Mircy taka sprawa z filtrem oleju w benzynowej 2.0 115KM. Filtr jest wielkości (wysokości) prawie litrowego słoika a pod filtrem na styk jest wąż hydrauliczny od pompy wspomagania, który skutecznie utrudnia jego sprawne odkręcenie.
Przy wymianie oliwy odkręcasz filtr, zaczynają płynąć po nim resztki oleju, wszystko robi się śliskie, przewód trudno odgiąć, ciasno, brak 3 ręki... jednym słowem "same atrakcje". Kto sam wymieniał olej ten wie.
Można sobie go na czas odkręcania owinąć kawałkiem szmaty i jakoś poradzić, robię tak zawsze ale gdyby można było go szybko odkręcić to nawet kropla oleju nie zdąży rąk pobrudzić i bez kombinowania.
Teraz pytanie czy można by było bez dławienia przepływu oleju dobrać jakiś filtr niższy o 2 -3 cm?
Wg katalogów występował tylko jeden typ filtra dla tego motoru - przykładowe oznaczenia FILTRON: OP526/1, MANN: W719/30 - i wg. danych producenta jego wysokość wynosi 123 mm. Przydałby się taki o wysokości w granicach 100mm.
Ktoś z Was może posiada wiedzę na temat czy można dobrać coś innego zamiast katalogowego?
Przy wymianie oliwy odkręcasz filtr, zaczynają płynąć po nim resztki oleju, wszystko robi się śliskie, przewód trudno odgiąć, ciasno, brak 3 ręki... jednym słowem "same atrakcje". Kto sam wymieniał olej ten wie.
Można sobie go na czas odkręcania owinąć kawałkiem szmaty i jakoś poradzić, robię tak zawsze ale gdyby można było go szybko odkręcić to nawet kropla oleju nie zdąży rąk pobrudzić i bez kombinowania.
Teraz pytanie czy można by było bez dławienia przepływu oleju dobrać jakiś filtr niższy o 2 -3 cm?
Wg katalogów występował tylko jeden typ filtra dla tego motoru - przykładowe oznaczenia FILTRON: OP526/1, MANN: W719/30 - i wg. danych producenta jego wysokość wynosi 123 mm. Przydałby się taki o wysokości w granicach 100mm.
Ktoś z Was może posiada wiedzę na temat czy można dobrać coś innego zamiast katalogowego?
Komentarz