[O2] Benzyna + LPG czy Diesel

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    A ja dalej jestem ciekaw jak tam bedzie z tym 1.9TDI, bo wydaje mi sie ze coraz trudniej bedzie go kupic, wiec musimy brac pod uwage 1.6TDI, a o tym silniku nikt nic nie wie, wiec mozliwe ze zadne EGRy, turbiny, dwumasy i inne pierdy nie beda w nim padac, a bedzie palil 0,5l mniej niz 1.9TDI :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Pon 23 Sie, 10 18:25 ]
    Zamieszczone przez loyd
    Ale nie słyszałem podobnych opowieści o benzynach.
    A ile te nowe turbobenzyny przejechaly. U nas malo, ten hiszpanski test cos okolo 120kkm. Dojedzie do 200kkm to pogadamy, bo tyle to kazde TDI robi, nie mowiac o 1.4 albo 1.6 n/a
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • baca10
      RS
      • 2009
      • 6225

      #27
      BaaartPL, To co wybierzesz to tylko zalezy od ciebie, ja stalam przed takim wyborem rok temu, zwyciezylo 1.6 MPI z LPG, zwlaszcza, ze duzo jezdze po miescie, a spalanie mam tak jak widzisz w podpisie

      Komentarz

      • pstryczek
        RS
        • 2009
        • 10778
        • Superb III (3V3)

        #28
        Zamieszczone przez t271828
        Porownujesz wolnossacy 106 KM do turbo 130KM i wyciagasz wniosek, ze zadna benzynka juz nie wchodzi w rachube
        Jeżeli porównujecie tu 1,6MPI do 1,9 TDI to czemu ja nie moge porównać 1,6i Lanosa do 1,9 TDI mojej Octavki. A poza tym jeżdżenie 1,8 T jest mało ekonomiczne, nawet jak jest zagazowane :P
        Marek

        Komentarz

        • BaaartPL
          Rider
          • 2010
          • 261

          #29
          Zamieszczone przez baca10
          BaaartPL, To co wybierzesz to tylko zalezy od ciebie, ja stalam przed takim wyborem rok temu, zwyciezylo 1.6 MPI z LPG, zwlaszcza, ze duzo jezdze po miescie, a spalanie mam tak jak widzisz w podpisie

          Jakieś problemy z gazem ?? Czy wszystko chodzi ok?
          Co ile masz przeglądy w serwisie??

          Pozdr
          Bartek
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167

          Komentarz

          • baca10
            RS
            • 2009
            • 6225

            #30
            Zamieszczone przez BaaartPL
            Zamieszczone przez baca10
            BaaartPL, To co wybierzesz to tylko zalezy od ciebie, ja stalam przed takim wyborem rok temu, zwyciezylo 1.6 MPI z LPG, zwlaszcza, ze duzo jezdze po miescie, a spalanie mam tak jak widzisz w podpisie

            Jakieś problemy z gazem ?? Czy wszystko chodzi ok?
            Co ile masz przeglądy w serwisie??

            Pozdr
            na poczatku byly z winny ASO, od czasu usuniecia przyczyny zero problemow, przeglady sa co 15 000km

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez BaaartPL
              Jakieś problemy z gazem ?? Czy wszystko chodzi ok?
              Co ile masz przeglądy w serwisie??
              U mnie od czasu do czasu zaświeca się i gaśnie check engine. Przy ~75kkm padł reduktor (400zł) wcześniej na gwarancji były dwa razy wymieniane wtryskiwacze. Przeglądy gazu co 15kkm, całego wg QG1 co ~28kkm. Ostatnie dwa lata jazda niemal wyłącznie miejska i spalanie też masz w podpisie.
              Zamieszczone przez tryton
              każdy użytkownik disla będzie chwalić disla a zwolennicy benzyny chwalą benzyniaki
              Nie każdy użytkownik diesla - widzę plusy dodatnie i ujemne obydwu silników.

              Komentarz

              • KolinWawa
                Rider
                • 2009
                • 278
                • Octavia I (1U2)
                • APK 2.0 MPI 115 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Ja od ponad roku jeżdżę O1 2.0 116KM z instalacją gazową Zavoli. Mimo dużej pojemności silnika uważam, że koszty eksploatacyjne są niskie - szczególnie na trasie(7-9 l). W mieście potrafi pożreć i 14l jeżeli 90% drogi jadę w korku. Co do kosztów dodatkowych związanych z instalacją to co 10-15kkm przeglądy z regulacją i wymianą filtrów ( ok 100 zł). Z większych wydatków - po przejechaniu 90kkm na gazie trzeba było wymienić wtryski gazowe ( 500 zł). Oprócz w/w od ponad roku nie mam żadnych problemów. Najważniejszy jest dobry gazownik, bo z tego co czytam w 75% to partacze i to przez nich chodzą famy o zawodności LPG. Szwagier natomiast ( również z OCP) ma O1 1.9 TDI 147KM (po virusie), oprócz tego, że cena samochodu była dość wysoka w porównaniu z benzyną, to sama eksploatacja ( kosztowo) jest porównywalna cenowo. Jeden z nielicznych elementów, które ( ze względu na niewłaściwą eksploatację) się potrafią zepsuć to turbiny. Koszt regeneracji `1 500 zł, koszt wymiany ` 3 000 zł ( w przybliżeniu).
                Oba rodzaje napędu mają swoje wady i zalety. Są też skierowane do troszeczkę innych użytkowników. Jeżeli jeździsz w większości po mieście ja brałbym LPG, jeżeli jeździsz w większości na trasie - diesla. Chociażby z tego powodu, że turbinę po jeździe należy schłodzić - a to jest wkurzające:P

                Komentarz

                • tryton
                  Elegance
                  • 2008
                  • 935

                  #33
                  Zamieszczone przez KolinWawa
                  Chociażby z tego powodu, że turbinę po jeździe należy schłodzić - a to jest wkurzające:P
                  Z tym schładzaniem turbiny to już też krążą legendy turbinę schładzamy tylko po ostrej jeżdzie i to w przypadku rurowania na autostradzie i nagłym zjeżdzie np stacje wtedy schładzamy turbo inny przypadek to szaleństwo po mieście podjazd pod domek też schładzamy natomiast w codziennej jeżdzie nie ma takiego problemu bardziej w d.... turbinie daje gazowanie zimnego silnika albo co już niejednokrotnie widziałem podjazd pod dom przygazówka i zgaszenie silnika A prawda jest taka że każdy silnik jest ekstra do puki się nie zepsuje i nie zaczniemy sobie włosów z głowy rwać jak zobaczymy koszty naprawy

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    A ja dalej jestem ciekaw jak tam bedzie z tym 1.9TDI, bo wydaje mi sie ze coraz trudniej bedzie go kupic, wiec musimy brac pod uwage 1.6TDI, a o tym silniku nikt nic nie wie, wiec mozliwe ze zadne EGRy, turbiny, dwumasy i inne pierdy nie beda w nim padac, a bedzie palil 0,5l mniej niz 1.9TDI :diabelski_usmiech

                    [ Dodano: Pon 23 Sie, 10 18:25 ]
                    Zamieszczone przez loyd
                    Ale nie słyszałem podobnych opowieści o benzynach.
                    A ile te nowe turbobenzyny przejechaly. U nas malo, ten hiszpanski test cos okolo 120kkm. Dojedzie do 200kkm to pogadamy, bo tyle to kazde TDI robi, nie mowiac o 1.4 albo 1.6 n/a
                    Wogóle to się dzisiaj zacząłem o jakim my downsizingu mówimy odnośnie 1.4 tsi 122 km i dlaczego niby te silniki są niby takie wysilone ??

                    Skoro z silnika 1.8 T (takiego starego z passatów) z 1litra pojemności wyciągano
                    ~89 km i nie był to żaden downsizing a te silniki jeżdźą bardzo długo i nic się nie dzieje to dlaczego inaczej miałoby być z 1.4 tsi skoro z 1 litra pojemności wyciąga się ~ 87 km ? (czyli mniej niż w 1.8 T).

                    Komentarz

                    • KolinWawa
                      Rider
                      • 2009
                      • 278
                      • Octavia I (1U2)
                      • APK 2.0 MPI 115 KM
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez tryton
                      Zamieszczone przez KolinWawa
                      Chociażby z tego powodu, że turbinę po jeździe należy schłodzić - a to jest wkurzające:P
                      Z tym schładzaniem turbiny to już też krążą legendy turbinę schładzamy tylko po ostrej jeżdzie i to w przypadku rurowania na autostradzie i nagłym zjeżdzie np stacje wtedy schładzamy turbo inny przypadek to szaleństwo po mieście podjazd pod domek też schładzamy natomiast w codziennej jeżdzie nie ma takiego problemu bardziej w d.... turbinie daje gazowanie zimnego silnika albo co już niejednokrotnie widziałem podjazd pod dom przygazówka i zgaszenie silnika A prawda jest taka że każdy silnik jest ekstra do puki się nie zepsuje i nie zaczniemy sobie włosów z głowy rwać jak zobaczymy koszty naprawy
                      To kiedy w końcu nie schładzamy?:P Ja akurat nie potrafię jeździć "dziadkowato" jak można to zawsze przycisnę albo ruszę z kopyta, więc można powiedzieć że jeżdżę ostro na codzień ( i 01 w LPG i fabią w TDI). Czy przy takim stylu jazdy nie trzeba schładzać turbiny nawet jeżeli przejadę się. np. Puławską 10 km do hipermarketu a po drodze troszkę przururuje?

                      Komentarz

                      • Johnny_B
                        Rider
                        • 2008
                        • 372

                        #36
                        Mam O2 1.6 MPI + LPG montowane w ASO ( Landi Renzo ). Przejechałem juz prawie 80kkm i jak na razie zero problemów. Przeglady co 15kkm i tankowanie - takie mam koszty.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Johnny_B, Czyli w Twoim przypadku gdzie 75-80% to trasa, wychodzi prawie 9l LPG i cos tam benzyny co daje 21gr/km. W ten sposob mozna miec jakies odniesienie do kosztow eksploatacji.


                          Diesel obiektywnie na to patrzec w wersji 1.9TDI bedzie jakies 2-3gr drozszy/km
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • tryton
                            Elegance
                            • 2008
                            • 935

                            #38
                            Zamieszczone przez KolinWawa
                            Czy przy takim stylu jazdy nie trzeba schładzać turbiny nawet jeżeli przejadę się. np. Puławską 10 km do hipermarketu a po drodze troszkę przururuje?
                            No jezeli przez puławską jedziesz z prędkością 170 non stop bez żadnego zatrzymania to jak najbardziej schładzać ale jak przed wjazdem do hipermarketu staniesz minute na światłach to turbina się sama schłodzi i stanie na parkingu nie ma najmniejszego sensu . Jak ruszasz ostro a za 100m stoisz w korku to po co masz schładzać turbinę . Jak tak jak piszesz non stop rurujesz jeżdzisz po mieście z prędkościami grubo ponad 100 i turbo nie ma szans się samo schłodzić to jak najbardziej schładzaj tylko ilu z nas ma taki polot aby tak jeżdzic po mieście Przestańmy popadać w paranoje .

                            Komentarz

                            • cycek
                              Rider
                              • 2009
                              • 554

                              #39
                              Gdybym robił w granicach 30tys miesięcznie, jeździłbym 1.8T.
                              Ogrodzenia Panelowe

                              Komentarz

                              • t271828
                                Elegance
                                • 2008
                                • 928

                                #40
                                Zamieszczone przez pstrykacz
                                Zamieszczone przez t271828
                                Porownujesz wolnossacy 106 KM do turbo 130KM i wyciagasz wniosek, ze zadna benzynka juz nie wchodzi w rachube
                                Jeżeli porównujecie tu 1,6MPI do 1,9 TDI to czemu ja nie moge porównać 1,6i Lanosa do 1,9 TDI mojej Octavki. A poza tym jeżdżenie 1,8 T jest mało ekonomiczne, nawet jak jest zagazowane :P
                                1,6 MPI i 1,9 TDI (ten ktory porownujemy) to jest mniej wiecej ta sama moc 102 vs 105 KM

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342

                                  #41
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  Zamieszczone przez pstrykacz
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  Porownujesz wolnossacy 106 KM do turbo 130KM i wyciagasz wniosek, ze zadna benzynka juz nie wchodzi w rachube
                                  Jeżeli porównujecie tu 1,6MPI do 1,9 TDI to czemu ja nie moge porównać 1,6i Lanosa do 1,9 TDI mojej Octavki. A poza tym jeżdżenie 1,8 T jest mało ekonomiczne, nawet jak jest zagazowane :P
                                  1,6 MPI i 1,9 TDI (ten ktory porownujemy) to jest mniej wiecej ta sama moc 102 vs 105 KM
                                  Ale jeden ma turbinę a drugi nie. A to już zasadnicza różnica.

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #42
                                    Powiedzcie mi na czym polega fenomen silnika 1.4TSI ktory w automacie średnio pali 8,9l [KLIK] , a ten zapyziały diesel pali 7l [KLIK]

                                    Te 2sek do 100 lepiej ?? To jest jego fenomen, czy to ze ciągnie do 6 tys obr/min co przy DSG jest bez znaczenia.


                                    Jedyne plusy dla mnie to, ze jest on tanszy, ale przy sprzedazy po przebiegu 150kkm to raczej bedzie jego minus, oraz w miescie na wolnych obrotach mamy cisze, bo w trasie to jest wszystko jedno bo i tak ten silnik jak przekracza 4 tys to zaczyna byc powiedzmy glosny i nic tego nie zmieni.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • tryton
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 935

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      oraz w miescie na wolnych obrotach mamy cisze
                                      No chyba że akurat masz model z terkoczącą pompą paliwa

                                      Komentarz

                                      • loyd
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2342

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Powiedzcie mi na czym polega fenomen silnika 1.4TSI ktory w automacie średnio pali 8,9l [KLIK] , a ten zapyziały diesel pali 7l [KLIK]

                                        Te 2sek do 100 lepiej ?? To jest jego fenomen, czy to ze ciągnie do 6 tys obr/min co przy DSG jest bez znaczenia.


                                        Jedyne plusy dla mnie to, ze jest on tanszy, ale przy sprzedazy po przebiegu 150kkm to raczej bedzie jego minus, oraz w miescie na wolnych obrotach mamy cisze, bo w trasie to jest wszystko jedno bo i tak ten silnik jak przekracza 4 tys to zaczyna byc powiedzmy glosny i nic tego nie zmieni.
                                        To nie jest żaden fenomem. To po prostu pierwszy silnik w sensownych pieniądzach, który bije osiągami tedeiki (1.9 tdi).

                                        Do tej pory nie miałem wyjścia - albo kupiłem "tedeika" i jeździłem traktorem (pozatym jeżdżę do 20 kkm rocznie i 90 % po mieście więc tedeik raczej mi się nie kalkuluje), albo wolnossącą benzynę 1.6 czy 1.8 których osiągi były przy tedeikach takie sobie (w szczególności moment obrotowy). I na powyższym fakcie fani traktorów doszli do wniosów, że disel jest the best, niezastąpiony i niepokonany. Wogóle tedeiki to były ochy i achy ....

                                        Nagle okazało się, że produkują doładowane benzyny o lepszych osiągach od tedików i w dodatku tańsze o 7kpln. Z tym się fani tedeików pogodzić nie mogą i stąd pytania jak wyżej ......

                                        Po prostu wreszcie jest sensowna alternatywa dla takich jak ja !!!! - nie muszę kupować tedeika - mam jego zalety a nie mam jego wad - to jest w mojej ocenie silnik 1.4 tsi.

                                        Komentarz

                                        • scr008
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 191

                                          #45
                                          Zamieszczone przez loyd
                                          Nagle okazało się, że produkują doładowane benzyny o lepszych osiągach od tedików i w dodatku tańsze o 7kpln. Z tym się fani tedeików pogodzić nie mogą i stąd pytania jak wyżej ......

                                          Po prostu wreszcie jest sensowna alternatywa dla takich jak ja !!!! - nie muszę kupować tedeika - mam jego zalety a nie mam jego wad - to jest w mojej ocenie silnik 1.4 tsi.
                                          ciezko się zgodzić z ostatnim zdaniem... z wad odchodzi tylko głośna praca. cała reszta prawdopodobnie zostaje (chlodzenie, drogie naprawy itd). w zamian spalanie jest prawie 2x wyższe.
                                          prawda - jest alternatywa, ale na pewno nie bez wad, porostu cos innego i tyle.
                                          Virus injected!

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8030
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #46
                                            loyd, czy silnik 1.4TSI nie ma wad, to akurat nie wiesz bo dopiero tym autem jeździsz powiedzmy rok. Nie wiadomo jeszcze jak będzie się zachowywał ten silnik po przebiegu 150kkm i nikt nie jest pewien jak EGR w twoim aucie będzie wyglądał. Poczytaj sobie o problemach z silnikami GDI (z bezpośrednim wtryskiem) , zasyfieniem układu dolotowego podobnie jak w TDI, takie historie zdarzają się równiez w 2.0TFSI. Także najpierw pojeździj trochę zrób przynajmniej 100kkm i w tedy się okaże co i jak.

                                            Na pewno jest 1.4TSI alternatywą dla ludzi jeżdżących poniżej 30kkm/rok. Sam robię około 27kkm rocznie i jeżdżąc wg Ciebie traktorem mam frajdę jeździć autem które mnie pali 5.6l/100km średnio a nie 7.5 l/100km jak by to było w przypadku 1.4TSI. Nie pisze że 1.4TSI jest złym silnikiem, tylko nie jest również jakimś super silnikiem.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • t271828
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 928

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Powiedzcie mi na czym polega fenomen silnika 1.4TSI ktory w automacie średnio pali 8,9l [KLIK] , a ten zapyziały diesel pali 7l [KLIK]

                                              Te 2sek do 100 lepiej ?? To jest jego fenomen, czy to ze ciągnie do 6 tys obr/min co przy DSG jest bez znaczenia.
                                              Ja tu zadnego fenomenu nie widze i ja bym tegio silnika nie kupil po prostu niektorzy ludzie nie lubia diesli - z powodu swoich dziwnych uprzedzen - i oni wybieraja ten silnik.

                                              Po drugie 2 sekundy roznicy to jednak jest dosc duzo, zeby miec takie osiagi "w dieslu"
                                              trzeba wiecej zaplacic - i zgodzic sie na wyzsze spalanie.

                                              Komentarz

                                              • loyd
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2342

                                                #48
                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                Nie pisze że 1.4TSI jest złym silnikiem, tylko nie jest również jakimś super silnikiem
                                                Nigdy nie pisałem, że to jest super silnik.

                                                Natomiast jest to realna alternatywa dla mnie. Do tej pory robiłem rocznie 10 - 12 kkm, głównie do pracy i z pracy (w tym roku wyjdźie ok 20 kkm - 90 % po mieście).

                                                Czy jest sens kupować disla ? Nie.

                                                Natomiast 1.4 tsi jest bardzo dobrą alternatywą. Sądzę, że takich jak ja jest sporo. A co się będzie działo z tym silnikiem po 200 kkm to już nie moje zmartwienie (choć jak pisałem ten silnik wogóle nie jest wysilony - wystarczy wziąść kalkulator i policzyć).

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8030
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  Czy jest sens kupować disla ? Nie.
                                                  Tylko usilnie chcesz uświadomić nam, posiadającym TDI jaki to jest zły silnik, a twoje TSI to taki super silnik. A nie masz racji TDI jest tak samo dobrym silnikiem jak TSI. Każdy wybiera silnik kierując się swoimi potrzebami.

                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  A co się będzie działo z tym silnikiem po 200 kkm to już nie moje zmartwienie
                                                  Twoje może nie, ale może (a nie musi i mam nadzieję że tak nie będzie) się okazać że po przejechaniu 150-200kkm okaże się awaryjnym silnikiem z drogimi naprawami. A to ma duży wpływ na spadek wartości auta z tym silnikiem.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  • rkb
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2152
                                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                    #50
                                                    Jestem teraz w Danii, mijalem z 30 stacji benzynowych, roznych firm, na zadnej nie bylo LPG
                                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...