Lekkie drgawki po ustawieniu kąta wtrysku - silnik AGR - a może w ogóle wywalić EGR?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzej Ława
    Ambiente
    • 2017
    • 120
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Lekkie drgawki po ustawieniu kąta wtrysku - silnik AGR - a może w ogóle wywalić EGR?

    Jako człowiek upierdliwy zachciało mi się ustawić "przepisowo" kąt wyprzedania wtrysku (miałem 90 stopni).

    Udało mi się ustawić "w punkt" i za bardzo nie zauważyłem żadnych zmian typu gorsze/lepsze przyśpieszenie...

    Co zauważyłem - wcześniej na wolnych obrotach w każdej sytuacji zdarzały się pojedyncze "wzdrygnięcia" (lekki spadek obrotów). Teraz nie zdarza się to na zimnym silniku, ani też na rozgrzanym silniku - o ile normalnie jadę i np. zatrzymuję się na światłach, ale jeśli jest porządnie nagrzany (powyżej 80C) przy długim staniu na wolnych obrotach - ma tendencję do okazyjnej, ale częstszej i dłuższej, "drgawki". Przegazowanie tego nie zmienia.

    Dodatkowo - przy mrozie odpalenie zajmuje może jeden obrót więcej (czyli jakieś dwa obroty )

    Czy dobrze węszę problem z EGR? (może być zasyfiony bo przy regeneracji turbiny mieli czyścić, ale montował - na szczęście nie regenerował - to taki gówniany warsztat że mogli tylko powiedzieć że czyścili)

    Poszlaka: podczas pracy na wolnych obrotach komputer mówi że spodziewany przepływ powietrza jest około 250 a mierzony około 500 podczas gdy po lekkim wciśnięciu i puszczeniu gazu oba parametry robią się zasadniczo równe... A coś mi się obiło o uszy że jak na wolnych obrotach przepływomierz - nowy markowy - mierzy 2x więcej to zadziałanie EGR). I kiedy mam ten odczyt 250/500 - drgawki nie ma, ale przy 250/250 - jest.

    Swoją drogą w ogóle myślałem o wywaleniu EGR i wstawieniu pustej rury oraz oczywiście zaślepieniu wyjścia z wydechu...
  • Maro2225
    Ambiente
    • 2007
    • 113

    #2
    Właściwy kąt wtrysku to 49 - 52
    Maro

    Komentarz

    • Andrzej Ława
      Ambiente
      • 2017
      • 120
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      I taki ustawiłem. Po wywaleniu EGR działa ładnie i na 90 stopni i na 50 stopni. Na 90 może bardziej mi kierownica wibruje a z kolei przy 50 ponoć słychać bardziej klekotanie... To w ogóle jakiś dziwny samochód - okazuje się że mam nie wiadomo skąd prawie 120KM...

      Komentarz

      Pracuję...