FSI w pigułce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    FSI w pigułce

    sorki, myślałem że te opcje gdziejest napisana cena to możesz sobie dobrać do tej ceny promocyjnej.

    W takim razie nie zastanawiałbym się i brał wersje sport.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    FSI w pigułce

    Skrót FSI z języka angielskiego oznacza tyle co "Fuel Stratified Injection". Tłumacząc dosłownie jest to uwarstwiony wtrysk paliwa. Jest to jedna z najnowszych technologii stosowana obecnie w silnikach.

    Działanie takiego silnika jest wbrew pozorom bardzo proste. Specjalne wtryskiwacze podają benzynę o ciśnieniu 100 barów bezpośrednio do komory spalania. Denko tłoka, które jest specjalnie ukształtowane sprawia, że strumień wtryskiwanego paliwa odbija się od tłoka, ulegając przewidzianemu zawirowaniu. Następnie chmura bogatej mieszanki jest skierowana ku świecy zapłonowej. Gdy znajduje się już blisko świecy zapłonowej, na jej elektrodach przeskakuje iskra. Mieszanka, która jest bogata w benzynę zapala się z łatwością. Następnie płomień rozciąga się na cała komorę, gdzie znajduje się także dużo uboższa w paliwo mieszanka. Przy częściowym obciążeniu silnik FSI działa wykorzystując zaledwie 1/3 ilości benzyny wymaganej do utrzymania pracy w silnikach z tradycyjnym wtryskiem paliwa do kolektora ssącego. Podczas wyższych obrotów oraz większego obciążenia silnika tryb ekonomiczny zostaje wyłączony, po czym układ wtryskowy podaje normalną, pełną dawkę benzyny.

    Odpowiednio zaprogramowana elektronika pozwala na staranne odmierzenie dawki i momentu podania benzyny, a także skrupulatnie kontrolowanego przebiegu cyklu pracy. Stopień sprężania został podniesiony bez większych konsekwencji aż do wartości 11,5-12,5:1. Reasumując wszystko, mamy 15 procentowo wyższą moc, używając do tego 10 procent paliwa mniej niż jednostki o podobnych parametrach.
    [mojeauto.pl]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Bonus
      Ambiente
      • 2005
      • 249

      #3
      ze słowem najnowsza technologia bym nie przesadzał

      Komentarz

      • Jabar1975
        RS
        • 2006
        • 3331

        #4
        W teori to wszystko ladnie wyglada a prawda jest taka ze np Passat z silinikiem 1,8 T palil mniej niz to samo z 2.0 FSI (moze nie do konca to samo bo nowe jest ciezsze) Odczucia co do pracy silnika wg mnie zdecydownie lepsze w 1,8T niz w tym FSI. (ale sa rozne gusta). Nie zapominajmy ze FSI wymaga U98 a poprzedni silnik radzil sobie i na U95.
        nasza droga: www.wpzs.pl

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #5
          Zamieszczone przez Jabar1975
          Passat z silinikiem 1,8 T palil mniej niz to samo z 2.0 FSI (moze nie do konca to samo bo nowe jest ciezsze)
          Co to znaczy 'to samo', bo to wogóle nie jest to samo :roll:
          Nie bardzo kumam jak można porównywać w ten sposób silnik wolnossący z turbodoładowanym?
          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            Oczywiscie konstrukcja silnika jest diametralnie rozna, ale chyba zgodzisz sie ze mna ze pozycjonowanie tego motoru przez producenta jest dokladnie takie same. Silnik jest reklamowany jako nastepca modelu 1.8 T. Dla zwyklego zjadacza chleba wsiadajacego do tego samochodu najwazniejsza jest moc silnika a tak w obu wypadkach wynosi 150KM
            "to samo" oznaczalo ten sam samochod czyli Passat - zreszta w nawiasie masz odpowiedz na swoje pytanie.
            Nie chodzi mi tutaj o wywolanie swietej wojny co lepsze tylko o stwierdzenie ze marketingowa gatka to jedno a rzeczywistosc cos innego.
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • BioBogon
              Elegance
              • 2005
              • 921

              #7
              Faktycznie strasznie promują to FSI, a z tego co ludzi pisza to w praktyce auto pali dużo, słabo jeździ i jeszcze 98 oktanów trzeba lać.

              Mimo wszystko nie porównywałbym trubodoładowanej benzyny z n/a, bo silniki mają zupełnie inne charakterystyki mimo całego marketingowego bełkotu.
              Leon FR 2.0TDI 170KM

              Komentarz

              • Pulse
                Rider
                • 2006
                • 461

                #8
                BioBogon, jak ktos lubi benzyne to wtedy to jest ciekawy silnik, tym bardziej ze wg. testu o ktorym pisze szkoda wygrywa z motorem Toyoty VVTi
                :: O1 AXR Kombi

                Komentarz

                Pracuję...