Jaką mam wielkość tarcz hamulcowych z przodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moonio
    Classic
    • 2019
    • 16

    Jaką mam wielkość tarcz hamulcowych z przodu

    Da się bez zdejmowania koła, np po Vin-ie sprawdzić jaką wielkość tarcz posiadam ?
    Skoda Octavia I Kombi 2.0 2003 rok 1u5 moj Vin TMBHE21U932784947

  • pekool
    Rider
    • 2012
    • 321
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    masz 280mm
    pekool

    Komentarz

    • pekool
      Rider
      • 2012
      • 321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      tył 232mm
      pekool

      Komentarz

      • moonio
        Classic
        • 2019
        • 16

        #4
        Dziękuje, za potwierdzenie moich przypuszczeń jeden plus to tańsze elementy

        Komentarz

        • icemerc
          Rider
          • 2017
          • 304
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          i jeden minus - słabsze hamowanie w porównaniu do 288mm :P . Dokładnie przód wentylowane 280mm tył jednolite 232mm

          Komentarz


          • #6
            Mało kto stosuje metodę "po wyglądzie", a przecież od razu widać jaka jest tarcza, bo zaciski się bardzo różnią. :-)

            Komentarz

            • Alek_M
              Ambiente
              • 2015
              • 237
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Zamieszczone przez icemerc Zobacz wpis
              i jeden minus - słabsze hamowanie w porównaniu do 288mm :P . Dokładnie przód wentylowane 280mm tył jednolite 232mm
              Jakie słabsze, jestem świeżo po wymianie kompletu tarcz na TRW, przy delikatnym muśnięciu już zaczyna hamować, a przy mocnym idzie nos o szybę rozwalić. Jak masz sprawny cały układ, to nie potrzeba zmieniać tarcz na większe, pozostawiając resztę w kiepskim stanie.

              Komentarz

              • icemerc
                Rider
                • 2017
                • 304
                • Octavia I (1U2)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                jest słabsze - przejedz sie z jednym i drugim zestawem to sie przekonasz. Tarcze to nie wszystko - zaciski tez maja znaczenie, nacisk klocka na tarcze, powierzchnia cierna itp...

                Komentarz

                • moonio
                  Classic
                  • 2019
                  • 16

                  #9
                  Na pewno z przyczyn czysto fizycznych hamowanie będzie wydajniejsze przy większej powierzchni ale ile może dać te 8mm.. Tak jak wyżej napisał ktoś ważna jest reszta elementów łącznie z płynem.. Ale tak czy siak ucieszyłem się ponieważ DS performance na tarcze 280 - kosztuje ok 380zł a na tarcze 288 ok 500zł .

                  I jeszcze pytanie OffTopic Tarcze Textar czy Zimmermann ?

                  Komentarz

                  • icemerc
                    Rider
                    • 2017
                    • 304
                    • Octavia I (1U2)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    miałem jedne i drugie - polecam obie firmy

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Tylko 8mm, ale policz obwód tarczy to wychodzi bardzo duża różnica.

                      Komentarz


                      • #12
                        Milimetry na średnicy nie oddadzą realnej różnicy. Trzeba też spojrzeć na powierzchnie klocków - do zacisku FS-III klocek jest miniaturowy. Całość to konstrukcja ultraniskokosztowa.

                        Komentarz

                        • Klima
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 239
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Poza średnicą i przez to znacznie większą powierzchnią jest jeszcze różnica w grubości tarczy. Połączenie daje nam znacznie większą pojemność cieplną..

                          Komentarz

                          • shok
                            RS
                            • 2009
                            • 2070
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            No gdzieś na racing forum rozkminiali właśnie hamulce pod względem pojemności cieplnej.
                            Bo poza pierwszym hamowaniem pojemność cieplna ma bardzo duże znaczenie jak wspomniał Klima.

                            Komentarz

                            • Klima
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 239
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Na komplecie ATE tarcze + ATE klocki po przebiegu 500km miałem hamowanie 200 do 0 na A4. Nie było to hamowanie awaryjne tylko raczej długie (z daleka widoczny zator spowodowany wypadkiem). Po zatrzymaniu miałem przed samochodem kłęby dymu przez kilka minut. Oczywiście FS III z tarczą 280mm.

                              Komentarz

                              • shok
                                RS
                                • 2009
                                • 2070
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Kolega kiedyś miał hamowanie awaryjne opel Calibra z 240km/h do 0km/h Po zatrzymaniu z klocków "buchał" ogień z iskrami. Nie wiem czy to normalne czy nie ale wyglądało to groźnie.
                                PS. A takie kłęby dymu świadczą o słabej jakości klocków czy ciepłoty nie wytrzymało i się "zagotowały"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pewnie nie miał tej calibry od nowości, a takie mocno nienowe to mi się kojarzą wyłącznie z dziadostwem, czyli jak zakup hamulców to coś pokroju kraft, skv germany cze denckermann geprufte qualitat (bo Polak się łatwo nabiera na chińczyka udającego niemca).

                                  Komentarz

                                  • shok
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2070
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    On miał ten samochód jak górnicy kupowali polonezy caro i lanosy w kredycie. Tak więc hamulce były napewno nie najtańsze. Jak dobrze pamętam zakładał je niemiec w DE. W tamtych czasach chińczyków i innych garażowych marek nie było na rynku.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No i też hamulce były o wiele mniejsze niż teraz. Chociaż i ten trend się odwraca, bo w trzygarnkowej o3 zmniejszyli te najmniejsze tarcze z o2.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...