Olej do skrzyni biegów DUU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Technologic
    Classic
    • 2019
    • 38
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    Olej do skrzyni biegów DUU

    Witam,

    Panowie jaki olej wlać do skrzyni DUU ?

    Trochę poczytałem i cieżko sie połapać , opinie sa rożne jedni chwalą ASOwski inni nie polecaja bo po 2007 roku cos tam sie pozmieniało i te skrzynie na Asowskim oleju ponoć się sypia i jest gorzej niż przed wymiana bo zmienili olej na nowocześniejszy żeby był uniwersalny do nowszych skrzyń biegów a już w DUU sie nie sprawdza.

    Znalazłem również informacje ze ponoć na 1 montaż i Asowski to olej Fuchsa 75W.
    Jednak olej polecany Fuchs 75W GL-4 chyba nie jest juz produkowany jest jakis nastepca o klasie jakości GL-5 75W90, patrząc na parametry oleju z karty charakterystyki to bardzo mocno sie różnią.

    PARAMETRY TECHNICZNE Stary Olej Fuchs Titan SintoFluid FE75W


    Gęstość w 15°C [g/ml].............................0,873
    Lepkość dynamiczna w -40°C [mPas]........75000
    Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]...6.7
    Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]....40.8
    Odporność na pienienie I/II/III [ml]..........20/0 ; 30/0 ;
    Temperatura płynięcia [°C]......................-44
    Temperatura zapłonu [°C]........................221
    Wskaźnik lepkości...................................119

    FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W syntetyczny olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów SAE 75W, API GL-4. VW G 052 527, MB 235.17, FORD WSS-M2C200-D2 1 litr


    PARAMETRY TECHNICZNE Nowy Olej Fuchs Titan SintoPoints 75W90 ( Ten aktualnie dostepny)

    Gęstość w 15°C [g/ml].............................0,875
    Lepkość dynamiczna w -40°C [mPas]........125000
    Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]...15,3
    Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]....108
    Odporność na pienienie I/II/III [ml]..........20/0 ; 30/0 ;
    Temperatura płynięcia [°C]......................-44
    Temperatura zapłonu [°C]........................220
    Wskaźnik lepkości...................................150

    FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90 - olej przekładniowy 75W90 GL5. Olej do skrzyni biegów 75W80 GL5. Olej API GL-5 Olej do mostów. Syntetyczny olej przekładniowy 75W-90. Opakowanie. - 1 litr.


    Czy ktoś taki olej zalewał do tej skrzyni? Chodzi to po wymianie dobrze?
    W przyszły weekend chce zlać stary olej i zalac nowym bo biegi czasami haczą i ciężko sie czasami wbija 1(loteria raz jest ok raz idzie topornie), chce sprawdzic czy po wymianie oleju zapewne nigdy nie wymienianego bedzie poprawa?

    Polecacie coś ?
    Podany przeze mnie olej będzie dobry do tej skrzyni?
    Ostatnio edytowany przez Technologic; 48002.
  • Technologic
    Classic
    • 2019
    • 38
    • Octavia I (1U2)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM

    #2
    Czy ewentualnie taki zamiennk byłby dobry ?



    Spełnia te same normy VW odnośnie tych olejów 75W.

    Ktoś coś?

    Komentarz

    • luckd
      Rider
      • 2012
      • 310
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ja zalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W i sprawdza się bardzo dobrze, gl-5 nie nadaje się do tych skrzyń.

      Komentarz

      • Technologic
        Classic
        • 2019
        • 38
        • Octavia I (1U2)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM

        #4
        Właśnie jest problem żeby dostać gdziekolwiek ten Fuchs 75W jest prawie niedostępny. Jeden sklep mi odpisał że ogólnie w europie jest problem ze sciagnieciem tego oleju. Szukam jakiegoś innego dobrego zamiennika bo po tym co wyczytałem na temat Asowskiego troche mam obawy czy go zalewać

        Komentarz

        • shanzi
          Rider
          • 2016
          • 694
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Ja od roku jeżdżę na Castrolu 75w90 GL4. Żadnych problemów.

          Komentarz

          • Technologic
            Classic
            • 2019
            • 38
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            Czyli polecasz ten olej, smiało można go lać? A wymieniałeś bo cos sie skrzynia działo czy profilaktycznie? Pytam bo jestem ciekaw czy jak coś sie działo to po wymianie była poprawa ? U mnie haczą troche biegi przy wrzucaniu głównie 1 i 2 a czasami do końca jakby sie nie wpinają i zastanawiam sie czy wymiana oleju cos pomoże? Bo nawet nie mam linek do regulacji biegów tylko wybierak z popychaczami (nie wiem czy dobrze to nazwałem ?) zastanawiam sie jak to sie reguluje ?

            Komentarz

            • shanzi
              Rider
              • 2016
              • 694
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Wymianę oleju zaleciłem profilaktycznie bo kupiłem auto z drugiej ręki. O problemie z biegami wiem bo sam go mam, ale mechanik od razu powiedział, że wymiana oleju to nie lekarstwo na tą dolegliwość i miał rację. Tak, niestety u nas nie możliwości regulacji wybieraka i tej całej reszty. Trzeba wymieniać części metalowo-plastikowe. Dużo roboty i zachodu. Gra warta świeczki dla kogoś komu te biegi faktycznie mocno przeszkadzają. Kiedyś na ruskim forum widziałem taką wymianę, ale gość robił kompleksowo wszystko co było związane z mechanizmem zmiany biegów. Z ciekawości czy u Ciebie też biegi tj 1,2 wchodzą lepiej jak auto nabierze temperatury ??

              Komentarz

              • luckd
                Rider
                • 2012
                • 310
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                U mnie po wymianie oleju zdecydowanie lepiej wskakuje jedynka, pozostałe biegi też nieco lepiej. Stary olej miał 200 tys.przepracowane, był też niewielki ubytek bo z wybieraka się poci.

                Komentarz

                • Kot72
                  Rider
                  • 2017
                  • 705
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  U mnie zalany Mobil 75W90 . Skrzynka działa lepiej niż na starym ori . Zmiana biegów jest gładsza . Trzeci rok po zmianie i zero problemów .

                  Komentarz

                  • Technologic
                    Classic
                    • 2019
                    • 38
                    • Octavia I (1U2)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM

                    #10
                    Shanzi "Z ciekawości czy u Ciebie też biegi tj 1,2 wchodzą lepiej jak auto nabierze temperatury ?"

                    Coś w tym jest że biegi lekko lepiej chodzą jak auto złapie optymalną temperaturę tzn nie czuć takiego haczenia mocnego, jednak czasami mam uczucie ze nie wpinają się do końca. Co do wymiany częsci metalowo plastikowych to mnie troche zasmuciłeś ;( Liczyłem ze jest jakaś możliwośc regulacji tego systemu.

                    Luckd
                    "U mnie po wymianie oleju zdecydowanie lepiej wskakuje jedynka, pozostałe biegi też nieco lepiej. Stary olej miał 200 tys.przepracowane, był też niewielki ubytek bo z wybieraka się poci."

                    Jak ci sie poci z wybieraka? Czy możesz doprecyzować bo nie dokońca rozumiem ?
                    Ostatnio edytowany przez Technologic; 48002.

                    Komentarz

                    • luckd
                      Rider
                      • 2012
                      • 310
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      W miejscu gdzie bolec sterowania biegami wchodzi do skrzyni jest uszczelniacz który lekko przepuszcza. Mam nowy i chciałem go wymienić ale dałem sobie spokój bo trzeba się nieźle nagimnastykować aby zrobić to bez wyciągania skrzyni.

                      Komentarz

                      • Kot72
                        Rider
                        • 2017
                        • 705
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Z tą jedynką też miałem problem . Dawno temu po kupnie auta . Pojechałem do serwisu i tam z podnośnika mechanik wyczyścił i przesmarował wszystkie elementy układu zmiany biegów które wychodzą z nadwozia oraz wejście do skrzynki . Te zabiegi nic nie dały . Jedynka dalej kiepsko wchodziła . Rozebrałem tunel i porządnie przesmarowałem przegub drążka . Od tej pory wszystko jest o.k. Zima -lato jedynka wchodzi normalnie . Od tej operacji minęło już 11 lat .

                        Komentarz

                        • Technologic
                          Classic
                          • 2019
                          • 38
                          • Octavia I (1U2)
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM

                          #13
                          Cenna rada może rzeczywiście przy wymianie oleju wszystko porządnie oczyszczę i nasmaruję

                          A tak swoja droga ktoś wie co to za przewód ten ze zdjeć załaczonych poniżej, który leci obok wybieraka? Mam ewidentny wyciek z niego ale nie mam pojecia co to za przewód a kwalfikuje sie jak widac do wymiany i leje na element wybieraka niestety .... Może stąd też gorzej biegi mi wchodzą?







                          Nie sugerujcie sie sladami na wybieraku kiedys ulal mi sie na niego plyn hamulcowy ale zostało to z grubsza wyczyszczone lekkie slady zostały ale fakt ze z tego przewodu leci na ten element z załacznika poniżej ewidentnie cały jest upierdzielony ?
                          Załączone pliki
                          Ostatnio edytowany przez Technologic; 48002.

                          Komentarz

                          • shanzi
                            Rider
                            • 2016
                            • 694
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                            Z tą jedynką też miałem problem . Dawno temu po kupnie auta . Pojechałem do serwisu i tam z podnośnika mechanik wyczyścił i przesmarował wszystkie elementy układu zmiany biegów które wychodzą z nadwozia oraz wejście do skrzynki . Te zabiegi nic nie dały . Jedynka dalej kiepsko wchodziła . Rozebrałem tunel i porządnie przesmarowałem przegub drążka . Od tej pory wszystko jest o.k. Zima -lato jedynka wchodzi normalnie . Od tej operacji minęło już 11 lat .
                            U mnie smarowanie w komorze silnika też nic nie dało. Tunelu nie rozbierałem. Ciekawa rada. Muszę spróbować jak będzie cieplej.

                            Co do części przewodu, który cieknie, muszę obaczyć u siebie pod maskę. Może uda mi się namierzyć.

                            Komentarz

                            • Technologic
                              Classic
                              • 2019
                              • 38
                              • Octavia I (1U2)
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM

                              #15
                              Panowie czy ten wyciek nie jest z przekładni kierowniczej i przewodów podciśnieniowych? Szukałem informacji i wydaje mi sie ze to może być to a dwa sprawdziłem poziom oleju w przekładni z tego co pamietam rok temu był idealny na zimnym silniku na minimum a teraz jest na zimnym troche poniżej minimum jednak żadnych problemow ze wspomaganiem nie mam.

                              I pytanie jaki olej wchodzi do przekładni w octavi 1.6 AKL ? minerał czy syntetyk i jaka ilośc 1L??

                              Komentarz

                              • GoliAtk
                                Classic
                                • 2014
                                • 15
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Technologic Zobacz wpis
                                Właśnie jest problem żeby dostać gdziekolwiek ten Fuchs 75W jest prawie niedostępny. Jeden sklep mi odpisał że ogólnie w europie jest problem ze sciagnieciem tego oleju. Szukam jakiegoś innego dobrego zamiennika bo po tym co wyczytałem na temat Asowskiego troche mam obawy czy go zalewać
                                I jaki olej w koncu zalałeś?
                                U mne padła całkowicie i czeka na Przeszep. Więc chciałbym ją zalać dobrym olejem.

                                Komentarz

                                • Andy90
                                  Administrator
                                  • 2010
                                  • 859
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez GoliAtk Zobacz wpis

                                  I jaki olej w koncu zalałeś?
                                  U mne padła całkowicie i czeka na Przeszep. Więc chciałbym ją zalać dobrym olejem.
                                  Ja teraz bede w weekend wymieniał np na castrola 75w90 GL-4, zobaczymy wczesniej kilka lat temu po wymianie skrzyni z tego co pamietam zalany zostal ori VW, tak wiec zobaczymy co i jak będzie.

                                  Czyżby dopadła Ciebie bolączka DUU czyli nity ?
                                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                  https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                  Komentarz

                                  • GoliAtk
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 15
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis

                                    Ja teraz bede w weekend wymieniał np na castrola 75w90 GL-4, zobaczymy wczesniej kilka lat temu po wymianie skrzyni z tego co pamietam zalany zostal ori VW, tak wiec zobaczymy co i jak będzie.

                                    Czyżby dopadła Ciebie bolączka DUU czyli nity ?
                                    Niestety Zrobiły otwor jak po strzale ze snajperki A najgorsze że przejechałem nią dopiero ok 30km I nie byłem świadomy takich rzeczy że mogą sie zdarzyć

                                    Komentarz

                                    • Andy90
                                      Administrator
                                      • 2010
                                      • 859
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                      #19
                                      wierz mi sam nie byłem świadomy, jak mi strzeliło w trakcie powrotu do Warszawy pod Częstochową w Koziegłowach, gdzie była to niedziela 2 tyg przed świętami Bożego Narodzenia.... dużo się stało wtedy. Spartolona robota mechaników i kolejne miesiące problemów.
                                      Też miałem strzał na wylot skrzyni. Po pół roku użerania się i decyzji jak przyszła jeszcze uszczelka pod głowicą to zatwierdziłem dożywocie mojej Zielonej u mnie :P
                                      wymieniona drugi raz skrzynia na właściwą regenerowaną z gwarancją.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                      https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                      Komentarz

                                      Pracuję...