Oznaczenia silnikow oraz skróty używane na forum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    Oznaczenia silnikow oraz skróty używane na forum

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi,
    pozdrawiam
    Tomek
    Spritmonitor.de
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Oznaczenia silnikow oraz skróty używane na forum

    Sadze ze przyda sie bo kilka wersji silnikowych jest dostepnych w Octaviach.

    Silniki Diesla TDI (o ile nie zaznaczono inaczej):

    AGP - 1.9 SDI - 67KM (133Nm) - wolnossacy diesel
    AQM - 1.9 SDI - 67KM (133Nm) - wolnossacy diesel
    ALH - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
    AGR - 1.9 VP - 90KM (210Nm) [115/285 ]
    AHF - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303 ]
    ASV - 1.9 VP - 110KM (235Nm) [135/303 ]
    ATD - 1.9 PD - 101KM(240Nm) [130/300 ]
    AXR - 1.9 PD - 101KM(240Nm) [130/300 ]
    BKC - 1.9 PD - 105KM (250Nm) [140/320 ]
    BJB - 1.9 PD - 105KM (250Nm) [140/320 ]
    ASZ - 1.9 PD - 130KM (310Nm) [165/370 ]
    ARL - 1.9 PD - 150KM (320Nm) - nie stosowany w Octavii, ale czesto do tuningu
    wykorzystuje sie z niego podzespoly [180/390 ]
    BKD - 2.0 16V PD - 140KM (320Nm) [170/370 ]

    Silniki BKC,BJB i BKD sterowane nowym komputerem sterujacym EDC-16

    Silniki benzynowe:


    AMD- 1.4 - 60KM (120Nm)
    AKK - 1.4 - 75KM (126Nm)
    AXP - 1.4 - 75KM (126Nm)
    AEE - 1.6 - 75KM (135m)
    AEH - 1.6 - 100KM (145Nm)
    AKL - 1.6 - 100KM (145Nm)
    AVU - 1.6 - 102KM(148Nm)
    1.6 FSI - 115KM (155Nm)
    AGN - 1.8 20V - 125KM
    AGU - 1.8T 20V - 150KM (210Nm) turbo K03 do roku '01
    AUM - 1.8 T 20V - 150KM (210Nm)
    ARX - 1.8 T 20V - 150KM (210Nm) model 4x4
    ARZ - 1.8 T 20V - 150KM (210Nm)
    AUM - 1.8 T 20V - 150KM (210Nm) facelifting po '01
    AUQ - 1.8 T 20V - 180KM (235Nm) model RS
    AQY - 2.0 - 115KM (170Nm)
    AZJ - 2.0 - 115KM (170Nm)
    APK - 2.0 - 115KM (170Nm)

    Reszta w miare wolnego czasu bedzie uzupelniona :diabelski_usmiech
    W nawiasach na koncu kolorem czerwonym przewidywane mozliwe przyrosty mocy i momentu obrotowego. Czesto uzyskanie takiego momentu obrotowego (powyzej 370-380 Nm) pociaga za soba inne modyfikcja niz tylko sterownik silnika.

    Podziekowania dla: Masters'a, Mach-a, Misiek_rd, GregM k


    KM-->kW 0,73*KM
    kW-->KM 1,36*kW

    Wszelkie uwagi przenioslem do oddzielnego topicu, zeby w tym nie robic niepotrzebnego balaganu.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Re: Oznaczenia silnikow

      Zamieszczone przez Martinez
      Jako że jest to forum techniczne poniżej podana jest lista podstawowych skrótwó które moga się pojawiać w tym dziale:

      TTTM - Ten Typ Tak Ma
      IC - Intercooler - Chlodnica powietrza doladowanego w silnikach turbo
      PD - pumpe duse - pompowtryskiwacze podajace paliwo do silnika(2in1-pompa i wtryskiwacz)stosowane w silnikach 1.9, 2.0, 2.5, 4.0 - obecnie stosowane
      VP - pompa rozdzielaczowa podajaca paliwo do wtryskiwaczy, stosowane w silnikach starszej generacji 1.9 i 2.5
      DSG - Automatyczna skrzynia biegow o 6 przelozeniach do przodu z zastosowaniem elektronicznego sterowania mechaniczna skrzynia z dwoma sprzeglami.
      FMIC - Front Mounted Intercooler ? Intercooler mocowany z przodu
      SMIC – Side Mounted Intercooler jw. Tyle że z boku
      ECU - Engine Control Unit (jednostka/komputer sterująca pracą silnika)
      CR - Common Rail - znane wszystkim ale może nie każdy uzywa tego skrótu

      inne:



      Ewentualnie proszę o dopisywanie w tym temacie opisów skrótów. Moderatorzy potem scalą to wszystko.

      Dziękuje i pozdrawiam
      PS Temat scaliłem itp itd
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        TABELA SILNIKOW STOSOWANYCH W OCTAVI II 1Z

        oznaczenie pojemność moc kW moc KM okres stosowania inne
        AZV 2.0 100 136 05/04 EU-4
        BCA 1.4 55 75 05/04 EU-4
        BGU 1.6 75 102 05/04-05/05 EU-4
        BJB 1.9 77 105 05/04 EU-3
        BKC 1.9 77 105 05/04-02/06 EU-4
        BKC 1.9 77 105 11/04 EU-4 4x4
        BKD 2.0 103 140 05/04 EU-4
        BLF 1.6 85 115 05/04 EU-4
        BLR 2.0 110 150 11/04-11/05 EU-4
        BLS 1.9 77 105 05/06 EU-4+DPF
        BLS 1.9 77 105 05/06 EU-4+DPF, 4x4
        BLX 2.0 110 150 11/04-11/05 EU-4, 4x4
        BLY 2.0 110 150 11/04-11/05 EU-2
        BMM 2.0 103 140 11/05 EU-4+DPF
        BSE 1.6 75 102 05/05 EU-4
        BSF 1.6 75 102 05/05 EU-2
        BVX 2.0 110 150 11/05 EU-4, 4x4
        BVY 2.0 110 150 11/05 EU-4
        BVZ 2.0 110 150 11/05 EU-2
        BWA 2.0 136 185 10/05 EU-4
        BXE 1.9 77 105 03/06 EU-4
        CAXA 1.4 90 122 11/08
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        Pracuję...