Podczas gdy japońskie marki w dalszym ciągu dominują w rankingach satysfakcji klientów, w pierwszej dziesiątce najlepszych pod tym względem modeli aż cztery samochody wytwarzane są w Wielkiej Brytanii - wynika z najnowszego rankingu firmy J.D. Power and Associates, która po raz kolejny zebrała opinie brytyjskich kierowców na temat posiadanych przez nich aut. Są to modele Honda Civic, Toyota Avensis i Corolla oraz Jaguar S-Type.
Pierwszą dziesiątkę marek, które cieszą się największą satysfakcją Brytyjczyków, otwiera Lexus, który zdobył tym razem 873 punkty na tysiąc możliwych. Na podkreślenie zasługuje fakt, że w porównaniu z ubiegłorocznymi notowaniami jest to poprawa aż o 25 punktów, czyli najwięcej ze wszystkich firm na rynku. Na kolejnych pozycjach uplasowały się firmy Honda (848), Skoda (842) oraz Toyota (838). Warto nadmienić, że w grupie firm, który zanotowany rezultat powyżej średniej, dużą dynamikę wzrostu uzyskały Mercedes-Benz, Hyundai, Volkswagen oraz Subaru.
Lexus okazał się także bezkonkurencyjny wśród modeli, z których posiadania można być najbardziej zadowolonym. Z wynikiem 868 punktów wygrał Lexus IS przed ubiegłorocznym triumfatorem - modelem Honda Jazz (861) - oraz Suzuki Liana (856).
W tym roku wskaźnik satysfakcji klienta (CSI) obliczony został na podstawie opinii zebranych wśród prawie 15 tys. właścicieli po średnio dwóch latach użytkowania ich pojazdów. Kierowcy dokonali szczegółowej oceny samochodów i stacji dealerskich, a 77 pytań podzielono na cztery kategorie:
- jakość i niezawodność (30%),
- wygląd pojazdu: wzornictwo, osiągi, komfort, wyposażenie (28%),
- standardu obsługi dealerskiej (22%),
- kosztów eksploatacji, w tym zużycia paliwa, cen ubezpieczenia, cen serwisu i napraw (19%).
Oto pełna lista tych firm, które w brytyjskim rankingu zadowolenia klienta uzyskały wynik przewyższający średnią dla całego rynku, czyli 791 punktów:
1. Lexus (873)
2. Honda (848)
3. Skoda (842)
4. Toyota (838)
5. BMW (820)
6. MINI (820)
7. Jaguar (819)
8. Subaru (816)
9. Volvo (815)
10. Hyundai (813)
11. Audi (808)
12. Volkswagen (807)
13. Mazda (806)
14. Nissan (796)
15. Mercedes-Benz (795)
[samar.pl - link ]
Pierwszą dziesiątkę marek, które cieszą się największą satysfakcją Brytyjczyków, otwiera Lexus, który zdobył tym razem 873 punkty na tysiąc możliwych. Na podkreślenie zasługuje fakt, że w porównaniu z ubiegłorocznymi notowaniami jest to poprawa aż o 25 punktów, czyli najwięcej ze wszystkich firm na rynku. Na kolejnych pozycjach uplasowały się firmy Honda (848), Skoda (842) oraz Toyota (838). Warto nadmienić, że w grupie firm, który zanotowany rezultat powyżej średniej, dużą dynamikę wzrostu uzyskały Mercedes-Benz, Hyundai, Volkswagen oraz Subaru.
Lexus okazał się także bezkonkurencyjny wśród modeli, z których posiadania można być najbardziej zadowolonym. Z wynikiem 868 punktów wygrał Lexus IS przed ubiegłorocznym triumfatorem - modelem Honda Jazz (861) - oraz Suzuki Liana (856).
W tym roku wskaźnik satysfakcji klienta (CSI) obliczony został na podstawie opinii zebranych wśród prawie 15 tys. właścicieli po średnio dwóch latach użytkowania ich pojazdów. Kierowcy dokonali szczegółowej oceny samochodów i stacji dealerskich, a 77 pytań podzielono na cztery kategorie:
- jakość i niezawodność (30%),
- wygląd pojazdu: wzornictwo, osiągi, komfort, wyposażenie (28%),
- standardu obsługi dealerskiej (22%),
- kosztów eksploatacji, w tym zużycia paliwa, cen ubezpieczenia, cen serwisu i napraw (19%).
Oto pełna lista tych firm, które w brytyjskim rankingu zadowolenia klienta uzyskały wynik przewyższający średnią dla całego rynku, czyli 791 punktów:
1. Lexus (873)
2. Honda (848)
3. Skoda (842)
4. Toyota (838)
5. BMW (820)
6. MINI (820)
7. Jaguar (819)
8. Subaru (816)
9. Volvo (815)
10. Hyundai (813)
11. Audi (808)
12. Volkswagen (807)
13. Mazda (806)
14. Nissan (796)
15. Mercedes-Benz (795)
[samar.pl - link ]
Komentarz