • 2004
    • 40

    Wibracje pow.160km/h

    moze jest w leasingu..... :roll:
    A na powaznie, to jestem ciekawy tego bajeru... :roll:
    2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente
  • arci9
    RS
    • 2004
    • 2007

    #2
    Wibracje pow.160km/h

    Witajcie,

    zmieniłem przedwczoraj koła na letnie, ponieważ robiłem to sam to zostało mi podjechać do zaprzyjaźninego warsztaty na wyważenie.Pojedziłem po zmianie jeden dzień i dzisiaj rano wyważyłem kólka.Do tego momentu (przjechałem ze 150km) było wszystko OK.

    A po wyważeniu, przy prędkościach pow. 160km/h, drży mi schowek a raczej rzeczy w nim i auto ogólnie dostaje wibracji po całości, ale na kierwonicy prawie nic nie czuć... :idea:
    Wibracje są jednostajne i niezbyt mocne.

    Zastanawiam się o co chodzi, czy błąd w wyważeniu?Czy coś musi się dotrzeć/ułożyć?
    Koła mają jeden sezon, przejechane ok. 25tyś., jedyna zmiana to przełożenie kół przednich na tył, może to ma znaczenie i muszę trochę pojeździć...

    Nie mogę się dodzwonić do wulkanizatora, który to robił i też nie wiem czy jest sens jego męczyć czy od razu udać się gdzieś indziej, czy na taki efekt mogą mieć urządzenia do wyważania, może ma jakieś słabe albo stare?

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      nie, no, zle wywazone, tym bardziej ze bez wywazania bylo oki!
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #4
        arci9 a może felunie się pokrzywiły :?:
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • arci9
          RS
          • 2004
          • 2007

          #5
          Zamieszczone przez Tymon
          arci9 a może felunie się pokrzywiły
          Tymon, ale tak w jeden dzień?Wczoraj było dobrze dzisiaj po wyważeniu jest źle...A może odważnik mi spadł po kilku km?Jeszcze Bendi mi podpowiada aby wyważyć koła na samochodzie, są podobno jakieś maszyny do tego...?

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Ja stawiam na wywazenie :roll: W zeszlym roku dalem kolka letnie do wywazenia i po wywazeniu byla kicha :shock: wyskoczylem na 7 rozpedzielm sie do 190km/h i trzeslo ale glownie czulem to w kierownicy. Powrot i ponowne wywazanie (tym razem felgi najpierw obczyscili ,bo sie w otworze centrujacym cos utlenilo i nazbieralo takiego bialego nalotu ,moze od srodkow myjacych do felg) ,ponowny test i bylo juz oki 8) Ale po zabiegu tego czyszczenia w kazdym kole wywazniki byly juz w innym polozeniu.
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • bernardo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1083

              #7
              Zamieszczone przez arci9
              Bendi mi podpowiada aby wyważyć koła na samochodzie, są podobno jakieś maszyny do tego...?
              z tego typu wyważaniem byłbym ostrożny, bo dostosowywujesz geometrię koła do istniejącej geometrii wokół łożyska...chyba nie tędy droga
              A potem musisz dokładnie co do właściwej śrubki mocować kółka po ich demontażu.
              W ten sposób można zabrnąć w ślepy zaułek... IMO
              Podjedź do innego wyważacza
              aczkolwiek...
              NajtFukinPatrol North-West
              Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
              WhitePride :smokedevil

              6,92 s do setki by DGW

              Komentarz

              • LiStHoR
                Drive
                • 2006
                • 63

                #8
                bernardo, a czy to nie jest tak, ze najpierw wywazaja kola, pozniej po montazu w samochodzie wywazaja calosc?
                Zamieszczone przez bernardo
                A potem musisz dokładnie co do właściwej śrubki mocować kółka po ich demontażu.
                W ten sposób można zabrnąć w ślepy zaułek... IMO
                Poza tym jestem zdania, ze zmieniajac kola sezonowo, trzeba je za kazdym razem od nowa wywazac...
                Pzdr
                LiStHoR

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #9
                  Zamieszczone przez LiStHoR
                  Poza tym jestem zdania, ze zmieniajac kola sezonowo, trzeba je za kazdym razem od nowa wywazac...
                  Stąd dlatego podjechałem je wyważyć, a że jeden dzień jedziłem to jestem prawie pewien że było wcześniej dobrze.

                  Dodzwoniłem się do gości, zapiera się ze wyważenie jest OK, ale się umówiłem na jutro na sprawdzenie...Tylko mnie zmartwił, bo twierdzi że to pewnie opony...Tak jak pisałem wcześniej, zamieniłem tył z przodem, bo przednie były na kancie lekko zciachane- chyba coś z geometrią miałem.
                  Zobaczymy jak to jutro wyjdzie, ostatecznie zamienie z powrotem przód z tyłem i będę kombinował....Jak się wyjaśni to napiszę

                  Komentarz

                  • bernardo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1083

                    #10
                    Zamieszczone przez LiStHoR
                    bernardo, a czy to nie jest tak, ze najpierw wywazaja kola, pozniej po montazu w samochodzie wywazaja calosc?
                    zbyt trudne dla mnie pytanie... a wyważenie całości mi jakoś nie pasi, dobrze koła wyważone i dobra geometria - to jest to - jak dla mnie wyważenie kół na samochodzie jest połśrodkiem, nie rozwiązuje to problemu u źródeł.
                    aczkolwiek...
                    NajtFukinPatrol North-West
                    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                    WhitePride :smokedevil

                    6,92 s do setki by DGW

                    Komentarz

                    • LiStHoR
                      Drive
                      • 2006
                      • 63

                      #11
                      Zamieszczone przez bernardo
                      wyważenie kół na samochodzie jest połśrodkiem, nie rozwiązuje to problemu u źródeł.
                      Za bardzo sie na tym nie znam ale gdzies czytalem, ze najpierw sie wywaza kola, a pozniej wszystko razem aby np. wywazyc obracajace sie tarcze i inne wirujace razem "przydatki"
                      Moze sie myle ale jak dla mnie to calkiem logiczne.
                      Pzdr

                      EDIT:
                      Wywazanie juz po zalozeniu to nie jest wywazanie kol (ktore juz zostaly wywazone) tylko reszty, tak mniej wiecej jak opisalem powyzej. Dlatego nie wydaje mi sie, ze takie cos jest polsrodkiem. Raczej jest "dopelnieniem" do wywazonych kol...
                      LiStHoR

                      Komentarz

                      • bernardo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1083

                        #12
                        Znalazłem coś w temacie wyważania i doważania kół. Jest dużo i na temat, opisane są różne przyczyny wibracji i ich skutki. Poważne opracowanie.
                        WYWAŻANIE KÓŁ
                        aczkolwiek...
                        NajtFukinPatrol North-West
                        Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                        WhitePride :smokedevil

                        6,92 s do setki by DGW

                        Komentarz

                        • Venom22
                          Classic
                          • 2006
                          • 21

                          #13
                          Ja też obstawiam że źle wyważone koła są, jeszcze zobacz ciśnienia w gumach.

                          P.S.
                          Ale po jaką cholerę wymieniasz teraz opony na ZIMOWE ??? chyba wiosna idzie i trza letnie zakładac ! :lol:
                          Octavka - to jest to :-)

                          Komentarz

                          • dede_adam
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 1449

                            #14
                            mi jak autko wibrowalo to mialem pokrzywiona felge alu od kraweznika
                            ops:
                            zalozylem nowa i jest ok .
                            a sprawdziles sruby? moze sie poodkrecaly odrobine po przejechaniu
                            kilkunastu km :roll: ?

                            Komentarz

                            • arci9
                              RS
                              • 2004
                              • 2007

                              #15
                              Zamieszczone przez Venom22
                              P.S.
                              Ale po jaką cholerę wymieniasz teraz opony na ZIMOWE ??? chyba wiosna idzie i trza letnie zakładac !
                              Venom - dzięki :wink:

                              Zamieszczone przez dede_adam
                              mi jak autko wibrowalo to mialem pokrzywiona felge alu od kraweznika

                              zalozylem nowa i jest ok .
                              a sprawdziles sruby? moze sie poodkrecaly odrobine po przejechaniu
                              kilkunastu km ?
                              śruby sprawdzałem, ciśnienie też OK.
                              Dzisiaj byłem u majstra ale zawolony robotą..i się nie dogadaliśmy...Albo pojadę do innego wartsztatu, albo jeszcze w domciu przełożę przód z tyłem.
                              Najgorsze jest to , że te wibracje czuć tak na poważeni dopiero ok. 170-180, nie za bardzo ma gdzie i kiedy "bezpiecznie" się rozpędzić :wink:

                              Ale będę z tym walczył jak coś mi się uda to dam znać

                              P.S.
                              Dede, jak juz tu wpadłeś to podeślij mi na priva swoją komórkę - mam sprawinę do ciebie, a nie wiem w końcu jaki masz aktualny numer

                              Komentarz

                              • bernardo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1083

                                #16
                                Zamieszczone przez arci9
                                Albo pojadę do innego wartsztatu, albo jeszcze w domciu przełożę przód z tyłem.
                                może spróbuj tylko obrócić fele o jedną lub dwie śruby, czasami daje to efekt
                                aczkolwiek...
                                NajtFukinPatrol North-West
                                Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                                WhitePride :smokedevil

                                6,92 s do setki by DGW

                                Komentarz

                                • arci9
                                  RS
                                  • 2004
                                  • 2007

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bernardo
                                  może spróbuj tylko obrócić fele o jedną lub dwie śruby, czasami daje to efekt
                                  A co to niby mam dać? ops: przymocowanie koła względem jarzma?

                                  Komentarz

                                  • bernardo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1083

                                    #18
                                    Obracając samą felgę, może ci się zmienić (poprawić) ta niby "geometria"
                                    Ja raz tak zrobiłem (we fransuskim samochodzie) i pomogło. Ale tam wszystko jakoś nie banglało od początku do końca ok
                                    Spróbować można...
                                    aczkolwiek...
                                    NajtFukinPatrol North-West
                                    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                                    WhitePride :smokedevil

                                    6,92 s do setki by DGW

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Jak sie wywaza kolo na maszynie i wychodzi, ze ciagle trzeba przykleic po 100g ciezarkow i jest dalej malo, to robi sie obrot o 180' a potem o 90' i na 90% pomaga. W 9% sa to opony, ktore poprostu takie juz sa, a 1% to gdy opona jest dobra, felga prosta, a dalej cos skopane
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Samiec
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4287
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Jest tez opcja ,ze mozna przesunac opone na feldze ,bo czeso bijace miejsce felgi i opony nakaldaja sie na siebie. Wrezultacie te bicie poteguje i trzeba w tedy wielkiiiiiiiiii ciezrek zakladac.
                                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                        Komentarz

                                        • arci9
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2007

                                          #21
                                          Problem rozwiązany - jak można było przypuszczać, jedno koło (tylnie) było źle wyważone - mechanior się przyznał jeszcze przed zdjęciem, że miał problemy z wyważeniem jedngo koła i od niego odrazu zaczął.Oczywiście sprawdził wszystkie.

                                          Takżę przeprowadziłem test drogowy i wsio git - dzięki wszystkim za podpowiedzi

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8162
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Qrka wodna. Założyłem felgi w garażu bez wywazania i profilaktycznie chciałem sprawdzic czy jest dobrze.......i po tej profilaktyce tak powyzej 120 km/h lekkawo kierownica drga :evil:
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • rkb
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2152
                                              • Rapid Spaceback (NH1)
                                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                              #23
                                              Ze tak sie zapytam, nie masz czasem założonych zimówek do 140 km/h?

                                              U mnie tez są lekkie wibracje w aucie ale to akurat jest spowodowane tym ze nie mam 6go biegu i przy takich predkosciach juz sa wysokie obroty niestety ....
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz

                                              Pracuję...