Zawieszenie przód VRS kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KrzysiekVRS
    Ambiente
    • 2019
    • 160
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

    Zawieszenie przód VRS kilka pytań

    Będąc na badaniu technicznym, diagnosta powiedział, że muszę zacząć rozglądać się za końcówkami drążków kier. (uszkodzona guma), jest też delikatny luz na tulei wahacza. Do tego ponoć warto odrazu jak już, wymienić łożyska kolumn McPhersona.

    Chciałbym za jednym zamachem zrobić cały przód:

    - tuleje wahaczy
    - końcówki drążków
    - łączniki stablilizatora
    - łożyska kolumn McPhersona

    Z tego co wiem, VRS ma identyko zawias jak cywilna O1 czy coś jest inne, nietypowe ?

    Robił ktoś uzdrowienie kompletnego przedniego zawieszenia i jakiej kwoty należy się spodziewać ?

  • KrzysiekVRS
    Ambiente
    • 2019
    • 160
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

    #2
    Czy ktoś jest w stanie określić różnice w zawieszeniu zwykła Octavia a VRS ??

    Chodzi mi o:
    - końcówki drążków, czy są takie same w zwykłej O1 i w vrs ?
    - tulejki i sworznie wahaczy przód takie same?


    Już wiem, że vrs ma grubszy stabilizator oraz zupełnie inne łączniki stabilizatora (mocowane do McPhersona).

    Co jeszcze może nie pasować ?

    Komentarz

    • rafalus
      L&K
      • 2005
      • 1140
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Miałem wymienione same tuleje wahacza na pełne (takie na pierwszy montaż). Jest na pewno dużo twardziej na kocich łbach czyli kostce. Trochę lepsza rekacja na kierownicy bardziej wyczuwalne auto nawet przy małych prędkościach w zakrętach. Zdemontowałem po 2 lub 3 tyś.
      Ostatnio edytowany przez rafalus; 387.
      nowy cSIMC od Aliego
      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

      półosie seryjne przebieg 273 tyś

      Komentarz

      • icemerc
        Rider
        • 2017
        • 304
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        RS ma łaczniki drązka stabilizatora takie jak wersja 4x4 ( takie długie ok 30 cm ). Gumy drażka chyba 19 mm ? żeby było śmieszniej w cywilnej 1.9 TDi czy 2.0 sa 21mm :P
        Reszta identylko jak cywilna O1 z każdym motorem.... Tuleje wachacza możesz załozyc pełne ( S3 cupra itp ) lub zwykłe...
        Ja w dwoch swoich O1 - RS i cywil wszystko kupowałem LEMA - dosłownie wszystko łącznie z poduszkami amorka, drazkami i osłonami drażka i pełnymi tulejami z S3 - ok 500zł całosć wyszła...

        Komentarz

        • KrzysiekVRS
          Ambiente
          • 2019
          • 160
          • Octavia I combi (1U5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM

          #5
          Nie rozumiem co masz na myśli pisząc "pełne twarde (na pierwszy montaż)? Zdemontowałeś i wsadziłeś jakieś akcesoryjne "miękkie" ????

          Myślę nad wymianą całego przodu, nie chcę bawić się w pojedyncze elementy.

          Jeśli chodzi o wahacze to taki zestaw jak poniżej, warto ?
          https://allegro.pl/oferta/lemforder-...B&gclsrc=aw.ds


          icemerc, napisał w zrozumiałym języku
          Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

          Komentarz

          • icemerc
            Rider
            • 2017
            • 304
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6


            ten zestaw od tego samego sprzedawcy kupowałem dodatkowo u niego w sumie kupiłem wszystko łacznie z tulejami belki dobre ceny ma...

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Tyleje były wsadzone pełne z oznaczeniami VW audi na pierwszy montaż do cupry czy golfa gti nie zamiennik.
              Mam je dalej schowane w kartonie. Zdemontowałem i wsadziłem zwykłe bo dla mnie za twardo było. Moge Ci fotke wysłać.
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • sciro
                Drive
                • 2015
                • 58
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                #8
                Wczoraj w serwisie za łożysko McPhersona powiedzieli mi cenę 50zł/szt,mocowanie McPherson 105zł./szt

                Komentarz

                • shanzi
                  Rider
                  • 2016
                  • 694
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
                  https://allegro.pl/oferta/lemforder-...via-5153352104

                  ten zestaw od tego samego sprzedawcy kupowałem dodatkowo u niego w sumie kupiłem wszystko łacznie z tulejami belki dobre ceny ma...
                  Też u niego części kupuję, ceny spoko i nigdy nie było z nimi problemu. Polecam

                  Komentarz

                  • kylo125
                    L&K
                    • 2009
                    • 1010
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Ja na tych pełnych od s3 jakiejś tam twardości dużo większej nie czuje. Denerwuje mnie za to że czuć teraz drgania silnika np przy ruszaniu bez gazu. Na razie nie zamierzam ich wymieniać bo idzie wytrzymać, ale nie wiem czy drugi raz bym się na takie zdecydował do dupowozu w dieslu.

                    Komentarz

                    • KrzysiekVRS
                      Ambiente
                      • 2019
                      • 160
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                      #11
                      Dzięki Panowie za podpowiedzi

                      Wiem już na pewno, że będę zamawiał zwykłe tuleje, zawias mam już standardowo niski i w miarę twardy więc nie chcę jeszcze bardziej obniżać "komfortu". Auta nie używam do wyczynowej jazdy czy szaleństw, po prostu zwykły dupowóz, wiec nic utwardzać, usztywniać i kombinować nie mam zamiaru.

                      Końcówki drążków do każdej O1 idą takie same czy też są różne ?
                      Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.

                      Komentarz

                      • andru123
                        Elegance
                        • 2010
                        • 783
                        • Toyota
                        • ATF 2.0 MPI 120 KM

                        #12
                        miałem TDi AGR zamontowałem tam pełne tuleje
                        teraz mam VRS , były zwykłae , zamontowałem pełne
                        OPRÓCZ dłuższej trwałości nie ma żadnych zmian , komfort, drgania , wszytsko IDENTYCZNIE , prowadzenie też ....... jedynaróżnica że jak w tym samym czasie u ojca zamontowalem standardowe to padły a w moim AGR po podobnej jilosci km jeszcze daja rade
                        wiec TYLKO PEŁNE i bedziesz miał spokój z wahaczami na długie lata
                        zero różnic komfortu czy drgań
                        testowane w 1,9 TDI AGR porównanie na dwóch rożnych skodach , moja i ojca 90KM i 118KM
                        i 1.8T 200KM po programie

                        i jeszcze jedno
                        w VRS amortyzatory pracują w innym zakresie , bo zawieszenie jest obnizone, wiec oprocz mocowania stabilizatora , rowniez JEST zmiana amorów i SPRĘŻYN w porównaniu ze zwykłą wersją
                        Ostatnio edytowany przez andru123; 14643.
                        jest O1 RS 1.8T XENON
                        była O1 1.9 TDI AGR

                        Komentarz

                        • kylo125
                          L&K
                          • 2009
                          • 1010
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          A u mnie drgania silnika czuć bardziej na 100%. Może dlatego że poprzednie lemfordery które miałem były mega miękkie. Nawet kiedyś na przeglądzie diagnosta mi mówił że tuleje to już słabe bo niby nie zerwane, a na szarpakach aż dobija. A ja na to panie to nowe dopiero zmienione. A co do dziur czy prowadzenia to faktycznie nie czuje różnicy.

                          Komentarz

                          • andru123
                            Elegance
                            • 2010
                            • 783
                            • Toyota
                            • ATF 2.0 MPI 120 KM

                            #14
                            a co ma zawieszenei do drgan silnika ? proponuje sprawdzic stan poduszek silnika ,
                            jest O1 RS 1.8T XENON
                            była O1 1.9 TDI AGR

                            Komentarz

                            • kylo125
                              L&K
                              • 2009
                              • 1010
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Poduszki poduszkami, ale raczej nie zepsuły się od razu po wymianie tulei. Dodam że kiedyś brat miał vw polo z 1.4 tdi. Tam też były pełne tuleje założone i na 5 biegu to trzeba chyba co najmniej 100 jechać żeby nie wibrowało budą. U mnie z racji 4 cylindrów tragedii nie ma, ale jednak różnice czuje w stosunku do serii w momencie obciążenia silnika w okolicach obrotów jałowych.

                              Komentarz

                              • KrzysiekVRS
                                Ambiente
                                • 2019
                                • 160
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez andru123 Zobacz wpis
                                rowniez JEST zmiana amorów i SPRĘŻYN w porównaniu ze zwykłą wersją
                                To akurat wiem W cywilnej łącznik stabilizatora jest przytwierdzony do stabilizatora i wahacza, w rs do stabilizatora i kolumny McPhersona

                                Jednak będą tuleje zwykłe a jak zwykłe padną to kosztują gorsze....

                                Końcowi drążków takie same cywilna / rs ?

                                Komentarz

                                • icemerc
                                  Rider
                                  • 2017
                                  • 304
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez KrzysiekVRS Zobacz wpis

                                  To akurat wiem W cywilnej łącznik stabilizatora jest przytwierdzony do stabilizatora i wahacza, w rs do stabilizatora i kolumny McPhersona

                                  Jednak będą tuleje zwykłe a jak zwykłe padną to kosztują gorsze....

                                  Końcowi drążków takie same cywilna / rs ?
                                  takie same

                                  Komentarz

                                  Pracuję...