Zapytanie o model silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KOMEB
    Classic
    • 2011
    • 3

    Zapytanie o model silnika

    Zamieszczone przez loyd
    Panowie, policzcie sobie ile quniów wyciśnięto z 1.8 tsi, potem ile z 1.4 tsi (w wersji CAXA) i na końcu odpowiedzcie sobie na pytanie który silnik jest bardziej "wysilony".
    Współczynnik mocy "z litra" wychodzi podobny 1.8 - 89KM/l, 1.4 - 87KM/l.

    Problem natomiast polega na czym innym. Żeby "dotlenić" 1.4TSI 122KM wystarczy mała prosta turbawka, o małej bezwładności. W 1.8TSI 160KM turbosprężarka jest już większa, więc i bezwładność wirnika jest spora. Zaowocowało by to klasyczną "turbo-dziurą", gdyby nie dodatkowy kompresor Roots'a załączany sprzęgłem elektromagnetycznym. Co za tym idzie konstrukcja silnika w 1.8TSI jest dużo bardziej skomplikowana. Do tego dochodzą większe momenty przenoszone przez elementy ruchome i inne ciśnienia w komorach spalania. Stąd teoretycznie (ale tylko teoretycznie), 1.4TSI 122KM powinien być mniej awaryjny niż 1.8TSI 160KM.

    Analizując fora VW i Skody zauważyłem największy odsetek problemów z 1.4TSI 160KM (awarie zaworów, rozrządu, piski i inne atrakcje), potem plasuje się 1.8TSI 160KM (awarie rozrządu, branie dużych ilości oleju) i na końcu 1.4TSI 122KM (na razie tylko problemy z głośnym rozruchem). 1.2TSI to zbyt świeża konstrukcja, żeby cokolwiek wyszło.
  • easierone
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    Zapytanie o model silnika

    Witam,

    jestem posiadaczem Skody Octavii II, rok produkcji 2005 (wrzesień),

    ostatnio jednak jak byłem w serwisie po podaniu numeru VIN powiedzieli mi, że modelowo jest to rocznik 2006.

    Chciałem się dowiedzieć jakie są różnice ? Słyszałem, że w przypadku silnik 2.0 TDI od roku 2006 wprowadzono ich poprawę,

    jest szansa, że mam pod swoją maską poprawioną wersję silnika ?

    pozdrawiam

    easy

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      witaj z ZG
      Zamieszczone przez easierone
      modelowo jest to rocznik 2006.
      Tak..ale modelowy rocznik samochodu...a raczej nie silnika. Tu fachowo muszą wypowiedzieć się właściciele 2.0TDI 16V BKD ja niestety posiadam skromne 1,9 TDI ops:

      Informacji na temat awaryjności silników BKD (głowica, turbo) jest chyba tyle samo jak i zadowolonych użytkowników.

      cytat z innego forum - dobra lektura do analizy i wyborze tego co będzie pod maską
      podział silników 2.0TDI:

      - 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
      zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
      czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
      a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
      awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

      - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
      (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
      siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
      kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

      - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
      (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

      - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
      (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
      pompy oleju i wałków wyrównoważających,

      - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
      lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
      analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
      (utrata mocy, zapychanie się dysz).

      Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
      najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • easierone
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        dzieki za opdowiedz :> tak wlasnie przypuszczalem ale warto zapytac ;>

        pozdrawiam
        ez

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #6
          Zamieszczone przez easierone
          rok produkcji 2005 (wrzesień)
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Tu fachowo muszą wypowiedzieć się właściciele 2.0TDI 16V BKD
          wprawdzie niefachowo, ale wypowiadam się - miałem identyko - BKD produkcja wrzesień 2005 -> głowica padła
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            #7
            Zamieszczone przez szkoda
            wprawdzie niefachowo
            :wink: szkoda nie bądź taki skromny jako były właściciel BKD jak najbardziej możesz zabierać głos w tym temacie :szeroki_usmiech
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #8
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez szkoda
              wprawdzie niefachowo
              :wink: szkoda nie bądź taki skromny jako były właściciel BKD jak najbardziej możesz zabierać głos w tym temacie :szeroki_usmiech
              ale co ja mogę powiedzieć, głowica padła, sprężarka padła, dwumasa przy 116kkm

              [ Dodano: Pon 13 Wrz, 10 19:00 ]
              Zamieszczone przez easierone
              jest szansa, że mam pod swoją maską poprawioną wersję silnika ?
              raczej marna, tak jak PAOLO powiedział - od 2007 (PODOBNO - tak też mi mówili w VW)
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              Pracuję...