Regenerowane turbo padło po 4 dniach - pomocy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BaaartPL
    Rider
    • 2010
    • 261

    Regenerowane turbo padło po 4 dniach - pomocy.

    1. sesik
    2. ciasto
    3. Casper
    4. Konrad (do 20.03.)
    5. Mati (niedługo potwierdze)
    6. kjedi
    7. Pietro
    8. Marcin
    Bartek
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167
  • GrabaR
    Drive
    • 2009
    • 67

    #2
    Regenerowane turbo padło po 4 dniach - pomocy.

    Witam koledzy i proszę o radę.

    Moje turbo od pewnego czasy odmawiało współpracy więc po wizycie u mechanika stanęło na regeneracji. I od tego momentu zaczęły się problemy...
    Odebrałem po regeneracji i turbina chodziła b.głośno - metaliczny dźwięk na wysokich obrotach, a także jak syrena policyjna na niższych. Reklamowałem lecz zanim zdążyłem dojechać do warsztatu turbo padło (po 350 km - słownie trzysta pięćdziesiąt km) - kupa dymu i laweta. Odebrałem wczoraj 2 turbo (w 1 podobno urwał się jakiś wałek) i jest dokładnie taki sam dźwięk (może trochę ciszej). Do tego zajebiście dymi, z mojej wizji barw na niebiesko (na wolnych trochę, na gazie smuga dymu) - przedtem puścił dymka tylko przy przyspieszaniu, a i kolor dymu wtedy wydawał mi się ciemniejszy.
    Jak to zobaczyłem to od razu wrotka do warsztatu. Przyjęli i powiedzieli, że zobaczą.
    Przed chwilą odebrałem telefon, że wszystko jest ok. Sprawdzali razem z ziomkiem co te turbo regeneruje i wg nich dział prawidłowo. Na moje apele, że działa tak samo jak tamta mówi, że sprawdzona itd. i że biorą odpowiedzialność.

    Poradźcie koledzy co robić!? Odebrać i czekać aż się znowu wysra czy nie odbierać ale co wtedy?

    Komentarz

    • makog
      Rider
      • 2010
      • 345

      #3
      cóż, może nie w temcie ale całkiem niedawno miałem podobny dylemat, miałem zapieczoną zmienna geometrie na turbince, dałem do mechanika samochód do wyczyszcenia i turbo, ale po wyjeciu okazało się że turbawka ma już znaczne luzy i niebardzo nadaje sie do ponownego założenia i czyszcenia. Tylko że on mi zaraz odradzał regeneracje, bo z doświadczenia wie iż rużnie z tym bywa. Cóż zabolało ale kupiłem nówkę za 1.800 zł.
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #4
        GrabaR, cóż - może jak to tacy fachowcy, to niech lepiej oddadzą kasę za regenerację i se w pupę wsadzą te swoje wynalazki, a Ty sobie dołożysz i zrobisz w porządnym warsztacie, albo kupisz nową sztukę. Chyba , że na to nie pójdą, to cóż zostaje próbowanie ich kolejnych "dzieł". powodzenia

        Komentarz

        • eroberto1
          Rider
          • 2010
          • 350

          #5
          Re: Regenerowane turbo padło po 4 dniach - pomocy.

          Zamieszczone przez GrabaR
          Witam koledzy i proszę o radę.

          Moje turbo od pewnego czasy odmawiało współpracy więc po wizycie u mechanika stanęło na regeneracji. I od tego momentu zaczęły się problemy...
          Odebrałem po regeneracji i turbina chodziła b.głośno - metaliczny dźwięk na wysokich obrotach, a także jak syrena policyjna na niższych. Reklamowałem lecz zanim zdążyłem dojechać do warsztatu turbo padło (po 350 km - słownie trzysta pięćdziesiąt km) - kupa dymu i laweta. Odebrałem wczoraj 2 turbo (w 1 podobno urwał się jakiś wałek) i jest dokładnie taki sam dźwięk (może trochę ciszej). Do tego zajebiście dymi, z mojej wizji barw na niebiesko (na wolnych trochę, na gazie smuga dymu) - przedtem puścił dymka tylko przy przyspieszaniu, a i kolor dymu wtedy wydawał mi się ciemniejszy.
          Jak to zobaczyłem to od razu wrotka do warsztatu. Przyjęli i powiedzieli, że zobaczą.
          Przed chwilą odebrałem telefon, że wszystko jest ok. Sprawdzali razem z ziomkiem co te turbo regeneruje i wg nich dział prawidłowo. Na moje apele, że działa tak samo jak tamta mówi, że sprawdzona itd. i że biorą odpowiedzialność.


          Poradźcie koledzy co robić!? Odebrać i czekać aż się znowu wysra czy nie odbierać ale co wtedy?
          Z ciekawości spytam ile dałeś za regenerację? Może warto dołożyć, kupić nowe i mieć spokój?
          2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

          Komentarz

          • GrabaR
            Drive
            • 2009
            • 67

            #6
            1400 turbo + 500 montaż bo oni tego nie regenerują u siebie tylko biorą od kogoś. Już im mówiłem, że jak mają gówno założyć to im dorzucę do nowej. Ale na razie stanowisko jest, że wszystko bangla...

            Komentarz

            • eroberto1
              Rider
              • 2010
              • 350

              #7
              Zamieszczone przez GrabaR
              1400 turbo + 500 montaż bo oni tego nie regenerują u siebie tylko biorą od kogoś. Już im mówiłem, że jak mają gówno założyć to im dorzucę do nowej. Ale na razie stanowisko jest, że wszystko bangla...
              No to z tego co czytam na forum to dużo do nowej nie musiałbyś dołożyć, a problemów pewnie by nie było
              2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

              Komentarz

              • Kabraxis
                Ambiente
                • 2009
                • 106

                #8
                makog, a gdzie kupiłeś, moze sie przyda na przyszłość.

                Komentarz

                • makog
                  Rider
                  • 2010
                  • 345

                  #9
                  sam nie kupowałem załatwił mi to mechanik, wiem ze gość od ktorego kupowal jest z zor, ale jakby co to moge pomoc w kupnie od tego gostka.
                  http://www.wimeb.markomp.net
                  Już nie moja Skodzina
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                  Komentarz

                  • GrabaR
                    Drive
                    • 2009
                    • 67

                    #10
                    Wiem, że nie mało dałem ale zapewniali, że nie mieli reklamacji i turbiny są ok. Dodatkowo w rozmowach wspominali, że nowa to 4-5 tysięcy... Nie miałem czasu żeby się tym dogłębnie zając i niestety teraz płacę frycowe...
                    No ale mądry polak po szkodzie. Doradźcie coś

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez GrabaR
                      Dodatkowo w rozmowach wspominali, że nowa to 4-5 tysięcy...
                      :shock:
                      nowa, tylko do OII 1.9 1650zł

                      Komentarz

                      • palioza
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 417

                        #12
                        A moze problemem jest np przeplyw oleju? Czy tez raczej jego brak?
                        Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez makog
                          Cóż zabolało ale kupiłem nówkę za 1.800 zł.
                          Zamieszczone przez abstinent
                          nowa, tylko do OII 1.9 1650zł
                          Panowie, gdzie są takie ceny ??? aaa jeśli to made in romania to nie było pytania
                          GrabaR, czy przy padnięciu tej regenerowanej było tylko dużo dymu czy też same wzrosły obroty silnika?
                          Jeśli nie wzrosły to teraz może wypalać się olej z wydechu który wypluła turbina a to może potrwać.
                          Napisz też czy koło kompresji było całe w tej regenerowanej (w co wątpię przy urwanym wałku). Jeśli rozpadło się to spytaj mechanika czy wyczyścił dolot z pozostałości, metalowych drobinek.
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • macluke
                            Elegance
                            • 2010
                            • 875

                            #14
                            makog, ale Ty tam masz dobry serwis VAG u siebie. Polecany przez kogoś z forum VW. Byłem kiedyś w warsztacie Sopa Serivce - moim zdaniem bardzo fachowo i solidnie, choć nie tanio.

                            Komentarz

                            • kubazak
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 146

                              #15
                              jak rozsypały się bebechy , mogły zatkac spływ oleju do bloku , efekt moze taki być wlasnie .
                              tak na marginesie - regenerowane turbo zwłaszcza garett - nie wiem z kąd biorą oni częsci skoro garett juz dawno nie sprzedaje czesci do swoich turbin - przynajmniej oficjalnie ...

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez kubazak
                                nie wiem z kąd biorą oni częsci skoro garett juz dawno nie sprzedaje czesci do swoich turbin - przynajmniej oficjalnie ...
                                już ze 2 lata będzie ale od czego mamy żółte, małe rączki
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • GrabaR
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 67

                                  #17
                                  dobrygrzeswawa:Obroty nie wzrosły, tylko kupa dymu była o czym się przekonałem dopiero po chwili bo noc była. Nie wiem czy koło kompresji było regenerowane ale patrząc na jakość tej turbiny to wątpie, a o dolot spytam.
                                  Napisz jakie są konsekwencje jednego i drugiego (tj.wzrostu obrotów i niewyczyszczenia dolotu) to będę obserwował w razie gdyby mnie ściemnili.
                                  Jeszcze drobny detal mi się przypomniał - jak z mechaniorem gadałem to mówił, że pierwsza się wysrała dlatego, że jakoś źle spasowana była i ciężko ją było podłączyć, a ta jest ok. (nie zmienia to faktu, że hałas jest jak przy poprzedniej)

                                  Swoją drogą ile powinna kosztować nowa dobra turbina? Ja na allegro widziałem garetta za 2900 i KKK za 2500. Dużo to czy mało?

                                  Komentarz

                                  • makog
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 345

                                    #18
                                    Zamieszczone przez macluke
                                    makog, ale Ty tam masz dobry serwis VAG u siebie. Polecany przez kogoś z forum VW. Byłem kiedyś w warsztacie Sopa Serivce - moim zdaniem bardzo fachowo i solidnie, choć nie tanio.
                                    No dokładnie robił mi to chłopak który tam właśnie pracuje, a w domku ma własny warsztat i wieczorami sobie dorabia
                                    http://www.wimeb.markomp.net
                                    Już nie moja Skodzina
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez GrabaR
                                      dobrygrzeswawa:Obroty nie wzrosły, tylko kupa dymu była o czym się przekonałem dopiero po chwili bo noc była. Nie wiem czy koło kompresji było regenerowane ale patrząc na jakość tej turbiny to wątpie, a o dolot spytam.
                                      z tym kołem kompresji to chodziło mi o to, czy wtedy gdy odleciała turbina (ta zregenerowana) koło zostało całe? Tylko wątpię w to ponieważ jak urwał się wałek to ów koło zawadziło łopatkami o obudowę i się rozpadło. Części tego koła można znaleźć w dolocie i należy taki dolot kategorycznie wyczyścić ponieważ to co przejdzie przez IC trafi pod zawory, na tłoki a jeśli przeleci dalej to na wirnik od turbiny.
                                      Gdy trafi pod zawór może się on wykruszyć. Jeśli dostanie się między tłok a cylinder naprawa może okazać się nieopłacalna. itd. itp.

                                      Gdy silnik zaciągnie olej przez uszkodzoną turbinę wtedy właśnie wzrastają obroty. Nie raz więcej niż max. Po czymś takim motorownia najczęściej nadaje sie do wyrzucenia

                                      Zamieszczone przez GrabaR
                                      jak z mechaniorem gadałem to mówił, że pierwsza się wysrała dlatego, że jakoś źle spasowana była i ciężko ją było podłączyć, a ta jest ok.
                                      to tylko wskazuje na to jaką super jakość oferuje ten serwis turbo

                                      Zamieszczone przez GrabaR
                                      (nie zmienia to faktu, że hałas jest jak przy poprzedniej)
                                      Podejrzewam ze nie masz założonego całego nowego zestawu tylko koło kompresji jest używane, szlifowane a dodatkowo pewnie jeszcze wyszczerbione. To może powodować głośną pracę turbiny. Złe wyważenie w konsekwencji też. Pokancerowana obudowa po odlocie turbiny także.

                                      Zamieszczone przez GrabaR
                                      Swoją drogą ile powinna kosztować nowa dobra turbina? Ja na allegro widziałem garetta za 2900 i KKK za 2500. Dużo to czy mało?
                                      dlatego też pytałem na poprzedniej stronie kolegów skąd turbiny w tak niskich cenach.
                                      Garrett od przedstawiciela ori made in france do ASV koło 2500-2600. Oczywiście z FV i gwarancją
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        grzesiu a ile kasztuje np nowe gt 2256?
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #21
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          grzesiu a ile kasztuje np nowe gt 2256?
                                          zależy od czego bo to potoczna nazwa turbiny
                                          ale na forach

                                          Np. gt2260 od bmw 330 wychodziło coś koło 4000zł (w zależności od kursu euro)

                                          niestety nie mam podglądu cennika online więc dokładną cenę mogę poznać tylko przez telefon
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            grzesiu a ile kasztuje np nowe gt 2256?
                                            zależy od czego bo to potoczna nazwa turbiny
                                            ale na forach

                                            Np. gt2260 od bmw 330 wychodziło coś koło 4000zł (w zależności od kursu euro)

                                            niestety nie mam podglądu cennika online więc dokładną cenę mogę poznać tylko przez telefon
                                            ok, dzięki
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • GrabaR
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 67

                                              #23
                                              Dobrygrzeswawa:
                                              Z tego co mówili to "wszystko wyczyszczone"...
                                              Najlepszy bajer to dzisiaj od rana coś mnie tknęło żeby olej sprawdzić i się okazuje, że jest nadmiar...Olej wymieniany 700 km temu wraz z 1 turbiną...Po prostu brak słów...

                                              Zna ktoś może jakiegoś rzeczoznawcę, który się orientuje w tym temacie?

                                              Ktoś może przerabiał już temat reklamacji lub rękojmi na tego typu sprzęt?

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                dobrygrzeswawa, a dlaczego rumuńskie są be :?:
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • DGW
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 2330

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                                  dobrygrzeswawa, a dlaczego rumuńskie są be :?:
                                                  Rumuńskie są cacy ale tylko niektóre, dziewczyny jak się umyją :wink: :lol:

                                                  Dużo by na ten temat pisać i snuć domysły. Napiszę więc tylko tyle. U głównego przedstawiciela Garretta na Polskę nie widziałem nigdy turbiny z Rumuni. Zakładałem do dwóch aut w tym samym czasie takie suszarki i w jednym od razu wyła jak zarzynany świniak a w drugim po kilku kkm. Nie były to oczywiście sprężarki sprzedawane w sieci Garretta tylko z jakiegoś turbo serwisu i nie ja to załatwiałem tylko właściciele aut. Pewnym jest natomiast że były nowe
                                                  Gdzieś już kiedyś był temat odnośnie turbin made in Romania, musiałbyś poszukać.
                                                  Przypomniała mi się jeszcze historia speedy-ego bo chyba on też sprzedawał rumuńskie
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...