NICO, weź jutro na spota popatrzymy
Smar do tłoczków hamulcowych
Zwiń
X
-
Smar do tłoczków hamulcowych
Poszukuję smaru, który jest stosowany przy montażu zacisków hamulcowych do smarowania tłoka. Wiadomo, że nie może to być nic co miałoby coś wspólnego z ropą naftową. W jednej z książek napraw znalazłem info, że jest to smar silikonowy.
Może ktoś ma doświadczenia skąd można zdobyć taki smar, no i co to właściwie jest ?
Dotychczas stosowałem zawsze do tego celu płyn hamulcowy ale nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo płyn po jakimś czasie jakby "wysycha". Wydaje się, że powinno to być coś w stanie "mazistym".
Wszelkie uwagi mile widzianePzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
-
-
http://www.autopartner.olsztyn.pl/lucas.htm na tej stronie jest OLEJ DO ZAMKÓW, BRONI I ZACISKÓW HAMULCOWYCH ale nie wiem czy o to dokładnie chodzi....
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie ale niedokładnie o to mi chodzi. Powinien być to z założenia smar bez "bazy" ropopochodnej. Smar grafitowany, z dodatkiem miedzi, czy dwusiarczku molibdenu MoS2 - wszystko to są smary "ropopochodne". A to nie jest zdrowe dla elementów gumowych , które przy kontakcie z ww puchną i rozkładają się.
No poza tym w jakimś stopniu ma to też kontakt z płynem hamulcowym i w jakimś stopniu go zanieczyszcza.
Na jednej z podanych stron www znalazł się też smar silikonowy beztłuszczowy, tyle tylko, że w sprayu.
Próbowałem temat rozpoznać w ASO. Wynik taki : jak coś nie działa to najchętniej wymieniają zacisk hamulcowy (rozumiem, bo : koszt kilkaset zł, roboty mało, duża pewność, że klient nie wróci z reklamacją). Jak już komuś uda się namówić ich na np. wymianę osłony zewnętrznej przeciwkurzowej, to albo robią na sucho albo na płyn hamulcowy. Jakiś czas pojeździ, później klient wróci i ...wymiana zacisku
Gdy ktos często wymienia klocki hamulcowe, to ma przynajmniej okazję rozruszać tłoki przy cofaniu ich dla nowych klocków. A u mnie coś ostatnio długo klocki wytrzymują bo kilometrów za dużo nie robię i chciałbym tłoczki solidnie nasmarować.
W ETCE są pokazane dwie tubki z jakimiś mazidłami na stronie gdzie są zaciski. Podejrzewam, że jedna z nich to smar do prowadnic zacisków, więc może ta druga to to czego szukam.
Tyle, że w żadnym serwisie w Poznaniu (również w VW) nikt nigdy tego nie kupował, więc nie potrafią mi powiedzieć, czy to to czego szukam :?Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
W małych sklepach motoryzacyjnych występują zestawy do regeneracji tłoków hamulcowych (smar +uszczelki). Widziałem takie komplety do kilku modeli samochodów.
W takim komplecie smar dedykowany do tego celu. Tak więc zawsze można się zatrzymac i zobaczyć w sklepie cóż takiego tam w srodku jest.Gratuluję wyboru forum
Komentarz
-
-
Mam zestaw uszczelek (tzn. uszczelka tłoka + osłona p.kurzowa - po 2 szt.) kupiony w ASO VW, producentem jest Lucas. Przeznaczony do zacisków Girling/Lucas, kupiony do VW Passata. Dokładnie to samo, co do Octavii. Jest tam również"kiełbaska" foliowa z czerwoną cieczą w ilości 30 ml. Tyle, że z ulotki informacyjnej wynika, że jest to ciecz w której przed montażem muszą(muessen, must- ulotka nie jest po polsku nietety) być w niej zanurzone elementy uszczelniające przez 45 minut. W zeszłym roku wymieniałem uszczelki w jednym zacisku ale "kiełbaski" nie otwierałem. Może to jest to czego szukam i czas to otworzyć ?
Z dalszej części ulotki wynika, że wszystkie elementy zacisku przed montażem muszą być absolutnie czyste (no wiadomo) i że nie są potrzebne żadne inne środki smarne do kontaktu z uszczelnieniami.
I tyle, nie jest napisane nic, co to za ciecz, jak działa i po co jest ?
Jak nie znajdę nic konkretniejszego to trzeba będzie przeprowadzić eksperyment :szeroki_usmiechPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
Komentarz