1. jak jest liczona moc: czy jest to moc na kołach + strata ?
2. jak jest liczona strata? czy jest to pomiar oporów "na luzie" ?
3. na jakim biegu odbywa się pomiar w manualu i w automacie (DSG) ?
4. Jak jest blokowany bieg? w dsg wcisnięcie kick-down powoduje redukcję do optymalnego biegu niezależnie od położenia skrzyni "D", "S", czy "ręczny"
5. Jakie są rodzaje hamowni, kojarzę określenia "maha" i "inercyjna" - czym to się różni? A może są jeszcze inne rodzaje hamowni?
Pytam, bo interesuje mnie pomiar w samochodach z automatyczną skrzynią oraz te praktycznie zawsze występujące "gifty" w TDI i TSI. O ile dobrze kojarzę, to są kraje w których podatek jest liczony od mocy, a nie tak jak u nas od pojemności. Zatem występowanie fabrycznych "giftów" i powszechna ich świadomość mogą wpłynąć na decyzje klientów świadomych niższych podatków za wyższą moc. Konkurencja mogłaby zatem donieść do ichniejszego UOKiK'u.
Komentarz