TRW czy LEMFÖRDER ? części zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • icemerc
    Rider
    • 2017
    • 304
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    TRW czy LEMFÖRDER ? części zawieszenia

    Siemka.
    Mam pytanie ; elementy zawieszenia i ukł. kierowniczego TRW czy LEMFORDER ? Która firma bedzie lepsza? TRW czasami nawet droższe od Lemfordera dlatego się zastanawiam...

    Będe wdzięczny za info, doświadczenia itp...
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Nawet pomimo tego, że lemforder sworznie robi w Chinach, tulejki w Brazylii to brałbym je i tak.
    TRW na pewno było mniej wytrzymałe, jak jest teraz nie wiem.

    Nawet w oryginałach, sworznie wyprodukowane przez Lemfordera są jako normalne, a TRW economy.

    No i tuleje wahacza tą dużą polecam pełną z audi TT. Lemforder około 35 zł (made in brasil) Oryginał - Lemforder (made in Slovakia) 120 zł
    Oryginalne sworznie na allegro były po 75 zł Lemforder (made in Germany)
    Ostatnio edytowany przez samtech84; 3140.

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Kup sobie oryginały z ASO. Ceny do OI sa naprawdę przystępne.

      Komentarz

      • utek
        Elegance
        • 2007
        • 867
        • Superb II combi (3T5)
        • APK 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
        Kup sobie oryginały z ASO. Ceny do OI sa naprawdę przystępne.

        A kto jej produkuje? Lemforder. Więc po co w ASO?

        Od wymiany zawieszenia na Lemforder zrobiłem 130kkm i jest OK.

        Komentarz

        • icemerc
          Rider
          • 2017
          • 304
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          dobra to biore LEMA w takim razie cały komplet - TRW ewentualnie koncówki drążków...

          Komentarz

          • yunior81
            RS
            • 2010
            • 1657
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez utek Zobacz wpis


            A kto jej produkuje? Lemforder. Więc po co w ASO?

            Od wymiany zawieszenia na Lemforder zrobiłem 130kkm i jest OK.

            Bo są lepszej jakości. Podobnie jak z Audi, VW i Skodą niby to samo jakość zupełnie inna..... Przerabiałem układ zapłonowy w BFQ - nowe świece NGK, cewka BEru Germany, przewody też NGK a praca silnika z dupy, drgawki itd. Po założeniu ww elementów z ASO praca silnika idealna.
            Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

            Komentarz

            • samtech84
              Elegance
              • 2008
              • 988
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Kiedyś aftermarketowy lemforder (pełna tuleja z audi TT) miał zeszlifowane znaki vw oooo, teraz jest produkowany w Brazylii i nie ma na nim loga sowy w trójkącie tylko literka L.

              Komentarz

              • utek
                Elegance
                • 2007
                • 867
                • Superb II combi (3T5)
                • APK 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis


                Bo są lepszej jakości. Podobnie jak z Audi, VW i Skodą niby to samo jakość zupełnie inna..... Przerabiałem układ zapłonowy w BFQ - nowe świece NGK, cewka BEru Germany, przewody też NGK a praca silnika z dupy, drgawki itd. Po założeniu ww elementów z ASO praca silnika idealna.
                Fajna legenda, tyle że różnica w jakości Audi, VW i Skoda wynika nie z jakości samych części bo te jeżeli są wspólne dla modeli, są identyczne, a poziomu wykończenia, wyposażenia, zaawansowania technicznego całego auta.

                A co do części z ASO i nie ASO. Chcesz powiedzieć że te kupione poza ASO są wadliwe? To po co je sprzedają? Na reklamacje by nie zarobili.

                Jak napisałem wcześniej, gumy zawieszenia Lemforder, amortyzatory Sachs, eksploatowane od 4 lat (130kkm) nie wykazują potrzeby wymiany. Oczywiście kupione poza ASO, u kolegi na naszym forum. Lemforder obecnie jest dostępny w wersji Germany, China, Brazil, Turkey (z takimi się spotkałem) i pewnie jeszcze coś. Dostępne losowa, w jednakowych cenach. Przed zakupem można pytać sprzedawcy, może wybierze te Germany. Mój brat 40kkm zakładał mieszankę z różnych krajów i również jest OK.

                Komentarz

                • samtech84
                  Elegance
                  • 2008
                  • 988
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Dla O1 w aftermarkecie tuleje i sworznie Made in Germany i Slovakia już niedostępne, w ASO jeszcze tak. Pytałem u samego dystrybutora ZF na PL. Co do jakości tych z Chin i Brazylii zapewniano mnie, że miejsce produkcji nie ma znaczenia jeśli chodzi o jakość.

                  Komentarz

                  • piotraskbw
                    Classic
                    • 2018
                    • 18
                    • Superb I (3U4)

                    #10
                    Zamieszczone przez utek Zobacz wpis
                    A co do części z ASO i nie ASO. Chcesz powiedzieć że te kupione poza ASO są wadliwe? To po co je sprzedają? Na reklamacje by nie zarobili.
                    To jest trochę inaczej; pierwszy montaż, części w aso i na aftermarket schodzą z tej samej linii produkcyjnej jednak wszystko rozbija się o kontrolę jakości.

                    Można przyjąć ze jest 5 progów jakościowych:
                    1 -pierwszy montaż
                    2- ASO
                    3 - aftermarket pod własną marką,
                    4 - aftermarket pod jakimś dziwnym brandem
                    5 - utylizacja

                    I teraz w zależności od tego jak dana część przejdzie kontrolę jakości jest kierowana w odpowiedni segment rynku, przecież kasa musi się zgadzać i nikt nie będzie utylizował niepotrzebnie wyprodukowanych części.

                    Jako, że po kilku latach producent samochodu już nie sprzedaje a producent części dalej produkuje, to 1 próg jakościowy trafia się bardzo rzadko, najczęściej w częściach dostępnych w ASO.
                    Drugi próg jakościowy (pierwszy bardzo rzadko) trafia się dość często pod własnym brandem producenta w końcu taka np skoda nie będzie magazynować 10 milionów końcówek drążka kierowniczego bo nie mają takiego zapotrzebowania.

                    Komentarz

                    • KrzysiekVRS
                      Ambiente
                      • 2019
                      • 160
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez utek Zobacz wpis
                      Oczywiście kupione poza ASO, u kolegi na naszym forum
                      Kto na Forum zajmuje się sprzedażą LMO końcówek drążków, sworzni wahacza oraz łożysk kolumn McPhersona ???

                      Komentarz

                      • Logineg
                        Classic
                        • 2018
                        • 6

                        #12
                        Zamieszczone przez piotraskbw Zobacz wpis

                        To jest trochę inaczej; pierwszy montaż, części w aso i na aftermarket schodzą z tej samej linii produkcyjnej jednak wszystko rozbija się o kontrolę jakości.

                        Można przyjąć ze jest 5 progów jakościowych:
                        1 -pierwszy montaż
                        2- ASO
                        3 - aftermarket pod własną marką,
                        4 - aftermarket pod jakimś dziwnym brandem
                        5 - utylizacja

                        I teraz w zależności od tego jak dana część przejdzie kontrolę jakości jest kierowana w odpowiedni segment rynku, przecież kasa musi się zgadzać i nikt nie będzie utylizował niepotrzebnie wyprodukowanych części.

                        Jako, że po kilku latach producent samochodu już nie sprzedaje a producent części dalej produkuje, to 1 próg jakościowy trafia się bardzo rzadko, najczęściej w częściach dostępnych w ASO.
                        Drugi próg jakościowy (pierwszy bardzo rzadko) trafia się dość często pod własnym brandem producenta w końcu taka np skoda nie będzie magazynować 10 milionów końcówek drążka kierowniczego bo nie mają takiego zapotrzebowania.
                        Skąd te informacje ?

                        Komentarz

                        • utek
                          Elegance
                          • 2007
                          • 867
                          • Superb II combi (3T5)
                          • APK 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis
                          Kto na Forum zajmuje się sprzedażą LMO końcówek drążków, sworzni wahacza oraz łożysk kolumn McPhersona ???
                          elemenateur

                          Komentarz

                          • utek
                            Elegance
                            • 2007
                            • 867
                            • Superb II combi (3T5)
                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Logineg Zobacz wpis

                            Skąd te informacje ?
                            Wymyślone na poczekaniu. To tak samo jak z silnikami. Najlepsze idą do Audi, a te z wadami do Skody

                            Komentarz

                            • shok
                              RS
                              • 2009
                              • 2070
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              No ale osprzęt jest inny. Kiedyś na którymś forum ktoś wyszczególniał co jakiej marki idzie do danego auta. Jakoś dziwnym trafem w skodzie elementy te były mniej trwale niż w Audi czy VW.

                              Komentarz

                              • shanzi
                                Rider
                                • 2016
                                • 694
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Teoria prawie jak ze sprzętem RTV i AGD , który jest produkowany na określony czas . Czyli kupując nowy , oryginał nie można być już niczego pewnym ?

                                Komentarz

                                • utek
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 867
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • APK 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                                  No ale osprzęt jest inny. Kiedyś na którymś forum ktoś wyszczególniał co jakiej marki idzie do danego auta. Jakoś dziwnym trafem w skodzie elementy te były mniej trwale niż w Audi czy VW.
                                  Jaki osprzęt masz na myśli?

                                  Komentarz

                                  • samtech84
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 988
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    Co za bzdury :P Osprzęt innych producentów był montowany, gdy dany producent dostarczał na pierwszy montaż. I dotyczyło to całej grupy VAG. Mam w rodzinie 2 golfy V. Data produkcji różni się o 23 dni. W jednym jest sprężarka Sanden, a w 2 Denso i ta Denso już raz padła, co bardzo dziwne bo skoro lipne powinna trafić do Skody. A w Skodziance brata siedzi Sanden rok produkcji ten sam.

                                    Komentarz

                                    • luckd
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 310
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Jakiej firmy polecacie wahacze Skf, Febi lub Trw będą ok? Niecałe 30tys. km temu powymieniałem wszystkie tuleje na lemfordera (te duże dałem pełne od cupry) i z lewej strony już siadła ta pełna co niby miała dłużej wytrzymać, środek się odkleił od tulejki i skrzypi. Nie chce mi się bawić już we wciskanie i wymienię całe wahacze.

                                      Komentarz

                                      • kylo125
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1010
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Ja te tuleje pełne też mam lemfordera. Niby nic nie skrzypi i auto się prowadzi ok, ale niedawno zmieniałem opony i mechanik stwierdził że szałowe to one nie są. Tylko u mnie jest na nich zrobione koło 130 tysięcy a nie 30.

                                        Komentarz

                                        • Kot72
                                          Rider
                                          • 2017
                                          • 705
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Ja w tym roku wymieniałem wahacze , końcówki drążków , poduszki i łączniki stabilizatora . Wahacze poszły SKF . Są dobrej jakości w stosunku do ceny . Reszta części Lemfo... Wszystko na tyle ładnie się spasowało że nie było potrzeby ustawiania zbieżności . O koło pół roku i wszystko działa prawidłowo .

                                          Komentarz

                                          • luckd
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 310
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            No właśnie też zamówiłem SKF, przy tej cenie nie warto bawić się z tulejami.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...