OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario74
    Classic
    • 2011
    • 13

    OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

    tomasz wiec kasa doszla juz joo?
  • exportsubripp
    Rider
    • 2010
    • 304

    #2
    OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

    Witam, jestem od niedawna na tym forum, właśnie czekam na odbiór octavi 1.2 tsi , mialem juz zamówioną 1.4 ale odbiór mial byc dopiero na koniec listopada początek grudnia , cena 58650, ale kolega danielcio dealer z krakowa zaproponowal mi od reki auto w tej samej konfiguracji tylko z silnikiem 1.2 tsi za cene 55500, czyli ponad 3 tys taniej , no i nie musze tak dlugo czekać na auto, chyba bym zakwitł jakbym mial czekac tyle miesiecy Moje pytanie jest zasadnicze , bo widze ze wszyscy wychwalają silnik 1.4 ale przetrząsnąłem calutkie forum i nie żadnej rzetelnej informacji na temat mojego silnika, oczywisci wiele osób pisze jakieś głupoty ale wiekszosc z nich nigdy nie jezdzila takim autem, moje pytanie kieruje głównie do ludzi którzy użytkują już taki samochód, jak sie nim jezdzi. Od razu mowie ze nie pytam o spalanie bo ono nie ma dla mnie znaczenia, robie przebiegi 20 tys rocznie wiec w nosie mam spalanie, jakis czas temu mialem 3 litrową v6 tke w automacie i spalanie 15 litrów w miescie nie robilo na mnie wrazenia wiec sami widzicie ze te dane mnie nie interesują. Swoje przebiegi robie w 95% po miescie, i raz na rok jade nad morze, nawet rzadziej bo rzadko mam urlop, tak wic trasy u mnie to rzadkość.
    Pytam sie uzytkowników tego konkretnego silnika czy w miescie fajnie sie jezdzi z tym silnikiem, czy mozna dynamicznie wyprzedzac na krótkich prostych , czy startując czuje sie tzw wrażenie wgniatania w fotel, itp. po prostu czy jezdzi sie nim przyjemnie, dodam ze mój ojciec jezdzi skodą z 2009 roku z silnikiem 1.6 102 km i dla mnie to totalny mół, brakuje mu mocy własnie w miescie, nie rusza dynamicznie, jazda tym autem to skaranie boskie, po jednej przejażdzce juz nigdy sie nim nigdzie nie wybiore. Mam nadzieje ze w 1.2 tsi bedzie duzo lepiej, dzieki turbinie, patrząc na osiągi to ma lepsze nż 1.9 tdi (przyspieszenie do setki i moc silnika) aprzecież 1.9 jest bardzo fajnym silnikiem , fajnie przyspiesza i dobrze sie nim wyprzedza, wszyscy którzy go mają to go chwalą, wiec biorąc powyzsze pod uwage 1.2 powinien byc tak amo dobry, dynamiczny , a nawet lepszy, to chyba dokonalem dobrego wyboru, ale to już czas pokaże. Prosze was o rady i doświadczenia (użytkowników tego silnika w tym samochodzie, nie w yeti bo to zupelnie inne auto) nt dynamiki w miescie. Od razu też mówie że nie interesują mnie teksty i dywagacje na temat żywotności tej jej jednostki i wysilenia silnika , itp, bo za 2 - 3 lata oddam go do salonu i wezme nowy model , a przy mojej jezdzie zrobie nim maksymalnie 80 tys km w 3 lata, wiec takimi sprawami bedzie sie martwił ewentualny nowy nabywca. Teraz oddaje wam koledzy głos, czy ktoś wreszcie przemówi i rozwieje wielką tajemnice jaką jest ten silnik? Bo Siedze juz dwie doby przed kompem i nigdzie nic na jego temat w octavi nie udalo mi sie znalezc. Pozdr.
    Napisane za pomocą batonika KitKat

    Komentarz

    • kurczak1985
      Rider
      • 2009
      • 300

      #3
      Jeżeli 1.6 MPI dla Ciebie to totalny mół i tragedia to nie licz, że będziesz zadowolony z 1.2TSI 105KM
      Jest trochę mocniejszy ale bez przesady.... Jechałem 1.2TSI ale w fabii i na dodatek wersja 85KM - dla mnie bez rewelacji
      jechałem także nowym polo 1.2TSI 105KM - było o wiele przyjemniej i czuć, że autko rwało się do przodu - jednak polo jest sporo lżejsze niż octavia więc bym się tym nie pocieszał...
      Jechałem też roomsterem 1.2TSI 105KM - wagowo bardziej zbliżone do octavii w 3 osoby i znowu było bez szału wręcz jechało mi się jak fabia 1.2TSI 85KM (również w 3 osoby) i praktycznie tak samo jak na co dzień swoim poczciwym 1.6MPI 8)

      Dodam, że wszystkie jazdy odbyły się w ten sam dzień więc odczucia są subiektywne ale prawdziwe

      Tak więc jeżeli liczysz na wiele to się przeliczysz niestety...
      Dla mnie na logikę przesiadając się z V6 3.0 na 1.2TSi to nie może być zbyt przyjemne :szeroki_usmiech

      Pozdrawiam

      Komentarz

      • exportsubripp
        Rider
        • 2010
        • 304

        #4
        Zamieszczone przez kurczak1985
        Jeżeli 1.6 MPI dla Ciebie to totalny mół i tragedia to nie licz, że będziesz zadowolony z 1.2TSI 105KM
        Jest trochę mocniejszy ale bez przesady.... Jechałem 1.2TSI ale w fabii i na dodatek wersja 85KM - dla mnie bez rewelacji
        jechałem także nowym polo 1.2TSI 105KM - było o wiele przyjemniej i czuć, że autko rwało się do przodu - jednak polo jest sporo lżejsze niż octavia więc bym się tym nie pocieszał...
        Jechałem też roomsterem 1.2TSI 105KM - wagowo bardziej zbliżone do octavii w 3 osoby i znowu było bez szału wręcz jechało mi się jak fabia 1.2TSI 85KM (również w 3 osoby) i praktycznie tak samo jak na co dzień swoim poczciwym 1.6MPI 8)

        Dodam, że wszystkie jazdy odbyły się w ten sam dzień więc odczucia są subiektywne ale prawdziwe

        Tak więc jeżeli liczysz na wiele to się przeliczysz niestety...
        Dla mnie na logikę przesiadając się z V6 3.0 na 1.2TSi to nie może być zbyt przyjemne :szeroki_usmiech

        Pozdrawiam

        .



        .
        Na logike to patrzac na dane techniczne 1.6 mpi nie ma sie co równac do 1.2 tsi jeżeli chodzi o dynamike ruszania a o to mi głównie chodzi w miescie,katalogowo można go raczej równac z 1.9 tdi (dynamika), bo w trasie na autostradzie to przyspieszenie auta nie ma znaczenia, bo co za różnica ile sekund na autostradzie zajmie mi rozpedzenie se do 160 na godzine ? Rozpedze sie i bede jechal ze stala predkoscia kilka godzin. Jeśli chodzi o twoje odczucia to dobrze ze napisales ze są one subiektywne bo np ja jezdzilem testowo skodą yeti 1.2 i pomimo że cięższa to nieporównywalne lepsza byla od 1.6 octavi mojego ojca, ale w tym temacie chodzi mi o opinie ludzi którzy jezdza octavia z tym silnikiem , a nie osób które jechaly yeti czy roomsterem. Pewnie tych osób jest jak na lekarstwo i dlatego nie ma żadnych tematów na forum o tej jednostce, nby jakies są ale informacje w nich zawarte to jedynie domniemania a nie opinie z doświadczenia, choćb y krótkiego. Aha, odnosnie twojego porównania do mojego v6 to mialem go rok temu, fajnie sie zbierał , miał 200 km , ale to był citroen xantia i sypała mi sie hydraulika i denerwowal mnie wiec go sprzedalem , teraz obecnie jezdze renault clio 1.2 16v 75km 2006 r., kupując octavie licze na wiekszy bagaznik, bo mam jedno male dzieck i drugie w drodze, oraz licze na lepszą dynamike i przyspieszenie niz w moim clio, głównie w miescie, bo na trasie tez jak se rozpeczemoim małym rozbójnikiem to zapier......la aż miło. Mam nadzieje że turbina załatwi prblem w miescie z dynamicznym ruszaniem, ale o tym muszą sie już wypowiedziec obecni użytkownicy takiego auta z tym konkretnym silnikiem, przecież muszą tu tacy być na tym forum....
        Napisane za pomocą batonika KitKat

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3374
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          1.2 tsi bedzie duzo lepiej, dzieki turbinie, patrząc na osiągi to ma lepsze nż 1.9 tdi (przyspieszenie do setki i moc silnika)
          1,2 TSI ma moment obrotowy 175 Nm a 1,9 Tdi 250 Nm więc tu może być ta radość którą daje Tdi
          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • kurczak1985
            Rider
            • 2009
            • 300

            #6
            Zamieszczone przez exportsubripp
            Mam nadzieje że turbina załatwi prblem w miescie z dynamicznym ruszaniem, ale o tym muszą sie już wypowiedziec obecni użytkownicy takiego auta z tym konkretnym silnikiem, przecież muszą tu tacy być na tym forum....
            Najlepiej umówi się na jazdę próbną i sam ocenisz czy 1.2TSI Ci starcza Sprawa będzie wtedy załatwiona.... :roll:

            Dla mnie 102KM w octavii zbierają się dużo lepiej niż 75KM w clio

            Komentarz

            • milosz.k
              Ambiente
              • 2010
              • 127

              #7
              Sorry za offtop

              Zamieszczone przez exportsubripp
              właśnie czekam na odbiór octavi 1.2 tsi
              ...ma to teraz dla ciebie jakieś znaczenie jakie są odczucia innych.
              Wydaje mi się że na takie pytania był czas przed zamówieniem samochodu.
              :roll:

              ps. sądzę że będziesz raczej dla innych skarbnicą wiedzy w tym temacie.
              Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

              Komentarz

              • exportsubripp
                Rider
                • 2010
                • 304

                #8
                Zamieszczone przez milosz.k
                Sorry za offtop

                Zamieszczone przez exportsubripp
                właśnie czekam na odbiór octavi 1.2 tsi
                ...ma to teraz dla ciebie jakieś znaczenie jakie są odczucia innych.
                Wydaje mi się że na takie pytania był czas przed zamówieniem samochodu.
                :roll:

                ps. sądzę że będziesz raczej dla innych skarbnicą wiedzy w tym temacie.
                .
                .
                nic nie szkodzi, miłosz, wiem że juz jest po jabłkach, tylko że po 1wsze nie moge sie doczekac żeby sprawdzic jak jest naprawde, mam odebrać autko jak wszystko dobrze pójdzie za tydzień. Jeśli sie kaze ze tu mi nikt nie opisze do tego czasu wrażeń z jazdy tym modelem to obiecuje ze sam w tym temacie to opiszę jak go odbiore.
                Po 2gie te pytania zadałem w dobrze widzianym interesie nie tylko moim ale też innych którzy zastanawiają sie nad kupnem tej jednostki a nie moga tak jak ja znalezc o nim żadnej rzetelnej informacji.
                Po trzecie wybacz, to moje pierwsze nowe auto jakie kupie i wywołuje we mnie skrajnie duże emocje Pozdrawiam
                Marek
                Napisane za pomocą batonika KitKat

                Komentarz

                • grol
                  Drive
                  • 2009
                  • 95

                  #9
                  Miałem tylko jazdę testową z tym silnikiem, ale mogę stwierdzić, że osiągi były bardzo podobne do moje byłej O1 z silnikiem 2.0 MPI 115KM z lepszym przyspieszeniem w zakresie niskich obrotów. Po mieści jeździ się fajnie, brak mocy czuć na autostradzie, tak powyżej 110-120 km/h
                  Grzesiek

                  Komentarz

                  • milosz.k
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 127

                    #10
                    Zamieszczone przez exportsubripp
                    to moje pierwsze nowe auto jakie kupie i wywołuje we mnie skrajnie duże emocje
                    Ja swoje pierwsze nowe kupiłem 5 miesięcy temu.
                    Rozumiem :twisted:

                    Pozostaje mi tylko życzyć ci udanego zakupu.
                    Skrobnij parę zdań jak już odbierzesz.
                    Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                    Komentarz

                    • marlej108
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 4976
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                      #11
                      Kolego, a ktora wersje wyposazenia zamowiles? mint czy ambiente?

                      ps. popraw sobie moze opis w profilu bo masz wpisany silnik 1.4 TSI....
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                      Spalanie - Motostat.pl

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #12
                        Zamieszczone przez exportsubripp
                        1.6 102 km i dla mnie to totalny mół, brakuje mu mocy własnie w miescie, nie rusza dynamicznie, jazda tym autem to skaranie boskie
                        Poza tym że to co napisałes o 1.6 MPI to jak dla mnie bzdura totalna, to dodatkowo muszę cie zmartwić Miałem okazje przejechać się O II 1.2 TSI i w porównaniu do 1.6 MPI nie ma własciwie różnicy Moze troszeczkę lepiej 1.2 zbiera się na wysokich obrotach, ale to jest naprawde minimalna róznica. Takze chyba zrobiłeś sobie kuku na własne zyczenie.
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • exportsubripp
                          Rider
                          • 2010
                          • 304

                          #13
                          Zamieszczone przez Big
                          Zamieszczone przez exportsubripp
                          1.6 102 km i dla mnie to totalny mół, brakuje mu mocy własnie w miescie, nie rusza dynamicznie, jazda tym autem to skaranie boskie
                          Poza tym że to co napisałes o 1.6 MPI to jak dla mnie bzdura totalna, to dodatkowo muszę cie zmartwić Miałem okazje przejechać się O II 1.2 TSI i w porównaniu do 1.6 MPI nie ma własciwie różnicy Moze troszeczkę lepiej 1.2 zbiera się na wysokich obrotach, ale to jest naprawde minimalna róznica. Takze chyba zrobiłeś sobie kuku na własne zyczenie.
                          .
                          .
                          bardzo mozliwe biorąc pod uwage ze przy wyborzeb kierowalem sie nie ekonomia i rozsądkiem a po prostu chcialem miec jak najszybciej autko ale mysle ze twoja wypowiedz tez jest subiektywna , bo nie jestes uzytkownikiem tej jednostki napedowej, po prostu jak odbiore swoje autko to napisze moje odczucia, faktem jest ze wg mnie niemozliwe wydaje sie aby producent w katalogu az tak sie pomylil, podaje przyspieszenie tak rózne od 1.6 , własciwie lepsze nawet od 1.9 a tu nagle uzytkownicy 1.6 ze zranioną ambicją próbują mnie przekonac ze oba silniki są identyczne. Z calym szacunkiem, ale liczylem na komentarze osób które uzytkują konkretnie tę jednostke, ich spostrzezenia itp. Ja rozumie ze 1.2 to nie demon predkosci, i ja wcale od niego teg nie oczekuje szczegolnie ze jezdze glownie po miescie, ale niech wypowiedza sie obiektywnie osoby które uzywają tego autka na codzień. Ja ze swej strony obiecuje ze jak odbiore swoje to napisze ile bede w stanie. Jedno powiem, nie chce mi sie wierzyc żebym jak to kolega powiedzial zrobił sobie kuku na wlasne zyczenie bo przestudiowalem dane katalogowe przed zakupem i wiem ze auto ma dynamike lepsza od 1.9tdi wiec mułem bagiennym to ono na pewno nie może być, no chyba ze 1.9 to żółw , w co raczej wątpie
                          Napisane za pomocą batonika KitKat

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #14
                            exportsubripp, bedzie czerwona ?
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              #15
                              ponowie pytanie - a jaka wzieles wersje wyposazenia tej O2 1.2 TSI ?
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • exportsubripp
                                Rider
                                • 2010
                                • 304

                                #16
                                Zamieszczone przez rkb
                                exportsubripp, bedzie czerwona ?
                                .
                                nie , hehe, bedzie czarna , a co????
                                .
                                a tak w ogóle rkb to śledze twoje wypowiedzi na forum i powiem szczerze ze liczylem na to że wreszcie odezwiesz sie w tym temacie, skądinąd chyba nie jest on obcy dla ciebie bo niedawno jeszcze miales chyba podobne dylematy do moich....... pozdrawiam serdecznie
                                Napisane za pomocą batonika KitKat

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #17
                                  Zamieszczone przez exportsubripp
                                  tu nagle uzytkownicy 1.6 ze zranioną ambicją próbują mnie przekonac ze oba silniki są identyczne
                                  Kolego nie mam zranionej ambicji, bo i niby od czego???!! Za to widze ty masz z tym problem Miałem okazję pojeździć O II z 1.2 TSI pod maską, a na co dzien jeżdżę O II z 1.6 MPI pod maską. Chyba lepszego porówania tych 2 silników byc nie moze niż opinia od kogoś kto miał okazję jeżdzic tym samym autem z 2 TYMI SILNIKAMI. A to, ze ty dorabiasz sobie do tego swoją teorię to już tylko i wyłacznie twoja sprawa, bo i to będzie twoje, a nie moje auto. MOja opinia o tych 2 silnikach jest taka ze nie ma między nimi zbyt widocznych róznic (mowa o jeżdzie a nie o danych papierowych).
                                  Ja tylko napisałem ci jakie były moje odczucia, co z tym zrobisz to juz twja w tym głowa

                                  [ Dodano: Sob 28 Sie, 10 23:48 ]
                                  Zamieszczone przez exportsubripp
                                  bo przestudiowalem dane katalogowe przed zakupem i wiem ze auto ma dynamike lepsza od 1.9tdi
                                  Kolego dane katoalogowe to mogą sobie "studiować" chłopcy z podstawówki podniecajacy się przyśpieszeniem i v-max. Bez urazy, ale to co się dzieje podczas jazdy, to zupełnie co innego Znam wiele aut których piękne dane katalogowe mają się nijak do wrażen podczas zwykłej jazdy.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    exportsubripp,

                                    Jeździłem 1.4 TSI, na codzień mam 1.6. Jeżeli to 1.2 jest to coś pomiędzy 1.4 a 1.6 to chyba źle wybrałeś, bo żaden z nich jakiś specjalnie zrywny nie jest, ale do miasta jak najbardziej wystarcza. Jak odbierzesz, to parę miesięcy będzie banan dlatego że taki ładny i nowy a poźniej (tak przynajmniej u mnie jest) zadasz sobie pytanie, dlaczego do cholery nie kupiłem 1.8? Ale 1.8 nie było akurat na placu a był taki i z takim wyposażeniem od ręki. I tak za każdym razem jak samochód kupuję.

                                    Sorry za offtop.

                                    Mam nadzieję że miło ci się będzie jeździć i powodzenia w modach. Jakby co to dobrze trafiłeś akurat.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez exportsubripp
                                      Zamieszczone przez rkb
                                      exportsubripp, bedzie czerwona ?
                                      .
                                      nie , hehe, bedzie czarna , a co????
                                      .
                                      a tak w ogóle rkb to śledze twoje wypowiedzi na forum i powiem szczerze ze liczylem na to że wreszcie odezwiesz sie w tym temacie, skądinąd chyba nie jest on obcy dla ciebie bo niedawno jeszcze miales chyba podobne dylematy do moich....... pozdrawiam serdecznie
                                      zgadza sie jesli chodzi o temat 1.2 TSI vs 1.6 MPI to z tego co wiem 1.2 puchnie szybciej powyzej 100 km/h ale za to jest szybszy ze startu - no i ma 6ty bieg, jak sie jezdzi sporo w trasie to go brakuje... natomiast 1.6 MPI ktory ujezdzam jest mulowaty ze startu ale za to jak sie go depnie na 4ce to idzie bez gadania, jest przelozony definitywnie pod ten bieg i dobrze, bo nie trzeba sie spinac. no i 1.6 powyzej 100 kmh zaczyna miec apetyt na paliwo, 1.2 ze zgl na 6 biegowa skrzynie spali mniej. Albo rybki albo akwarium, nie da sie miec wszystkiego

                                      1.2 nie dane bylo mi nabyc z kilku wzgledow, ale z 1.6 jestem zadowolony .... a i tak nie ma porownania do chociazby starego dobrego 1.8T.... lezka sie w oku kreci, kopa to mialo a palilo nie wiele wiecej
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • exportsubripp
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 304

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marlej108
                                        ponowie pytanie - a jaka wzieles wersje wyposazenia tej O2 1.2 TSI ?
                                        .
                                        nie wiem jakie to ma znaczenie ale wzialem wersje mint z dodatkami, czyli z alarmem , radiem swing , listwami bocznymi, lakierem metalizowanym kolem zapasowym, czyli wszystko to co jest potrzebne do bezproblemowej jazdy samochodem. Dodatkowe wodotryski w stylu komp pokladowy czy inne zbedne gadżety to tylko wyrzucanie pieniedzy w moim przekonanniu.... auto ma jezdzic i tyle

                                        [ Dodano: Nie 29 Sie, 10 01:02 ]
                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        exportsubripp,

                                        Jeździłem 1.4 TSI, na codzień mam 1.6. Jeżeli to 1.2 jest to coś pomiędzy 1.4 a 1.6 to chyba źle wybrałeś, bo żaden z nich jakiś specjalnie zrywny nie jest, ale do miasta jak najbardziej wystarcza. Jak odbierzesz, to parę miesięcy będzie banan dlatego że taki ładny i nowy a poźniej (tak przynajmniej u mnie jest) zadasz sobie pytanie, dlaczego do cholery nie kupiłem 1.8? Ale 1.8 nie było akurat na placu a był taki i z takim wyposażeniem od ręki. I tak za każdym razem jak samochód kupuję.

                                        Sorry za offtop.

                                        Mam nadzieję że miło ci się będzie jeździć i powodzenia w modach. Jakby co to dobrze trafiłeś akurat.
                                        .
                                        powiem tak... takiego pytania na pewno sobie nie zadam, bo 1.8 to nawet pod uwage nie bralem, bo bylem na jezdzie testowej octawią 1.4 tsi i dla mnie to byla rakieta, po prostu masakra, to auto zamiata ..... tak jak powiedzialem na codzien jezdze clio 1.2 75 km wiec 1.4 tsizrobilo na mnie ogromne wrazenie, po prostu wyprzedzalem wszystko co sie napatoczylo, dlatego uznalem ze 1.2 tsi nawwt ja jest o tę sekunde wolniejsze to też nie powinno byc mułem bagiennym, będe z niego zadowolony, a raczej fajną jednostką i powinienem byc z niej zadowolony, trzeba isc za pan brat z nowościami i techniką 21 wieku i nie zrażać sie mala pojemnoscią, wiem ze dane katalogowe np w przypadku spalania są przesadzone ale w wypadku przyspieszenia juz raczej nie za bardzo wiec nie rozumie za bardzo tych kąśliwych uwag kolegi powyżej, gdyby nikt nie patrzyl na specyfikacje silnika i dane producenta to dopiero byśmy tu mieli radosną twórczość na forum . Patrze na suche dane, przyspieszenie do setki , ilosc koni mech itp, i to mi mówi że to dobry wybór, parametry takie jak w 1.9 ale cena niższa o ponad 10 tys zł, to chyba nieźle
                                        ps. sory za literówki i inne błęy , jestem piekielnie zmeczony i pisze z komórkie wiec bledy moga sie zdarzyc , pozdr.
                                        Napisane za pomocą batonika KitKat

                                        Komentarz

                                        • marlej108
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 4976
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                          #21
                                          ja sam gdybym stal przed wyborem 1.2 TSI a 1.6 to szczerze Wam powiem... nie wiem co bym wybral.
                                          jesli mialbym jezdzic ok.3 lat jak pisze autor watku to chyba 1.2 TSI bo przez ten czas nic mu sie nie powinno stac, wedle danych katalogowych (wiem, wiem to tylko dane ale zawsze cos) pali niby w miescie sporo mniej (no wlasnie moze ktos kto ma 1.2 TSI w Octavii napisalby ile faktycznie spala????), ma przy starcie lepsze przyspieszenia no i atraktcja ze to nowosc.

                                          natomiast jakbym kupowal na dluuuugo auto (powyzej 5 lat, moze na 10?) to bym wzial 1.6 jako sprawdzony prosty silnik, do ktorego mozna dorzucic gaz bez problemu (nie liczac problemow z nieumiejetnoscia jego prawidlowego montazu przez niektorych "specow" od lpg) w przypadku gdyby nagle przebiegi roczne zrobily sie duze.

                                          a ogolnie to bym chyba wolal doplacic i kupic ten 1.4 TSI....

                                          no chyba ze w miescie faktycznie 1.2 TSI bez jakis czarow pali te 7,1 - 8 litrow a nie wiecej, wtedy jako osoba oszczedna wybralbym 1.2 TSI.

                                          Wiec reasumujac Kolego moim zdaniem w Twoim wypadku wybor miedzy 1.2 TSI a 1.6 (jesli 1.6 Ci sie nie spodobal) byl trafny i mam nadzieje, ze jak odbierzesz auto i nim troche pojezdzisz to opiszesz wrazenia oraz spalanie (choc wiem, ze akurat Ciebie to mniej interesuje).
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            #22
                                            Zamieszczone przez exportsubripp
                                            bylem na jezdzie testowej octawią 1.4 tsi i dla mnie to byla rakieta, po prostu masakra, to auto zamiata .....
                                            No z tym tekstem to pojechałeś po całości.

                                            Ja przed moją O2 jeździłem Corsą C 1.2 twinport (chyba 80 km toto ma) i po zmianie jakoś nie odczuwam "rakietowości". Jedyna różnica to taka, że corsa przy 180 km/h już się w zasadzie rozlatywała, natomiast O2 mogę tyle od biedy jechać jako prędkością podróżną.

                                            Jechałem kiedyś 6 litrową (albo 5 już nie pamiętam) A6 i to była rakieta .... ale 1.4 tsi :Bojesie:

                                            Komentarz

                                            • metrotest
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 506
                                              • Volkswagen
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                              #23
                                              Z tą rakietą 1.2 to też jakoś mnie nie przekonuje 8)

                                              Choć to pewno kwestia subiektywna. Dla mnie np. 1.8 tsi nie robi wrażenia /może tak mają traktorzyści/, choć na papierze 7.8 s do setki powinno dawać kopa co opisałem w odrębnym watku.

                                              No chyba, że testowana była wersja 1.4 DSG, która subiektywnie "polepsza" osiągi tej wersji.

                                              Komentarz

                                              • exportsubripp
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 304

                                                #24
                                                no wlasnie, dlatego jest to subiektywne odczucie kazdego, moje clio 1.2 jezdzi tak sobie, a jak bylem na tescie 1.4 po miescie to złapałem sie w pewnym momencie ze jak go pociagnalem na 2ce to patrze a ja prawie100 na h jade a na 3 to juz w ogole fajnie, wlasciwie wyższych biegów niż 3 w miescie nie wrzucalem, podobalo mi sie, moze dlatego takie wrazenie na mnie wywolalo to ze do jazdy podchodzilem sceptycznie na poczatku bo jak taki maly silnik moze takie wielkie combi pociągnąć, ale okazalo sie ze rzeczywistosc przerosla moje oczekiwania I jeszcze ta cisza w kabinie .... Ogólnie octavia II to auto dające bardzo dużo, dobre osiągi i super wykonczenie kabiny,miękkie materiały, dobre blachy itp. za niewielkie pieniadze. Nie ma takiego drugiego samochodu z takimi relacjami. Miałem wiele aut już w swoim życiu, dwa lata temu miałem vw tourana 2.0 tdi 140km, w salonie kosztowal ponad 100 tys zł, ale powiem szczerze że to dla mnie była kupa złomu, zero komfortu, w kabinie chamskie plastiki, wszystko twarde, po prostu tragedia, kupilem to autko bo sie budowalem i chcialem nim przewozic materialy, miało przebieg 14 tys km , bylo praktycznie nowe, ale po pół roku je sprzedałem z ulgą bo juz go mialem dość. Dlatego teraz długo szukalem auta które zapewni mi komfort w kabinie , dobre odczucia z jazdy, dobre materialy i udało mi sie znalezc, niedocenianą octawke, niby wersja vw dla ubogich, ale jak dla mnie vw sie chowa (oczywiscie to moje zdanie).
                                                Napisane za pomocą batonika KitKat

                                                Komentarz

                                                • dragster
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 895
                                                  • Honda

                                                  #25
                                                  exportsubripp, dane katalogowe - te na papierach, takiej jak przyśpieszenie 0 do 100 km/h i elastyczność na IV i V biegu to jedno, natomiast jak autem jedzie się w 4 - 5 osób to spadek możliwości przyśpieszania (szybszy wyjazd z podporządkowanej) i elastyczności (wyprzedzanie przy wyższych prędkościach) jest bardziej odczuwalny w mniejszych silnikach. Choć na pewno stosowanie turbo w benzynie w czasach "downsizeingu" znacząco poprawiło te odczucia. Cóż... dane katalogowe nie obejmują pomiarów tych parametrów dla auta z pełnym (lub większym) załadunkiem.
                                                  Silnik R18A2.
                                                  http://www.dadrl.org.uk
                                                  http://www.lightmare.org

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...