Akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • danielosy
    Rider
    • 2010
    • 269
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Akumulator

    Witam kolegow mam pytaie i prosze o odp szybka bo musze sie zdecydowac.A mianowicie oddalem samochod na serwis (wymiana klockow i szczek) I mechanik zdzwonil mi ze po nocy nie umie dopalic a mam fabryczny akumulator firmy varta rocznik 2008.A mianowicie dzwonil mi mechanik i stwierdzil ze mam za slaby akumulator wedlug katalogu bo mam miec 62 a 510 parametry a mam duzo mniej. Mam pytanie poniewaz nie wracalam uwagi na praramerty orginalnego akumultora czu zna ktos moze te parametry jezeli ma ktos taki sam akumulator> czy mechanik ma racje i kupic wiekszy ktory on poleca? bo nie jestem pewny czy ja nie mialem 44a a teraz gosciu chce dac mi duzo wiekszy. Prosze jak ktos ma tez varte to czy moze podac ile ma amper?moj to skoda octavia 208 tour dziekuje
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    62 Ah będzie ok.
    Mam taki w O1 i jest ok.

    Czasem możesz mieć 54Ah.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • BASTIAN001
      L&K
      • 2013
      • 1177
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Według katalogu VARTY proponowane są dwa akumulatory:
      60 Ah 540 A
      63 Ah 610 A

      Komentarz

      • Przemek_i
        RS
        • 2012
        • 3237
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Dokładnie :-)

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz

        • Wolga85
          Rider
          • 2014
          • 288
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Polecam Polskie akumulatory Jenox albo Zapsznajder lub Autopart. 100% Polskie produkty i wszystkie szczelne bezobsługowe ale z korkami więc jest możliwość dolania wody po 3-4 latach i wydłużenia ich pracy.

          Komentarz

          • danielosy
            Rider
            • 2010
            • 269
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Wiec mial racje mechanik bo wlasnie ja mialem 44ah ale nie pamietam drugiej wartosci wiecie moze jaka jest? ma ktos taki w swoim aucie?Przypomne ze moj byl z pierwszego montarzu z roku 2008 od nowosci do teraz i padl. A teraz mechanik zaproponowal i jutro ma go wlozyc 62ah 510 firmy wloskiej magneti monroe tylko co zrobic dac taki jak fabryczny 44 czy dac wiekszy wedug producenta 62 tylko czemu taka roznica jest co to w skodzie sie walneli czy jak??

            Czy ktos z obecnych tu ludzi mial moze podobny przypadek jak ja?ze mial fabryczny akumulator varta 44ah i jaka jest druga wartos pamieta ktos?
            moja czarna perla
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Wszystko zależy od wersji wyposażenia, im więcej elektryki tym większy aku.
              Zakładaj ten 62Ah i się nie przejmuj.

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              • logan_x
                Rider
                • 2011
                • 401
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zmieniłem oryginalny akumulator Varty 44 Ah na Tople 55 Ah i wszytko śmiga. Jest nawet poprawa bo kontrolka ABS nie świeci się podczas rozruchu w zimne dni.
                Akumulator z większa pojemnością (większym prądem rozruchowym) będzie lepszym wyborem.
                Będzie zapas na naturalne zużycie auta np. po tylu latach użytkowania rozrusznik może mieć większe opory ruchu.

                Komentarz

                • Sony
                  Rider
                  • 2015
                  • 342
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Ori Varta 44 Ah ma 360 A w/g normy EN i 220 A w/g normy niemieckiej DIN - tak jest na naklejce aku. Jest to wartość prądu rozruchowego. Jeśli producent auta zamontował taki aku to znaczy, że taki jest wystarczający stosownie do wyposażenia.

                  Komentarz

                  • Przemek_i
                    RS
                    • 2012
                    • 3237
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                    Jeśli producent auta zamontował taki aku to znaczy, że taki jest wystarczający stosownie do wyposażenia.
                    Dokładnie. Też tak miałem w O1 ale założyłem większy i nic się nie dzieje. Ważne żeby nie był większy niż w katalogu producenta aku bo alternator go może nie naładować.

                    Tu kolego masz link do wyszukiwarki centry. Rzuć okiem.

                    http://www.akumulator.pl/dobierz-aku...ate=2004-06%3B


                    Najmniejszy do nas to 55Ah.
                    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                      Też tak miałem w O1 ale założyłem większy i nic się nie dzieje.
                      Większość wyszukiwarek wskazuje na większe aku niż nasze ORI. Może te ORI są po prostu lepsze, robione pod producenta auta i stąd ich dłuższa bezproblemowa na ogół eksploatacja.
                      Ja w miejsce ORI VARTA 44 Ah mam teraz od roku VARTA 45 Ah z prądem rozruchowym 400 A i też nic się nie dzieje.
                      Podobno nie jest wskazane dla długowieczności aku, aby prąd rozruchowy w nowym aku był dużo wyższy od tego w ORI . Podobno najlepiej pod względem ekonomicznym (cena - trwałość) jest, gdy nowy aku jest podobny parametrami do tego ORI i nie większy niż o ok.10- 20 % od tego ORI.

                      Komentarz

                      • Sony
                        Rider
                        • 2015
                        • 342
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Przed instalacją nowego aku w aucie dobrze jest też doładować go prostownikiem, bo nie wiadomo jak długo i w jakich warunkach leżał na półkach.

                        Komentarz

                        • danielosy
                          Rider
                          • 2010
                          • 269
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          [QUOTE=logan_x;n2561728]
                          kolego a jaki masz ten drugi parametr 44ah a drugi??
                          moja czarna perla
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                          Komentarz

                          • Tiesto
                            Classic
                            • 2017
                            • 10
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Ja w swojej octavii mam 50ah 520A, w 1,8 turbo. Zastanawiam się, czy poprzedni sprzedający przy sprzedaży zamienił i wsadził jakiś mniejszy, czy taki akurat był. W sumie do tej pory nie miałem z nim problemów, ale w ostatnim czasie jeździłem mało, a w dodatku krótkie trasy i przy mrozach odmówił posłuszeństwa. Teraz jest podłączony do ładowania, ale jeśli okaże się, że padł, to chyba warto kupić coś o większej mocy ? 54/60ah ?

                            Komentarz

                            • TOM67
                              Drive
                              • 2008
                              • 88
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez danielosy Zobacz wpis
                              44a a teraz gosciu chce dac mi duzo wiekszy. Prosze jak ktos ma tez varte to czy moze podac ile ma amper?moj to skoda octavia 208 tour dziekuje
                              miałem oryginał Varta 12V 44Ah 220A DIN 360 A EN/SAE założyłem Varta 12V 45Ah 400 A (EN) wg. mnie nie ma sensu 62 Ah.Było 44 założyć 44-50 Ah tak,więcej wg. mnie bez sensu.
                              + LPG

                              Komentarz

                              • Przemek_i
                                RS
                                • 2012
                                • 3237
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Wszystko zależy od tego ile jest w aucie elektroniki i jakie też odcinki pokonuje. Kiedyś stary elektryk samochodowy jak oddawałem alternator do regeneracji powiedział że jedno odpalenie potrzebuje ok 15-20 km jazdy na 100% zregenerowania pobranej mocy. Więc warto też chyba o tym pomyśleć kupując nowy.

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz

                                • slagier
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 381
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  ja w swojej Octavii silnik 1.8t mam 61 Ah i 600A i jestem mega zadowolony

                                  Komentarz

                                  • danielosy
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 269
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Witam serdecznie,nie mam dalej odpowiedzi czy ktos mial fabryczny akumulator firmy varta? silnik bfq 1,6 w smoim aucie?potrzebuje danych o wielkosci akumulatora pamietam ze byl tam 44ah ale nie wiem drugiej wartosci potrzebuje dowiedziec sie pelnej specyfikacji
                                    moja czarna perla
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                    Komentarz

                                    • Przemek_i
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 3237
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Kolego akumulatory 44 Ah Warty sa tylko 2/:

                                      https://www.varta-automotive.pl/pl-p...ic/544-401-042

                                      https://www.varta-automotive.pl/pl-p...ic/544-402-044

                                      ale osobiście dałbym jakiś większy. Jak chcesz to wyślij mi kody z naklejki z książki serwisowej lub bagażnika to Ci powiem jaki masz alternator i czy uciągnie większy akumulator.
                                      Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz

                                      • Sony
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 342
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        danielosy - przecież powyżej dostałeś już odpowiedzi wyczerpujące o akumulatorze fabrycznym (ori) VARTA 44 Ah ode mnie 18 lutego (12.37) oraz wczoraj (19.06) od TOM67. Czego Ci jeszcze brakuje ? - mogę sprawdzić i doprecyzować.

                                        Komentarz

                                        • danielosy
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 269
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Witam dokladnie rozchodzilo mi sie o to ze potrzebowalem informacje o dkladnym akumulatorze jaki jest zamontowany w moim aucie (byl bo przy wymianie sprzegla przy okazji mrozow padl akus) i pytalem chlopakow jaki jest ten orginalny bo z tego co pamietalem to 44ah ale nie bylem pewny ile A wszyscy w poscie pisza fajnie i super polecaja dziekuje za to wszystkim za super pomoc i doractwo ale mi dokladnie rozchodzilo sie zeby dowiedziec sie nie co kupic tylko co bylo zamontowane ale z wypowiedzi z wczoraj od przemek co podal ze akumulatory sa tylko dwa z varty 44ah 420a oraz 44ah 440a Wiec wydaje mi sie ze mialem ten mniejszy 44ah 420a i ciagel pytalem o ten drugi parametr 420a czy taki jest fabryczny bo nie pamietalem a wiem tylko ze plus mialem po lewej stronie. Potrzebowalem takie informacje dla aso poniewaz mialem maly spor w aso stad chcialem potwierdzic ze taki byl zamontowany. Dodam ze taki maly byl zamontowany a przejechal od nowosci od 2008 r i zrobil 148500km
                                          moja czarna perla
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                          Komentarz

                                          • Przemek_i
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 3237
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Czyli zagadka rozwiązana

                                            ...Moje Cappuccino MPi...

                                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                            Komentarz

                                            • Sony
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 342
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                                              Czyli zagadka rozwiązana
                                              Też tak uważam.

                                              Komentarz

                                              • Arecki55
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 42
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Nie wiem czy nie za późno, ale ja posiadam oryginalny akumulator z pierwszego montażu. Jest to Varta 12V 44Ah 220A DIN 360A EN/SAE. To pełne oznaczenie które jest na akumulatorze, dodam jeszcze że ma oczko od poziomu naładowania.
                                                Arecki

                                                Komentarz

                                                • Przemek_i
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 3237
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  taki jest w linku wysłanym przeze mnie

                                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...