swiece wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesieks8
    Classic
    • 2011
    • 30

    swiece wymiana

    Spoko. narazie czekam
  • danielosy
    Rider
    • 2010
    • 269
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    swiece wymiana

    Mam małe pytanko do tych, którzy wymieniali świece w 1,6 BFQ. Mam LPG i ponad 45 tys km przebiegu, więc powoli przymierzam się do wymiany swiec zapłonowych. W którym miejscu są te świece w tym samochodzie, bo na pierwszy rzut oka trudno je znaleść i jakie polecacie zastosować do 1,6 LPG?Jakies podpowiedzi rysunki? aha rocznik 2008 zdjolem oslone silnika i co dalej???
    PS przeszukałem forum i nie znalazłem wątku jak się do tego zabrać, więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

    Komentarz

    • mmz
      Classic
      • 2008
      • 13

      #3
      Witam
      Też mam ten temat na tapecie, rozglądałem się za świecami i coś takiego się pojawiło na rynku jak NGK Laser Line do LPG [link]. Czy ktoś już je montował, jak się sprawują ? Jaki model będzie pasował do BFQ ?

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        #4
        Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
        Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • danielosy
          Rider
          • 2010
          • 269
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Agamek12
          Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
          Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
          a orjetujsz sie moze czy idzie samemu zrobic taka wymiane czy idzie cos popsoc bo bylem w aso to zaspiewali mi 200zl za swiece +montarz szok
          moja czarna perla
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez danielosy
            Zamieszczone przez Agamek12
            Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
            Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
            a orietujsz się może czy idzie samemu zrobic taką wymianę czy idzie coś pops bo byłem w aso to zaśpiewali mi 200zl za świece +montaż szok
            Wszystko można zrobić samemu... ale ja się bałem. W warsztacie wymiana trwała może ze 30-40 minut, a ja bym pewnie ze 2 godziny myślał co odkręcać...
            A trzeba odkręcić kolektor, odłączyć wężyki podciśnienia (w AKL) lub kabelki (w BFQ), jeśli sie nie mylę - zdjąć alternator i kilka innych elementów. Ja wolałem oddać do warsztatu specjalizującego się w Skodach i zapłacić 60/80zł...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • liroyek
              Rider
              • 2008
              • 620

              #7
              co prawda mam BSE ale chyba nie duza roznica w budowie potwierdzam ze ciezko ale pojechalem do znajomego mechanika i jakims kluczem podwojnie lamanym dal rade zajelo mu to jakies 20-30 mi i skasowal za robocizne 20 zl
              a siwece kupilem nkg specjalne do lpg i smiga az milo roznica tylko taka ze wczesniej mialem 3 iskrowe teraz 1 ale tierdza ze przy lpg 1 jest lepsza



              tu luknij
              Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
              bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
              http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
              Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

              Komentarz

              • danielosy
                Rider
                • 2010
                • 269
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                [quote="liroyek"]co prawda mam BSE ale chyba nie duza roznica w budowie potwierdzam ze ciezko ale pojechalem do znajomego mechanika i jakims kluczem podwojnie lamanym dal rade zajelo mu to jakies 20-30 mi i skasowal za robocizne 20 zl
                a siwece kupilem nkg specjalne do lpg i smiga az milo roznica tylko taka ze wczesniej mialem 3 iskrowe teraz 1 ale tierdza ze przy lpg 1 jest lepsza

                lepiej patrzec na rocznik czy na silnik?? bo mam tak jak ty bfq a takie sa tylko do rocznkika 2004 a ja mam 2008
                moja czarna perla
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                Komentarz

                • irek6
                  Classic
                  • 2009
                  • 35

                  #9
                  WYMIANA ŚWIEC ZAPŁONOWYCH W SILNIKU BFQ

                  Możliwe są dwa sposoby wymiany świec:
                  • bez zdejmowania jakichkolwiek elementów, jednakże wymaga to klucza do świec z kilkoma przegubami i niesie ze sobą znaczne ryzyko uszkodzenie samej świecy lub gniazda świecy w głowicy silnika,
                  • ze zdjęciem wszystkich elementów silnika, które znacznie utrudniają swobodną wymianę świec a przede wszystkim części kolektora ssącego.

                  Niniejsza ściągawka ma na celu pokazanie jak można wymienić świece zdejmując wszystko, co przeszkadza w swobodnym dostępie do nich.

                  Potrzebne narzędzia:
                  • klucz trzpieniowy imbus nr 8 długi, lub bit z przedłużką
                  • klucz trzpieniowy splin nr 8,
                  • klucz do świec nr 16,
                  • klucz torx nr 20,
                  • klucz nasadowy nr 10 długi,
                  • klucz płaski nr 13,
                  • klucz nasadowy nr 13.

                  Aby dostać się do świec należy zdemontować wspornik wtryskiwaczy gazu (jeżeli mamy LPG i akurat wtryskiwacze są taki sposób zamocowane), wspornik pompy powietrza, wspornik przy alternatorze i na końcu część kolektora ssącego

                  [ Dodano: Nie 25 Mar, 12 10:51 ]
                  Świece (NGK BKUR6ET-10) wymieniałem po 74000km. Są to pierwsze świece zamontowane w fabryce. Przejechały cały dystans głównie na LPG.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Dobra fotorelacja!

                    A teraz kilka pytan - kiedy powinno sie zmieniac swiece w 1,6 BFQ lpg? Mam 60 000 przejechane i zero problemow - subiektywnie oczywiscie.

                    Czy podlaczajac sie pod komputer - sterownik wykrywa zuzycie swiecy/ swiec?

                    Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      irek6, lux fotoleracja - admin powinien przeniesc do poradników.... ostatnio przerabialem to samo. Swiece wymieniałem po 70 tys - nie było potrzeby ale tak tylko dlatego, ze juz było na nich 70 tys....
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • tom.tom
                        Rider
                        • 2009
                        • 296

                        #12
                        irek6, fotorelacja na medal !!!

                        ALE JEDNA WIELGACHNA UWAGA, PROSZĘ DODAJ TO DO SWOJEJ RELACJI

                        Mianowicie w około 1/3 przypadków, po zdjęciu kolektora dolotowego, ULEGAJĄ ROZERWANIU I ZNISZCZENIU TE PŁASKIE, ZIELONE USZCZELKI !!! Mianowicie przywierają one do metalowej głowicy i przy próbie zdjęcia kolektora, rozrywają się.

                        Uszczelki kosztują kilkanaście zł (komplet, zamienniki, nie trzeba kupować oryginalnych w ASO), ale ich zniszczenie jest bardzo dużym problemem !!!

                        Nie mając pod ręką zapasowych, nie można poskładać auta do kupy. A choćby mała szczelinka pomiędzy tymi uszczelkami a silnikiem - powoduje nierówną pracę silnika na biegu jałowym (ssie lewe powietrze).

                        Także koniecznie miejcie przy sobie komplet nowych uszczelek, gdy zabieracie się za wymianę świec.

                        Trzeba też bardzo dokładnie przetrzeć miejsce styku kolektora i silnika - właśnie tam gdzie dolegają uszczelki, żeby nie było żadnych szczelin.
                        Pozdrawiam tom_tom

                        Komentarz

                        • irek6
                          Classic
                          • 2009
                          • 35

                          #13
                          Zamieszczone przez pedros

                          Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?
                          mi powiedzieli 130zł robocizna i 120zł świece

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            irek6 fajna relacja uchar
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8160
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez irek6
                              Zamieszczone przez pedros

                              Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?
                              mi powiedzieli 130zł robocizna i 120zł świece
                              u mnie robota 0 zl(kolega) + świece 60 zł NGK - wiec 190 zl zostało :diabelski_usmiech
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez piotrek_os
                                wiec 190 zl zostało
                                aż tyle wypijecie :hmm
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez irek6
                                  Zamieszczone przez pedros

                                  Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?
                                  mi powiedzieli 130zł robocizna i 120zł świece

                                  to teraz wiem dlaczego "1500"brutto wraz ze zlotym olejem platynowym filtrem plus dolanie zlotego plynu do spryskow.... no przeciez zapomnialem dodac ze to wszystko robia wysokiej klasy specjalisci ...

                                  btw. nie chce rozpetywac wojny aso vs reszta swiata ale jak dolali mi mojego oleju z bagaznika i skasowali 40 pln za dolewke to postanowilem dac zarabiac uczciwym ludziom i omijam jak moge te autoryzezowane miejsca. ...

                                  Komentarz

                                  • marte
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 259

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                    Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
                                    Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
                                    Nic nie trzeba odkrecać, żeby wymieniać świece. Koszt wymiany świec w ASO około 50zł. Robiłem to w styczniu.

                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • tom.tom
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 296

                                      #19
                                      marte, wymieniałem ostatnio swiece u siebie i nie wyobrażam sobie robić tego łamanym kluczem, wciskajac go pomiedzy bebechy. Po pierwsze dlatego, że jedna swieca normalnie nie chciała puscić, trzebabyło się nieźle przyłozyć. Po drugie - podczas wkładania nowych swiec, bardzo łatwo nie zazębic prawidłowo gwintu i uszkodzić pierwsze zwoje. Po pierwszej wymianie tego nie odczujesz, ale potem bedzie coraz gorzej, aż w końcu gwint wyjedzie z głowicy razem ze świecą.

                                      Nie mówię że "nie da się" - ale to bardzo ryzykowne. napewno odkrecanie po kolei wszystkiego jest o wiele szybsze, niż celowanie 15 minut kluczem w środkowe świece, ukryte pod kolektorem. Goscie z ASO mają wprawę, ale jeśli ktoś pierwszy raz wymienia - moim zdaniem na 90% uwali chociaż jeden gwint.
                                      Pozdrawiam tom_tom

                                      Komentarz

                                      • Agamek12
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 9935
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marte
                                        Zamieszczone przez Agamek12
                                        Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
                                        Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
                                        Nic nie trzeba odkrecać, żeby wymieniać świece. Koszt wymiany świec w ASO około 50zł. Robiłem to w styczniu.

                                        Pozdrawiam
                                        U mnie warsztat specjalizujący się w Skodach kolektor (i przyległosci) demontował (zarówno w AKL, jak i BFQ). Na moje pytanie czy to jest jedyny sposób wymiany świac odpowiedzieli, że "nie, ale ten jest najłatwiejszy, najbezpieczniejszy, najszybszy i najprostszy" - cała robota zajęła im około 30-40 minut (od wjazdu do wyjazdu), a zapłaciłem około 60-70zł.
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          ... dlatego ambiwalentne uczucia mna targaja....

                                          primo: w aso zdazaja sie wybitnie nieudolne jednostki jak i naprawde doceniani i lepiej oplacani pracownicy. Na kogo trafie? Przegwintuje mi glowice? A kto mi maske obrypal?

                                          secundo: maja w aso tutoriale jak co odpiac co posmarowac - ale czy aby napewno kazdy trzyma sie checklisty? Przyklad: pojazdy flotowe sa traktowane z przymknietym okiem oczywiscie nie na fakturze. Podkreslam nie wszedzie - ale ktos to sprawdzil i bedzie dalszy ciag.

                                          Tak jak w zyciu ktos kto reczy wlasnym nazwiskiem swoj warsztat [ generalnie swoja dzialanosc] inaczej sie przyklada i inaczej wyglada odpowiedzialnosc.

                                          Ale o niby o czym ja tu pisze przeciez wymiana swiec to najprostrza pozornie czynnosc.
                                          Tak. Ale w BFQ tak to dziwnie sie uklada ze nerwowo wybieram albo przegwintowanie albo niepodlaczenie kabelka lub zrobienie nieszczelnosci.
                                          Dobra nie marudze juz - milego wieczora.

                                          m.

                                          Komentarz

                                          • b8tz
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 368

                                            #22
                                            Podepnę się pod temat. Mam prawie 30 000 nalotu przez 7 miesięcy użytkowania. Wybieram się na dniach na przegląd i zastanawiam się czy ruszać już świece czy jeszcze nie. Książka gwarancyjna LR mówi żeby wymieniać co 20 - 30t km.

                                            Czy jeśli brak jakichkolwiek oznak problemów z układem zapłonowym jest sens dla swojego spokoju zabierać się za świece? Czy montować to co miałem fabrycznie - trójelektrodowe NGK (BKUR6ET-10) czy jednoelektrodowe?

                                            Komentarz

                                            • luks
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 240

                                              #23
                                              oryginały vw są trojelektrodowe i ja jeżdżac na bezynie zmieniłem ze wspomnianych ngk na również 3elektrodowe championy (10pln/szt) i silnik chodzi bez zarzutu . aha - nie mam lpg.
                                              skoda
                                              fuckyeah!

                                              Komentarz

                                              • dontak
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 586
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Moim zdaniem skoro instrukcja mówi że wymiana po 30kkm to trzeba wymienić. Ja wymieniłem podczas przeglądu i mam spokojną głowę. Koszt niewielki.
                                                OIII 1.2 TSI 105 KM

                                                Komentarz

                                                • krzysiek_k
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 19

                                                  #25
                                                  W serwisie skody (nie lellek- ten drugi ) krzyknęli 380pln za świece +robociznę (ok. 2h) +oringi. 2.0 AZJ. Omijamy szerokim łukiem....

                                                  ---------------------
                                                  świece PZFR5D-11 za 140pln czyli jakieś 240pln za robociznę.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...