Smar do tłoczków hamulcowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EŁ
    L&K
    • 2004
    • 1168
    • Octavia III (5E3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Smar do tłoczków hamulcowych

    NICO, weź jutro na spota popatrzymy
  • RomanS
    Elegance
    • 2004
    • 804

    #2
    Smar do tłoczków hamulcowych

    Poszukuję smaru, który jest stosowany przy montażu zacisków hamulcowych do smarowania tłoka. Wiadomo, że nie może to być nic co miałoby coś wspólnego z ropą naftową. W jednej z książek napraw znalazłem info, że jest to smar silikonowy.

    Może ktoś ma doświadczenia skąd można zdobyć taki smar, no i co to właściwie jest ?

    Dotychczas stosowałem zawsze do tego celu płyn hamulcowy ale nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo płyn po jakimś czasie jakby "wysycha". Wydaje się, że powinno to być coś w stanie "mazistym".

    Wszelkie uwagi mile widziane
    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

    Komentarz

    • Lukasso
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 611

      #3
      http://www.autopartner.olsztyn.pl/lucas.htm na tej stronie jest OLEJ DO ZAMKÓW, BRONI I ZACISKÓW HAMULCOWYCH ale nie wiem czy o to dokładnie chodzi....

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        a nie grafitowy jak do przegubów?
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • Lukasso
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 611

          #5
          coś takiego jeszcze znalazłem ..... http://www.hil.pl/product_info.php?products_id=77

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            czyli tak jak napisąłem j.w. grafitowy smar powinien być dobry takim smaruja choć wiem że najlepiej smar miedziany i smar molibdenowy
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • RomanS
              Elegance
              • 2004
              • 804

              #7
              Dziękuję wszystkim za zainteresowanie ale niedokładnie o to mi chodzi. Powinien być to z założenia smar bez "bazy" ropopochodnej. Smar grafitowany, z dodatkiem miedzi, czy dwusiarczku molibdenu MoS2 - wszystko to są smary "ropopochodne". A to nie jest zdrowe dla elementów gumowych , które przy kontakcie z ww puchną i rozkładają się.
              No poza tym w jakimś stopniu ma to też kontakt z płynem hamulcowym i w jakimś stopniu go zanieczyszcza.
              Na jednej z podanych stron www znalazł się też smar silikonowy beztłuszczowy, tyle tylko, że w sprayu.
              Próbowałem temat rozpoznać w ASO. Wynik taki : jak coś nie działa to najchętniej wymieniają zacisk hamulcowy (rozumiem, bo : koszt kilkaset zł, roboty mało, duża pewność, że klient nie wróci z reklamacją). Jak już komuś uda się namówić ich na np. wymianę osłony zewnętrznej przeciwkurzowej, to albo robią na sucho albo na płyn hamulcowy. Jakiś czas pojeździ, później klient wróci i ...wymiana zacisku

              Gdy ktos często wymienia klocki hamulcowe, to ma przynajmniej okazję rozruszać tłoki przy cofaniu ich dla nowych klocków. A u mnie coś ostatnio długo klocki wytrzymują bo kilometrów za dużo nie robię i chciałbym tłoczki solidnie nasmarować.

              W ETCE są pokazane dwie tubki z jakimiś mazidłami na stronie gdzie są zaciski. Podejrzewam, że jedna z nich to smar do prowadnic zacisków, więc może ta druga to to czego szukam.
              Tyle, że w żadnym serwisie w Poznaniu (również w VW) nikt nigdy tego nie kupował, więc nie potrafią mi powiedzieć, czy to to czego szukam :?
              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

              Komentarz

              • krzyszt0f
                Drive
                • 2006
                • 64

                #8
                W małych sklepach motoryzacyjnych występują zestawy do regeneracji tłoków hamulcowych (smar +uszczelki). Widziałem takie komplety do kilku modeli samochodów.
                W takim komplecie smar dedykowany do tego celu. Tak więc zawsze można się zatrzymac i zobaczyć w sklepie cóż takiego tam w srodku jest.
                Gratuluję wyboru forum

                Komentarz

                • Piotrus
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Cos takiego w ofercie ma Liqui-Moly, jutro sprawdze sklad i podam Ci ile mniej wiecej powinno kosztowac. Wiem że ATE robi również taki środek, tylko nie mam pojęcia gdzie go można dostać :wink:
                  Piotruś
                  AGR(RIP) + ALH

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    Firma LUKAS też posiada 3 środki smarne ( prowadnice, elementy wewnętrzne, elementy zewnętrzne)
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      Mam zestaw uszczelek (tzn. uszczelka tłoka + osłona p.kurzowa - po 2 szt.) kupiony w ASO VW, producentem jest Lucas. Przeznaczony do zacisków Girling/Lucas, kupiony do VW Passata. Dokładnie to samo, co do Octavii. Jest tam również"kiełbaska" foliowa z czerwoną cieczą w ilości 30 ml. Tyle, że z ulotki informacyjnej wynika, że jest to ciecz w której przed montażem muszą(muessen, must- ulotka nie jest po polsku nietety) być w niej zanurzone elementy uszczelniające przez 45 minut. W zeszłym roku wymieniałem uszczelki w jednym zacisku ale "kiełbaski" nie otwierałem. Może to jest to czego szukam i czas to otworzyć ?
                      Z dalszej części ulotki wynika, że wszystkie elementy zacisku przed montażem muszą być absolutnie czyste (no wiadomo) i że nie są potrzebne żadne inne środki smarne do kontaktu z uszczelnieniami.
                      I tyle, nie jest napisane nic, co to za ciecz, jak działa i po co jest ?
                      Jak nie znajdę nic konkretniejszego to trzeba będzie przeprowadzić eksperyment :szeroki_usmiech
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      Pracuję...