Jeżeli ktoś nadal wierzy w 'specjalne powłoki ochronne' stosowane w produkcji felg aluminiowych... :?
Data I rejestracji samochodu grudzień 2007 (czyli obecnie po gwarancji). Szukam jakiegoś dobrego zakładu regenerującego felgi... o ile nie jest za późno :evil:
Felgi używane przez cały rok, normalnie... czyli samochód nie stoi non stop w słonej wodzie... :wink:
no ja też używam przez cały rok jednych alu feli ori i nie mam takich przygód, może jakieś felerne egzemplarze albo używałeś jakiś mocnych środków do czyszczenia ?
no ja też używam przez cały rok jednych alu feli ori i nie mam takich przygód, może jakieś felerne egzemplarze albo używałeś jakiś mocnych środków do czyszczenia ?
...zaczynam wierzyć, że mam pecha, bo nie używam mocnych środków... :?
O ile nie poprzycierałeś felg o krawężniki to musiała być wadliwa powłoka lakiernicza.
Właśnie się wahałem, czy na zimę kupić stalówki, czy może szarpnąć się na drugi komplet alu, ale chyba zdecyduję się jednak na stalówki. Przynajmniej nie będzie szkoda jak skorodują od soli.
...obecnie to zastanawiam się nad zakupem felg stalowych...
po pierwsze muszę coś założyć na czas 'remontu' aluminiowych, po drugie może jednak zimę warto przejechać na stalowych...?
Tylko zupełnie jestem w tych sprawach zielony... ops:
Doradzicie co ja mogę ze stalowych kupić i założyć opony 225/50 R17 :?: :!:
Jakieś rozmiary, rozstawy, otwory, śruby... :roll: czarna magia dla mnie... :?
WojtekSz, z 17" stalówkami to będzie problem, bo teraz patrzyłem to jakoś nie mogłem żadnej znaleźć (może oczywiście za słabo szukałem)
A co do samych felg to tu masz topic o tym: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=314385#314385
Jeszcze powiedz, że do Skody/VW/Seat/Audi (chodzi o otwór centrujący) i powinno wystarczyć, a jeżeli kupisz do innej marki to tylko będziesz musiał dokupić pierścień centrujący i też będzie pasowało
A nie było to tak że "wysokowykfalifikowany i wyspecjalizowany" warsztat wulkanizacyjny zrył ranty tych felg? Zmiana lato/zima opony na 17ce trochę umiejętności i chęci wymaga jednak.
Widać że wszystkie uszkodzenia od rantu biegną.
Dziwne to trochę bo dużo ori felg VAGGroup zimą niejeden męczy i nie ma najmniejszych problemów (o ile oczywiście uszkodzeń lakieru nie było).
A nie było to tak że "wysokowykfalifikowany i wyspecjalizowany" warsztat wulkanizacyjny zrył ranty tych felg? Zmiana lato/zima opony na 17ce trochę umiejętności i chęci wymaga jednak.
Widać że wszystkie uszkodzenia od rantu biegną.
Dziwne to trochę bo dużo ori felg VAGGroup zimą niejeden męczy i nie ma najmniejszych problemów (o ile oczywiście uszkodzeń lakieru nie było).
Też się nad tym zastanawiam... :?
Po ostatniej zmianie lato/zima zauważyłem zadrapania..., ale takie, na moje oko, delikatne. I raczej nie było, to 'zrycie rantów', ale teraz to już cholera wie :!:
Po ostatniej zmianie lato/zima zauważyłem zadrapania..., ale takie, na moje oko, delikatne. I raczej nie było, to 'zrycie rantów', ale teraz to już cholera wie :!:
Napisałem zrycie, ale chodziło oczywiście o uszkodzenie powłoki lakierniczej.
Sól plus gołe aluminium i takie kwiatki rosną.
Oki...
To może jednak istnieją te powłoki i są skuteczne...
Bo w sumie to broń Boże nie chcę nikogo zniechęcać do alu :!:
Jest jednak problem z serwisami oponiarskim i zmianą lato/zima :?
Czyli tak czy siak trzeba mieć dwa komplety felg... :!:
...aaa i pozostaje jeszcze kwestia zarysowań powstałych np. na krawężnikach :?
A nie było to tak że "wysokowykfalifikowany i wyspecjalizowany" warsztat wulkanizacyjny zrył ranty tych felg? Zmiana lato/zima opony na 17ce trochę umiejętności i chęci wymaga jednak.
Widać że wszystkie uszkodzenia od rantu biegną.
dokładnie :?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
WojtekSz, odkurze troche temat. Nie jestes sam w tej materii. Moje wygladaja bardzo podobnie. Podobno te felgi nie lubia zimy Tu jest rowniez poruszony ten problem: http://briskoda.net/forums/topic/123...Scout%20alloys
marbab,
Ja w sumie już nie pisałem jak to się skończyło u mnie, ale napiszę...
Podjechałem do lakiernika, który robi sprawy lakiernicze dla ASO (Skoda, VW, Audi, Porsche), facet obejrzał i powiedział, że aluminium polerowane i owszem, jest wrażliwe na zimę, ale u mnie to wyraźnie widzi 'spapraną' powłokę lakierniczą :? . I co robić? Kopać się ze sprzedawcą...? :evil: Do sądu iść? Niestety nie mam na to czasu! Zapytałem ile u niego lakierowanie? ...200 zł sztuka :? . Pojechałem do swojego mechanika, on do swojego lakiernika i mam nieźle zrobione wszystkie za 300 zł. Zobaczymy jak zimę przetrwają, a na następną kupuję drugi komplet felg. I tyle...
Komentarz