Montaż takiej kamery jest bardzo prosty Mam monitor gdzie standardowe radio siedzi przewód od kamery do radia poprowadziłem przez podłogie bagaznika pozniej w progi kolo dzwi i już kabel był z przod w nogach pasażera trzeba ładnie go schować w progi i przeprowadzić do radia żadna trudna filozofia Pisz jak coś to Ci pomogę bo też zakładałem
Błedy z VCDS
Zwiń
X
-
Błedy z VCDS
Witam was, proszę was o sugestie co oznaczają lub mogą oznaczać takie błędy zczytane vcdsem. Czy to coś poważnego ? Próbowałem skasować ale pojawiają się ponownie po zeskanowaniu.
Jestem laikiem ale w przypadku pierwszego błędu to błąd w elektrycznym obwodzie świecy żarowej trzeciej (świeca do wymiany ,może kabel ?)
W przypadku drugim błędne kodowanie hmmm ? o co tu chodzi jakie powinno być prawidłowe kodowanie, co mogło być przyczyną ? Miałem wymieniane tarcze hamulcowe+ klocki hamulcowe przód oraz łożyska z piastami tył, może to wina mechanika ,coś zamontował źle lub nie ten model bez absu ? hmmm ?
Niedawno kupiłem auto z niemiec i od razu zrobiłem większą wymianę rzeczy eksploatacyjnych, przed wymianą nie miałem interfejsu więc nie wiem jak sie sprawa miała przed wymianą, czy były te błędy wcześniej czy to są nowe błędy już po wymianie.
1.
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 K HW: 028 101 223 7
Component: R4 1,9L EDC 0000SG 7002
Revision: 12345678 Serial number: SKZ7Z0E3274797
Coding: 0000071
Shop #: WSC 73430 790 00000
1 Fault Found:
17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault
P0673 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 48.8 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 16.2°C
Bin. Bits: 10110000
Readiness: 0 0 0 0 0
2.
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H10 0120
Revision: H10 Serial number: 2800105A2082D5
Coding: 3D0F0F40072302
Shop #: WSC 21800 142 67875
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 254
Reset counter: 245
Mileage: 82868 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:05:40
Z góry bardzo dziękuję.
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 14:10 ]
Co do drugiego błedu znalazłem takie coć z forum passata, upewnijcie mnie że to może być to
Cytuję
Podsumowując przygotowałem małe FAQ (można podwiesić w osobnym temacie. Sam wolałem nie zakładać, aby nie dostać kolejnego ostrzeżenia za jakiś głupi punkt w regulaminie, który ma bardzo szeroką interpretację.)
FAQ oparte na informacji usera: yassek
-------------------------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: BŁĄD 01044 - Control Module Incorrectly Coded
Przyczyną błędu w większości przypadków jest źle zakodowany kontroler.
Jego wartość zależy od wyposażenia samochodu i jest sumą poniższych możliwości:
* +00001 = Automatyczna Skrzynia Biegów
* +00002 = ABS
* +00004 = Poduszki PowietrznePrzykłady:
1) Posiadamy Poduszki Powietrzne i ABS:
SUMA: 00004 + 00002 = 00006
- Poprawna wartość: 00006
2) Posiadamy Poduszki Powietrzne, ABS i Skrzynie Automat:
SUMA: 00004 + 00002 + 00001 = 00007
- Poprawna wartość: 00007i analogicznie wszystkie pozostałe możliwości.
No, a teraz jak sprawdzić czy to jest przyczyna usterki i jak ją zlikwidować:
1) Odpalamy VAG-COM, wybieramy SELECT:
2) Wybieramy adres 19 czyli 19-CAN GATEWAY
3) VAG sczytuje dane, po czym w polu SOFT. CODING pojawia się szukana przez nas wartość.
Jak widać kodowanie wynosi: 00004, moje auto wyposażone jest w Poduszki Powietrzne i ABS więc poprawną wartością powinno być 00006 - Stąd ten błąd.
Czas ustawić odpowiednią wartość dla naszego samochodu. W tym celu wybieramy RECODE
4) Pojawi nam się kolejne okienko z możliwością wpisania odpowiedniej wartości. W SOFTWARE CODING wpisujemy odpowiednio wyliczoną wartość (w moim przypadku 00006) i naciskamy DO IT!
5) Pozostaje nam ponowne sprawdzenie FAULT CODES w adresie 19-CAN Gateway i cieszenie się informacją: NO FAULT CODES
Koniec cytatu
Jak wrócę z pracy do domu to zaryzykuję i spróbuję czy da radę wyprostować ten błąd. ?Ambiente
-
-
tommyk, to co znalazłeś dotyczy starego Gateway-a. Twoje kodowanie ( widoczne w twoim "skanowaniu" ) to 3D0F0F40072302 ( Gateway 7 Bajtowy ).
Musisz sprawdzić w VAG-u czy to co jest tu zakodowane ( wyposażenie ) odpowiada twojemu. Np. wygląda, że w/g tego kodowania masz w tylnych drzwiach korbki, masz czujniki parkowania z tyłu, klimatyzację, firmowe radio analogowe ( np. Stream ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002tommyk, to co znalazłeś dotyczy starego Gateway-a. Twoje kodowanie ( widoczne w twoim "skanowaniu" ) to 3D0F0F40072302 ( Gateway 7 Bajtowy ).
Musisz sprawdzić w VAG-u czy to co jest tu zakodowane ( wyposażenie ) odpowiada twojemu. Np. wygląda, że w/g tego kodowania masz w tylnych drzwiach korbki, masz czujniki parkowania z tyłu, klimatyzację, firmowe radio analogowe ( np. Stream ).
Ale co mam jeszcze sprawdzić ? Kurcze dopiero uczę się tego wszystkiego w vcdsie.
Chodzi o poprawność zakodowanych elementów wyposażenia tak? Czy to co mam w rzeczywistości pokrywa się z tym co w VCDS ? tak ?Ambiente
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tommyk... Chodzi o poprawność zakodowanych elementów wyposażenia tak? Czy to co mam w rzeczywistości pokrywa się z tym co w VCDS ? tak ?
Odpalasz VAG / VCDS wchodzisz w "19 - Can Gateway", potem 07 - Coding, dalej pod oknem "Current Coding" wciskasz przycisk "Long Coding Helper", otwiera się pomocnik kodowania i tam masz opisane poszczególne bity co który znaczy.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz