Spoko. narazie czekam
swiece wymiana
Zwiń
X
-
swiece wymiana
Mam małe pytanko do tych, którzy wymieniali świece w 1,6 BFQ. Mam LPG i ponad 45 tys km przebiegu, więc powoli przymierzam się do wymiany swiec zapłonowych. W którym miejscu są te świece w tym samochodzie, bo na pierwszy rzut oka trudno je znaleść i jakie polecacie zastosować do 1,6 LPG?Jakies podpowiedzi rysunki? aha rocznik 2008 zdjolem oslone silnika i co dalej???
PS przeszukałem forum i nie znalazłem wątku jak się do tego zabrać, więc pozwoliłem sobie założyć nowy tematmoja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danielosyZamieszczone przez Agamek12Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
A trzeba odkręcić kolektor, odłączyć wężyki podciśnienia (w AKL) lub kabelki (w BFQ), jeśli sie nie mylę - zdjąć alternator i kilka innych elementów. Ja wolałem oddać do warsztatu specjalizującego się w Skodach i zapłacić 60/80zł...
Komentarz
-
-
co prawda mam BSE ale chyba nie duza roznica w budowie potwierdzam ze ciezko ale pojechalem do znajomego mechanika i jakims kluczem podwojnie lamanym dal rade zajelo mu to jakies 20-30 mi i skasowal za robocizne 20 zl
a siwece kupilem nkg specjalne do lpg i smiga az milo roznica tylko taka ze wczesniej mialem 3 iskrowe teraz 1 ale tierdza ze przy lpg 1 jest lepsza
tu luknijScirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
[quote="liroyek"]co prawda mam BSE ale chyba nie duza roznica w budowie potwierdzam ze ciezko ale pojechalem do znajomego mechanika i jakims kluczem podwojnie lamanym dal rade zajelo mu to jakies 20-30 mi i skasowal za robocizne 20 zl
a siwece kupilem nkg specjalne do lpg i smiga az milo roznica tylko taka ze wczesniej mialem 3 iskrowe teraz 1 ale tierdza ze przy lpg 1 jest lepsza
lepiej patrzec na rocznik czy na silnik?? bo mam tak jak ty bfq a takie sa tylko do rocznkika 2004 a ja mam 2008moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
WYMIANA ŚWIEC ZAPŁONOWYCH W SILNIKU BFQ
Możliwe są dwa sposoby wymiany świec:
• bez zdejmowania jakichkolwiek elementów, jednakże wymaga to klucza do świec z kilkoma przegubami i niesie ze sobą znaczne ryzyko uszkodzenie samej świecy lub gniazda świecy w głowicy silnika,
• ze zdjęciem wszystkich elementów silnika, które znacznie utrudniają swobodną wymianę świec a przede wszystkim części kolektora ssącego.
Niniejsza ściągawka ma na celu pokazanie jak można wymienić świece zdejmując wszystko, co przeszkadza w swobodnym dostępie do nich.
Potrzebne narzędzia:
• klucz trzpieniowy imbus nr 8 długi, lub bit z przedłużką
• klucz trzpieniowy splin nr 8,
• klucz do świec nr 16,
• klucz torx nr 20,
• klucz nasadowy nr 10 długi,
• klucz płaski nr 13,
• klucz nasadowy nr 13.
Aby dostać się do świec należy zdemontować wspornik wtryskiwaczy gazu (jeżeli mamy LPG i akurat wtryskiwacze są taki sposób zamocowane), wspornik pompy powietrza, wspornik przy alternatorze i na końcu część kolektora ssącego
[ Dodano: Nie 25 Mar, 12 10:51 ]
Świece (NGK BKUR6ET-10) wymieniałem po 74000km. Są to pierwsze świece zamontowane w fabryce. Przejechały cały dystans głównie na LPG.Załączone pliki- 11_974.jpg (73,4 KB, 15654 odsłon)
- 9_118.jpg (83,9 KB, 15656 odsłon)
- 8_177.jpg (93,3 KB, 15656 odsłon)
- 7_175.jpg (32,2 KB, 15655 odsłon)
- 6_591.jpg (108,8 KB, 15655 odsłon)
- 5_971.jpg (99,5 KB, 15655 odsłon)
- 4_184.jpg (83,0 KB, 15655 odsłon)
- 3_657.jpg (110,1 KB, 15655 odsłon)
- 2_510.jpg (87,4 KB, 15655 odsłon)
- 1_483.jpg (91,7 KB, 15654 odsłon)
- 13_177.jpg (111,7 KB, 15643 odsłon)
- 12_100.jpg (126,0 KB, 15643 odsłon)
Komentarz
-
Dobra fotorelacja!
A teraz kilka pytan - kiedy powinno sie zmieniac swiece w 1,6 BFQ lpg? Mam 60 000 przejechane i zero problemow - subiektywnie oczywiscie.
Czy podlaczajac sie pod komputer - sterownik wykrywa zuzycie swiecy/ swiec?
Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?
Komentarz
-
-
irek6, fotorelacja na medal !!!
ALE JEDNA WIELGACHNA UWAGA, PROSZĘ DODAJ TO DO SWOJEJ RELACJI
Mianowicie w około 1/3 przypadków, po zdjęciu kolektora dolotowego, ULEGAJĄ ROZERWANIU I ZNISZCZENIU TE PŁASKIE, ZIELONE USZCZELKI !!! Mianowicie przywierają one do metalowej głowicy i przy próbie zdjęcia kolektora, rozrywają się.
Uszczelki kosztują kilkanaście zł (komplet, zamienniki, nie trzeba kupować oryginalnych w ASO), ale ich zniszczenie jest bardzo dużym problemem !!!
Nie mając pod ręką zapasowych, nie można poskładać auta do kupy. A choćby mała szczelinka pomiędzy tymi uszczelkami a silnikiem - powoduje nierówną pracę silnika na biegu jałowym (ssie lewe powietrze).
Także koniecznie miejcie przy sobie komplet nowych uszczelek, gdy zabieracie się za wymianę świec.
Trzeba też bardzo dokładnie przetrzeć miejsce styku kolektora i silnika - właśnie tam gdzie dolegają uszczelki, żeby nie było żadnych szczelin.Pozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez irek6Zamieszczone przez pedros
Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez irek6Zamieszczone przez pedros
Ile kosztuje sama wymiana wraz ze swiecami w ASO? [ jako oddzielna jedna usluga i towar a nie jako jedna z pozycji faktury przegladu za 1500]?
to teraz wiem dlaczego "1500"brutto wraz ze zlotym olejem platynowym filtrem plus dolanie zlotego plynu do spryskow.... no przeciez zapomnialem dodac ze to wszystko robia wysokiej klasy specjalisci ...
btw. nie chce rozpetywac wojny aso vs reszta swiata ale jak dolali mi mojego oleju z bagaznika i skasowali 40 pln za dolewke to postanowilem dac zarabiac uczciwym ludziom i omijam jak moge te autoryzezowane miejsca. ...
Komentarz
-
-
marte, wymieniałem ostatnio swiece u siebie i nie wyobrażam sobie robić tego łamanym kluczem, wciskajac go pomiedzy bebechy. Po pierwsze dlatego, że jedna swieca normalnie nie chciała puscić, trzebabyło się nieźle przyłozyć. Po drugie - podczas wkładania nowych swiec, bardzo łatwo nie zazębic prawidłowo gwintu i uszkodzić pierwsze zwoje. Po pierwszej wymianie tego nie odczujesz, ale potem bedzie coraz gorzej, aż w końcu gwint wyjedzie z głowicy razem ze świecą.
Nie mówię że "nie da się" - ale to bardzo ryzykowne. napewno odkrecanie po kolei wszystkiego jest o wiele szybsze, niż celowanie 15 minut kluczem w środkowe świece, ukryte pod kolektorem. Goscie z ASO mają wprawę, ale jeśli ktoś pierwszy raz wymienia - moim zdaniem na 90% uwali chociaż jeden gwint.Pozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marteZamieszczone przez Agamek12Świece są pod kolektorem ssącym - trzeba go odkręcić.
Wymiana świec w serwisie znajacym się na tej wymianie kosztuje 60-80zł/kpl.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
... dlatego ambiwalentne uczucia mna targaja....
primo: w aso zdazaja sie wybitnie nieudolne jednostki jak i naprawde doceniani i lepiej oplacani pracownicy. Na kogo trafie? Przegwintuje mi glowice? A kto mi maske obrypal?
secundo: maja w aso tutoriale jak co odpiac co posmarowac - ale czy aby napewno kazdy trzyma sie checklisty? Przyklad: pojazdy flotowe sa traktowane z przymknietym okiem oczywiscie nie na fakturze. Podkreslam nie wszedzie - ale ktos to sprawdzil i bedzie dalszy ciag.
Tak jak w zyciu ktos kto reczy wlasnym nazwiskiem swoj warsztat [ generalnie swoja dzialanosc] inaczej sie przyklada i inaczej wyglada odpowiedzialnosc.
Ale o niby o czym ja tu pisze przeciez wymiana swiec to najprostrza pozornie czynnosc.
Tak. Ale w BFQ tak to dziwnie sie uklada ze nerwowo wybieram albo przegwintowanie albo niepodlaczenie kabelka lub zrobienie nieszczelnosci.
Dobra nie marudze juz - milego wieczora.
m.
Komentarz
-
-
Podepnę się pod temat. Mam prawie 30 000 nalotu przez 7 miesięcy użytkowania. Wybieram się na dniach na przegląd i zastanawiam się czy ruszać już świece czy jeszcze nie. Książka gwarancyjna LR mówi żeby wymieniać co 20 - 30t km.
Czy jeśli brak jakichkolwiek oznak problemów z układem zapłonowym jest sens dla swojego spokoju zabierać się za świece? Czy montować to co miałem fabrycznie - trójelektrodowe NGK (BKUR6ET-10) czy jednoelektrodowe?
Komentarz
-
Komentarz