Czy ktoś mógłby podpowiedzieć, jak odkręcić wlew oleju (nie sam korek tylko cały element z korkiem na górze wkręcony w pokrywę zaworów) w silniku BFQ? Poci mi się pokrywa zaworów wokół wlewu olejem bo pewnie okrągła uszczelka między pokrywą a tym wlewem już nie trzyma. Próbowałem to odkręcić na zimnym oraz na ciepły silniku i nawet nie chce drgnąć. Może jest tam jakieś zabezpieczenie, spinka, bolec, które trzeba wyjąć przed odkręceniem?
Odkręcenie wlewu oleju w silniku BFQ
Zwiń
X
-
Niestety w O1 BFQ z 2007r. nie jest tak łatwo (nie wiem, jak w innych rocznikach i markach). Dlatego napiszę tu przestrogę dla wszystkich, którzy będą chcieli to zrobić w swoim BFQ.
Wlew oleju (tzw. "komin") jest wklejony w/zintegrowany z pokrywą zaworów. Można to poznać po charakterystycznym kołnierzu przy łączeniu "komina" z pokrywą. Nie ma też na dole charakterystycznego pręcika metalowego, który przytrzymuje "komin" w gnieździe. U siebie kręciłem z dużą siłą chcąc to odkręcić i w końcu puściło łamiąc jakieś tak drobne plastiki. Nie ma pod "kominem żadnej uszczelki. To samo doświadczył jeden z użytkowników BFQ na tym rosyjskim forum (są tam zdjęcia po wyjęciu/wyłamaniu "komina"). Tymczasowo przykleiłem to w swoje miejsce i przywiązałem linką ściągając w dół do oczek na spinki kabli przykręconych do boków głowicy. Ale raczej czeka mnie wymiana pokrywy zaworów i "komina", czyli demontaż dwóch części kolektora :-(
Czy pokrywa zaworów z AVU pasuje do BFQ? Używane są do wzięcia za rozsądne pieniądze i chyba mają przykręcany "komin".
Nie próbujcie odkręcać wlewu oleju (tzw. "komina") w O1 z silnikiem BFQ z 2007r.
Nie rozumiem tylko, czemu ETKA pokazuje inaczej, może w AVU jest odkręcany, a w ETCE schematy są dla BFQ i AVU.Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
Komentarz