02 odpowietrzanie sprzegła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rossi
    Classic
    • 2010
    • 38

    02 odpowietrzanie sprzegła

    Zamieszczone przez Big
    Zamieszczone przez grabek83
    no nie szukam wyscigowki tylko auta pakownego do przemieszczania sie z punktu A do B. (zona + dwa małe szkraby) 85% jezdze po miescie, raz na jakies 2 tygodnie jest wyjazd 100km do rodziny na wies.
    Jesli tak jest w rzeczywistości to po co ci Superb ?? funkcje pakownego pojazdu do przemieszczania sie z punktu A do B świetnie spełni ... Dacia Logan MCV !! dodatkowo jest 2 x tansza od Superba, i ma mniej elektroniki i ekstrasów do poppsucia, a przecież w aucie które nie ma być wyścigówka i ma być wyprane z wszelkich emocji, bo ma służyć tylko jako środek transportu z A do B takie ekstrasy są zbędne. Naprawdę wcale nie pisze tego zlośliwie. Po prostu jeśli nie kręca cię samochody i jest to dla ciebie tylko kupa blachy mająca przetransportować ludzi z punktu A do B, to nie ma co wydawać fury pieniędzy na Superba, skoro dokładnie te same funkcje spełni taka Dacia Lagan MCV za 2 razy mniejsze pieniądze.
    Przecież grabek83 napisał tylko, że nie potrzebuje wyścigówki. Czy to, że chce kupić wersję ze słabszym silnikiem oznacza, że potrzebuje wypranego z emocji 'pudełka na kołach' typu Dacia? Dziwi mnie Twój tok rozumowania.
    (NO OFFENCE ale sam masz octe 1.6, która demonem prędkości nie jest. Dlaczego więc nie kupiłeś Dacii?)
    Zwłaszcza, że osiągi 1.4tsi w Superbie są wystarczające. Są ludzie, którzy cenią sobie bardziej KOMFORT niż sportowe doznania i ja jestem w stanie to zrozumieć. Tak samo jak to, że ktoś jest w stanie kupić 'gołego' superba niż lepiej wyposażoną octavie. Wszystko zależy od priorytetów. Nikt mi np. nie powie, że Octa jest chociaż w połowie tak dobrze wykończona jak Superb. Dla niektórych może mieć to decydujące znaczenie.

    Pozwolę sobie wkleić link do tematu na forum Superba, gdzie jeden z użytkowników opisuje swoje wrażenia z jazdy 1.4 tsi:
    SuperbClub.pl

    Małe OT
    Generalnie to widzę, że niedługo samochody mające nawet po 7 sek do 'setki' będą zdegradowane do roli 'taczki'. Ja wiem, że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, że silniki TSI są w tej chwili chyba najlepszymi na rynku (dodatkowo są one szeroko dostępne) i zapewniają o wiele lepsze osiągi niż silniki wolnossące rywali ale przez to gubicie trochę 'miarę'.
    Pozdrawiam
  • czyzyk64
    Elegance
    • 2008
    • 866

    #2
    02 odpowietrzanie sprzegła

    czy odpowietrzanie sprzegła na pomce odbywa sie na tej samej zasadzie co hamulce?
    tzn pompuje sprzegłem - trzymam - a potem odpowietrzam? czy jakaś inna metoda. Może ktoś to robił to poprosze o objaśnienie.
    Z góry dzieki.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      a nie jest czasami na tym samym obwodzie co hamulce :?:

      Komentarz

      • czyzyk64
        Elegance
        • 2008
        • 866

        #4
        myślę ze tak. czyli co, pompujemy pedałem sprzegła - trzymam i odpowietrzamy pompkę sprzęgła? dobrze rozumuję?

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          czyzyk64, Ja tak zrobiłem i działało ( odpowietrzałem wysprzęglik ).
          Podobno problem może być wtedy, gdy wymienia się pompę sprzęgła przy pedale, bo płyn spływa grawitacyjnie i taka pusta nowa pompka nie chce go zassać i trzeba użyć urządzenia ciśnieniowego mocowanego na zbiorniczku. Ale to tylko zasłyszana opinia więc niech może potwierdzi lub zaprzeczy ktoś kto to robił.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • Tomek_dx
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            czyzyk64, Najpierw sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku. Dolewasz w miare potrzeby na max aby poziom był powyżej rurki która dochodzi od pompki sprzęgła.
            Potem nakładasz wężyk na odpowietrznik przy wysprzęgliku (najlepiej przeźroczysty dostępny za grosze w aptece). Wciskasz sprzęgło do podłogi i trzymasz. Druga osoba odkręca odpowietrznik i obserwuje płyn jak wypływ zaczyna zwalniać dokręca. Ty puszczasz sprzęgło i dociągasz je od spodu butem do góry. (jak nie bedziesz ręcznie odciągał do góry to sprzęgło zostanie w podłodze)

            Czynność powtarzasz aż przepompujesz z pół szklanki płynu lub zacznie płynąć czysty o innym kolorze niż stary.

            Oczywiście w między czasie kontrolujesz poziom płynu hamulcowego aby nie spadał poniżej dochodzacej rurki
            Tomek

            Komentarz

            • czyzyk64
              Elegance
              • 2008
              • 866

              #7
              ok. dzieki za podpowiedzi.

              Komentarz

              Pracuję...